Annons:
Etikettpappor
Läst 2871 ggr
Fridaaaa
2017-12-16 19:55

Ge något från bebisen?

Funderar på att ge något litet till min sambo från bebisen i magen på julaftons morgon. Men kommer inte på något - tips?

Han använder inte smycken och jag vill helst inte ge kläder.Något "pappa"relaterat så att säga :) Något enkelt och inte så dyrt :) Koppar har vi mängder :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
2017-12-16 21:39
#2

#1 Den har han läst :)
Helst inte böcker och fyllibok har han tack ändå :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
2017-12-17 07:40
#3

https://www.happysocks.com/se/two-peas-in-a-pod-gift-box-7.html Jättefint set med matchande strumpor till pappa och bebis. Jag jat köpt matchande strumpor till min sambo i julklapp mem jag köpte dom styckvis så jag kunde köpa ett par till mig också :D alla deras barnstrumpor finns som vuxenstrumpor också.

/Surpan

Kerstinfalk
2017-12-17 09:04
#4

Jag som är emot det här med att öka konsumtionen slår ett slag för återbruk. Kanske kan du skriva någonting på en av era koppar som ni redan har. På så sätt kan du ge någonting och glädja sambon.

Fridaaaa
2017-12-17 09:08
#5

#4 Jag återbrukar med i regel,  men i detta fallet vill jag köpa något litet att ge då jag inte har något att återbruka hemma till det  :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fien
2017-12-18 12:11
#6

Man måste ju inte köpa för köpandet skull, speciellt om man ändå inte vet vad man ska ge…. det kommer bli många fars dag osv framöver så ett förslag är ju att spara pengarna till dess istället.

Annons:
oh-la
2017-12-18 12:41
#7

Du kan ju ge något från bebis till pappa till bebis om du förstår hur jag tänker, typ ett leksakståg, bilbana, lego, eller en fin bok med sagor. Skriv ett litet kort i paketet, eller på bokomslaget, typ "till min älskade pappa, till de stunder som vi ska ha av bus. Jag längtar tills vi kan leka/läsa tillsammans, bara du och jag!". Sådant kan man ju göra även med "nödvändigheter" typ nappflaskor, så blir det liksom inte bara en pryl :)

Fridaaaa
2017-12-18 15:43
#8

#6 Alla väljer olika, och jag har valt att köpa något, mitt val som du får respektera :) 

#7 Ja det är det som det är tänkt precis :) 
Smart tack! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fien
2017-12-18 15:48
#9

Jag respekterar det absolut, skrev bara hur jag tänkte, det får du respektera.

Fridaaaa
2017-12-18 15:49
#10

#9 Mjo men bara onödigt här i tråden tycker jag menmen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kijsen]
2017-12-18 21:26
#11

Mössa? Musmatta med bild från ul? Matchande tröja och body?

Fridaaaa
2017-12-19 08:09
#12

#11 Mössa = kläder. Som sagt helst inte kläder :)
Musmatta med bild från UL hinner inte komma :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smulan_88]
2017-12-19 12:16
#13

Kollage med fotografier på er ””innan bebis” och plats med förberedelser till när bebis är kommen.? Jag vet att man är olika, och du verkar verkligen vilja ge något från just bebisen… men det är ju lite svårt.? Om jag var höggravid och övervägde julklapp till min respektive och inte hade barn sedan tidigare, då hade jag nog lagt en större summa på att passa på att mysa till det och ladda batterierna INNAN bebis kommer. Typ hotellnatt i annan stad med god middag på lyxig resturang, eller varför inte en spahelg? Jag fick en ”havandeskapsmassage” på Selma spa och heldag där när jag var gravid med nummer 2 och det var guld värt… tänkte OM du inte kommer på något..

Annons:
Fridaaaa
2017-12-19 12:21
#14

#13 Jag ska ge något litet billigt för 50-100 kr ungefär :) Han ska redan få annan julklapp från mig som är köpt :) 
God ide men det är alldeles för dyrt dessvärre samt att vi har inte möjlighet att sova borta.

"och plats med förberedelser till när bebis är kommen.?" hur menar du där? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smulan_88]
2017-12-19 13:02
#15

#14 typ att man lämnar utrymme för fler bilder och minnen mellan pappa och barn och dig och barnet. Jag verkligen älskar Ikeas djupa fotoramar som man kan göra väldigt vackra kollage både med platta foton men ändå att man kan stoppa in minnen så det blir som en 3-d tavla. :)

[Smulan_88]
2017-12-19 13:04
#16

https://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/00378403/ Jag brukar köra på 50x50 ramen så får det lite mer effekt. :)

Fridaaaa
2017-12-19 13:05
#17

#15 Aha du tänkte så, tja jag har lite svårt att få fram bilder till julafton, har ingen möjlighet till färgutskrifter denna veckan :( 

----

Lutar just nu mest att det blir som #7 tipsade om :)
Måste bara ta mig in till stan, min bil borrade något stolpskott hål i tanken igår så är billös just nu :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: