Annons:
Etikettallmänt
Läst 2752 ggr
Maya94
12/12/17, 12:10 AM

Utebliven mens och negativ gravid test

Hej, jag och min kille försöker att få barn och nu är det så att min mens har inte kommit utan det har snart gått 3 veckor. Och jag har tagit ett test och det var clearblue och det visades negativt, men jag har syntom på att vara gravid. Trötthet, ömma bröst, utebliven mens, och typ bubblande i magen och illamående Vad kan det bero på? Gravid eller inte? Tacksam för svar :)

Annons:
[Smulan_88]
12/12/17, 12:42 PM
#1

Mensen och även ägglossning kan hoppa över en månad, vilket är normalt. Sen tenderar kroppen att spela spratt med en om man försöker få barn, och då är det inte ovanligt att den tidigare så regelbundna mensen dyker upp i tid och otid. Därför kan det vara bra att kontrollera med äglossningstester, så vet man om/när ägget släpper och då har ett hum om när mensen beräknas komma ( ca 12-16 dagar efter ägglossning, vilket gör att man vet när man kan ta ett grav test). Jag skulle gissa på att din mens hoppat över en månad vilket gör att dit beräknade icke mens datum (om cykeln är regelbunden på 28 dagar) är om en vecka. Så avvakta och testa igen då. Lycka till i bebis baket och att ni snart får erat efterlängtade +!! :)

Maya94
12/12/17, 6:38 PM
#2

Jag har regelbunden mens jag har den alltid den 25:de varje månad och den vara 1 vecka exakt. Och jag har redan haft min ägglossning och då försökte jag och min kille sex hela tiden (om man kan säga så) Och när min mens skulle komma den 25:de november så har den inte kommit än. Och jag är inne på 3 veckan utan mens. :)

Starfall
12/17/17, 9:07 PM
#3

Det låter ju som att du kan vara gravid, eller också spelar kroppen dig ett spratt. Det kan ju bli så om man verkligen vill bli gravid så kan kroppen ”luras” så man tror att man är det. Vänta någon vecka och ta ett nytt test! :)

[Smulan_88]
12/17/17, 9:18 PM
#4

Sen kan man tänka som så att så länge varken mensen eller +:et inte kommer så bör man vara noga att ligga ca varannan dag, just för att ägglossningen kanske inte har skett. Just för att optimera sina chanser. Det är i regel större chans att man inte har haft ägglossning när man trott, än att man är gravid och så kallad ”låghormonare”. De flesta brukar få ett + runt v.4+0-v.6+0

Upp till toppen
Annons: