Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 4497 ggr
Crazy Cat Lady
2017-12-11 21:18

kan jag vara gravid trots sterilisering..

Panik!!

Jag är steriliserad sen 10år tillbaka med Essure metoden (det läggs in ett implantat i äggledaren som växer fast) . Steriliseringen är kollad två ggr och bekräftad. Min sambo har aldrig  lyckats göra någon av sina tidigare kvinnor gravida. Så vi antog att han är steril. Jag är snart 44år o han är 48år. Jag har tre barn sen innan men dom är alla vuxna nu.

För ca 10dagar sen fick jag typ pms symtom och mens kramper, trodde bara att mensen var på väg. Sen kom ömma bröstvårtor, konstiga ät vanor, sömnsvårigheter på nätterna men kan somna på dagen. Mjölk i brösten mm mm mensen är nu försenad med 1v. Köpte ett test o kollade för två dagar sen men det var negativt.

Men jag har ALLA gravidsymtom som finns!

Annons:
Anonym
Anonym
2017-12-11 21:34
#1

Vet inte så mycket om det men hur är det när man kommer i klimakteriet? Kan man få graviditetssymptom då?

[dynamitella]
2017-12-11 21:36
#2

Ett negativt test betyder inte mkt. Jag hade köpt 3-4 till och tagit varannan dag och fångat första urinen på morgonen. 
Det låter ju som du säger att du är gravid. Värt att testa!

linnea567
2017-12-11 21:57
#3

beroende på hur långt gången "graviditeten" är så kan den möjligtvis upptäckas med ultraljud. skengraviditet är också ett fenomen som man kan råka ut för. eller så är det något helt annat som spökar, vars signaler du feltolkar. Symptomen låter ju läskigt likt en graviditet men låt en vecka gå innan du testar igen. Är det fortf negativt då men med bestående symptom skulle jag föreslå att du kontaktar en mödravårdcentral för att få det uppkollat mer noggrant :)

Crazy Cat Lady
2017-12-11 22:14
#4

Ska lämna blodprov i morgon. Det är det säkraste sättet. Nej klimateriet ger ej grav symtom. 

Detta är skitjobbigt! Nu måste jag vänta ända till torsdag innan jag får besked. 

O när jag läser på om metoden så ser jag att massa kvinnor världen över har blivit gravida trots sterilisering med denna metod :/

linnea567
2017-12-11 23:13
#5

Gråt inte över spilld mjölk så länge den fortfarande är kvar i kartongen. Finns fortfarande en sannolikhet att du faktiskt inte är gravid. Försök sysselsätta dina tankar med annat, som filmer och böcker, så får du snart svar :) Önskar dig lycka till och hoppas du får det svar du önskar.

OlgaMaria
2017-12-12 08:33
#6

Berätta gärna när du vet mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: