Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1257 ggr
Adonisalba
12/10/17, 2:22 PM

Hjälp

25/8, 28/9, 28/10 hade jag mens. Nu senast så fick jag inte mens förrän 3/12 och som varade i 1-2 dagar mer än vanligt. Hade sex i fredag/lördag natt och nu idag (söndag) så har jag fått en liten blödning trots att jag inte blött sedan i torsdags. Min pojkvän tycker att mina bröst blivit större, jag har inte direkt tänk på det mer än att mina blodådror syns tydligt. För att tillägga så hade vi sex under min senaste ägglossning. Jag behöver hjälp, vet inte vad jag ska tro 😞

Annons:
Förväntansfull
12/10/17, 6:10 PM
#1

Gör ett graviditetstest först o främst! Ibland kan kroppen bara spela ett spratt… Är säkert inget konstigt :) Ibland håller ”mina svullna bröst” i sig även efter mens.

[Smulan_88]
12/10/17, 8:36 PM
#2

Var tvungen att räkna efter, och din mens är ju lite oregelbunden, med några dagar om man tittar på dina senaste cykler = 34, 30 och nu senast 36 dagar. Kanske är då att det var tjockare slemhinna nu sist iom att det va några fler dagar än annars..? Än är det ju för tidigt för kommande ägglossning, så kanske ”spottings” från förra mensen? Misstänker du graviditet så är graviditetstest lättaste sättet att få facit. Men jag skulle gissa på att din mens/kropp spelar dig spratt. Vad gäller ökat bröstomfång, så kan ju det även ske av en ”spontan” viktuppgång.. så inget tydligt tecken i sig… Du får ta ett test. Lycka till! Och hoppas du får/snart får det svar du önskar dig! :)

Upp till toppen
Annons: