Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1327 ggr
Mille17
12/3/17, 2:04 PM

Ovanlig känsla?

Jag och min sambo fick våran son i juni (han är alltså ca 6 månader nu) sedan några månader tillbaka har vi pratat om och skojat om att skaffa ett till barn typ nu. Vi skojar mest om det för jag tror att båda känner sig knäppa att vi faktiskt skulle vilja göra det nu. Jag tycker det är en jättejobbig känsla för jag skulle helst vilja leva i nuet och bara njuta av min son istället för att länga till ett till barn. Är det någon annan där ute som känt samma känsla precis efter att dem fått barn? Kommer känslan gå över? Eller ska man köra på ett till barn direkt?

Annons:
[Smulan_88]
12/3/17, 2:10 PM
#1

Om ni är överens och vill ha fler barn… varför vänta? Jag kan bara prata för mig själv, men ju äldre barnen blir och ju mer självständiga de blir desto mindre längtar man till att ”börja om” och småbarnsåren. Jag har iof en 7 månaders nu. Men skulle vi vilja haft fler, så hade det nog varit mer angeläget nu än om några år.

[Smulan_88]
12/3/17, 2:12 PM
#2

Får tillägga att jag har tre barn, en på sju månader, en kille på snart tre och en tjej som är sju. Vi har dock inte kunnat ”planera”våra barn, då de tar god tid på sig att bli till, men hade vi kunnat så hade det definitivt varit tätare emellan dem.

Mille17
12/3/17, 2:13 PM
#3

Tack så mycket för ditt svar!! Frågan bara snurrar runt i mitt huvud så det är skönt att höra andras argument och tankar :)

MonicaLagerquist
12/3/17, 2:33 PM
#4

Jag fick mina fem barn på lika många år.

Ettan och tvåan är tvillingar mellan trean och fyran är det 11 månader.

Stolt ägare till fem La permer

MikaelaS_
12/3/17, 7:32 PM
#5

Vi kände så efter första, och valde att avstå att skydda oss. Fick första ägglossningen när äldsta var runt fem månader och blev då gravid. Är 16 månader mellan killarna, intensivt och stundom tungt men det blir mer och mer värt det för var dag. Nu är de två och tre och leker bättre och bättre med varandra :)

Upp till toppen
Annons: