Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1142 ggr
Missmagi
11/19/17, 6:01 PM

Berätta när?

När gick ni ut offentligt med att ni är gravida? 😊

Annons:
DenLin
11/19/17, 6:07 PM
#1

Vi tog det i steg, våra föräldrar och syskon fick veta direkt, mina närmaste kollegor och vänner i v7 ungefär, chefen v12 och övriga kollegor och vänner runt v14.

tlover
11/19/17, 6:08 PM
#2

Första graviditeten (tidigt missfall) var det närmaste familjen som fick reda på direkt (ca v 6), andra fick bara våra mammor veta direkt sen fick "alla andra" veta vid vecka 13

l'm back

dropitnow
11/19/17, 6:16 PM
#3

Vi gick ut i vecka 14 :)

Sparven88
11/19/17, 6:22 PM
#4

Vi fick ju missfall i somras och den gången var vi rätt snabba på att berätta. Den här gången väntade vi längre innan vi berättade. Nu är jag i v14 och de flesta i vår närhet vet om det. Mina närmsta kollegor fick veta i v6, chefen i v 11. Nu syns magen, speciellt nu när jag fått börja använda mammabyxor, så vi får väl se om de andra kollegorna frågar. :p

Missmagi
11/19/17, 11:16 PM
#5

Så svårt, helst vill jag berätta för hela världen men ändå så är de lite kul att hålla sig lite på hemligheten :) . De e kub för oss om en vecka så vi får se hur vi gör om det är nu eller vid RUL. Familjerna vet iaf där var de ingen tvekan om att berätta så fort vi plussade, dom känner till vår svåra resa till att bli familj så där får man stöd oxå. Kul ändå och veta hur ni andra gjort 😊

NinniH
11/20/17, 6:59 AM
#6

Våra föräldrar fick veta i princip så fort vi visste själva, sen fick alla andra veta det ganska snart efter. Vi hade försökt ett tag och blev så glada, så vi kunde inte hålla oss. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Fien
11/20/17, 10:19 AM
#7

Första var inte planerat och det tog ett tag för oss att bearbeta. Så berättade rätt sent, typ runt vecka 17. Andra berättade vi i samband med min mammas födelsedag, och då var det vecka 8 om jag minns rätt.

Alexzandra630
11/20/17, 3:26 PM
#8

Familjen v 8 typ, jobbet v 10. Facebook v 42 😂

Jess89
11/20/17, 7:04 PM
#9

Familjen vecka 15 dvs när jag fick reda på att jag var gravid. Chefen några veckor senare. Facebook efter det riktiga ultraljudet vilket var vid 18-20 veckan.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MikaelaS_
11/20/17, 7:14 PM
#10

Denna gången för föräldrarna strax efter plus, min syster i vecka 6. Mannens syskon vecka 18 samt 20. Jobbet fick veta i vecka fem, eftersom jag klantade mig och skickade ett sms fel, haha. Instagrammade en bild i fredags och avslöjade det hela, då var sonen ett dygn :)

[Thiah]
11/21/17, 6:47 AM
#11

#10 jag fick kommentaren att jag hållt det hemligt. Haha nä jag har bara inte satt ut magbilder på fb… ;) Och vi har berättat för de närmaste direkt. Berättade även på jobbet direkt men där är alla medvetna om hur det kan gå. Upplevt ett MA och det var skönt att de runt om visste. Men FB har båda gångerna fått vänta till efter födseln, denna gång fick de vänta längst. Ni här inne fick se adam före fb ;)

mollyt
11/21/17, 9:24 AM
#12

Hm, berättade för mina föräldrar i vecka 5, syskon vid vecka 11 utvalda nära vänner fick också veta. Sen blev det lite löpande allt eftersom vi träffade vänner och det kom på tal. Berättade ”officiellt” på mitt privata instagramkonto med få vänner som följer i vecka 29-30 tror jag och skrev för första gången på Facebook efter att vi kommit hem från BB dagen efter förlossningen.

jackiejohn
11/21/17, 9:42 AM
#13

Föräldrar och syskon har fått veta mer eller mindre direkt, övrig släkt och vänner från v 12 och löpande allteftersom. Med första gick vi ut på fb i v 28 och med andra ultraljudsbild med frasen ” ***** ska blir storasyster i januari”.

Annons:
Zelmabus
11/24/17, 11:53 AM
#14

Typ i v 20. Till mina kollegor i v 30. Till bekanta la ja upp på fb dagen efter hon föddes

Starfall
11/26/17, 9:34 AM
#15

Vi var i vecka 8-9 vid båda graviditeterna när vi berättade för våra familjer. På jobbet berättade jag i vecka 10. Vi gjorde det helt officiellt på Facebook efter UL vecka 12. Vi ville inte att folk skulle gå runt och spekulera i om vi skulle ha barn eller inte ;).

Upp till toppen
Annons: