Annons:
Etikettallmänt
Läst 1456 ggr
Arrowhead
11/15/17, 4:02 PM

Kliar som attan!

Jag har fått ett otroligt irriterande problem nu på sista tiden, det kliar så förbannat överallt!
Det kommer framförallt på kvällen och kliar på ryggen, magen, brösten, låren, rumpan, hårbotten och kinderna. 
Igår var det såpass jobbigt att jag ville skala av mig huden, det blir så svårt att sova när det kliar så förbannat..
Googlade lite och hittade nåt om gravidklåda men kände inte att jag hittade (eller fattade) nog om vad det egentligen beror på och om det finns nåt man kan göra åt det.. 

Så finns det något man kan göra åt det och isåfall vadå?
Smörjer redan in mage och bröst då jag hade hoppats på att det skulle motverka bristningar en del så det verkar ju inte funka mot kliandet iaf.
Är det fler som har problem med det här??

Annons:
typjessica
11/15/17, 4:35 PM
#1

Mina fötter gör det på kvällar/nätter! Det mest effektiva jag hittat är att duscha dom svalt/kallt och sen smörja!

[Thiah]
11/15/17, 4:36 PM
#2

Ha en lotionburk i kylskåpet som du kan smörja in dig med. Kylan hjälper till ayt lindra klådan.

[Smulan_88]
11/15/17, 5:33 PM
#3

Ring din barnmorska imorgon och be dem att ta ett leverprov. Det är ett vanligt tecken på att du kan ha skyhöga levervärden. Vilket inte är bra! Min syster satte de igång samma vecka hennes symptom kom. behöver inte vara någon fara, men klådan i sig är en indikator på att dina värden kan ha försämrats/blivit dåliga.

[freeatlast]
11/15/17, 8:52 PM
#4

Vet precis hur du har det och lider med dig, hade så under några veckor förra graviditeten och jag vet hur hemskt det är. Hoppas du hittar nåt sätt att lindra det!

Alexzandra630
11/15/17, 10:07 PM
#5

Håller med #3. Jag hade hemsk klåda, kylbalsam hjälpte när det var som värst.

Arrowhead
11/16/17, 2:36 PM
#6

Tack hörni för lite tips! Ska prova med kyla, och jag har ringt och bokat telefontid hos bm så får vi se vad som händer! 👋

Annons:
Upp till toppen
Annons: