Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1058 ggr
Cilla89a
11/9/17, 5:45 PM

Gravidsymtom helt borta?

Är i vecka 6+5, började för en vecka sedan må illa, lite dovt som hängt över mig till och från hela dagarna, några timmar efter jag vaknat till jag lagt mig på kvällen, luktkänslig, väldigt ”hormonstinn”. Men idag känner jag mig totalt ogravid.. Känner mig precis som innan jag var gravid.. Är det normalt att symtom kan komma och gå? Eller bör man bli orolig?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
Missmagi
11/9/17, 7:44 PM
#1

Mina symtom har kommit och gått ändå sen jag plussade. Ibland har jag varit hur pigg som helst precis som det var innan graviditeten. Sen kan tröttheten och illamåendet komma tillbaka igen utan för varning och sen vips borta igen.olika från dag till dag. Tror att det kan vara rätt vanligt, eller jag hoppas att det är rätt vanligt. Jag tyckte att jag var mer gravid dom första två veckorna än vad jag känt tills nu. Är i v 11 och pyret nåt bra. Är du orolig så boka en ultraljuds test och kolla :)

Cilla89a
11/9/17, 7:48 PM
#2

Får se hur det känns de kommande dagarna, om symtomerna kommer tillbaka eller fortsätter hålla sig borta, har om inget annat bokat tid för NIPT 4/12, och där ingår ultraljud..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fien
11/9/17, 7:52 PM
#3

Helt normalt att symptom kommer och går! Var glad att du slipper må illa. Ofta försvinner symptomen helt sen när man är runt vecka 12 och går in i de så kallade spökveckorna… sen kan man vara symptomfri tills man börjar känna barnet i magen, vilket är väldigt individuellt men runt vecka 18 är nog rätt normalt… Så länge du inte blöder kraftigt eller har ordentliga smärtor är det inget att oroa sig för.

[Smulan_88]
11/9/17, 8:38 PM
#4

Varje graviditet är individuell, jag har haft 1 graviditet där det kommit och gått, 1 graviditet sär jag mer eller mindre va symptomfri förutom sparkarna och hickan från bebisen och 1 graviditet där symptomen höll i sig.

mollyt
11/10/17, 6:32 PM
#5

Jag skulle också vilja säga att det är fullt normalt! Jag är i vecka 7+2 idag och för mig har illamåendet också varit mycket(!) lugnare senaste 2-3 dagarna, vilket jag försöker tänka är positivt och skönt, jag vet ju att det troligen kommer tillbaka snart med buller och bong.

Cilla89a
11/10/17, 7:11 PM
#6

#5 Ja, och med buller och bong var illamåendet och luktkänslighet där allt luktar illa och allt känns bara osmakligt tillbaka idag :( Njut av din braiga period :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
[Kijsen]
11/11/17, 10:21 AM
#7

Hade själv illamående vecka 6-9 ca och över en natt försvann all symptom. Läskigt då man läst om MA och liknande. Men i vecka 12 fick vi höra ett litet hjärta slå. :)

Upp till toppen
Annons: