Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 2151 ggr
Anonym
Anonym
2017-11-08 16:30

Vad göra?

Om en  person absolut älskar barn och gärna vill ha barn, men inte för sent… men man har träffat en kille som absolut inte vill ha  barn… man trivs riktigt bra med killen och han är bra på alla sätt. förutom att vilja ha barn.. Vad ska man göra för att lyckas övertala han?

Vet inte om det är rätt grupp eller ens rätt ifokus… men testar ändå.

Annons:
Honestyisdead
2017-11-08 16:38
#1

Man övertalar inte någon som inte vill ha barn till att vilja ha det. Man måste acceptera och respektera det.

Så får man själv välja om man klarar sig utan barn eller om barn är viktigare än kärleken.

RoxannaS
2017-11-08 17:24
#2

Håller med Hera. 

Om han inte vill ha barn, är han verkligen den rätta då? Är han fast besluten i att inte vilja ha barn, eller är de bara just nu? Finns de en chans att han ändrar sig om han känner att han hittat den rätta?

Den enda som kan svara på detta är du. Är du beredd att kanske aldrig få barn för att stanna med denne kille? Eller vill du veta säkert att du kommer få dina barn? Du säger att även du inte vill ha barn försent, då kanske du ska släppa denna kille direkt i så fall, vara öppen för nya möjligheter?

Ingen kan svara för dig. Lycka till!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
2017-11-08 17:41
#3

Han vill inte ha barn NU men han är 24 å jag 23… han vet inte NÄR han vill ha barn, men inte nu, kanske om 10 år eller så "/ och om 10 år kommer jag vara 33… det är rätt gammalt för ett första barn, Tycker jag…

Honestyisdead
2017-11-08 18:09
#4

Många är idag över 30 när dom skaffar barn.

Jag förstår om man vill vänta. Livet förändras för all tid när man skaffar barn. 

Och du är bara 23, det är ingen ålder.

RoxannaS
2017-11-08 18:10
#5

Försök prata med honom. Berätta hur du känner. Berätta att de kan ta flera år innan man ens lyckas första gången att bli gravid. Äter du några horomtabletter? P-piller exempelvis?

De finns åkommor som gör att man har svårt att bli gravid.

Mig tog det 3 år för att bli gravid första gången trots oskyddat under hela perioden.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
2017-11-08 18:42
#6

Jag äter P-piller, delvis för att underlätta min ägglossning och har gjort det i 5-6 år, men våran släkt är hyperfertila, och alla som har barn har fått minst ett barn med P-medel. och därför vet inte jag om det är Likadant för mig på P-medel, och han vill inte köra med Kondom, då det är skönare utan, men om jag blir gravid vill han att jag ska göra abort… Abort är nog något jag aldrig kommer att klara av att göra, därför vågar jag inte ens ha sex med han eftersom han är så anti barn för tillfället. HAn vet inte ens om han vill ha barn i framtiden då han ogillar barn men tror det kan bli annorlunda med en eget barn, men trots det vill han vänta i minst 10 år…

Joo jag vet att folk gärna väntar tills efter 30, och jag vet att 23 inte är nån ålder, men ändå känns 33 för sent… Jag vet att jag låter heldum, men kan inte släppa känslan att 33 är för gammalt, trots att jag vet att det egentligen inte är för gammalt.

Annons:
Honestyisdead
2017-11-08 18:54
#7

Då har du ingen annan väg att gå än vidare som jag ser det. För risken är ju att han med tiden inser att han aldrig vill ha barn.

Så om du verkligen vill ha barn bör du nog hitta någon som är på samma våglängd.

Fien
2017-11-08 19:04
#8

Du får fundera på vad som är viktigast för dig. Dock är ni båda fortfarande unga så ni kan hinna ändra er både en och två gånger. Det viktigaste är ändå att ni pratar om det. Om ni pluggar eller planerar att göra det så kan jag förstå om han vill vänta…. För att ge lite statistik så är förstföderskor i genomsnitt 30 år, i storstäderna är den siffran något högre. Så att få sitt första barn runt 30 är varken konstigt eller ovanligt. Här kan du läsa mer: https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Aldre-mammor-vanligare-forr/

Anonym
Anonym
2017-11-08 19:28
#9

Vi jobbar bägge två, och har bägge två en stabil inkomst, han jobbar inom Restuarangbranschen och jag inom vårdbranchen. Så pengar är inte problemet, DEt största problemet är att han inte fill vara Kedjad vid ett barn, han Vill resa,  utforska, sådana saker, det vill inte jag, trivs bra hemma, med Familj och djur, men vill skapa en familj som jag kan kalla min egen… Sen sex är viktigt för han, men vågar ju heller inte ens ha sex med han iom att han inte vill använda kondom… Därför hade jag hoppats att det fanns nått sätt att övertala honom, men det kanske är kört då? Kanske får gå vidare.

Honestyisdead
2017-11-08 19:46
#10

Ja ni vill ju helt olika saker tyvärr.

Fien
2017-11-08 19:47
#11

Alltså en sak till. Han kan aldrig tvinga dig till en abort om du nu skulle bli gravid. Det är enbart ditt beslut (även om man såklart vill att mannen också vill ha barnet). Så om han inte vill använda kondom och vet om er superfertilitet så får han ju lite skylla sig själv om du nu blir gravid. Man är två om att skapa ett barn, men som kvinna har man rätten att bestämma över sin kropp när det kommer till abort eller inte.

michellemimmi
2017-11-09 07:23
#12

#11 Fast… Så gör man väl ändå inte? :S Själv tycker jag att man är två om att ha "råkat" göra barnet, alltså är man två om att göra valen som kommer där efter. Man väljer ju faktiskt vem man ligger med.. och vet man redan innan hur läget ser ut så kan jag tycka att det är rätt av elakt att utsätta någon annan människa för något den inte vill… Att få ett barn menar jag nu. Det är rätt stort…

Hjärta/Mimmi

Fien
2017-11-09 08:05
#13

#12 det jag menar är att OM hon nu skulle bli gravid så är det hennes beslut om abort eller inte. Killen kan inte tvinga henne till en abort. Vill han inte använda kondom så är det ju ett beslut han har tagit… vet han också om familjens fertilitet så hade jag som kille faktiskt valt att använda både p-medel och kondom om jag inte velat ha barn, men så verkar ju inte han tänka…. enligt mig ganska egoistiskt att tycka att hans njutning är viktigare än en eventuell abort och all den fysiska och psykiska press det innebär för en kvinna. Jag uppmuntrar INTE till att försöka bli gravid utan att han vill. (Har själv varit i situationen och blivit gravid trots p-medel och det är helt och fullt kvinnans beslut om en abort eller inte men som jag även skrev så är det inte alls optimalt att skaffa barn med någon som inte vill).

Annons:
mikkan01
2017-11-09 08:09
#14

#12 Ja man bestämmer vem man ligger med och är killen medveten om att TS möjligtvis kan bli gravid trots p-piller så vet han också om att hon gör det hon kan för att skydda sig, resten är upp till honom. Vill han ha barn eller skydda sig? Han kan inte tvinga på henne en abort precis lika lite som hon inte kan tvinga på honom ett barn. TS, känner du att du vill ha barn nu eller bara inom de närmsta 2-3 åren? För att skaffa barn kräver lite betänketid. Jag ville inte alls ha barn för 2 år sen för jag kände mig inte redo och idag är jag mamma till en 3 månaders. Ge honom lite tid, är det så att han absolut inte vill ha barn så vill ni två olika saker och då är det bara att gå vidare, tyvärr…

~mikkan

michellemimmi
2017-11-09 09:11
#15

#13 #14 Självklart är det kvinnans beslut i slutändan ja, det är ju hennes kropp. Ska förtydliga - Om man verkligen inte vill göra abort så är det väldigt dumt att ens utsätta sig själv för att eventuellt bli med barn med någon som verkligen inte vill. För det kommer att bli så mycket ledsamheter för båda två och på det viset vill man inte starta ett eventuellt barns liv… Jag tycker att ts förtjänar att få sitt första barn i glädje! 23 år gammal eller 30+ år gammal. :)

Hjärta/Mimmi

Fien
2017-11-09 09:26
#16

#15 ja det är ju precis det jag skriver i #13. Men ville förtydliga att en man ALDRIG kan tvinga en kvinna till abort.

michellemimmi
2017-11-09 09:39
#17

#16 Skyller på att jag är gravid, förvirrad, sjuk och trött ;) blev för mycket att läsa två inlägg på samma gång. Men ja, vi verkar tänka likadant :)

Hjärta/Mimmi

[Smulan_88]
2017-11-09 17:43
#18

Jag personligen tycker att man respekterar personen och sedan kollar på sig själv. Man får helt enkelt fundera på vad man prioriterar, vill man ha barn så får man väll välja att gå vidare och träffa någon annan. Eller också väljer man partnern och lever ett liv utan barn. Men var öppen och berätta dina tankebanor för din partner.

Anonym
Anonym
2017-11-11 23:25
#19

#14 kommer från en stor familj från början och har velat haft barn sen jag var 16 :p (7 år sedan alltså), mamma fick barn när hon var 17 och jag var OVERTHRILLED! för jag tänkte att jag ÄNTIGEN får jag snart barn (Ung och dum xD) i dagsläget är jag glad att jag inte fick barn då, men som sagt, ung och dum :p
Men ändå har jag den där längtan efter barn…. och har haft läääänge, och nu när mitt liv är stabilt och bra känns som det perfekta tillfället, tills jag insåg att denna snubben inte vill ha barn "/

[Smulan_88]
2017-11-12 00:44
#20

#19 Alla barn förtjänar att ha en mamma och pappa som älskar och längtar efter dem, när de inte är nära. Därför råder jag dig att leta reda på dina barns framtida far. Och inte skaffa barn emot någons vilja, han har gjort klart för dig hans ståndpunkt. Nu är det upp till dig att ta det vuxna beslutet att bry dig om någon annan än dig själv. Din vilja att skaffa barn kan omöjligtvis vara större än etts barns vilja att ha en närvarande mor OCH far.

Annons:
Anonym
Anonym
2017-11-12 00:52
#21

#20 Ouch, hård på orden xD Sanningen är den att jag alltid brytt mig om andra, och Aldrig mig själv i första tag, och därför undrade jag hur man kan ändra hans vilja, men eftersom man inte ska det, så har jag skrivit att jag kanske får skita i barn så länge jag är med han, eller också lämna han, har också skrivit att jag inte ens vågar ha sex med han pga hyperfertilitet i vår familj, och han inte vill ha Kondom.

mollyt
2017-11-12 19:58
#22

Som de ovan säger; jag tycker inte heller att man kan tvinga någon att skaffa barn, det är ett väldigt stort beslut. 
Däremot är ni väldigt unga båda två. Det är vanligt att 20-åriga killar inte vill ha barn men att 30-åriga killar vill. Så visst kan det vara så att han med tiden känner sig redo, men det kan också vara så att han fortfarande inte vill vid 30…

På samma sätt som att en 20årig kille vill ha barn i framtiden men sedan som 30åring inte vill längre. Det går inte riktigt att förutspå, man ändras som person över många år och ens värderingar och tankebanor ändras.

Det är jättesvårt att råda dig, vill du ha barn SNART och att det är det viktigaste för dig - ja då kanske du ska göra slut och leta efter en partner som vill samma sak som du (nu). Men om du i övrigt är lycklig med den här killen och att du är okej med att inte veta hur framtiden blir, ja då skulle jag råda dig att stanna kvar om du är kär och lycklig.

Men ja, ni kan ju såklart prata om det. Bra att han får veta att det är väldigt viktigt för dig.

PS: Min man tycker inte om barn i allmänhet heller, men han ville gärna ha egna barn och han älskar vår dotter och är en fantastisk pappa. Så bara för att en kille (eller tjej!) inte tycker om andras barn så behöver det inte betyda något för deras känslor om egna barn.

Anonym
Anonym
2017-11-12 21:19
#23

#22 Nää  jag har insett att det är vänta eller Lämna, och för tillfället har jag möjlighet att vänta för min Tillit är inte den bästa litar inte på nån och jag har dagar där jag inte orkar med folk alls, och detta har stött bort killar (Och tjejer) för mig, men han försöker att jobba på det och arbeta runt mina problem, han är förstående och gör  absolut inget som jag känner mig obekväm med då han vet hur jag har haft det, och hur jag fortfarande har det i viss mån, så han är egentligen det bästa jag kan få… SPECIELLT för tillfället… så att Jag får nog vänta helt enkelt.

Tack alla ^^

mollyt
2017-11-14 17:45
#24

Skönt att höra att du ändå verkat hitta en bra partner!

Upp till toppen
Annons: