Annons:
Etikettallmänt
Läst 10985 ggr
RoxannaS
11/8/17, 4:17 PM

Vi som planerar barn 2018 #4

Gamla tråden blev full, så här är den nya. 😛

Länk till den Gamla


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
11/8/17, 4:18 PM
#1

#300 (Gamla tråden) Jo men de känns riktigt kul faktiskt, sett fram emot det över ett år nu så 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
11/8/17, 5:30 PM
#2

Svarar #300 från förra tråden. Hur väntetiden ser ut just nu vet jag faktiskt inte. När vi försökte med sonen gjorde vi utredning. Då ringde jag i augusti, fick hem papper med remisser till att lämna blodprov+spermaprov och så hade vi första besöket i oktober. Sista steget med spolning gjordes i mitten på december, som vi sen blev gravida efter. Nu är vi väl inte lika prioriterade eftersom vi redan har barn, fastän vi haft sisådär 7 kemiska graviditeter på raken..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
11/8/17, 9:56 PM
#3

Alltså jag har fortfarande ont i magen. 5 dagar sen ÄL om de nu blev i fredags. 🙈 plågsamt jobbigt iaf. Men nu sitter de iaf i mitten. Vad ska vi tro om det? 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
11/9/17, 4:14 AM
#4

Nämen herregud är det jag som skrivit 300 å inte fattat att tråden är full, sorry RoxannaS :) #2 det är ju just det att ni haft så många kemiska som jag tycker gör att ni borde få hjälp snabbt. Men kan också förstå att de måste prioritera på nått sätt :(

NinniH
11/9/17, 7:26 AM
#5

#4: När jag pratade med BM på fertilitetsenheten så lät det som om kemiska graviditeter knappt räknas. "Det blir ju lite så när man testar tidigt. Hade man inte testat innan mensen så hade man bara trott att den var sen."😐 Tydligen var det normalt och att många graviditeter stannar av utan att man märker det. Men inte fasiken såhär många på raken!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Thiah]
11/9/17, 7:51 AM
#6

#5 jag förstår ju hur hon menar men som du sägerskriver, ni har haft så många på raken. Ni har ju dessutom genomgått utredning med första.

Annons:
Aftonstjärna
11/9/17, 8:51 PM
#7

Kan man lita på sitt sekret? (Detta inlägg är nog inget för känsliga :-)) Har verkligen försökt kolla denna månad. Har aldrig kollat det innan. Såg ut att vara trådigt och genomskinligt dag 16-18 ca. Sen lite gulaktigt någon dag efter det. Veckan efter lotionflytningar, och nu har jag klistrigt sekret. Nu är jag på dag 36 och mensen borde komma. Någon som varit gravid trots klistrigt sekret? Kan man ha ägglossning fast man har annat sekret? Jag trodde verkligen ÄL var över och det blev inget mys helgen efter. Men mitt sekret verkade helt och hållet ofertilt då. Jag håller dock hoppet vid liv. Med barn nr 1 testade jag supersvagt i vecka 4+6. Det var pergotimebebben. Testade neg v 4+0, trodde vi misslyckades. Men veckan efter såg magen så svullen ut så jag testade en gång till. Fattar inte hur strecket kunde bli såå svagt i vecka 5.

onewayticket
11/10/17, 5:02 PM
#8

Testade negativt idag :( Har BIM på måndag och har känt mig så himla gravid så trodde faktiskt att jag skulle plussa… Otroligt att man kan bli så besviken. Har fortfarande ont i brösten och molvärk längst ner i magen, spännande ändå om man blivit skengravid ;)

Aftonstjärna
11/10/17, 7:56 PM
#9

#8 Fast symtomen kan ju komma före man testar positivt. Verkar inte alls vara ovanligt. Hoppas du får plus om några dagar!

teezan
11/10/17, 9:43 PM
#10

Hoppar in här "på riktigt", tror jag. Jag har äntligen fått en fast halvtidstjänst och därför känns det mindre främmande med syskon då jag tidigare inte ville ha samma situation som med förra barnet (hade precis pluggat klart en utbildning när hon kom och hade inget jobb att komma tillbaka till, vilket var en oro även om jag bara gick arbetslös i två veckor sen). Så nu är det bara att jobba vidare och samla ihop en trevlig sgi inför nästa barn ;) även om jag skyddat den hela tiden vet jag inte om den ändå kommer räknas om vid ett andra barn. Vi har haft en turbulent tid med en hastig bortgång av min sambos mamma. I samma veva uttalade han att han gärna ville försöka skaffa barn två. Min sexlust är dock totalt i botten för det mesta, så jag vet inte hur det kommer gå. Har dessutom inte så stora chanser med tanke på Pcos och en snittlängd på 61 dagar i cykeln (men varierar ganska kraftigt, mestadels blir det varannan månad). Så frågan är om jag redan nu försöker få hjälp just för den orsaken. Känner dock att jag hade velat testa själv först, har ingen stress (än), måste inte bli bebis just 2018. Enligt appen har jag nästa ägglossning 17 december, den har nästan aldrig haft rätt, men jag har däremot lärt känna min kropp och när jag har ägglossning, så hade varit roligt att testa nästa gång det sker, bara för skoj skull. Förstår ju att det med största sannolikhet inte blir nåt då, men vem vet? Känner mig inte "jätteseriös" i barnaskaffandet riktigt, men tänker att vi helt enkelt struntar att skydda oss och får se hur det går, och att jag annars söker hjälp nånstans för utredning. Vill försöka hålla det väldigt lättsamt, men det är ju lätt att säga när man inte ens har börjat. Just nu känner jag att det kan räcka med ett barn eller få dröja några år om det blir så, men den känslan kan säkert ändras med tiden. Kul att få följa er andra här inne i alla fall, även om jag kanske inte kommer vara jätteaktiv (tror jag) :) #8 tror jag var skemgravid eller nåt åt det hållet för några månader sen då jag senast skrev här. Hade typ mensvärk men ingen mens och sådär. Var bara min cykel som lurade mig och blev rekordlånga (för detta året, tidigare har jag haft mens typ 2-3 gånger per år) 75 dagar. Höll på att explodera kändes det som och jag började inbilla mig diverse symptom bara för att det tog sån tid, tror jag. Testade också negativt flera gånger.

Aftonstjärna
11/11/17, 4:50 PM
#11

#10 Du är ju precis som mig gällande mens 2-3 ggr/år! Dock var detta när jag var i 26-30-årsåldern. Hur gammal är du? Har också PCO enligt läkare, men vad jag har läst är det om man har symptom har man pcos. Och ett symptom är utebliven mens precis som jag har haft. Men vid 35-års ålder blev min menscykel plötsligt 35-40 dagar. Den kom varje månad. Nu är jag 40, tog ut hormonspiralen 23 aug och har nu haft mens spontant 2 ggr.  Jag har alltså haft lättare att bli gravid ju äldre jag blivit. 

Eftersom jag hade mens så sällan trodde jag att det skulle vara supersvårt att bli med barn nr 2, så vi hade inget skydd. Jag blev gravid efter 11 månader trots endast tre menstruationer mellan barnen (ammade inte). Sen trodde jag att det var en lyckoträff, så när vi ville ha ett barn till skippade vi skydd för att det skulle ta ett tag. Ingen aning när jag skulle få ÄL eller mens, men han kom till direkt. Så det var en chock att få ett till barn året efter, ha ha. Det finns hopp trots långa menscykler! Så ett stort lycka till! Det svåraste är väl att tajma in ÄL med långa cykler.

Uppdatering från mig: det blev ingen bebis denna månad. Jag kände mig deppig att inte mensen kom (är rädd att den ska försvinna), men den kom på dag 36! Jag känner mig inte ledsen för det, jag är glad att kroppen fungerar. Dock var det inte någon chans att bli gravid  denna månaden eftersom jag missbedömde när ÄL skulle dyka upp. Det blev inget mys den helgen, typiskt… Så nu räknar jag med ÄL i början av december…

RoxannaS
11/11/17, 5:38 PM
#12

Man måste inte ha symtom vid pco. Pco är utan symptom. Pcos är med symptom.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
11/11/17, 6:13 PM
#13

#12 Jag undrar bara lite. Du som verkar ha koll. 😊 Läkaren sa ju att jag hade PCO. Varför hade jag inte PCOS egentligen? Jag hade ju ingen mens, är inte det ett symptom? Men kan pcos försvinna? För nu har jag ju inga symtom längre? Men å andra sidan kan man ju ha PCO och få mens ändå, utebliven ÄL. Jag hoppas mina äggstockar ser normala ut nuförtiden…

Annons:
RoxannaS
11/11/17, 7:35 PM
#14

#13 Tyvärr vet jag inte vart gränsen går. Men jag vet att den är uppdelad i olika grader beroende på svår den är. Du har troligtvis en svårare variant än jag. För jag har fortfarande mensen kvar. Normalt kommer den av sig själv med 27-48 dagars mellanrum. Sen beror de på om du har kedjan med ägg på båda sidor eller ena. Jag har på ena bara. Den andra är normal. Det kommer troligtvis aldrig försvinna. Men den kan bli bättre. Vi är ofta fertilare senare i livet än andra kvinnor tack vare att vi har mer ägg.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
11/11/17, 7:51 PM
#15

#14 Jag hade kedjor på båda äggstockarna eller pärlband som det också kallas. Det var under den tiden jag inte hade mens (ett år utan mens). Då var det ju helt omöjligt att bli gravid. Men så fort jag väl har fått mens verkar jag vara väldigt fertil. 

Jag har förresten alltid haft ett symtom till. Svullen mage! Jag var väldigt smal som ung (167 cm, 50 kg) men magen kunde svullna upp titt som tätt. Just nu ser jag gravid ut, magen har extremt lätt för att svullna. Jag väger visserligen 15 kg mer nu när jag är äldre, men tyvärr sitter för mycket på magen. Annars skulle jag se hyfsat smal ut…

Skönt att ena sidan ser bra ut, kan inte det räcka? Har du ett barn sen innan? Eller är det något jag bara fått för mig? :-)

RoxannaS
11/11/17, 11:15 PM
#16

#15 Aha spännande. Ja svullen är jag med. Men jag har magkatarr dock. Så de kan vara därför. Nä. Den vänstra sidan verkar inte alls vilja vara med. :/ Jo jag har en son. Spontant gravid. Efter 2 missfall. Har även ett missed abortion i bagaget förra året


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
onewayticket
11/12/17, 8:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Det blev inte så bra när jag tog bild och laddade upp. ;) Men fick ett plus idag. Svagtsvagt men det är ändå där och blått både jag och sambon såg det, så galet nervös! :)

teezan
11/12/17, 10:02 AM
#18

#11 nu är jag 28. Efter att dottern kom har min mens kommit oftare än innan jag blev gravid. Tog 13 månader innan jag fick mens efter hon föddes och då ammar jag än idag (hon är över 2 år nu). Vet inte om amningen kan va en störande faktor om man vill bli gravid, men vet att man kan bli det ändå, till och med när man helammar så det borde inte vara ett hinder. Vad jag fattat det som innebär pco oftast att man har utebliven ägglossning och/eller mens och som ett pärlband av blåsor på äggstockarna medan man vid pcos har samma problem plus antingen ökad hårväxt, problem med akne , lätt att gå upp i vikt eller alla dessa symptom. Förhöjda testosteronvärden är vanligt. Jag har allt utom att jag har särskilt lätt att gå upp i vikt. Många med pcos är överviktiga fick jag veta. Aknen är dock bättre för min del men hade massor i början av puberteten och i tonåren och har fortfarande en del, men inte så att det "stör". Ja, det blir spännande att se om man lyckas tolka kroppen rätt nu. Har ju inte alltför många chanser men det sägs att vi med pcos har många friska ägg, så när det väl tar sig går det (oftast) bra, men man kan ju självklart få missfall ändå, så det är ju ingen garanti. Man är i regel fruktsam längre med pco/s, och som det har en tendens att bli bättre efter graviditet och när man blir äldre. Jag är ingen expert alls, men har läst en del och detta är vad jag har snappat upp (men kanske har missuppfattat något).

Aftonstjärna
11/12/17, 8:55 PM
#19

#11 Amningen är definitivt en störande faktor, då det faktiskt kan "skydda" mot graviditet. Men vet att man kan bli gravid ändå. 

Ok, då kanske jag bara har PCO. Mina prover var normala, hade "bara" pärlbanden och utebliven mens. 

Härligt att du bara är 28, du har ju över 10 år på dig att försöka få fler barn :-) Min mens började komma ordentligt efter 35 års ålder när jag inte skyddat mig.  Jag har haft mens otroligt lite i mitt liv, osannolikt lite. Ha ha för jag har dessutom haft hormonspiral de senaste 5 åren och inte fått någon mens…  i din ålder hade jag bara mens några ggr/år. Min första "egna" menscykel efter hormonspiralen (ingen mens alls när jag hade den) var 36 dagar. Lång för många, väldigt kort för mig :-) 

Men får du ingen mens borde du ju kunna få hjälp! Det finns ju ägglossningsstimulerande tabletter (kommer ej ihåg vad de nya heter), på min tid hette de Pergotime. Skadar inte att höra av sig i tid då det kan ta upp till 90 dagar före man får en tid (vårdgaranti).

NinniH
11/12/17, 9:11 PM
#20

När jag gett upp hoppet om att vara  gravid, då testerna bara varit så sjukt svaga, börjar det helt plötsligt bli lite starkare… Om min kropp spelar mig ett spratt kommer jag bli så arg!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
teezan
11/12/17, 10:25 PM
#21

#19 om man ska använda amning som preventivmedel behöver man uppnå tre kriterier vilket är att man helammar, barnet inte är över 6 månader och att man inte fått tillbaka sin mens efter förlossningen :) men sen är det ju hormonstyrt även med amningen, så jag förstår hur du tänker. Förhoppningsvis har jag ett tag på mig men är ju inte fel att söka vård, "borde" ju egentligen göra det direkt med tanke på min diagnos. Hehe, hade också en på 36 dagar detta året och blev typ chockad för det var så kort tid, sen följdes den av en cykel på 55 respektive 75 dagar ;) blir inte klok på det :P men det har ju definitivt blivit bättre efter graviditeten, dottern blev till på ÄL i december 2014, då hade jag inte haft mens sedan maj samma år. #20 håller tummarna! :)

NinniH
11/13/17, 12:36 PM
#22

Hm, pendlar mellan att hoppas och att inte göra det.. Upptäckte att flytningarna börja få en ljusbeige färg och det brukar jag kunna ha några få dagar innan mensen kommer. Men av alla mina kemiska graviditeter så har testerna aldrig ökat i styrka samtidigt som de flytningarna kommer, då har de redan slagit över till negativt. Nu ökar testen..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
11/13/17, 4:23 PM
#25

Beräknar att få mens på fredag. Så de blir upp till bevis. Vad händer?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
11/15/17, 3:22 PM
#26

Tog ett test idag som var negativt. 2 dagar innan beräknad mens. Så antar att mensen kommer på fredag då


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
11/16/17, 6:59 AM
#27

Helt plötsligt igår var strecket fullt synbart, men idag kom mensen och testet är väldigt svagt.. Bara försöka igen då..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
11/16/17, 8:50 AM
#28

#27 Men vad f*n! Vad jag tycker synd om dig :’(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
11/16/17, 8:53 AM
#29

#28: Tyvärr har jag blivit så van vid det här laget.. inte alls lika ledsen som jag var i början.. bara vänta och hoppas på hjälp snart och förhoppningsvis är det lätt avhjälpt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
11/16/17, 9:57 AM
#30

#29 Förstår det. Helt sjukt att de blir samma visa typ varje månad. 😞 Kände på tappen i morse. Försöker göra mig beredd på mensen. Till min förvåning var den stängd och gömd långt in. 🤔 gjorde ju ett gravtest här om dagen som var helt blankt.. Vill inte bli gravid längre. Med de här förhållandet som jag vill ur. 😞


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Rowanmc
11/16/17, 10:42 AM
#31

Positivt ÄL test idag äntligen!! Precis enligt min app, så räknade med det men blev extra glad av ett riktigt test som visade positivt! Nu vet jag att jag kan lita på min kropp och att jag känner rätt. Hade sex igår, lär köra idag och imorrn sen får det nog bli paus… hehe. Håll tummarna!!

RoxannaS
11/17/17, 11:20 PM
#32

Fortfarande ingen mens men fortfarande molvärk.. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
11/20/17, 11:13 PM
#33

#27 fy så tråkigt :( Jag började med folsyra i fredags, alltid något. Väntar med spänning på när nästa ÄL kommer ske, alltid lika intressant. ÄL har kommit allt från dag 22 till dag 61 liksom, tror snittet ligger runt 40. Vi behöver helt klart ligga oftare, om man säger så. Men den här cykeln, som nu är på dag 21, har vi ändå fått till det 5 gånger och det är (väldigt) bra för att vara oss. Jag har ansträngt mig för att orka och det har gett resultat. Tror det finns lite mer motivation nu när en graviditet är välkommen.

RoxannaS
11/21/17, 6:51 AM
#34

Tog ett test igår morse. Negativt. Mensen är fortfarande borta. Trött jag blir. Kan den inte bara komma nu? 😞


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
teezan
11/21/17, 9:18 AM
#35

#34 håller tummarna för att du får mens snart, för vad jag fattat det som är det vad du vill nu? Segt med väntan oavsett.

RoxannaS
11/21/17, 9:36 AM
#36

#35 Ja. Jag har funderingar på att lämna killen. Han är inte alls trevlig mot mig till och från och jag känner att jag tar stryk av det psykiskt att alltid behöva vara orolig för att vi ska bråka osv. Så jag vill hellre ha mens då så jag vet att de är lugnt så jag kan gå vidare istället. Tack <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
11/21/17, 4:49 PM
#37

Tråkigt #36 men det låter inte som en sund relation om han inte får dig att må bra. Jag håller tummarna för en bra utgång av situationen - oavsett hur den blir.

RoxannaS
11/21/17, 5:00 PM
#38

#37 Tack snälla! Vi har försökt prata om de också men han skyller bara på sina diagnoser och det köper jag inte. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Evelinaida
11/22/17, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Hej! Jag har BIM imorrn och fick ett så konstigt streck på cb early.. hur ska man tolka detta? Tacksam för svar:)

RoxannaS
11/22/17, 1:36 PM
#40

#39 Skulle se de testet som defekt för att de är färgrester i testrutan


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
11/22/17, 1:37 PM
#41

Mensen Kom idag i alla fall så nu kan jag slappna av igen


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
11/22/17, 9:14 PM
#42

Usch vad det är segt med en lång menscykel! Dag 12 idag, förra cykeln var 36 dagar… så här händer inte så mycket. 😊 10 dagar kvar till ägglossning…

Aftonstjärna
11/22/17, 9:15 PM
#43

#41 Hoppas allt känns bra, och hoppas du kan/orkar ta dig ur förhållandet om du ej trivs. Kram

teezan
11/22/17, 9:37 PM
#44

#41 vad skönt! Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig. Är inne på dag 23 och har haft lite mensvärkskänsla några dagar, och idag var det eventuellt lite trådigt under eftermiddagen, men helt borta nu på kvällen. Trodde först det kunde va ÄL men nu är jag osäker. Har nämligen haft liknande tidigare då det visat sig inte varit ÄL men även haft liknande då det varit trådigt till och från ett par dagar, för att sedan sluta med mens ungefär två veckor senare. Hoppas på att det inte var ÄL, sambon var på dåligt humör ikväll så ingen hade lust, så får vi chans om en eller två veckor igen. Men annars myste vi för tre dagar sedan och även i förrgår, så om det nu var ÄL skulle det ju inte va helt kört förstås. Kan ju fortfarande va fertil några dagar till i och för sig, om det nu är ÄL som är på intågande. Blir oavsett vad spännande att se vad min kropp hittar på. Har aldrig haft såhär bra koll på mina cykler innan i alla fall, så tycker typ det är kul ;) #43 så himla tråkigt att vänta.

RoxannaS
11/23/17, 6:53 AM
#45

#43 & #44 Tack snälla! Ja de känns bäst just nu. Fick inte ens medlidande med att jag satt på körskolan när smällen med mensvärk kom.. Fick bara en dum kommentar om att ”aw typiskt att de är så långt kvar av dagen” typ. Hade tänkt be honom komma med alvedon… Kommer hem. Han ska tydligen på hockey med sina föräldrar. Jag var borta i helgen. Ska bort nu i helgen och han kunde inte ens stanna hemma med mig under veckan å umgås den lilla tid vi får här emellan. Slutade med att han bokade en extra biljett för att jag höll på att bryta ihop och inte ville sitta hemma själv. Så de blev bra ändå. Men bara själva grejen. Han verkar inte ens vilja umgås med mig längre


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
11/23/17, 7:31 AM
#46

Jag ansluter mig igen, är säker på att jag fick missfall igår i vecka 10. 💔

teezan
11/23/17, 8:20 AM
#47

#46 beklagar, verkligen ❤️

RoxannaS
11/23/17, 10:38 AM
#48

#46 Beklagar 😞❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
11/23/17, 8:16 PM
#49

#46 Åh nej, vad tråkigt. 😞 Beklagar ❤️

Evelinaida
11/23/17, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Hej igen, jag tror detta är ett plus?? Dök upp direkt och var lika brett, blått osv…

RoxannaS
11/23/17, 8:49 PM
#51

#50 Finns en egen tråd för tolkning av grav test. Lägg gärna in den där. För övrigt så ser jag sträcket på testet. Men skulle inte lita på det då de där testerna verkar vara väldigt extrema på att känna av kemiska graviditeter vilket gör många lyckliga till ingen nytta. Så skulle nog hellre testa ett annat märke. Men kanske vänta ett par dagar med tanke på att de är så svagt än


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
11/23/17, 9:26 PM
#52

OM det var ägglossning jag hade är den över nu, hade lite trådar i morse bara, och varken lusten eller orken att få till det har funnits, så räknar med att vi får vänta till nästa gång. När det nu sker. Finns väl en minimal chans att det räckte i söndags (4 dagar sen) men känns verkligen inte troligt faktiskt, Får väl se om det kommer fler äl-liknande flytningar denna cykeln. (Hoppas inte, för då bli jag knäpp på hur jag ska tolka dem! Kände mig hyfsat säker nu, då jag har känt av molvärk samtidigt…senast jag gissade fel hade jag endast flytningarna men ingen värk ) Men är rätt säker på att det inte blev nåt nu. Lite osäker på om det var ÄL som sagt, eftersom kroppen verkar leva sitt egna liv ibland, men jag TROR det 😜.

Aftonstjärna
11/26/17, 3:58 PM
#53

#52 ÄL kan komma senare än du tror. Det hände mig förra månaden. Trådarna försvann, men ÄL inträffade ändå efter det. Tror inte man bara kan lita på sitt sekret. Mitt verkar vara lite opålitligt :-) Jag såg lite trådigt imorse. Jag hoppas ÄL är på gång snart. Dag 16 idag, förra månaden var ÄL på dag 22. Men jag har oregelbunden mens så det är svårt att ha koll…

Alexandra-S
11/26/17, 6:15 PM
#54

Äntligen får jag hoppa in här! Vi har inte skyddat oss på länge och sagt att "händer det så händer det", men nu ska vi börja försöka på riktigt :) Jag har haft ganska oregelbunden mens (cykel på 28-35 dagar) men enligt min app så fick vi till det vid ÄL för 11 dagar sen så jag hoppas såklart på ett plus redan om ett par dagar! Jag beställde ägglossningstest tidigare idag, hur länge innan förväntad ÄL börjar ni testa?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

teezan
11/26/17, 9:39 PM
#55

#53 nä, du har rätt. Har hänt mig också, att ÄL inträffar några dagar senare än vad man tror :) men troligtvis sker det eller har det skett nu i dagarna om jag förstått min kropps signaler. Är på dag 27 nu vilket borde ge en cykel på runt 40 dagar. Inte orimligt. Har mått lite illa och haft som mensvärk och senaste mysdagen var två dagar sen. Nu är det väl bara att vänta och se, om det blir mens eller plus om några veckor 😛

Annons:
Aftonstjärna
11/27/17, 8:27 PM
#56

#55 Hoppas på ett plus om några veckor då :-) Seeegt med lång cykel. Min förra var 36 dagar, troligtvis ÄL dag 22. Inget mys runt den dagen, så det blev ju inget förra månaden. Trodde jag hade koll, trodde ÄL var tidigare…

Alexandra-S
11/28/17, 9:18 AM
#57

Testade mig med CB early imorse och det syns något svaaagt svagt streck men det är med största sannolikhet ett spökstrek eftersom att jag borde ha fått ett starkare plus än så med tanke på att jag är på BIM -2 som mest. Hoppas på mens snart istället men inte det minsta tecknet på det!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

teezan
11/29/17, 9:25 AM
#58

#56 hoppas kan man alltid :) med risk för att låta överanalyserande har jag inatt känt av stickande värk i nedre delen av magen och så drömde jag at jag var på ultraljud och fick se ett litet hjärta. Sanning eller önskan vet jag inte, men intressant i alla fall. Blir ju lätt att man undermedvetet tänker på det så mycket att man känner efter onödigt mycket. Man blir ju inte mer gravid för det, haha ;) men tänker att jag testar tidigast om två - tre veckor, om inget annat händer innan dess. #57 tror att många fått falska positiva utslag på de testerna, men hoppas inte att så är fallet för din del.

Rowanmc
11/29/17, 12:52 PM
#59

Inget denna gång heller, mensen lär komma imorrn, negativt gravtest idag. Hade positivt ÄL test och sex då. Tredje månaden utan resultat nu, vet att det inte är någon tid men innan min abort var jag superfertil… känns som att jag är straffad eller ngt. Bättre lycka i december antar jag. :(

Aftonstjärna
11/29/17, 6:14 PM
#60

#57 CB går tyvärr inte att lita på. Har sett många foton där till och med gravstreck går att fånga på bild. Ändå har det visat sig vara negativt. Tråkigt! Jag är på dag 19. Negativt ÄL test för 4:e dagen i rad. Det är nu jag brukar ge upp med att testa. Men jag ska testa några dagar till. Hade ÄL flytningar dag 17 och 18. Nu lite gula, så det är ju jääättekonstigt om ÄL skulle dyka upp nu. Finns det någon som har längre än 14 dagar mellan ÄL och mens? Alltså ni som vet att ni verkligen haft ägglossning. Det är väl inte så vanligt? Kan det vara olika från månad till månad? Jag har aldrig haft riktigt positivt på ÄL test, bara NÄSTAN. Tolkade det som positivt och fick mens exakt 14 dagar efter det. Därför har jag bara trott att jag haft 14 dagar mellan ÄL ovh mens, men så kanske inte är fallet (?)

Aftonstjärna
11/29/17, 6:59 PM
#61

#59 Tråkigt att höra. Hoppas på december för dig då! 4 veckor ny chans. 😘

teezan
11/30/17, 9:43 AM
#62

#60 tyvärr är problemet med pco (s) och äl-stickor att man lätt får utslag hela tiden, då man ofta har förhöjda nivåer av lh i kroppen oavsett ägglossning eller inte. Men det visste du kanske redan :) har själv några stickor hemma som använts av nyfikenhet men har fått ge upp det, blir bara kostsamt. Har aldrig heller fått helt positivt på äl-test, har aldrig orkat följa upp mer än någon dag. Tror man kan ha lite varierande längd mellan ÄL och mens, och att det även varierar i ens egna cykler.

Annons:
Aftonstjärna
11/30/17, 4:43 PM
#63

#62 Är medveten om att de kanske inte funkar. Jag har aldrig fått ngt utslag alls på billiga teststickor, men blev gravid ändå. Nu provar jag stav ÄL test. Jag kan se en ökning av strecket dagarna runt när jag tror att jag har ÄL men aldrig positivt.

Förväntansfull
11/30/17, 6:58 PM
#64

Har påbörjat utredning på ofrivillig barnlöshet och fixk svar att min ämnesomsättning var normal men eftersom vi planerar en graviditet så behöver värdet vara lägre. (Jag trodde att normal var bra??!!) Någon som vet nått om detta?

teezan
12/1/17, 7:20 AM
#65

#63 ja, det är lite knepigt det där. Men bra om du själv ser en ökning och får ett litet hum i alla fall, för då funkar det kanske på dig :) här blir det alltid starkt men inte tillräckligt starkt. Har som sagt bara testat nån gång, mest på kul, när jag trott att det varit ÄL (och även nån gång i mitten för att se hur det blev) på gång men det funkade inte alls på mig.

NinniH
12/3/17, 12:44 PM
#66

Hade väntat mig ägglossning redan i torsdags, men den verkar dyka upp först nu. Det gör inget faktiskt, för det blev mycket bättre timing nu. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
12/3/17, 6:38 PM
#67

Skulle nog vilja testa med ÄL-test nu efter missfallet för att se om kroppen kommer igång med att producera nya ägg. Men vet inte riktigt när jag tänker att jag i så fall ska börja testa, missfall är ju inte riktigt som mens menar jag.

teezan
12/5/17, 9:45 AM
#68

Börjar känna mig lite otålig faktiskt. Att vänta har aldrig varit min starka sida. Nu när jag "vet" att vi troligtvis prickat in ÄL vill jag bara veta hur det gick så jag kan gå vidare, ungefär. Dag 36 idag, beräknad mens inom typ en vecka (kanske?). Ingen idé att testa innan dess känner jag. Får fortsätta mysa på tills det är dags, utifall kroppen lurades igen och ÄL inte ens inträffat. Trodde ju inte att jag skulle bli så uppe i det, eller vara så aktiv här, men svårt att låta bli när man är så medveten. Vårt första barn blev till utan att vi började försöka (förutom att vi inte skyddade oss) så detta är nytt för mig. Då plussade jag inte förrän vecka 6, efter att ha känt mig sjuk och lite snurrig nån vecka. Innan dess kände jag (nog) ingenting särskilt. Men då kände jag ju heller inte efter. Småäter precis hela tiden nu för att jag är nervös över resultatet ;) blev det inget är det väl inte hela världen men det hade varit en bra julklapp och ett bra avslut på ett omtumlande år.

Aftonstjärna
12/5/17, 8:03 PM
#69

#68 Jag är på dag 25 bara!! Seeegt! Men jag räknar med en 36 dagarscykel som max… tänkte egentligen testa tidigast 17 dec. Frågan är bara om jag kan hålla mig… Inte heller min grej att vänta… vore ju mysigt att vara gravid under julen…

Annons:
teezan
12/7/17, 9:40 PM
#70

#69 jag kunde visst inte hålla mig, men har haft mensvärk ett tag nu utan mens, samt kissat väldigt mycket (men dricker mycket vatten också) och första "försöket" (som var runt de fertila dagarna) var två veckor sedan. Testet var negativt och det känns verkligen som att mensen är på väg. Har huvudvärk och känner mig irriterad. Och så mensvärken då. Mensen borde komma imorgon eller i helgen i så fall. Men än är det ju inte kört, även om hoppet sinar lite.

Aftonstjärna
12/8/17, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Jag gjorde något otroligt korkat idag!! Är på dag 28 av ca 35-40. Eftersom jag inte kunde hålla mig testade jag idag med ett gravtest som bäst före datum var för ett år sen. Detta för att inte slänga bort en massa onödiga test eftersom det är osannolikt att få plus så långt före mens. Det blev positivt!!!! Som jag såklart inte kan lita på. Någon som vet hur känsliga testen är om de är för gamla? För jag kan ju inte låta bli att hoppas. Strecket var starkare i verkligheten… Ska testa med ett nytt imorgon…

Aftonstjärna
12/8/17, 1:42 PM
#72

#70 Håller tummarna! Vid min förra graviditet var jag mycket kissnödig ofta, före jag fick plus. Mitt enda symtom. Tog ett par dagar före jag fick plus. Nu har jag inga symtom alls, så det vore osannolikt att jag är gravid…

teezan
12/8/17, 2:08 PM
#73

#71 det kan inte va så att ÄL skett tidigare än du trott? Det kan ju vara falskt positivt men det kan ju faktiskt också vara positivt. Hoppas det! Det bästa är nog att du testar ett nytt snart, eller om du vill vänta till den dag du hade tänkt först. #72 tack! Det kan ju va ett tidig tecken eller något helt annat, hehe. Får ha lite tålamod. Har inte fått mens än i alla fall och det är ju positivt. Har dock känts som den kommit flertalet gånger (fast brukar kännas så en del innan mens).

Aftonstjärna
12/8/17, 2:32 PM
#74

#71 Ha ha ha, jag hade tänkt testa på dag 36 (förra cykeln var så lång). Så länge kan jag ju inte vänta, kan förmodligen inte ens vänta tills imorgon bitti. Jag kommer antagligen slänga bort ett gravtest i onödan redan ikväll. Ska inte dricka något nu, och vänta i fyra timmar :-)

Jag har aldrig haft en cykel kortare än 35 dagar, men det kan ju förstås hända. Vi myste dag 11. Men ingenting mellan dag 12-15.  Där ÄL borde skett om jag är gravid.  Fast spermier kan ju leva upp till en vecka :-) Känns bara osannolikt, så det känns som om det borde vara fel på testet. OM jag inte plussar väldigt tidigt, kan ju vara olika gällande olika graviditeter. Jag tror själv att jag hade ÄL dag 17-19 någonting… fick en stegring på ÄL test då, samt hade ÄL sekret. Men det stämmer ju inte på en 36 dagars cykel. Min cykel kanske inte är som jag tror ändå… Om den är kortare än jag tror, så kan det vara möjligt… bara att vänta…

teezan
12/8/17, 6:15 PM
#75

#74 haha, nä jag förstår det, blir ju en evighets väntan ;) hoppas du får positivt på ett vanligt test. Tycker inte du testar i onödan nu när du fått ett sånt resultat på en äldre sticka. Själv har jag klickat hem två digitala tester, som kommer i veckan. Innan dess kanske jag testar med nån billig sticka från graviditetskollen för skoj skull  Tänker att när (OM) jag anar nåt där är de digitala testerna bra för att bekräfta, och ge en fingervisning om vecka. Om inte nu så senare. Bra att ha hemma, haha ;)

Aftonstjärna
12/8/17, 8:26 PM
#76

#75 Jag har också precis klickat hem två digitala test. Tog ett till test vid femtiden. Babyplan testa tidigt test. Det blev ett svagt streck! Syntes på en armlängds avstånd utan att behöva vinkla testet (lade ut det i graviditetstest tolkningstråd). 

Kände mig rätt säker på att jag måste vara gravid. Men tog ett tredje (!) test, ha ha nu ikväll av ett annat märke (sticka) och det var helt negativt. :-( Så det är väl 50/50 att jag är gravid.

Annons:
Alexandra-S
12/9/17, 9:35 AM
#77

#75 Hoppas att du är gravid! Såg dina test i den andra tråden och dom är ju solklart positiva :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Aftonstjärna
12/9/17, 1:50 PM
#78

Är ännu inte 100% säker på att jag är gravid. Jag har ju fått positivt på Babyplan testa tidigt test igår.  Det verkar ju vara vissa som positivt på Babyplan, fast ägget inte verkar ha fäst?? (och så får man mens ändå)

Imorse tog jag ett test med en sticka. Det blev negativt! Jag anade dock en skugga av ett streck. Inget som jag kan tolka som positivt. Däremot kan jag ända tro att kanske kanske. Jag har testat mig hur många ggr som helst med stickor, utan att ens få antydan till spökstreck/torkstreck…. Jag ser att det är ett jättejättesvagt streck.

Det kan ju vara för tidigt att testa med sådan sticka eftersom den inte är lika känslig som Babyplan…

Googlade och läste att HCG nivån höjs var tredje dag.  Så senast måndag borde jag veta!

Aftonstjärna
12/10/17, 5:36 PM
#79

Lämnar er! Det ÄR en bebis i min mage!! :-) Testade positivt nu i eftermiddag med Clearblue digital. Hoppas ni andra också lyckas inom en snar framtid! Kramar till er! Vill bara skriva några saker som kan kanske hjälpa någon annan att hoppas :-) -Fick negativt med sticka från graviditetskollen, men positivt på Clearblue digital. -Fast gravtestet från billiga tester hade bäst före datum för 1 år sen visade det rätt. -Jag har noll symtom fast jag haft symtom alla andra graviditeter. Känner absolut ingenting… ingen svullen mage, inga ömma bröst (det har jag i och för sig aldrig haft), inte mer kissnödig eller hungrig…

Denna kommentar har tagits bort.
Alexandra-S
12/10/17, 5:49 PM
#81

#79 GRATTIS! Vad roligt!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Alexandra-S
12/10/17, 5:56 PM
#82

Här händer det ingenting.. Jag är på dag 45 och borde alltså ha fått mens för 10 dagar sen. Har inte tagit gravtest sen 28/11 så det kanske vore dags att testa igen även om en graviditet känns orimlig. Jag har haft en relativt regelbunden cykel ändå sista året så att helt plötsligt ha en cykel på 45 dagar känns som ett slag i magen.. Usch! Idag känns allt bara skit.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

teezan
12/10/17, 6:18 PM
#83

#79 åh vad roligt, stort grattis! Intressant att du nämner just sticka från graviditetskollen, har nämligen hunnit testa två gånger med just det testet och fått negativt. Inte för att det måste betyda att det visar fel, men kanske är de lite "sämre". Jag är på dag 41 och SÅ TRÖTT! helt sjukt trött faktiskt. Men kan likaväl ha med dålig sömn att göra. Väntar på mina clearblue och kommer ingen mens i veckan testar jag nog med ett av dem, fast de är så dyra… #82 ja, då kan det vara dags att testa igen, håller tummarna! :)

Annons:
Aftonstjärna
12/10/17, 8:52 PM
#84

#83 Stickor från graviditetskollen verkar inte vara lika känsliga. Har alltså fått positivt på sticka från billiga tester, Babyplan testa tidigt, samt Clearblue digital, men negativt på stickor från graviditetskollen!! Ändå borde jag vara i ca v 4+0… Dock fick jag spökstreck, men det var ju grått = negativt…

Aftonstjärna
12/11/17, 11:41 AM
#85

#83 Ska sluta testa nu. Men vill bara skriva en sak till dig. Jag fick helt negativt på graviditetskollen sticka imorse!! Har ju inte använt den tidigare, men verkar ju inte kunna få positivt tidigt. Så hoppet kanske inte är kört för dig?? Byta gravtest? Blir ju lite orolig gällande HCG nivån, som inte verkar stiga?? Men jag var ju ändå helt klart gravid igår med Clearblue digital :-)

teezan
12/11/17, 2:42 PM
#86

#85 det inger ju lite hopp, så tack för att du delar med dig :) vilken vecka visade clearblue? 1-2 veckor? Börjar bli fundersam nu, hade jag ÄL när jag misstänkte det (allt mellan 21-27 november) borde jag strax passera BIM, om jag inte redan gjort det, men idag var det liksom kladdigt och vitt sekret, och jag vet inte om DET är ÄL istället eller vad det kan vara nu. Kanske pre-mensflytningar annars, eller ett tecken på graviditet då. Kan ju vara vilket av det som helst känner jag. Känner inte min kropp så pass bra att jag kan tolka detta. Har känts som mensen kommit ett tag nu, fast det har varit likadant tidigare när jag inte varit gravid, så kan inte alls lita på den känslan. Otålig är förnamnet. Kan ju inte göra annat än vänta. Tog test från graviditetskollen igår (eller om det var i förrgår?) och det var helt blankt. Har bara såna hemma, så får kanske beställa andra. Alternativt vänta 1-2 veckor till och se om mensen behagar att dyka upp? Om jag nu klarar det, haha. Har inte myst på över en vecka och börjar bli sjuk, och vabbar med dottern också, så har knappt sovit (vilket kan förklara tröttheten). Någonstans har det känts som jag är gravid men det kan mycket väl bara vara för att jag vill det liksom. Just idag känner jag faktiskt inget särskilt. Varken mensvärken (bara yttepyttelite) eller kissnödigheten. Är lite yr bara, men har ätit dåligt. Kände mig febrig utan feber men tror som sagt jag börjar bli sjuk då dottern är sjuk (annars var det typ mitt första tecken jag reagerade på förra gången, en sjukdomskänsla).

RoxannaS
12/11/17, 4:21 PM
#87

#86 Jag förstår känslan du har. Har haft den varje månad nu ett tag. Svin jobbigt. De bästa är ju att inte försöka tänka på det. Men de är ju lättare sagt än gjort. Har också fått något ryck när de gäller gravtest och fått för mig att de billiga inte funkar. Men de är nog för att man vill för mycket. Hoppas du får din vilja igenom. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/11/17, 4:32 PM
#88

#86 Ja, det stod 1-2 veckor på, och det stämmer ju med mina beräkningar. Ska vänta en vecka och ta det andra (var 2-pack). Ska faktiskt testa med graviditetskollen för skojs skull om en vecka eller två, om det verkligen blir positivt :-) Jag har för övrigt vita kladdiga flytningar nu, vecka 4+2 är jag i ungefär.

teezan
12/11/17, 8:56 PM
#89

#87 man blir knäpp! Orkar inte hålla på såhär tills det tar sig. Har ju så långa och oförutsägbara cykler så allt blir bara en enda lång väntan känns det som. Väldigt frustrerande. Försöker inte tänka på det, men nu trodde jag vi prickade in ÄL, annars hade jag nog inte brytt mig på samma sätt. Kanske borde strunta i att analysera om jag har ÄL eller inte.. #88 haha, ja gör det. Det ska ju bli positivt då iaf :)

NinniH
12/11/17, 9:07 PM
#90

Är på ÄL+8 och kroppen känns lagomt schizofren. Är alldeles kokhet om kinderna, men resten av kroppen fryser. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
teezan
12/12/17, 3:17 PM
#91

Bara för det verkar det vara ÄL nu, eller på gång. Väldigt trådiga flytningar idag, och molvärk i magen. Stämmer egentligen bättre överens med tidigare cykler. Hade jag ÄL när jag trodde först hade det varit ganska tidigt, och nu är det dag 43. Då skulle det sluta på runt 60 dagar. Har bara haft två "korta" cykler på 36 respektive 43 dagar sedan jag fick tillbaka mensen, annars 54,55,56 63 och 75 dagar. Får väl försöka få till det ikväll då, om utifall att. Har beställt stavar från billigatester idag också, haft dem tidigare. tog min sista sticka från graviditetskollen men negativt igen, så ger nog upp det där testandet. Sparar på mina clearblue digital :)

RoxannaS
12/12/17, 8:29 PM
#92

Alltså jag blir inte klok på min kropp. Första månaden utan Letrozol nu. Och ja. Självklart är molvärken i höger äggstock tillbaka… Sitter i ner ihärdigt nu än innan då den kom. Satt i ett par dagar. Försvann. Kom igen. Osv. Nu har den suttit i konstant och här om dagen när jag böjde mig framåt kändes det som att jag typ klämde äggblåsan eller något. Gjorde apont. Flytningarna lever rövare. Trådiga hit och trådiga dit. Vattniga hit och vattniga dit. Cremiga hit å cremiga dit. Blir galen på det här.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/13/17, 5:06 PM
#93

#92 Hur går det med allt RoxannaS?? Hoppas allt ordnat sig ❤️

Aftonstjärna
12/13/17, 5:07 PM
#94

Jag kanske är tillbaka här snart. Blöder :-( Det här går nog åt skogen. :-(

mollyt
12/13/17, 5:07 PM
#95

#91 jag förstår din frustration - jag har också jättesvårt att inte tänka så mycket hela tiden - även om det säkert skulle vara bättre att bara släppa allt planerande och analyserande och bara…vara. Liksom ha sex och så kommer det när det kommer.

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
12/13/17, 6:11 PM
#97

#93 Gjorde slut för länge sen. Vi kände båda att de inte funkade. Började träffa en kille från utbildningen jag går på och de känns bra. Känns lovande. Han är dock 13 år äldre än mig och har en son på 12 år som han har varannan vecka. Sonen å jag kommer bra sams också. Så vi provar just nu med att jag bor med dem och får se vart de bär av. Vi har ju känt varandra sen utbildningen startade i september. Hittar varandra mer och mer hela tiden. Han förstår mig och mina brister. Och han stöttar mig i allt. Helt underbar. Och otroligt snäll. Får frukost serverad varje morgon och han tar hand om hunden osv. Behöver bara sitta och njuta och känna mig ompysslad. Njuter ordentligt. :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
12/13/17, 9:51 PM
#98

Någon här inne som provat metformin? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/14/17, 5:41 AM
#99

Jag är tillbaka. Fick tidigt missfall :-(

RoxannaS
12/14/17, 7:47 AM
#100

#99 Beklagar 😞❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
12/14/17, 9:56 AM
#101

#92 usch, då är vi två :( man känner sig så obalanserad hela tiden när det håller på sådär. #95 ja, hade varit enklare att kopppla bort hjärnan ibland. #99 åh nej, fy vad tråkigt för er ❤️ beklagar!

RoxannaS
12/14/17, 10:54 AM
#102

#101 Ja verkligen. Får se när mensen behagar komma nu då utan Letrozol. Blir säkert sån där vidrigt lång cykel igen nu på typ 50 dagar. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
12/15/17, 7:57 AM
#103

#102 ja, blä. Vet inte vad jag kan förvänta mig här, men tror nästan ÄL var runt den 11-13 december istället, för jag testade negativt även idag, 2-3 veckor efter det jag först trodde var ÄL. Jag mår dock illa men allt det där jag har känt beror nog just på den hormonella obalansen, tyvärr. Så nya tag, och en ny väntan. Testar tidigast 25-27 december om jag är duktig (brukar ju inte kunna hålla mig men nu kommer det vara rätt mycket innan jul så då hinner jag kanske inte tänka så mycket på det).

RoxannaS
12/15/17, 8:32 AM
#104

#103 Vet inte när jag skulle kunna testa heller. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
12/15/17, 10:41 AM
#105

#102 #103. Lätt att säga men testa inte för tidigt. Jag testade dag 29, fick positivt. Dag 33 började jag blöda. Hade jag inte testat hade jag lika gärna kunnat tro att mensen kommit, istället för ett tidigt missfall. Nu har jag trott att jag varit gravid i fem dagar. Känner mig deppig :-( Jag har bara så svårt att hålla mig ifrån testen. När man har en cykel på 30-40 dagar är det ju svårt att veta. Är i alla fall nöjd att missfallet kom redan i vecka 4+. Nu har jag chans att bli gravid med bf september. Dessutom kan jag även glädjas åt att jag hade rekordkort cykel denna månad för att vara mig. Mitt personliga mål är att testa på dag 40 (!) alltså den 21 januari. Det är ungefär 50/50 att jag klarar det… Jag vill inte veta om jag blir gravid och får ett tidigt missfall. Då blir det som vanlig mens…. Dag 3 idag…

NinniH
12/15/17, 10:47 AM
#106

Det svaga strecket vill inte bli starkare, så jag vet vad det här kommer sluta i.. Blir att läsa på så mycket jag kan om överaktivt immunförsvar, tills vi väl får tid hos fertilitetsenheten.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
12/15/17, 12:58 PM
#107

#105 Nä men precis. Men de är ju det svåra. Jag har också väldigt oregelbunden mens i vanliga fall. Så jag vet inte alls när jag bör testa eller om jag bara ska vänta tills de kanske dyker upp symtpom på annat än mens. Men är sån som gärna vill veta tidigt. Halkade nämligen i fällan att börja röka igen. Så behöver ju tid att sluta om de nu blir något. Men orkar inte kämpa med att sluta om jag inte måste just nu. Lite fel tillfälle för det känner jag. Med alla prov å sånt på skolan. Tur de inte är mycket kvar nu.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
12/15/17, 9:09 PM
#108

Någon av er som testat före BIM med RFSUs stickor?

mollyt
12/16/17, 6:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Jag testade imorse med RFSU då jag resonerade att jag visste att ser var för tidigt (står att man ska testa på den dag man har beräknad mens) men eftersom jag efter missfallet fortfarande kunde ana ett streck så kände jag att jag ville ha ett nytt test att jämföra med nästa gång. Så blandande känslor men på ett sätt bra med ett negativt test - så att jag vet att nästkommande positiva test inte är på grund av missfallet utan att det är positivt på nytt så att säga. Mensen tror jag borde komma i början av veckan som kommer. Om den inte dyker upp så tror jag att jag testar igen till nästa helg.

RoxannaS
12/17/17, 1:21 PM
#110

#109 skulle inte räkna med de testet eftersom de fortfarande är färg på den vita delen. Tror du läst av det för tidigt. Sitter själv och funderar på om jag ska ta ett test eller inte. Är på dag 26 nu. Men tänkte typ på dag 28 kanske. Men har ju ingen aning om när nästa mens tänker dyka upp. 🤔


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
12/17/17, 9:12 PM
#111

Nu är spökerierna igång igen. Molande värk i magen. Ömma bröstvårtor. Byxorna sitter obehagligt tajt över magen. Ska nog kanske ta ett test imorgon. Är då på dag 27 i cykeln. Har säkert bara önskat för mycket igen. Men nu är de då inte letrozolen som spökar för den har jag inte ätit nu. Så får vi se. *nervös*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Lena90
12/17/17, 9:30 PM
#112

Ingen lyckad månad denna gången heller, mensen kom igår på dag 31, bim+3. Hade tänkt testa mig igår morse men har sedan i fredags haft fruktansvärd di…re och kunde inte testa pga det. Sen kom mensen igår em så hoppet är ute denna gången :/

Carpe diem!

RoxannaS
12/18/17, 6:50 AM
#113

#112 Beklagar. :/ misstänker mens på G här med. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
12/18/17, 8:18 AM
#114

Jag misstänker också mens, har haft en spännande känsla i magen igår vid 2 tillfällen och tänker att det säkert är mens som är på ingång. Borde vara BIM idag.

teezan
12/18/17, 8:33 AM
#115

#105 förstår det! Men som sagt är det ju svårt att veta när det är för tidigt, när det är så oregelbundet :( Alltså, jag fattar ingenting. 11-12 december misstänkte jag ägglossning på g. 16-17 december, nu i helgen alltså, hände exakt samma sak! Extremt trådiga och slemmiga flytningar som gick att dra ut långt. Det är ju det som gör det så himla svårt att veta när beräknad mens blir. Appen sa dock ÄL runt 17 december. Ska jag gå på appens beräkningar blir nästa ÄL inte förrän i mitten av februari. Orkar inte vänta, men får väl sysselsätta mig till dess om inget händer nu. Känner mig bara så lurad, på nåt vis. Mår fortfarande illa och är svullen och allt men eftersom testet visade negativt i fredags tänker jag inte testa igen. Satsar istället på efter jul/runt nyår då.

NinniH
12/18/17, 9:00 AM
#116

Här kom mensen igår.. Så nytt försök igen då.. ÄL runt nyår.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
12/18/17, 5:25 PM
#117

#116 Åh beklagar. Vilket strul de är för er. 😞❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/19/17, 8:26 PM
#118

Slutat blöda efter missfallet. Nya tag. Dag 7 av… 40?

Annons:
Aftonstjärna
12/19/17, 8:33 PM
#119

#116 Vad trist! Hoppas du lyckad nästa månad! Nu satsar vi på höstbarn 2018. Det är ändå bättre att vara höggravid på hösten än sommaren. Om man ska se något positivt… Egentligen struntar jag vilken månad, bara jag blir gravid. Men får erkänna att jag gärna vill ha ett höstbarn. Nu när jag blev gravid blev det ju nästan samma BF som ett av mina tidigare barn. Så rent praktiskt är set perfekt i september istället. Nu hoppas jag bara att min kropp samarbetar…

RoxannaS
12/20/17, 6:43 AM
#120

Har köpt hem fler test nu. Får se. Tror jag ska testa på fredag igen. Räknade ut att jag skulle vara i 4+0 idag enligt min sista mens om de nu skulle vara något. När jag plussade med sonen var jag i vecka 4+5. Så nu framöver borde de kanske visa något. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
12/20/17, 7:23 AM
#121

Nä. Mensen kom precis igen…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
12/20/17, 6:11 PM
#122

Jag vet inte om jag har nidblödning eller mens. Har kommit yttepyrte blod idag. Så nu har jag läst på om nidblödningar och hoppet håller ännu i sig. Får helt enkelt vänta och se!

NinniH
12/20/17, 7:07 PM
#123

#117: Ja, det börjar kännas aningens segt det här.. 😐 Den här månaden så struntar jag i tempandet och allt sånt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
12/20/17, 8:02 PM
#124

Min mens tog uppehåll. Vet inte vad fasen som hände. Vet att jag var svin dålig i magen när de dök upp. Kom bara en skvätt. Sen försvann de igen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/21/17, 8:32 AM
#125

Detta är det konstigaste jag varit med om. Alltså kommer aldrig mer beställa graviditetskollens gravtester! Tänkte dubbelkolla om alla gravhormoner hade försvunnit igår kväll, efter missfallet. Nu när jag slutat blöda. Tog ett test igår kväll (hade bara hållit mig ca en timma, så väldigt utspätt kiss). Sen ville jag göra åt testen, eftersom jag lovat mig själv att inte testa för tidigt. Fick ju aldrig positivt på dem, bara "spökstreck" när jag var gravid. Dessutom helt blankt förra veckan. Nu när jag är helt ogravid kan jag se ett streck. Kan HCG öka efter missfall?? Eller så visar det bara helt fel. Strecket borde varit starkare om jag fortfarande varit gravid… Borde nog slänga de där testen i papperskorgen. Men man blir ju lite orolig att hormonerna inte gått ur efter missfallet. Så nu måste jag slösa ett digitalt test imorgon för att se om hormonerna verkligen gått ur… det kanske blir svårare att bli gravid igen annars?? Vad tror ni? Jag kan inte vara gravid, jag blödde som en gris förra veckan och har inga symptom.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Aftonstjärna
12/21/17, 8:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Varför går det inte att posta en bild? Vad gör jag för fel?

Aftonstjärna
12/21/17, 8:33 AM
#128

Nu gick det ju :-)

[Thiah]
12/21/17, 8:33 AM
#129

#125 Kan ta flera veckor innan du testar negativt efter ett missfall, tyvärr.

Aftonstjärna
12/21/17, 8:37 AM
#130

Ha ha ha ha, nu ser jag varför det blivit ett streck!! Vilken tur, det var en ägglossningssticka!! Ibland är jag förvirrad :-) Sorry för alla inlägg!

mollyt
12/21/17, 8:51 AM
#131

Hehe ja de reagerar ju på olika hormoner (ägglossningstest och graviditetstest). Men precis som du redan fått svar kan man ha hormoner kvar i många veckor och få positiva test efter ett missfall.

RoxannaS
12/21/17, 11:53 AM
#132

#130 Hahaha jag såg det också å ba hallå?! 😂😂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
12/21/17, 2:00 PM
#133

#132 Det var skönt, alla gravhormoner är ute (tog ett riktigt helt neg gravtest), så då är kroppen redo igen förhoppningsvis snart igen :-) Blödde bara i 6 dagar, som en vanlig mens, så kroppen verkar vara i fas! Testen låg bredvid varandra, & kollade uppenbarligen inte så noga. :-)

RoxannaS
12/21/17, 3:28 PM
#134

#133 Haha shit happens :P


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
12/22/17, 4:11 PM
#135

Jag borde ha beräknad mens snart, åtminstone inom en vecka. Tror jag. Dag 53 nu… Segt segt…

RoxannaS
12/22/17, 5:11 PM
#136

#135 åh jag lider med dig. :( <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
12/22/17, 7:55 PM
#137

Pratade med gyn idag. Drog igång allt igen nu. Så ska ner på stan å hämta Letrozol så ska jag prova med ovitrelle ett par gånger till. Funkar de inte får vi se vad vi hittar på då.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anett83
12/24/17, 7:32 PM
#138

Hej alla vad tror ni? Men köpte digital o vissade negativ 🤔

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Anett83
12/24/17, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

???

RoxannaS
12/24/17, 7:56 PM
#141

#140 Solklart positivt. De digitala kanske inte är lika känsliga. De kommer nog. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anett83
12/24/17, 8:14 PM
#142

Tack för svaret o hoppas dt att nån på G ..Roxanna o god jul:-)

RoxannaS
12/25/17, 9:35 AM
#143

Fick en snilleblixt! Såg en diskussion på fb om RH negativ blodgrupp. En tjej som har svårt att bli gravid. Visste inget om att man ska få sprutor då. Någon här som har bra koll på sånt? Fick ju Ma förra året och fick inte den sprutan. Kan de vara anledningen till varför de inte vill sig nu?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
12/25/17, 11:16 AM
#144

# 143 intressant tanke. Detta följer jag gärna

RoxannaS
12/25/17, 1:15 PM
#145

#144 Fick höra nu att de handlar tydligen bara om sena missfall efter vecka 12/13. Tidigare än så gör man tydligen inget


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/25/17, 8:02 PM
#146

#135 Usch, stackars dig. Vet precis hur du känner dig :-(  När jag var yngre hade jag det likadant. Nu sitter jag här och tycker det är jobbigt att jag har längre cykel än de flesta. Det tog 42 dagar före jag fick riktig mens efter jag tagit ut hormonspiralen, sen var nästa cykel 36 dagar och efter det rekordkort cykel på 32 dagar (när jag testade positivt redan dag 28!).  Kan inte minnas att jag någonsin haft en sådan kort cykel.  Jag hoppas denna cykeln är lika kort. Jag har ju bara hunnit med tre menscyklar sedan i augusti, jag borde haft fyra chanser om jag hade haft lite kortare cyklar…

Hoppas din kropp kommer igång snart!

Annons:
Aftonstjärna
12/25/17, 8:15 PM
#147

#145 Är du verkligen säker på det? Har en bekant som faktiskt fått spruta fast hon bara fått flera tidiga missfall. De var före vecka 12. Men kan inte säga när hon fick sprutan, före eller efter barn nummer 1. Hon har tre barn nu.

RoxannaS
12/25/17, 8:40 PM
#148

#147 Nä säker är jag inte. De var bara vad jag hörde. Jag fick en när sonen föddes. Men hade två tidiga missfall innan. Men då hade jag inte ens någon kontakt med vården heller. Så har ingen aning faktiskt.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
12/25/17, 9:43 PM
#149

#136 tack, ja det är verkligen jobbigt med dessa långa cykler. Samtidigt är jag ändå glad att den är "regelbunden" på det viset att det går ungefär 2 månader mellan varje mens, och inte typ ett år som tidigare. #146 ja fy, visst är det urtrist. Man bara väntar & väntar. Hade varit skönt att veta när mensen är sen eller få den och ta nya tag, lägga det bakom sig ett tag. Får vänja mig vid varannan månad, det är som sagt bättre än förr om man vill vara lite positiv, så det kan förhoppningsvis bara bli bättre :) men återigen: seeegt. För övrigt dag 56, ingen mens i sikte men inte heller några tecken på graviditet. Gissar att ÄL inträffade nån gång mellan 12-18 december istället, så testar (helst) tidigast på nyårsafton. Hade ju varit kul med ett sånt avslut på detta året som sagt, så hade varit roligt att kolla (testade mig på nyårsafton med dottern också, fast då var det negativt eftersom hon knappt hunnit bli till). Men mensen kan ju hinna före. Lika bra det isåfall, tänker jag då. Har den däremot inte hunnit komma har jag tre olika scenarion: otroligt lång cykel, ingen ägglossning denna gång (så mitt analyserande varit bortkastat och så kommer mensen när man minsta bar det) eller så finns där nåt. Men tiden får utvisa…

Aftonstjärna
12/25/17, 9:51 PM
#150

Nu ska jag för första gången testa digitala ägglossningstester. Just for fun :-) Kan jag inte missbruka gravtester denna månaden får jag se till att få mitt behov av testande mättat på annat sätt, ha ha. Klickade hem precis. 

Jag har ju aldrig fått helt positivt på ÄL test (nästan om man nu kan säga det… strecket var nästintill lika starkt.)

Så nu siktar jag på att få glad gubbe. Förra månaden var det inte några positiva ÄL test heller (ÄL stav), trots att jag blev gravid. Men såg att strecket blev starkare runt ÄL dagen (är inte säker på vilken dag) för att sedan nästan försvinna. 

Tog ett ÄL test nu. Negativt, men strecket är inte jättesvagt, tror att det är på väg upp om några dagar i alla fall.

Aftonstjärna
12/25/17, 9:57 PM
#151

#149 Känns ju ändå bra att mensen kommer varannan månad. Dock svårt att hålla koll på ÄL. För ÄL tester fungerar väl inte på dig? Egentligen inte på mig heller, men jag ser stegring under några dagar, där ÄL inträffar. Har du provat digitala?

Förväntansfull
12/25/17, 10:13 PM
#152

Jag är RH negativ och fick en spruta när jag fick missfall i va 13 men sist när jag fick tidigt missfall behövdes det inte då man inte ger den innan v 9 sa dem till mig då. Så gränsen är v 9 enligt min bm.

RoxannaS
12/25/17, 10:58 PM
#153

#152 Okej är nog olika i olika landsting då skulle jag tro


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Förväntansfull
12/26/17, 10:06 AM
#154

#153 det är det säkert, märkligt att sånna saker varierar mellan landsting, de borde ju vara samma kan jag tycka :)

teezan
12/27/17, 11:19 AM
#155

#151 nä, jag skippar ägglossningstester då man får testa väldigt mycket (väldigt dyrt) med 60 dagars cykler ;) kommer aldrig veta när jag ska börja testa med dem, då det ändå kan diffa 40 dagar från en cykel till en annan, likaväl som man inte vet när man ska ta ett graviditetstest. Förstår ändå din tanke, hoppas det passar dig i alla fall :) för min del lutar det åt att kontakta gynekolog, och eventuell hjälp i nästa steg.

teezan
12/27/17, 11:56 AM
#156

Det är oerhört svårt att INTE testa när man har noll koll på sin cykel (säkert inte annars heller, men då har man åtminstone ett hum om när man har bim). Har testat 1 gång i veckan sedan4 veckor tillbaka & nu kliar det i fingrarna igen, trots att jag bestämt att vänta till nyårsafton.

Aftonstjärna
12/27/17, 7:37 PM
#157

#156 Det kanske därför man är testmissbrukare. Hade man vetat när ÄL varit ungefär kanske man inte blivit det. Men sedan kanske några tycker att man kanske borde mysa regelbundet istället, men i ärlighetens namn orkar jag inte mysa varannan dag hela tiden. 

Jag har faktiskt börjat kolla in mitt sekret lite noggrannare, det har jag inte gjort tidigare när jag försökt bli gravid. Det är dock lite svårt, för jag har lite väl mycket genomskinliga ÄL flytningar, säkert en vecka. Förra cykeln kollade jag verkligen detta och försökte pricka in ÄL och lyckades. Så egentligen var bara testen bortkastade pengar, jag gick mer på känsla. 

Men jag är ändå nyfiken på att kolla om de digitala funkar på mig, de andra har ju inte fungerat. Kanske ska ha det som nyårslöfte. INTE klicka hem några fler ÄL test. 

Jag vet fortfarande inte om jag vågar gravtesta mig för tidigt den är gången. Den 9 januari är det dag 28, samma dag i cykeln jag fick positivt förra gången. Vill man verkligen veta om man får missfall istället för mens? Anledningen till att jag testade mig var att jag kände stickningar i magen (bara några sekunder) och så fick jag ett infall. 

Och du… jag testade varje dag i två veckor när jag inte visste hur lång min första cykel efter spiralen var, den blev ju 42 dagar. 

Nu vet jag ju dock att jag inte kan få positivt tidigt på graviditetskollens stickor, men jag har några digitala gravtest hemma som högtidligt ska användas när mensen är mycket försenad!

teezan
12/27/17, 9:49 PM
#158

#157 mycket möjligt, men tror att de med normala cykler många gånger vill testa så tidigt som möjligt och därför testar innan BIM även om de vet på ett annat sätt än oss :) man är ju nyfiken! Hehe. Jag testade faktiskt idag men nä, helt blankt var det. Enligt mina beräkningar 10-15 dagar efter ÄL (om jag nu hade nån) så ännu lite tidigt. Man hoppas ju att man ska kunna ana något. Jag har hört att man kan ha sex 2-3 gånger i veckan oavsett var i cykeln man är för att slippa tänka så mycket, men det är svårt att få till vecka ut & vecka in. Man lyckas kanske med det ena veckan för att nästa inte få till ett enda tillfälle. som nu var det en vecka sedan. Hoppas det funkar med digitala tester för dig. testade du med äl-tester i 42 dagar menar du? Eller fattade jag fel :)

Aftonstjärna
12/27/17, 10:27 PM
#159

#158 Jag menade att jag gravtestade mig mellan dag 25-40 var och varannan dag. Innan dess testade jag med ÄL stickor. Alltihop bara negativt. Att jag orkade. Jag har testat mig mindre för varje cykel faktiskt. Nu är det försök nummer fyra. Jag fyller i allt i en app så jag har koll på vilken dag jag är på. Fyller även i efter mys så kan jag gå in och kolla efteråt om vi lyckades pricka in ÄL. Kan ju se att vi har missat två gånger. Visst, spermier kan leva i flera dagar, men nu gjorde de uppenbarligen inte det de två gångerna. Prickade in ÄL försök nr tre och blev gravid. Nu får vi väl se om vi lyckas denna månad. Jag hoppas att det är goda chanser att kroppen återhämtat sig efter missfallet. Tror det själv i alla fall.

teezan
12/27/17, 11:29 PM
#160

#159 jag förstår! Jag är för snål för det, haha. Nä, men väntar gärna ett par dagar eller en vecka mellan varje test (efter uträkning från senaste oskyddade myset/misstänkt äl). Men är väldigt lätt att testa oftare, om man ändå har tester hemma. Jag är på dag 58 idag, och har testat 5 gånger sedan 2 december. Sjätte testet på söndag då ;) hoppas på att det finns skäl att testa (ingen mens). Hoppas din kropp återställt sig, känns som chansen är stor då det var så tidigt och du likaväl kunde "missat det". Väldigt oturligt att du hann få positiva tester bara :( så himla jobbigt.

Annons:
ForestSpirit
12/28/17, 3:41 PM
#161

Tagit en liten paus härifrån, men fortfarande inte lyckats fått ett plus iallafall. Tror jag hade ÄL ganska tidigt den här cykeln, typ på dag 6 eller 7. Har nog iallafall BIM på onsdag, så 6 dagar kvar. Men en sak, mitt luktsinne har fan blivit galet. Allt luktar surtvätt här hemma, och det är bara jag som känner det -.- usch.. speciellt sambons kläder, klarar inte av att vara i närheten av honom, stackarn.. Hoppas ni haft en bra jul!!

RoxannaS
12/28/17, 4:01 PM
#162

#161 Välkommen tillbaka! Tråkigt att de ska vara så svårt. :( Ah mitt luktsinne får fnatt ibland också. Har trott flera gånger att jag varit gravid å så kommer mensen likförbannat. :( Tog sista tabletten på nya kuren med Letrozol idag. Har gyn inbokad 3:e januari. Får se om jag har fin blåsa igen då så får jag prova spruta igen. Men de känns väl inte sådär jätte hoppfullt. Men. Vad gör man inte?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
12/28/17, 11:13 PM
#163

#162 Ja man håller ju på att det skulle vara ett gravtecken men å andra sidan så blir man bara besviken om man hoppas för mycket, även om man också har en massa "mensvärk". Kan ju vara så jävla mycket annat har man ju lärt sig i den här väntan :p Håller verkligen tummarna att det går vägen för er snart!!

RoxannaS
12/29/17, 10:32 AM
#164

#163 Hoppas det går vägen för er med ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
12/29/17, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Kroppen sköter sig. Ser en stegring på ÄL testet (starkare streck har jag aldrig fått). ÄL de närmaste dagarna. Har testat varannan dag för jag hade bara fyra ÄL stickor kvar. Imorgon bitti ska jag för första gången testa med CB digital ÄL test. Förra gången tror jag att jag hade ÄL på dag 17-19 ca. Är på dag 17 idag.

Aftonstjärna
12/29/17, 6:49 PM
#166

#161 Vad tråkigt att du inte har lyckats bli gravid! Hoppas verkligen det tar sig denna månaden. Du skrev att du hade ÄL dag 6 eller 7. Menar du att du har väldigt kort mens och får ÄL direkt efter? Det skulle ju innebära en cykel på 20 dagar? Ursäkta, jag är kanske lite trög, ha ha

ForestSpirit
12/29/17, 10:59 PM
#167

#166 ja jag har en cykel på max 25 dagar. Vet ju såklart inte om jag hade ÄL så tidigt men om jag skulle gå på sekret så hade jag det på dag 6 eller 7, blir alltid fruktansvärt "mys sugen" då också, och det var jag :) enbart det jag går efter. Kortaste cykel jag haft är 22 dagar. Har mens 3-4 dagar. Sen är det ju olika hur lång lutealfas man har också. Jag vet inte hur lång jag har ;)

Annons:
Baaazinga
12/29/17, 11:37 PM
#168

Hej på er! Var ett tag sedan nu. Hoppas alla som vill lyckas få sina efterlängtade plus. Vi har bestämt oss för att inte försöka med ett tredje barn. Vi känner oss så nöjda med två små galningar💗💗 skulle det bli en trea så får det, men nu njuter vi av livet med våra två fina tjejer.

Aftonstjärna
12/30/17, 9:02 AM
#169

#167 Då är jag med :-) Härligt med sådan kort cykel. Inte så lång väntan. :-)

Aftonstjärna
12/30/17, 9:45 AM
#170

Testade med ÄL test digital imorse. Fick bara en rund ring. Började testa för sent, eller så har ÄL inte inträffat ännu. Eller så får jag inte utslag på dessa test heller.

ForestSpirit
12/30/17, 9:56 AM
#171

#169 Jaa riktigt skönt måste jag säga. :)

teezan
12/30/17, 3:34 PM
#172

#171 såg ditt test i tolkningstråden, håller tummarna! Avundas också längden på din cykel, tror jag :) Är på dag 61 och mensen syns inte till, vilket iofs är bra. Ska testa på morgonen imorgon, vet inte om det är för tidigt. Blir typ 13-18 dagar sedan misstänkt ÄL isåfall, så eventuellt pyttelite tidigt, men ville så gärna testa just imorgon OM det blivit nåt, hehe.

teezan
12/30/17, 5:21 PM
#173

Förresten, hade ni andra tagit ett digitalt test imorgon? Funderar på om jag ska "slösa" ett clearblue digital… om det är tidigt tänker jag. Blir det "inte gravid" är det nog kört just nu, om inte hormonerna stiger senare… för 13-18 dagar efter ÄL borde väl ändå kunna ge utslag? Vet inte hur jag ska tänka ;)

teezan
12/30/17, 5:23 PM
#174

Imorgon blir det 14-19 dagar efter. (Men kan ju även skett några dagar senare, går också på sekretet mest)

Annons:
JonnaB
12/30/17, 5:33 PM
#175

#174 vi plussade 11 dagar efter ÄL! Och jag är låghormonare så värt att prova :)

Aftonstjärna
12/30/17, 7:31 PM
#176

#173 Är det fortfarande graviditetskollens gravtester du har hemma? I så fall skulle jag tagit det digitala testet. Jag fick ju inget utslag på grav-kollens tester i vecka 4, men tydligt streck på Testlagrets (och gravid på digital). Men har du något annat test hemma, hade jag nog sparat det digitala… men det är ju jag :-). Jag har tre hemma och kommer använda dem om jag får ett svårtolkat test. Jag måste nog klicka hem andra gravtest. Har ju bara grav-kollen samt digitala hemma nu.

teezan
12/30/17, 7:50 PM
#177

#176 nä, bestämde även babyplans stavar så är de jag kan ta också :) men funderade på att ett digitalt inte lämnar utrymme för grubbel , haha. Även om ett negativt digitalt inte behöver betyda att det är kört. Men jag vet inte, hade egentligen tänkt som du :)

teezan
12/30/17, 8:00 PM
#178

Har dock inte så goda förutsättningar känner jag, med pcos och långtidsamning. Läste att man inte får ta letrozol vid amning, vet inte hur det är med provera dock. Om man fortfarande får det. Kan ju vara bra att veta om jag ägglossae eller inte. Mina glesa och segdragna "menstruationer" kan ju bero på att ingen ägglossning sker och att livmoderslemhinnan till slut lossnar ändå.. men ska testa imorgon, , det har jag ju bestämt :)

Aftonstjärna
12/30/17, 8:45 PM
#179

#178 Jag önskar dig ett stort lycka till!

teezan
12/31/17, 5:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Nepp, visade ingenting. Tog ett digitalt ändå, ångrar det inte även om det var negativt. Ingen mens har jag fått heller, och har inga tecken på det för den delen. Får väl tänka att den kommer inom en vecka igen då. Är jag inte gravid får den gärna komma nu, vill inte hålla på och testa hela tiden.

Aftonstjärna
12/31/17, 2:09 PM
#181

#180 Vad tråkigt! Synd att det inte funkar med letrozol och amning. Ska du amma länge till? Jag testade med Clearblue digital ältest imorse. Blev rund ring, alltså inte fertil. Om jag ska tyda min kropp tror jag att jag haft ÄL tidigare under veckan. Då hade de digitala inte hunnit komma. Konstigt om jag plötsligt skulle få en normal 30-dagars cykel. Blir tydligen kortare ju äldre jag blir i så fall. Ska testa med min sista ÄL stav senare idag. Blir det svagare än dag 17 (är på dag 19 idag) så tror jag ÄL varit. De digitala ska jag spara till nästa cykel. Fast jag hoppas ju inte att jag ska behöva använda dem. :-)

Annons:
LaSadie
12/31/17, 3:06 PM
#182

#181 jag fick det aldrig att funka med clearblue digitala test. Fick negativt en hel vecka men åkte till gyn (för ivf insättning) för att kolla om jag haft ÄL och visst hade jag haft ÄL

teezan
1/1/18, 8:50 AM
#183

Mensen kom nu på morgonen, skönt faktiskt! Mindre kul att det är typ 50 dagar till beräknad ägglossning (om jag har nån), men ska nog kontakta gynekolog eftersom jag känner att detta kan bli påfrestande om jag inte har mer klarhet i hur det står till med kroppen. Är lite rädd att kroppen försöker ägglossa flera gånger under en cykel men inte lyckas (med tanke på att jag har sånt sekret 2-3 gånger per cykel), men vet inte om det funkar så. Hade varit skönt att få svar på alla frågor man har, det var över 4 år sedan undersökningen som påvisade testosteronhöjningar i blodet och pärlbandet i äggstockarna men jag fick aldrig klarhet i egentligen någonting. Bara erbjudande om provera och P-piller (ville inte bli gravid då).

teezan
1/1/18, 8:59 AM
#184

#181 angående amningen kan jag inte ge nåt svar, jag vill (helst) att det sker i dotterns takt och att hon slutar när hon är redo och det kan ta lång tid, men hon kan ju även sluta plötsligt om några månader. Inget vettigt svar alltså ;)

Aftonstjärna
1/1/18, 10:54 PM
#185

#182 Tråkigt att mensen kom, men bra ändå att du får mens överhuvudtaget. Inte lätt att bli gravid med så långa cykler. Men du är ju rätt ung, så du har många chanser kvar. Hoppas du lyckas nästa cykel.

Anett83
1/1/18, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Negativ va:-(

Anett83
1/1/18, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Vi som längtar så mycket men inte denna månad heller men finns hopp:-(

teezan
1/2/18, 9:55 AM
#188

#185 tack, får hoppas det lyckas nån gång. Nytt år & nya möjligheter som man säger ;) hade jag ägglossning denna cykel prickade vi i alla fall in den och dagen innan så det var ju bra tajmat i alla fall, när jag kollar appen. Om jag har en lutealfas på 14 dagar vill säga, tror min har diffat på 12-15 dagar tidigare. Beräknad ägglossning mitten av februari nu då, bara att vänta. Har hört av mig till en privat gynekolog i stan via mail under gårdagen, tänkte om jag skulle kolla hur pcos:en ser ut just nu och om jag har chans att kunna bli gravid spontant, om jag har någon ägglossning och så vidare. När dottern blev till i december 2014 hade jag tagit tre kurer provera augusti-oktober, så vet inte om det var det som hjälpte mig.

Annons:
RoxannaS
1/2/18, 11:44 AM
#189

#186 Ser negativt ut ja. Men håll dig till tolkningstråden är du gullig. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexandra-S
1/3/18, 12:44 PM
#190

Fortfarande ingen mens och flera negativa gravtest.. Är på cykeldag 69 så jag borde ha fått mens 2 gånger redan. Jag hade ÄNTLIGEN, efter flera år med väldigt oregelbunden cykel, haft en cykel på 28-35 dagar i ett helt år. Men Men, förhoppningsvis så kommer den väl snart :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

RoxannaS
1/3/18, 2:03 PM
#191

Snart iväg till gyn för att kolla äggblåsa. Håller tummarna att de blir lika bra som sist. Blev en dag senare den här gången dock. Gick dag 12 förra. Är på dag 13 idag. Så hoppas jag har en fin blåsa.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
1/3/18, 3:44 PM
#192

Varit på ultraljud nu. Blev ingen spruta den här gången. Fick inte. Hade nämligen minst 3 mogna ägg på VARJE sida. Helt sjukt. Första gången på över ett år som vänster sida ens reagerat alls. Så finns risk för tvillingar nu om de ens blir någon ägglossning med ägg den här gången. Så håll tummarna nu att de tar sig. ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
1/3/18, 4:37 PM
#193

#192 spännande… kanske ”risk”/chans för fler ändå då ;) är ju lite spännande det med :)

Aftonstjärna
1/3/18, 5:15 PM
#194

#192 Håller tummarna! När beräknas du ha ÄL?

Aftonstjärna
1/3/18, 5:43 PM
#195

Jag råkade visst beställa lite gravtester från Testlagret. Förutom gravkollens tester har jag bara digitala & de vill jag ju inte slösa i onödan. Känner mer och mer att jag vill testa tidigt. Vill ändå veta om jag får missfall, så jag kan förbereda mig på att det kanske inte blir fler barn. Äggen kanske är för gamla helt enkelt i så fall. Gravkollens tester verkar inte vara så känsliga, så dem är ju ingen mening att använda för tidigt. Planerar att testa på måndag morgon, dag 27…

Annons:
RoxannaS
1/3/18, 6:22 PM
#196

#193 Risk för fler är det enligt läkaren. Hon sa att hon skulle avråda mig från att ha sex nu med tanke på risken för i alla fall tvillingar trodde hon på. Men hon kan ju inte hindra mig som hon själv uttryckte det. Och jag har ju redan haft oskyddat senast idag så. Fästmannen min tycker vi kör på ändå. Blir de fler så blir det tycker han. Haha. Galet men kanske finns chans att de blir nått nu så vågar ju inte vänta heller. #194 Lördag/Söndag skulle jag tro. Frågade när äggen brukar släppa (enligt måtten då) och då sa hon vid 18 mm ca. Och den största var idag på 11 mm. Så de bör ju bli lördag/söndag där någonstans om dem växer ca 2 mm / dag. Stämmer även med appens beräkningar också. Så vi får se om jag får några tecken på ÄL i helgen då. Borde ju märka något då kan jag tycka. Men vi får se. Vi kör på. 🙈 lite nervöst är det men jag är så pass ung än å fästmannen så pass gammal (haha) så varför vänta om kan ta två ungar på en gång liksom? Haha. 🙈 helt chockad fortfarande. Vänster sida har inte varit aktiv alls på över ett år. Och har bara haft en blåsa i taget hittills. Nu bara poff. Hon sa även att hade de inte varit för att jag var för ung så hade jag blivit skickad på äggplock för ivf istället med de blåsorna. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
1/3/18, 8:01 PM
#197

#196 håller tummarna för er denna gången, oavsett antal ;) Och kommer garanterat kila in här för att se hur det går/gått!! Så nu får ni Ligga :*D

RoxannaS
1/3/18, 8:11 PM
#198

#197 Haha ja nu känner jag lite hopp i alla fall. Hehe. Gör så! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
1/5/18, 10:58 AM
#199

Jag sitter och planerar att lägga om Kosten då det kan vara fördelaktigt med lchf för oss med pcos. Jag kommer inte gå all in men kommer dra ner på kolhydraterna och framför allt sockret, jag har ätit alltför mycket av den varan under lång tid. Sedan motionera minst en halvtimme om dagen, även om jag går och står de timmar jag jobbar (cirka 20 timmar i veckan). Sedan vi tog bort vår hund och jag började jobba i våras/somras har motionen inte alls varit densamma och jag känner att jag inte tagit hand om mig själv. Det ska det bli ändring på!

RoxannaS
1/5/18, 9:58 PM
#200

Kanske blir ägglossning snart. Börjar få lite mer trådiga flytningar nu. Inte helt än men börjar gå åt de hållet nu. Så håller tummarna! Blev dock lite uppskrämd också. Har man cystor på äggstockarna när man blir gravid, å dem spricker utsöndrar dem hormon som man tydligen kan få missfall av. Känns ju trist å höra med 6 st aktiva äggblåsor. Mätte nog inte dem på vänster sida. Men största på höger var 11,5 mm och hon sa att dem är mogna vid ca 18 mm. Så räknade att de bör bli lördag/söndag ÄL sker om det blir så. Så hoppas lite men vågar knappt ändå.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
1/6/18, 8:54 AM
#201

#199 går man inte ”all in” men Lchf så kommer du att öka i vikt, då den innehåller extremt mycket kalorier. För att lyckas behöver man utesluta alla snabba kolhydrater och socker + fruktsocker.

mollyt
1/6/18, 4:41 PM
#202

#201 jag håller inte med! Jag har dragit ner på kolhydrater och äter mer fetare produkter (alltså inte lätt-produkter). Men för att bli en extrem lchf:are med en klick smör i kaffet är låååångt borta för mig.

Annons:
teezan
1/6/18, 7:35 PM
#203

Ja, alltså jag tänker mer på konceptet dra ner på kolhydrater och äta mer grönsaker, proteiner och fett men inte "överdriva", ungefär som #201 skriver. Vad jag läst går det att lägga den nivå man själv önskar. Mitt mål är att må bättre, inte gå ner i vikt i första hand, (behöver inte det) och att börja anamma lchf-tänket lite grann är min början :) att följa en diet till punkt och pricka (eller över huvud taget) är absolut inte min grej, så kommer inte bli en "riktig" lchf:are ;)

nypisnina
1/7/18, 3:57 PM
#204

Ny här! Började planera graviditet för en kort tid sen och gick av mina minipiller för snart 4 veckor sedan, fick gravidsymtom nästan direkt och tog graviditetstest som visade negativt. Så taskig kroppen är som ger samma symtom som graviditet när man slutar med minipiller. Jag har verkligen längtat att kroppen ska bli som vanligt igen efter att jag slutade och igår fick jag äntligen min mens, nu kan man börja tillverka på allvar ju! Hoppas på en liten bebis detta året, längtar! ❤️

Jag har ägglossningstest som jag läste att man göra 11 dagar ungefär efter första mensdagen, vad har ni här inne för erfarenheter av det? Jag har inte haft någon menscykel på 13 år så jag har ingen aning om hur min kropp är längre. 😃

Aftonstjärna
1/7/18, 9:23 PM
#205

#204 Välkommen hit! När man börjar med ÄL test beror på hur lång cykel man har. Har man en längre cykel behöver man inte börja redan dag 11, men har man en kortare behöver man börja testa tidigare. Jag var aldrig fått positivt på ÄL test, men ser stegringen så jag vet ungefär när jag har ÄL. Lita inte blint på dem, ett negativt test är inte alltid tillförlitligt. Lycka till!

nypisnina
1/7/18, 9:34 PM
#206

#205 Tack så mycket! Hur ser du stegringen om du inte får positivt? Jag har för mig att jag fick lite ont i magen vid ägglossning förr men vet inte hur det är nu så vill gärna ha ägglossningstest till hjälp. Synd att de inte är så pålitliga.. 🤔

RoxannaS
1/7/18, 10:01 PM
#207

#204 Välkommen hit!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
1/8/18, 5:44 AM
#208

#206 Jag tar test flera dagar i rad och lägger bredvid varandra. Då kan jag se att testen blir starkare vissa dagar.

nypisnina
1/8/18, 6:12 AM
#209

#207 Tack! 
#208 Ok, vilka tester använder du? De jag har är stavar från babyplan och där måste sträcken vara lika starka, annars är det negativt.

Annons:
RoxannaS
1/8/18, 12:35 PM
#210

Jag tror jag fått ägglossning nu. Flytningarna är jätte trådiga. Är mer sugen på sex än vanligt. Så nu hoppas jag att det tar sig! 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
1/8/18, 2:22 PM
#211

#209 Har också använt Babyplans stavar. Har kunnat se stegring, men alla negativa. #210 Lycka till!

RoxannaS
1/8/18, 2:48 PM
#212

#211 Tack!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
1/8/18, 2:54 PM
#213

En vecka kvar till BIM ungefär och de första dagarna drogs jag med en lätt huvudvärk, ofta kissnödig och molvärk. Molvärken är kvar, men nu är brösten istället ömma och sen i morse känner jag mig lätt illamående. 🤢


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
1/8/18, 3:35 PM
#214

#213 Hoppas verkligen du är gravid! Förra månaden hade jag inga gravidsymtom och var gravid! Denna månad har jag fått ökade flytningar samt att magen spänner. Och så är jag kanske inte alls gravid…

Aftonstjärna
1/8/18, 9:04 PM
#215

Plötsligt händer det! Imorgon är dag 28, samma dag som jag plussade förra månaden… Lite oväntat eftersom jag aldrig haft en cykel kortare än 35 dagar. Tänker gravtesta mig och hoppas på det bästa. Sen är det ju fortfarande inte kört om det blir negativt, denna cykeln kan ju vara längre än förra. Just nu känner jag mig väldigt skengravid. Brukar inte göra det, men det kan ju vara att jag hoppas väldigt mycket.

RoxannaS
1/9/18, 2:58 PM
#216

Nu är de här tankarna igång igen. Funkar det denna gången då? Molande värk i magen efter letrozolen som vanligt. Har dock haft ÄL den här gången. Och med tanke på flera aktiva äggblåsor kanske någon hittar en match? Försöker hålla tankarna borta men de är så svårt med alla dessa stunder där man inte har något som håller tankarna borta. Samt den molande magen. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
1/9/18, 7:40 PM
#217

#216 Hoppas ni lyckades denna gång. Väntan efter ÄL är trist… Själv fick jag negativt idag. Men min cykel brukar ju vara 35+ så jag kämpar på med hoppet. Dag 29 imorgon. Jag vet inte hur jag kunde ha en så kort cykel förra månaden. Men jag kan ju även testat positivt väldigt tidigt, fem dagar före BIM. Det kan ju hända. Om jag är gravid kanske inte det är säkert att jag testar plus så tidigt. Så jag testar vidare… är jag inte gravid vill jag att mensen dyker upp snarast så att jag kan börja räkna om igen…

teezan
1/9/18, 8:19 PM
#218

Håller tummarna för alla :) Någon i tråden som har testat bidrottninggelé? Jag funderar på att testa och se om det kan hjälpa min ägglossning.

teezan
1/9/18, 9:02 PM
#219

Fast nä, jag vågar nog inte testa det, haha. Är rädd att det gör mer skada än nytta.

teezan
1/10/18, 9:46 PM
#220

Insåg precis att om det inte blir en bebis vid ägglossning i februari får vi satsa på en bebis 2019 istället, eftersom försöket efter det troligtvis inte blir förrän i april. Snopet. Inte för att det skulle göra någonting så, men hjälp vad lite chanser vi har. Måste verkligen få tummen ur och boka en tid hos gyn istället för att gå och vänta.

mollyt
1/11/18, 7:50 AM
#221

Åh vad jag hoppas att det var en nidblödning imorse!

RoxannaS
1/11/18, 10:37 AM
#222

#221 Vilken cd är du på?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
1/11/18, 11:06 AM
#223

Hur jag mår i kroppen och vad testet visar stämmer inte helt överens. Är i och för sig på ÄL+10 ungefär, men ändå. Brösten ömmar och gör ont om man kommer åt dem, likaså bröstvårtorna. Vaknade flera gånger i natt av att det kändes som om jag kokade. Men supersvagt på Predictor Early..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
1/11/18, 11:08 AM
#224

#223 Håller tummarna på att de är på riktigt den här gången ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
1/11/18, 11:43 AM
#225

#224: Det hoppas jag med. Kommer nog bli lite extra besviken om det inte är något den här gången.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
1/11/18, 12:38 PM
#226

#225 Förstår det. Känner likadant nu när jag är så gott som säker på att jag fick ÄL och de blev så mycket äggblåsor så något måste ju ha hittat en match. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
1/12/18, 10:20 AM
#227

Lite lite starkare streck idag, men fortfarande väldigt svagt. Jag avvaktar tills i morgon - har det inte ökat så det är mer tydligt tills dess, då ger jag upp för denna gången..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
1/12/18, 4:26 PM
#228

#222 blödningen kom 10 dagar efter ägglossning, är på cykeldag 23. Många sidor hänvisade att nidblödning kunde komma 7-14dagar efter ägglossning, en sida skrev dock 3-7dagar så jag vet ju inte … Men jag kan inte minnas sist jag hade en såhär kort cykel så det talar emot att det kom sparsam mens - men man vet ju aldrig. Blöder lite idag också men mindre än vad jag normalt gör vid mens. Jag skickas mellan hopp och förtvivlan. trotts allt mest förtvivlan. Tiden går så låååångsamt nu, tänker att jag gör ett test om några dagar beroende på hur det här utvecklar sig.

Aftonstjärna
1/12/18, 6:50 PM
#229

Negativa blanka test varje dag är inte så upplyftande… dag 31 idag… jobbigt när jag inte kan identifiera ÄL! Nu är jag rädd att ÄL kommit senare än jag trodde. Ser nästan ut som om jag hade fertilt sekret runt dag 28, samt några dagar efter, har även haft rätt vattnigt, även nu. Det är inte bra i så fall eftersom vi inte haft mys de dagarna. Får inte ha en längre cykel än 36-37 dagar för att lyckats pricka in ÄL.

NinniH
1/15/18, 2:10 PM
#230

Brösten ömmar knappt längre och molvärken har övergått i mensvärk. Det här suger ju!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
1/15/18, 4:18 PM
#231

Har molande i magen. Känns som att de sitter på sidan ibland. Ibland i mitten. Vet inte riktigt. Rädd för att de blivit cysta igen pga det. Men kissar som en idiot. Haft stickande känslor i brösten. Vilket jag hade ofta när jag var gravid med sonen. Känner mig uppblåst å har som en respons på de att sitta och spänna magen. Brukar bli så vid mens i vanliga fall. Men de är över en vecka kvar typ. BIM beräknad 21:a. Men blir nog 22:a då ÄL dök upp en dag efter appens beräkningar. Så får se när jag vågar mig på att testa.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
1/16/18, 8:30 AM
#232

Jag drar mig ur iFokus lite ett tag igen. Tyckte det hjälpte förra gången så jag försöker tagga ner och tänka på annat ett tag då jag blir så himla stressad över alla tankar om den här (svåra) småsyskonverkstaden. Jag håller ALLA tummar för er andra, kommer säkert in och läser då och då men tänker att jag ska försöka ligga lite lågt ett tag för min egen skull. ❤️

RoxannaS
1/16/18, 9:05 AM
#233

#232 Förstår dig. Önskar dig all lycka <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
1/16/18, 4:32 PM
#234

#232 Förstår & önskar lycka till!

Aftonstjärna
1/16/18, 4:33 PM
#235

#230 Nej, vad tråkigt!

RoxannaS
1/16/18, 5:56 PM
#236

#235 Hur går det för dig då? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
1/16/18, 7:15 PM
#237

Mensen kom med buller och bång idag, precis som den skulle. Fertilitetsenheten ringde maken igår och frågade om vi kunde komma idag (antagligen återbudstid). Lite kort varsel tyvärr. Så få se när vi får hem en tid för att äntligen få komma på utredning igen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Aftonstjärna
1/16/18, 7:39 PM
#238

#236 Det går dåligt!! Ingen mens och negativa test. Kanske fördröjd ÄL efter missfallet. Kanske har missat ÄL pga av det! Flo gissar på mens imorgon, hoppas den dyker upp då om jag inte är gravid. Känner ingenting… Jag har inte lust att ha en 40 dagars cykel. Känns verkligen inte som om jag är gravid faktiskt… trist!

RoxannaS
1/16/18, 7:42 PM
#239

#238 Vad tråkigt. Känns lika bittert här med. Beräknad mens på måndag om man utgår från ÄL. Molande värk i höger äggstock. Ganska säker på att de blev en jäkla cysta där igen så lär väl knappast ha blivit gravid iaf. Har dock kissat som fasen. Humörsvängningar från helvetet och ont i huvudet till å från. :/ men vågar inte ens tro på att de kan vara något. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
1/17/18, 8:05 PM
#240

Har köpt donaferty nu, sägs kunna hjälpa oss med pcos. Testar en månad nu iaf, så får vi se om det blir nån skillnad :) kan även hjälpa vissa med ägglossning verkar det som. Hade ju inte skadat om min kom några veckor tidigare. Fortsätter hålla tummarna för er andra :)

RoxannaS
1/17/18, 8:25 PM
#241

Gör en hej vild chansning imorgon å tar ett predictor early. Äl+10. Vågar inte hoppas men vill så gärna att de ska vara positivt! 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
1/18/18, 12:25 PM
#242

Verkar gå åt skogen det här :( plussade i måndags och var så glad och nu idag blöder jag :'( har längtat så efter missfallet i oktober och vill inte ha ett missfall till, vill bara ha min bebis…

Carpe diem!

RoxannaS
1/18/18, 1:59 PM
#243

#242 Beklagar. :( Tog ett test i morse. Helt blankt.. Känns som att de inte kommer bli något den här gången heller. Snart 2 år sen mitt Ma… Kommer jag någonsin bli gravid igen?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Evelinaida
1/18/18, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#244

3 dagar kvar till BIM, vet att man kanske inte borde lita på cb men det var det ända de hade just då…

Annons:
Millan90
1/18/18, 5:48 PM
#245

Läst lite av dom senaste inläggen här och jag hoppas verkligen ni får erat plus snart <3 Jag läser massa olika saker och går förhoppningsvis och oroar mig i onödan, men jag är gravid i v 12+5 idag, känns otroligt skönt att ha kommit hit efter mitt missfall i somras men eftersom jag inte haft några direkta symptom elr så förutom trötthet och ömmande bröst så är jg så rädd för att de inte finns nåt där inne och att man bara gåe och inbillar sig :/ Jag ska på ultraljud nu på måndag den 22 och då är jag i v 13+2 om jag räknat rätt :) och jag är så sjukt rädd för att dom inte ska se nåt elr upptäcka att den är död :'( jag hoppas ju såklart att allt ser bra ut men ja kan inte sluta oroa mig så mkt, eftersom jag inte känner mig direkt gravid än :/ kan de inte bli måndag snart så jag får veta om min bebis finns kvar därinne, jag får iaf plus på gravtest fortfaarande som jag måste ta för att verkligen fatta själv haha

Aftonstjärna
1/19/18, 9:21 PM
#246

#242 Nej, vad tråkigt! #243 Fast ÄL +10 är det lååångt ifrån alla som får plus. Du har fortfarande chans ju. Jag är på dag 38, fortfarande ingen mens och inget plus. Jag hoppas verkligen mensen kommer i helgen, annars verkar det som om cykeln fördröjts av missfallet förra cykeln. Trodde inte att det påverkade så mkt, blödningen började ju samtidigt som jag borde fått mens den cykeln. Blödde exakt lika mkt som mens, i 6 dagar som jag brukar. Imorgon ska jag ta det sista gravtestet, sen får jag invänta mens på den här evighetslånga cykeln. Nya tag nästa cykel! Det blir mys varannan dag till dag 30, ha ha

RoxannaS
1/19/18, 9:43 PM
#247

#246 Jo jag vet. Har hamnat i någon svacka där allt bara känns piss. Känns som att de är en hel del hormon i omlopp just nu. Allt bara blir kaos. Ska avvakta tills på måndag å ta ett test då om mensen inte dykt upp då. Men känns inte så lovande pga cystan på högersidan. Vet att man kan bli gravid ändå. Men de känns som att den på något sätt ställer till det ändå. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexandra-S
1/21/18, 9:24 AM
#248

Cykeldag 87 och fortfarande ingen mens i sikte.. Hade ÄL flytning tidigare i veckan så jag hoppas att mensen kommer snart! Jag har brutit benet och vi har bara fått till det 1 gång sen det hände för 1.5 vecka sen så nu väntar jag inte på något plus. Vill bara att kroppen ska komma igång så vi kan börja försöka igen!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

RoxannaS
1/22/18, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#249

Fick en överraskning nyss. Sitter bara å gråter å har svårt att tro vad jag ser :’)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
1/22/18, 9:53 AM
#250

#249 men Gud vad roligt STORT GRATTiS!!!! Kommer följa dig med spänning, tänk om det är två ;)

Aftonstjärna
1/22/18, 10:25 AM
#251

#249 Stort grattis!! Vad kul! Lycka till!

Annons:
RoxannaS
1/22/18, 10:37 AM
#252

#250 Haha sluta skräm upp mig nu. Haha tack! :D #251 Tack snälla <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
1/22/18, 2:14 PM
#253

#249: Stort grattis! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

LaSadie
1/22/18, 3:15 PM
#254

Stort grattis!!!!!

RoxannaS
1/22/18, 5:54 PM
#255

#253 #254 Tacl snälla! Hoppas de håller i sig bara å inte slutar i missfall. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
1/22/18, 7:35 PM
#256

#249 åh wow, vad roligt! :) Jag vet inte hur länge du har försökt men vet att du haft det kämpigt, superkul att se att det gick till slut! Håller tummarna hårt för att det kommer gå vägen.

Tassen94
1/22/18, 8:10 PM
#257

Grattis!!! Håller alla tummar nu Roxanna!!

RoxannaS
1/22/18, 8:57 PM
#258

#256 Mer eller mindre sen mitt Ma i augusti 2016. Så ganska lång tid. Tack snälla <3 #257 Tack snälla! :) Ni är för underbart bra stöd och de är sån kärlek här inne. Hoppas de funkar för alla snart <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Alexandra-S
1/22/18, 9:20 PM
#259

#249 STORT Grattis! Vad underbart!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Eemmaac
1/22/18, 9:27 PM
#260

Hej! Jag hoppar in här :) Jag har BIM om 7 dagar och vill så gärna få mitt första plus 😍 Tog ut min p-stav 1Dec efter haft det i 9år. Räknar med att det kan ta tid för kroppen att komma igång men hoppet finns ju såklart att den redan är det nu

RoxannaS
1/23/18, 8:33 AM
#261

#259 Tack snälla! :) #260 Välkommen! Håller tummarna! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
1/23/18, 6:54 PM
#262

Åh jag blir alldeles tårögd, GRATTIS!

Tassen94
1/23/18, 7:52 PM
#263

Har en fråga. Blir era flytningar vid ÄL alltid genomskinliga? Som äggvita? Eller är det vanligt att dem är lite gul/vita? Mina blir liksom väldigt trådiga osv men det är ibte alltid dem blir helt genomskinliga utan kan vara lite gul/vita.. Blir orolig att nåt är fel! Får starkt positivt på mina ägglossningstest varje månad i alla fall.

RoxannaS
1/23/18, 9:04 PM
#264

#262 Antar att det var till mig? Så tack :) #263 Tror inte färgen spelar någon roll. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
1/24/18, 10:12 AM
#265

Stort grattis RoxannaS :D lycka till! Fick veta på Facebook igår att ett par som vi är bekanta med, främst min man, väntar sitt första barn. Vi känner varandra inte väl men ändå blev man lite nedstämd av det. Och samtidigt lite bitter och små arg, vilket man också skäms över att känna. Men efter två missfall nu så kan man inte låta bli att känna att man vill ge varenda gravid utlåtande en käftsmäll och skrika ut känslan av orättvisa. Hittills i år vet vi två par som väntar deras första barn. Förra året tog nog ändå priset med alla som fick barn. Två nära vänner, en gammal barndomsvän, två gamla klasskamrater från gymnasiet den ena med tvillingar, en släkting lika gammal som mig, en vän fick barn med en kille hon inte hade relation med… Det bara kom bebisar från höger och vänster. Man försöker verkligen vara glad för deras skull med en väl använd fasad. Men man blir så bitter och längtar så efter att lyckas själv och försöker tänka positivt, att alla tårar och kämpande ändå till slut kommer göra oss till föräldrar (sorry var tvungen att skriva av mig lite).

Carpe diem!

Annons:
RoxannaS
1/24/18, 10:32 AM
#266

#265 Tack snälla <3 Förstår din frustration. Känner likadant hela tiden. Nu känner jag mig nästan elak för att jag vet hur de känns att se andra lyckas :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
1/24/18, 12:32 PM
#267

#266 åh gud nej du får inte känna så! Med lite eftertanke vet vi inte hur alla våra bekanta och vänner har kämpat heller (förutom några som jag vet hade varit värsta fertilitet pristagare) :P

Carpe diem!

Sarah
1/24/18, 12:55 PM
#268

#267 Precis :) Vi försökte drygt 3 år med första barnet, dock inte jätteaktivt. Men, vi har sedan tänkt att det var för att vi skulle få rätt barn. Hade det tagit tidigare hade det ju blivit en annan unge, fel unge liksom :P

teezan
1/26/18, 6:26 PM
#269

Dag 26 & 3 veckor till beräknad ägglossning, och vårt förhoppningsvis andra försök. Känns stabilt, en lång (ofrivillig dock) paus från senaste försöket i december ;) hoppas som sagt att Donaferty, som jag nu tar morgon & kväll, ska hjälpa mina pcos-symptom och även ägglossning. Hur ser det ut för er andra? :)

NinniH
1/26/18, 7:09 PM
#270

Dag 11 här och inväntar ägglossning, vilket kan bli allt mellan 29-2:a. Bara lätta känningar än så länge, men det kan ju ändra sig fort.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
1/26/18, 7:44 PM
#271

Dag 17 här. Hade förhoppningsvis ägglossning på dag 15. Så nu börjar den långa väntan!

Aftonstjärna
1/26/18, 10:08 PM
#272

Känner mig lättad. Fick mens på dag 45. Troligen blev ÄL ca 10 dagar försenad pga av missfallet. Så korkad, jag borde fattat att jag hade ÄL, hade ÄL flytningar dagarna runt dag 30. Men trodde inte att det var så sent i cykeln. Så missade ÄL. Att jag inte lär mig. Andra gången jag missar pga sen ÄL. Så idag är det dag 1… hoppas på en novemberbebis då! Låååång väntan med 35-40 dagars cykel. BIM i början av mars…

Annons:
teezan
1/27/18, 8:26 AM
#273

#270, 271 ja, nu har ni den där sega väntan framför er. Tycker den är värst, man växlar mellan hopp och förtvivlan. Svårt att tänka på annat liksom. Nu när jag vet att min mens kommer så glest har jag släppt tankarna på det väldigt mycket efter den senaste mensen, då jag inte förväntar mig ÄL förrän dag 47 typ, men är säker på att jag kommer bli tokig de där två veckorna efter misstänkt ÄL, igen. #272 då har vi troligtvis BIM samtidigt, om min cykel fortsätter med varannan månad, det vet man ju aldrig. Synd att du missade ÄL, men det är ju tyvärr lätt hänt :/

RoxannaS
1/27/18, 9:43 AM
#274

#272 Men fortsätt ha sex varannandag eller så fram tills mensen kommer om den kommer. Eller ca dag 40 då? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
1/27/18, 1:27 PM
#275

#273 Kul att följas åt! #274 Japp, så blir det den här månaden. Enda månaden vi lyckades pricka in ÄL var när jag faktiskt hade en kortare cykel. Då blev jag gravid! Måste inse att ÄL kan komma senare. Nu blir det mer sex, helt klart. Tiden tickar på, vem vet hur många chanser jag har kvar?

Alexandra-S
1/28/18, 10:35 PM
#276

Mensen kom 21/1, samma dag som jag skrev här att det fortfarande inte hänt något på dag 87. Tji fick jag! Ska börja med ägglossningstest på onsdag, dag 11. Känns dock väldigt onödigt eftersom jag lika gärna kan ha ÄL om 3 veckor men vågar inte riskera att missa den igen. Längtan är otroligt tuff just nu, virkar bebisfiltar och mössor på löpande band nu när jag är fast i soffan på grund utav benet..

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

RoxannaS
1/29/18, 9:54 AM
#277

#276 Ta ett test typ var 3:e dag då? När de börjar hända något är det ju bara å ha sex :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Eemmaac
1/29/18, 4:40 PM
#278

Mensen kom idag på BIM.. punktlig och tråkigt men bara att försöka igen. ÄL 12/2 så får hoppas på nästa gång

[Smulan_88]
1/29/18, 7:02 PM
#279

#278 hur vet du att ÄL kommer exakt 12/2? Har du alltid 28 dagars cykler?

Annons:
Eemmaac
1/29/18, 10:31 PM
#280

#279 det är inte helt säkert men har de som riktmärke, enligt natural cycles så ska jag ha det då och det har stämt innan exakt med min mens och temp höjning m.m :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Smulan_88]
1/29/18, 11:04 PM
#282

#280 aaah då förstår jag. :)

NinniH
1/30/18, 11:28 AM
#283

ÄL borde vara när som helst nu. Den rejäla molvärken jag hade igår börjar minska och tempen dippade idag. Så snart börjar den två veckor (evighetslånga) väntan.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Smulan_88]
1/30/18, 12:44 PM
#284

#283 jag håller tummarna att det inte är två veckors lång väntan utan att du får uppleva den evighetslånga väntan under kommande 38 veckor ;)

Tassen94
1/30/18, 1:20 PM
#285

Dag 21 idag. ÄL på dag 15. Har beställt hem test och ska nog testa med ett Predictor Early på dag 28. Har oftast 31 dagars cykel. Tiden tickar långsamt!

teezan
1/30/18, 7:47 PM
#286

Känner att jag håller på att bryta ihop lite. Vet inte längre vad jag vill. Dottern har nämligen varit lite "extra" krävande sedan start, och nu har vi gått igenom en tuff period, minst fyra månader tillbaka (troligt i samband med förskolestart), hon sover extremt dåligt (vaknar typ 03 varje natt och kan inte somna om och sover typ aldrig dagtid)och är väldigt ofta missnöjd, man måste lirka med det mesta och hon kräver otroligt mycket närhet och uppmärksamhet. Eftersom jag drar i stort sett hela lasset själv är jag helt dränerad på energi. Och så ska mam orka ha sex. Och man ska orka med ett barn till (?). Vetifasen om jag skulle orka ett barn till, eller att vara gravid just nu ärligt talat. Jag vill bara få sova! Ta hand om mig själv och kunna åka bort på annat än jobb (enda gångerna jag får va "själv", har helt gett upp träningen men försöker gå mina promenader). Dottern är så mammig att bara jag duger, är jag inte hemma har pappan det väldigt jobbigt (fast jag kan också stå med ett otröstligt barn ibland). Ville nog mest skriva av mig, är inte alls på topp och vet inte om det blir något andra försök då lusten sällan infinner sig… :(

Annons:
nypisnina
2/1/18, 6:46 AM
#287

Ingen bebis denna gången, får fortsätta försöka om några dagar igen. Min cykel var bara 23 dagar, kortare än vad jag tycker om men ändå skönt att få lite koll och ha lite att jämföra med, förhoppningsvis så är cykeln regelbunden nu. 

Har laddat ner appen Flo, är det någon mer som har den? Vet inte vad jag tycker än för jag tycker inte ÄL i appen stämde med testerna jag tog. Men jag är ju så ny på min egen kropp nu så jag vet varken ut eller in.

RoxannaS
2/2/18, 11:05 AM
#288

Känns som att de här kan vara mitt år. Lyckades bli gravid. Har klarat alla prov på utbildningen och fick mitt lastbilskort igår. :D ville bara uppdatera alla som jag vet varit nyfikna. :) Hoppas vi ses i väntar barn tråden snart. :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/2/18, 8:53 PM
#289

Tog ett test av ren otålighet ikväll, 9 dagar efter ÄL. Och det syntes något vääääldigt svagt, grått!! Har aldrig fått spökstreck innan så jag blev lite exalterad haha. Tar det inte alls som positivt, men nåt syns där! Vanligtvis är det helt blankt. Nu ska jag vänta några dagar innan jag testar igen :)

RoxannaS
2/2/18, 8:56 PM
#290

#298 Håller tummarna. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/3/18, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#291

Tog ett till test idag med morgonurin. Svagt svagt, men rosa :) Så tog ett CB digitalt med samma urin!

Tassen94
2/3/18, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#292

Knappt så man såg nåt på stickan :) Sambon ligger och sover och jag är såå otåligt!! Nu vill jag bara berätta för hela världen :D

LaSadie
2/3/18, 10:48 AM
#293

Grattis :)

Annons:
NinniH
2/3/18, 11:10 AM
#294

#291: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
2/3/18, 11:14 AM
#295

Tack!! Äntligen :)

RoxannaS
2/3/18, 11:27 AM
#296

Grattis :D åh vad glad jag blir. :D är det första? :D vi är födda samma år ;)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/3/18, 12:13 PM
#297

#296 Ja det är första! Då har vi BF någorlunda samtidigt då? :D

Alexandra-S
2/3/18, 1:28 PM
#298

Grattis! Vad kul :D

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

RoxannaS
2/3/18, 5:43 PM
#299

#297 De blir min andra. Har just nu bf 30 / september. Ska på ul på tisdag igen. :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2/5/18, 8:49 PM
#300

#287 Jag har Flo. Funkar sådär eftersom ÄL verkar inträffa olika varje cykel. Har dock inte tempat, vet inte om man kan lägga in temp i Flo. Bra i alla fall att hålla koll när man haft mys, då kan man ju se om man missade ÄL eller inte. #291 Ett stort grattis!

Annons:
Upp till toppen
Annons: