Annons:
Etikettallmänt
Läst 3334 ggr
Aftonstjärna
2017-11-05 13:11

Ni som gjort NIPT

Nu är jag tyvärr inte gravid, men planerar att bli det. Om jag lyckas bli gravid planerar jag att göra NIPT. Så nu vill jag gärna veta: -Vad kostar det? -Hur lång tid tog det att få svar? -Var det svårt att få tid privat? Jag kommer ju inte att bli erbjuden NIPT utan KUB. NIPT kommer jag själv att få betala. Men jag undrar om jag måste betala NIPT själv även om jag får dåliga siffror på KUB? Jag är över 41 när barnet föds om jag nu lyckas bli gravid. Vilket förstås inte är säkert, men jag grubblar ändå på detta!

Annons:
Djurälskaren87
2017-11-06 10:29
#1

Min vännina gjorde Nipt med andra barnet. Innan de tar blodprov gör de ultraljud och ser så de är ett foster vid liv i magen. Det kostar ca 7000 kr och tar två veckor att få svar. Min vännina gick privat och fick snabbt tider. Lycka till

mollyt
2017-11-06 20:12
#2

Jag har inte gjort det, men läste om det då min barnmorska erbjuder det. Det kostar 5500 kr för det enklare och ett utökat test kostar 7500 kr. Står mer här: http://fostertest.se/

soundtrack
2017-11-06 20:39
#3

Huruvida du måste betala för det själv även vid dåligt resultat på kub beror på var du bor. Finns några landsting som börjat erbjuda nipt vid dåliga kub-resultat, Östergötland bland annat (vilka övriga är vet jag ej dock)

Upp till toppen
Annons: