Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 4168 ggr
Anonym
Anonym
2017-10-31 21:02

Gravid v 7 bruna flytningar, mf???

Blir så orolig för alla dessa bruna flytningar jag får hela tiden. Och nu har även brösten slutat ömma. Är de missfall på g?? Ska tillägga att jag nu varit sängliggande för oro men dom kommer ändå/rädd

Annons:
Anonym
Anonym
2017-10-31 21:04
#1

Kanske ska tilllägga att de kommit mensliknande smärtor nu. Inte molande växtvärk utan mer som sammandragningar. /rädd

Förväntansfull
2017-10-31 21:55
#2

Förstår din oro men de är svårt att säga :/ Kan ju vara MF eller så är det växtvärk, att blöda är ju vanligt också. Hoppas att allt är ok! Håller tummarna!

RoxannaS
2017-11-01 12:36
#3

Om du har råd /tid å lust så kan du köpa gravtester av den enkla modellen (tänker sånna där stickor) och kolla med några dagars mellanrum för att se om hormonet stiger eller sjunker på dem. De är nog de enda du kan göra. Eller boka tid för ett ultraljud. De är ganska svårt att få genom vården för att kolla såhär men privat kan du alltid boka om du vill betala för ett sådant. Annars kan du bara avvakta och se vad som händer. Man blöder lätt när man är gravid. Slemhinnorna är sköra. Små ådror kan gå sönder osv. Inget konstigt. Symptomen kommer och går under hela graviditeten mer eller mindre. Så haka inte upp dig på dem.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
2017-11-01 19:49
#4

Tanken slog mig nyss om man gör ett vul och man samtidigt är känslig där nere för att börja blöda kan de inte förvärra blödning att ex kroppen börjar trycka på för att få ut blodet fast de inte är nå fel på fostret? Kan de bli att kroppen råkar stöta ut fostret istället? Konstig fråga kanske men tanken slog mig nyss /rädd

RoxannaS
2017-11-01 21:27
#5

Nej. Det är ingen fara. De är inte därifrån blödningen kommer om de inte är missfall. De kan vara ett kärl i fiffi som brustit. Så tro inte det värsta ännu. Kram på dig. Håller tummarna


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2017-11-01 22:12
#6

Jag hade en blödning i v.4+1-4+4 jag var helt säker på att det va ett missfall på g. Få jag inte hade varit med om någon blödning under mina tidigare två graviditeter. Men icke sa Nicke.. har numer min 6 månaders bebis sovandes i vagnen :) Så en blödning behöver egentligen inte betyda någonting. Håller tummarna att allt går vra även för dig!! Kram kram

Annons:
Anonym
Anonym
2017-11-02 06:50
#7

Tack hoppas att de inte är farligt !

Anonym
Anonym
2017-11-02 15:34
#8

För varje dag som går blir de bara mer och mer bruna flytningar. Idag har jag haft hur mycket som helst och ändå har jag inte gjort ett skit, bara tittat på film hela dagen. Varför kan man inte få lov att njuta av sin graviditet?? /rädd

Djurälskaren87
2017-11-02 15:56
#9

Jag hade brun flytning i vecka 8. Trodde missfall men åkte in och gjorde ul och hjärtat slog. Nu ligger han här i min famn. De va ett kärl som hade brustit så de är vanlig. Hade även mensvärk!

Anonym
Anonym
2017-11-02 16:54
#10

Jag hoppas att de bara är ett blodkärl. Hur länge blödde du efter ultraljudet, kommer du ihåg det?

RoxannaS
2017-11-02 16:57
#11

kan du inte fixa tid för ett vul då?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Djurälskaren87
2017-11-02 17:11
#12

10# blödde i tre dagar

Anonym
Anonym
2017-11-02 17:41
#13

#11 Ska kolla på måndag #12 ok. Detta har pågått i över en vecka nu och blir bara mer fast att jag inte gör nåt som ska orsaka mer blödning./rädd

Annons:
Upp till toppen
Annons: