Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 3210 ggr
BlackNo1
2017-10-29 05:50

BF Maj 2018

Hej! Jag tänkte kolla hur många fler som har BF i maj 2018? Om allt går enligt planen så kommer vår bebis den 3/5. Hur är det med er andra?

Annons:
[Thiah]
2017-10-29 06:17
#1

Jag väntar barn de närmaste veckorna men Maj är annars en väldigt fin månad att få barn i ;)

BlackNo1
2017-10-29 06:47
#2

Så spännande! Höst-/vinterbebis är jättebra det med - mörkret blir ljusare 🕯

Sparven88
2017-10-29 08:59
#3

Hej! Jag har BF 24 maj. Blev gravid direkt efter ett missfall, så vet inte hur "exakt" det stämmer, men enligt bm ska jag räkna missfallet som sista mensen, så idag är jag i v 11( 10+2. )

BlackNo1
2017-11-02 11:31
#4

Grattis Sparven :) Så roligt att du blev gravid så snart igen. Hur mår du och hur känns det? Hur långt hade graviditeten gått förra gången?

Sparven88
2017-11-02 12:17
#5

Tack! Jo jag mår bra, lite illamående på kvällarna, men det börjar bli bättre det också! Idag vaknade jag dock med strålande smärta i rumpan och låren. Varje steg jag tar gör ont. Hoppas det är något ytterst tillfälligt! Förra graviditeten började jag blöda 7+0, men enligt läkarna var det ett MA. Imorgon går jag in i v 11+0. Allt känns mycket bättre den här gången, i kroppen liksom :) Hur mår ni andra? :)

BlackNo1
2017-11-02 16:37
#6

Så glad jag blir att du känner dig så mycket bättre denna gång. Kul att du går in i v 11+0 imorgon, själv går jag in i 14+0 då :) För min del är illamåendet en trogen följeslagare. Jag mår illa under fm sedan ökar det under dagen. Har fått tabletter mot det och de hjälpte första veckan men nu vet jag inte om de börjar tappa effekt eller om det beror på att jag slarvat med att äta lite och ofta. Det är ju lätt att glömma när illamåendet avtagit i och med läkemedel.

Annons:
Sparven88
2017-11-02 22:15
#7

Segt med illamående! Första graviditeten, då kräkte jag varje morgon från v 5 till v 15. Samma i somras, trots att jag fick missfall så började den graviditeten likadant som första. Fortsatte kräka även dagen efter jag börjat blöda, men sen var det som bortblåst. Den här gången har jag kräkt några gånger bara. Helt annorlunda jämfört med första (och andra egentligen) graviditeten. Lustigt att det kan skilja sig så från gång till gång ändå :) Får du i dig någon mat då? Usch, att må konstant illa är ju fruktansvärt! :/

BlackNo1
2017-11-03 12:44
#8

Ja det kan verkligen skilja sig mellan graviditeter. Jag kräks inte men har mått illa sådär på gränsen. Tabletterna hjälper så jag kan känna mig sugen på att äta. Det finns såklart saker jag absolut inte klarar av men jag tror mig få i mig tillräckligt ändå. Jag mådde nästan inte alls illa med första barnet, ej heller med nummer två. Trean och fyran var det mer och denna gång är det likadant. Det jobbiga är att de graviditeter jag mått illa så har det hållit i sig till typ v 20.

Sparven88
2017-11-03 22:09
#9

Har ni känt av mycket växtvärk? Jag kände lite för några veckor sen; men inget direkt nu. Det kan ila till i ligamenten om jag nyser eller så. Men det behöver väl inte betyda något dåligt, att inte känna så mycket växtvärk menar jag.. Så skönt när man sen kan börja känna bebis varje dag, å veta att allt är som det ska..

Sparven88
2017-11-12 19:36
#10

Hormonern är ju så konstiga nu för tiden.. Vi satt i soffan, jag sonen och sambon och busade tillsammans, rätt var det är blir sonen för hårdhänt och slår snutten i ögat på mig. Inget som gjorde ont, men trots det gick jag därifrån och började gråta… Skitlöjligt, jag vet! Min sambo blev förskräckt "men vi busar ju bara. Varför är du ledsen" men jag har inte en jäkla aning. Kändes bara jättelöjligt. Suck!

BlackNo1
2017-11-19 13:43
#11

Jag känner igen mig! Hormonerna påverkar mig jättemycket. Jag blir rörd för de mest konstiga saker och kan även bli irriterad och arg över saker jag inte trodde var möjliga att reagera på. Trötthet pga dålig sömn kan vara bidragande i mitt fall. Är det någon fler som sover sämre än vanligt?

Sparven88
2017-12-11 07:56
#12

God morgon gott folk! Hur mår ni? Jag är nu i v 17, 16+3 och nu vill jag sååå gärna ha bevis på att jag faktiskt är gravid. Jag tror att jag känt Bebis några gånger, det känns som att det suger till i magen på något underligt sätt. Sen kan jag känna igen vissa rörelse från när sonen låg i magen och typ gjorde svepande rörelser. Men ändå finns det en del av mig som börjar bli nervös och osäker. En i min bekantskapskrets trodde att allt var bra, men fick veta vid RUL att bebisen var död. Ska bli så skönt när RUL är gjort, så jag får veta att allt är okej. Bad ju min BM lyssna efter hjärtljud för 3 veckor sen, vilka hon inte kunde höra. Jag har försökt att inte tänka så mycket på det, men ibland smyger det sig väldigt dumma tankar in.

BlackNo1
2017-12-11 08:20
#13

Godmorgon! Om du tycker dig ha känt bebis så har du säkert det. Det tillhör inte vanligheterna att man först vid RUL får veta att bebisen inte klarat sig. Själv var jag på RUL i torsdags. BF flyttades, så nu är det den 4 maj som gäller. Jag borde idag vara i 19+2 om jag räknat rätt. Allt såg bra ut med vår sprattlis, vilket var skönt för jag var också orolig att något skulle vara fel. Jag hade känt tydliga rörelser så jag visste att det fanns liv men oroade mig för annat. I helgen fick den blivande pappan för första gången känna bebis sprattla inne i magen! Han blev alldeles rörd stackarn ;) Du ska se att allt är bra med din lilla i magen Sparven! 🤗

Annons:
Sparven88
2017-12-11 12:31
#14

Jag tycker mitt RUL är lagt jättesent den här gången. Kommer vara i 19+6 när jag gör RUL. Men som de säger, inget är som väntans tider! Åh så härligt att känna rörelser utanpå magen också! Jag längtar som en tok innan jag kan känna mer tydliga rörelser. Men som sagt, hela graviditeten är ett väntande 😄

BlackNo1
2017-12-15 10:27
#15

Ja, det är verkligen ett evigt väntande.

Mitt RUL var också rätt sent tyckte jag, men det var skönt när dagen väl var inne. Du ska se att allt ser bra ut. Håll ut! :)

Idag är jag på dag 140! Galet att halva tiden redan har gått. V 21 imorgon.

Sparven88
2017-12-15 18:06
#16

Ja, det ska bli så skönt! Nu tänker jag att julen går ju som vanligt fort, speciellt när man har semester också. Så snaart!! Jag är på dag 120 idag. Tycker mig känna små rörelser nu i magen. Sååå mysigt!

BlackNo1
2017-12-15 22:55
#17

Härligt! Visst är det mysigt att veta och känna att det finns en liten därinne ❤️ Julen kommer vara över på ett ögonblick - sedan är det maj! 😲

Sparven88
2017-12-30 14:37
#18

Nu är det bara 5 dagar kvar till RUL. Jag längtar såå mycket! Trots att det är min andra graviditet, är jag fortsatt osäker på om det verkligen är små buffar eller vad det är. De är så få och så försiktiga, och i och för sig, bebis väger ju inte så mycket än. Vilken vecka är du i nu BlackNo1? Mår du bra?

BlackNo1
2017-12-30 16:36
#19

Jag är helt säker på att det är bebis du känner Sparven :)Jag går in i vecka 23 idag(!) Måendet har blivit mycket bättre. Just nu är jag förkyld så det kunde ha varit ännu bättre, men det är på bättringsvägen. Den lilla i magen är nog en riktig gymnast, det buffas och kullerbyttas en hel massa så jag är väldigt glad. Allt känns så mycket bättre och mer verkligt när det rör sig därinne. Har det börjat synas på dig att du är gravid?

Sparven88
2017-12-30 19:39
#20

Ja får väl hoppas på det! Vad skönt, men segt med förkylning dock! Har också varit förkyld senaste veckan. Det värsta tycker jag är att mina kräkreflexer inte behöver alls mycket för att aktiveras, räcker typ med slem i halsen eller liknande. Speciellt när jag är förkyld. Att borsta tänderna kan vara nog så jobbigt.. Mysigt ändå! Jag längtar tills jag får ordentliga rörelser. Ja, men det tycker jag. Jag tar en magbild varje vecka då jag går in i en ny vecka. Har hållt på i 10 veckor nu, och det är skillnad på bilderna. Lite kul att se ändå :)

Annons:
BlackNo1
2018-01-02 10:39
#21

Skönt att magen växer! :) Det är ju ett ytterligare tecken tillsammans med de rörelser du känner. Allt är säkert kalasfint med din lilla därinne :) Snart är det dags för RUL dessutom :)

Sparven88
2018-01-04 17:41
#22

nu har vi varit iväg på RUL.. Enligt mätningar så är jag bara i 18+3 (trodde jag var i 19+6), så rätt så många dagars skillnad.. Det gör mig ledsen på något sätt, känns som att jag får göra om dessa 10 dagar liksom. Så mitt nya BF är 3/6. Bebis var frisk och allt såg bra ut. Vi bad henne kolla könet, men det verkade som att hon var väldigt ovillig till det. Vi påminde henne typ 2 gåncer under tiden, men hon sa varken bu eller bä. Blev lite besvikna över att inte få veta.

BlackNo1
2018-01-07 18:17
#23

Så skönt att allt såg bra ut! 🤗 Jag förstår känslan, att behöva gå tio dagar längre än du trodde. …men å andra sidan kan ju bebis bestämma sig för att komma tidigare :) Trist att hon inte ville kolla könet eftersom ni ville veta. När vi hade vårt RUL så var det hon som tog upp ämnet. Vi hade redan koll eftersom vi pga anledning gjort ett moderkaksprov men hon fick kolla och se om hon såg samma sak (fast jag vet att moderkaksprovet är så säkert det kan bli). Hur känns det nu såhär några dagar efter RUL?

Sparven88
2018-01-07 20:56
#24

Ja, känns som sagt som att manblev snuvad på de 10 dagarna. Imorgon går jag in i v20, igen 😉 Ja, jag tycker det var jättedåligt. Dessutom nämnde hon att hon kunde se urinblåsan väldigt fint, och då kan man ju tycka att hon borde kunnat se könet också. Jag tycker att det känns lättare att kunna relatera till bebis om man vet vad det är för kön. Sen vet jag också att det är en omtvistad och känslig fråga, det där med att ta reda på kön eller ej. Sen spelar det absolut ingen roll vad det är för kön på bebis, men att kunna nämna bebis som han eller hon tycker jag på något sätt känns mer personligt. Ja.. jag vet inte. Det är så svårt att förklara. Det känns bättre, jag var väldigt känslomässig i torsdags, grät typ hela tiden. Tror att det var en blandning av besvikelsen över att bm inte lyssnade på oss och att det blev så många dagars skillnad. Sen som sagt så vet jag att det där datumet är väldigt osäkert. Jag har redan ställt in mig på att gå över den här gången också, det blir kanske lite mindre jobbigt om så skulle vara fallet. Känner du av bebis mycket? Jag börjar känna mer och mer nu. Det är såå mysigt!

BlackNo1
2018-01-08 10:34
#25

Inte konstigt att du var känslosam efter att både fått se bebis och sedan bli bemött sådär konstigt. Ja! Bebis sprattlar och gör volter som aldrig förr, särskilt på kvällarna. Jag har lovat pappan att om det blir ett så livat barn så kommer han att få leka mycket =)

Sparven88
2018-01-12 13:35
#26

Nu börjar bebis också leva rövare i magen. Bebis har hittat urinblåsan, det är såå obehagligt. Nu idag har jag känt tre sparkar utan på magen. Hoppas på att sambon snart kan få känna, och min mamma som är på besök över helgen :) Ska bli spännande sen när sonen kan få känna, han lär väl börja undra :p

BlackNo1
2018-01-24 11:30
#27

Så roligt! Bra att er bebis äntligen förstått att en bebis uppgift, utöver att växa förstås, är att lugna mamma så att hon vet att bebis mår bra :) Har övriga familjen kunnat känna något än? Här levs det rövare för fullt, känner igen det du skriver om urinblåsan :P Jag försöker ta det med ro och gå ofta på toa så går det nog vägen ;)

Annons:
Sparven88
2018-01-24 12:18
#28

Tycker sparkarna blir mer å mer kraftfulla, igår var det några rätt så starka. Sa till sambon att känna; men han lyckades nog inte få känna npgon. Det känns väl så klart mer för oss, rftersom vi "känner innifrån" också Mysigt är det i alla fall, jag har verkligen saknat att vara gravid. Dock börjar jag få rätt ont i fogarna. Är uppe i idre nu på lite "semester". Jag åker dock inget; men känner att det gör ont när jag är ute och går i snön. Fick rätt mycket sammandragningar också häromdagen.

BlackNo1
2018-01-24 12:30
#29

Ja det är supermysigt med sparkarna :) De gör att det känns värt sömnproblem och andra småkrämpor. Jag har haft tur hittills och känner inte av fogarna. Eftersom det här är femte så tänker jag mig att det kommer. Har känt av det med de senaste två, fast då hade jag förstås småbarn att ta hand om, så är det inte denna gång. Härligt med semester, du får passa på att vila så mycket du kan.

Sparven88
2018-01-27 14:20
#30

Idag kände sambon första sparken. Himla fart i magen nu för tiden, det syns så tydligt nu utanpå magen. Hoppas du slipper känna av fogarna! Trevlig helg!

BlackNo1
2018-02-03 15:22
#31

Jag blir så glad när jag läser om vilken aktivitet du har i magen! :) Jag har också full fart i min, det är en riktig gymnast därinne som det verkar. Det är till och med så det har gjort lite ont vid några tillfällen. Tänk, jag gick in i vecka 28 igår?! Tiden flyger fram. Jag som har tänkt att jag har gott om tid att förbereda mig. Nu närmar det sig verkligen med stormsteg. Angående fogarna så skulle jag nog inte ha skrivit det där :P Redan någon dag senare började svanskotan göra ont och igår kände jag av lite i framsidan också. Än så länge fullt uthärdligt men kroppen säger väl att jag ska ta det lugnt antar jag. Hoppas du har en fin helg!

Sparven88
2018-02-17 20:59
#32

Snart v 26 för min del, jag har ju inte bf i maj längre. Men jag hänger kvar här litegrann ändå :) Var hos bm i onsdags. Fick lyssnat på hjärtat för första gången. Är så mysigt å speciellt ändå! Det är en pigg krabat. Jag tror att det är en tös, i och för sig bara för att den här graviditeten skiljer sig så mycket från när jag väntade sonen. Men men.. det återstår att se om ett par månader! Hoppas dina fogar håller sig lugna! Jag känner av mina då och då. Däremot ont i ryggen, dock har jag möblerat om i sonens rum idag och burit möbler. Så jag får väl skylla mig själv :p Får sammandragningar väldigt lätt, det räcker att jag går lite fortare än vanligt så kommer de som ett brev på posten. Lite halvsegt faktiskt!

BlackNo1
2018-02-20 09:19
#33

Åh, så mysigt att få höra hjärtat. Det är lika roligt varje gång tycker jag. Låter besvärligt med sammandragningarna men du får väl helt enkelt lyssna på kroppen och ta det lugnt. Du kommer hinna ha bråttom i framtiden så passa på och njut nu :) Mina fogar är fortfarande väldigt snälla även om jag ibland har små känningar. Det är inte alls som de senaste två graviditeterna då det kändes som att ha en kniv i bäckenet. Kul att du hänger kvar här. Hade varit väldigt ensamt utan dig härinne. Kan det verkligen stämma att jag är den enda som har BF i maj?! …och vem vet, du kanske får barn i maj ändå =)

RoxannaS
2018-02-20 09:43
#34

Hihi. Roligt å följa er. Satt å läste igenom hela tråden igår. Helt fast. :D Vi har väl en vänta barn 2018 tråd va? Den verkar inte heller så aktiv. Ni får gärna göra mig sällskap i den annars. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Sparven88
2018-02-20 12:31
#35

Haha nej det känns som att det är jag och Blackno1 som håller liv i tråden. Eller så är det bara vi som är pratsjuka ;p Ja, det där med å få barn i maj, nja.. med sonen ställde jag in mig på att jag skulle föda lite tidigare.. mamma sa att hon fått alla 5 barn för tidigt så det skulle jag säkert också få. Jo tjena.. 17 dagar för SEN! var han.. så jag håller mig väldigt lugn nu i att sia om när barnet föds :p Ja, den tråden läser jag i ibland, annars får du gärna sällskapa här också RoxannaS! :)

RoxannaS
2018-02-20 13:41
#36

Hehe tack :D kul! Åh jobbigt å gå över tiden. Minns med sonen sista veckorna att man bara ville ha ut dem någon gång liksom. Haha. Fick ju igångsättning 5 dagar innan bf för att jag började må så dåligt. Hehe hoppas denna har tid att komma lite tidigare än 2 veckor över tiden. Haha. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
BlackNo1
2018-02-20 16:18
#37

Oj vilket drag det blev härinne! :) Jag har (som nämnts tidigare) bf 4 maj. Med mina tidigare har jag gått över tiden 2, 3, 3 och 4 dagar. Det räknas väl knappast som övertid men det skulle iaf förvåna mig om den här lilla kommer innan bf.

RoxannaS
2018-02-20 16:42
#38

#37 Känns som en helt okej tid att gå över. Haha bara man slipper 2 veckor liksom. :p


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
BlackNo1
2018-02-20 16:52
#39

#38: Ja precis. Två veckor låter allt annat än skoj.

Upp till toppen
Annons: