Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 2452 ggr
The_pearl
2017-10-28 22:12

Hur fungerar en sjukskrivning för foglossning?

Jag undrar över ALLT om sjukskrivning när man har problem med foglossningar. Jag funderar mycket i banorna om ersättning, det säger ju sig själv att man inte klarar sig utan det. Jag kommer antagligen bli sjukskriven på 50%, jobbar 100% inom hemtjänsten där de inte alls anpassar mitt arbete trots risk för sjukskrivning. Jag jobbar denna helgen o har idag fått alla våra tunga kunder o de riskkunder vi har. Jag har blivit tejpad av kiropraktorn o använder foglossningsbälte vilket jag inte tycker hjälper ett dugg. Jag läser om de som tvingas jobba tills de går med kryckor innan de blir sjukskrivna. Jag får panik av tanken på att man ska behöva bli så dålig! Jag är van vid smärta från dålig rygg, så min smärttröskel e rätt hög. Jag kan stå ut mycket med smärta. Jag har ont i höfterna, allt känns löst och ostabilt liksom. Det gör ont i baksidan av vänster höft o strålar ner i benet. Jag får ont i magen uppåt på sidorna också. Och under magen o upp ibland, det hugger till liksom när jag rör mig o anstränger mig för mkt. Om jag blir sjukskriven till 50% är det då bara den lönen jag får från min arbetsgivare? Eller fk betalar ut resterande till en heltid? Jag kan ingenting alls. Så förklara gärna så tydligt som möjligt om så mkt som möjligt. Vad ska jag tänka på osv?

Annons:
Alexzandra630
2017-10-28 23:14
#1

Om du blir sjukskriven får du sjuklön för den tiden du är sjukskriven. Sjuklönen är ca 80 % av den vanliga lönen. Så är du sjukskriven 50 % får du 50% av din vanliga lön + sjuklön för resterande 50%. Min handläggare på försäkringskassan var väldigt förstående varför jag inte kunde jobba. Läkaren hade större problem att förstå. Jag var sjukskriven hela min graviditet, först 25% och så ökade det upp till helt sjukskriven. Jag hade svår foglossning och jobbade inom vården.

Upp till toppen
Annons: