Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1416 ggr
Surpan
2017-10-27 08:57

Till nyblivna mamman

Snart kommer äntligen alla kusiner till sonen! Vi har nu bestämt i svärfamiljen att vi inte ska köpa julklappar till de vuxna men jag skulle ändå vilja ge något litet till mina svägerskor sen efter de fått barn. Jag tänkte plocka ihop en liten presentpåse. Har ni några tips på vad man kan köpa? Jag tänkte mig en liten bubbelflaska, kanske lite choklad, någon duschkräm? Vad hade ni velat ha? :)

/Surpan

Annons:
Anonym
Anonym
2017-10-27 09:14
#1

Det här kanske bara är jag men om man bestämt inga julklappar så får man stå för det. Jag tycker det är jättejobbigt när jag får grejer när vi sagt innan att vi inte ska köpa, även om det bara är något litet… Så kan du ge det vid något annat tillfälle än just på julen om nu dealen är "inga julklappar"? Annars låter det väl trevligt med bubbel och choklad :).

Surpan
2017-10-27 09:22
#2

Tanken var att ge det när barnen kommer, inte på julen i och med att det inte blir några julklappar. Såklart. Barnen föds i november och december.

/Surpan

[Thiah]
2017-10-27 09:55
#3

Tycker det låter som en bra liten påse. Jag hade dock föredragit öl och chips i min ;)

flocken
2017-10-28 07:46
#4

Presenterar låter bra. Men kanske något alkoholfritt ist? Om man ammar. Hemma spa saker är mysigt. När vi kom hem med första barnet hade svärmor fyllt frysen med matlådor. Åh var guld värt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Surpan
2017-10-28 09:12
#5

#4 Nu för tiden så finns inga rekommendationer mot alkohol under amning. :)

/Surpan

Upp till toppen
Annons: