Annons:
Etikettallmänt
Läst 1233 ggr
Millan90
10/23/17, 2:49 PM

Behöver era tankar!!

Vi har försökt i över 1 år nu att bli gravida och för ca 3,5 månad sedan fick vi missfall tidigt, nu i 2 månader har min mens kommit prick på dagen den är beräknad, vilket aldrig har hänt haha men denna månad blödde jag bara lite grann första dagen som var i förrgår sen bara lite rosa på morgonen dagen efter sen nu idag inget mer, jag brukar ha ganska kort mens på ca 3-4 dagar men den brukar vara ganska riklig i början, men så nu kan man säga att jag bara blödde lite under en dag och det har jag ALDRIG varit med om! Mina bröst vart ömma en vecka innan mens som vanligt, men det har inte släppt helt utan dom är lite ömma fortfarande, och jag har en konstant molväk i livmodern vilket jag heller inte brukar ha utan bara första dagen av mens men då brukar det göra mkt ondare, nästan så jag blir sängliggandes! (Nu känns det mer som en tryckande spänd molvärk) Tog ett gravtest i början på förra veckan och de var negativ, men de kanske var för tidigt, vad tror ni?? Ska jag ta ett nytt test elr kan jag vara "säker" på att det inte tog sig? Funderar så eftersom min mens var så annorlunda :)

Annons:
Calcifer
10/23/17, 3:02 PM
#1

Jag skulle om jag var du vänta till BIM innan du tar nytt test. Jag förstår att det måste vara väldigt svårt att vänta, men vad jag förstått är det vanligt efter missfall att det kan ta ett tag innan allt liksom "rätat till sig", eller hur man ska säga.

Och stor kram till dig som tvingats gå igenom ett missfall, det måste ha varit hemskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Millan90
10/23/17, 3:06 PM
#2

Men BIM har väl precis vart? Tycker de är svårt att hänga med på vad det menas med haha min "mens" kom ju i förrgår fast den slutade ju igår vilket var konstigt :P

Millan90
10/23/17, 3:08 PM
#3

Ja usch ja, missfallet tog hårdare på mig än vad jag trodde det skulle göra :( men nu är de ju ganska länge sedan så nu är de inte lila jobbigt längre men man blir junpåmind hela tiden om de när man ser folk som är gravida, men vi kämpar vidare :) tack för omtanken!

Tjeja
10/23/17, 3:08 PM
#4

Vill du läsa att du kanske bara hade en nidblödning och att ett embryo kan ha fäst sig i livmodern?

Ja den möjligheten finns förstås. Men hoppas inte för mycket, det i sig orsakar kroppen onödig stress. För precis som #1 skriver så tar det ofta lite tid för kroppen att återställa sig efter ett missfall och det du upplever kan lika gärna vara biverkningar av eftersläntrande hormoner.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fien
10/23/17, 3:13 PM
#5

Om du har passerat BIM är det väl bara att göra ett graviditetstest så får du svar…

Millan90
10/23/17, 3:17 PM
#6

Nej nidblödning var det inte om man läser hur en sån brukar vara, utan det betedde sig som en genombrottsblödning typ och mensen har ju vart som vanligt sedan missfallet så känns ju konstigt om det skulle påverka kroppen nu helt plötsligt men vad vet jag :P

Annons:
Calcifer
10/23/17, 3:23 PM
#7

Sorry, jag läste för slarvigt. Om du känner att du vill så kan du såklart ta ett test till. Men det är förmodligen kroppen som fortfarande ställer om sig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RoxannaS
10/23/17, 6:42 PM
#8

Tyvärr så kan ingen av oss, hur gärna vi än vill, säga att du är gravid. Det enda sättet du säkert kan veta är ju att ta ett test igen. Mensen kan vara lite krånglig ibland. Har själv haft problem med det efter missfall. 

Det kan vara nidblödning också, de kan vara en mellanblödning, det kan vara vad som helst. De finns dem som har blödningar som gravida också. Inget är omöjligt. Tyvärr kan ingen av oss svara på det. 

Ta ett test till. Visar det inget, så hoppas på ägglossning snart igen och försök vidare. 

Nu har jag svårt att memorera alla kära medlemmar här inne på sajten. Men du skriver att mensen varit punktlig nu de senaste 2 månaderna, hur var den innan du blev gravid? Tänkte om det kan finnas skäl till att misstänka något bakomliggande problem såsom pco eller dylikt? Har du kollat upp dig?

Nu vet jag inte hur gammal du är, men man har ju vanligtvis rätt till hjälp om man försökt i 1 år. Vilket ni har. Visserligen har ni ju fått missfall, vilket i alla fall tyder på att ni lyckats bli gravida, av vad jag förstår det som egen maskin? De låter i alla fall hoppfullt. De sägs att de är lättare att bli gravid igen när man varit gravid, speciellt ganska tätt inpå. Så jag håller tummarna för att de tar sig för er snart igen. 🌺


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Millan90
10/23/17, 7:35 PM
#9

Min mens har alltid varit väldigt oregelbunden och ibland vet jag att den hoppat över någon månad men de är flera år sedan de var så, nu de senaste året hat den vart lite oreglebunden, har skilt på någon vecka men som sagt nu senare tiden väldigt punktlig :) Jag har inte kollat upp mig ang pco men har funderat över det, jag är bara 27 så vet inte om jag är tillräckligt gammal så att säga :p

Jess89
10/23/17, 10:59 PM
#10

Jag var 27 när jag sökte hjälp för eventuell pco. Anade länge att jag hade pco då min mens var så oregelbunden plus att jag hade svårt att bli gravid. Så skulle råda till att söka hjälp om du misstänker pco. Dessutom kan man få hjälp om man inte lyckas bli gravid efter att ha försökt aktivt i ett år.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

RoxannaS
10/24/17, 12:19 AM
#11

Jag är 23 och har fått den så de kan du absolut göra


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aleya
10/24/17, 9:42 AM
#12

#9 man är aldrig för ung eller för gammal för att ha pcos eller Endometrios. Så gå och kolla hur det står till är mitt råd. Jag fick själv inte reda på om Endometrios förrän jag var ca 26 och började fundera på hur saker har varit från första mensen till då. Och då insåg jag ju att allt inte var som det skulle och fick tillslut diagnos.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
10/24/17, 2:03 PM
#13

Man har rätt till hjälp efter att man försökt 1 år och misslyckats, om jag inte misstar mig

Annons:
[Smulan_88]
10/24/17, 2:44 PM
#14

#13 det kan skilja lite i olika län. i vissa har dom två år om man är under 30.

[postmortum91]
10/24/17, 2:52 PM
#15

Ah, i Värmland är det iaf 1 år 😁

Millan90
10/24/17, 9:47 PM
#16

Hade tänkt avakta några dagar till då jag beställt gravtest ;) Har fortfarande en spännande tryckande känsla i livmodern och gasig :( men mår förövrigt som vanligt, släpper inte känslan i livmodern och testerna visar inget kontaktar jag gyn :)

Upp till toppen
Annons: