Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1911 ggr
vinnieadonis
2017-10-19 22:58

Är jag gravid?

Hej! Jag skulle vara tacksam över att få veta vad ni tror, era erfarenheter. Jag hade mens för ungefär 3 veckor sedan, mina vanliga symptom när det börjar bli dax är att jag får molande värk ner i ryggen, lite ont i magen och någon finne, sen är mensen här och håller i sig 4-5 dagar. Nu har jag fått massor av finnar, eller ja mer än vad jag annars brukar få och nu har jag även fått ömma bröst vilket jag annars inte brukar ha. Har även känt mig lite gasig och att min mage kurrar mycket, tror ni att jag är gravid? Vågar inte ta test ån ifall det är för tidigt och jag undrar om det kan visa symptom på graviditet redan? Mvh

Annons:
Fien
2017-10-19 23:11
#1

Helt omöjligt för någon att veta om du är gravid. Men det är alldeles för tidigt för tidigt för gravidsymptom….. du får göra ett test tidigast den dagen du väntar din mens, om inte mensen dyker upp…

RoxannaS
2017-10-20 08:10
#2

Vet du när du hade ägglossning?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
vinnieadonis
2017-10-21 00:27
#3

14 september

RoxannaS
2017-10-21 01:47
#4

September? Nu tänkte jag efter din senaste mens.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
vinnieadonis
2017-10-21 11:52
#5

Det birde ha varit nu i veckan

Fien
2017-10-21 12:10
#6

Om du hade ÄL den 14 sep är ju mensen väldigt sen…. menar du 14 okt? I så fall är det alldeles för tidigt för mens och test…

Annons:
RoxannaS
2017-10-21 12:44
#7

Först har man ju ägglossning. 14 dagar senare får man mens. Blir man gravid så räknar man från ägglossningen tar det ca 3-10 dagar för att ägget att vandra ner i livmodern och fästa. Och först då börjar kroppen producera hcg (gravidhormon). Så det säkraste sättet att veta om man är gravid är att räkna 14 dagar från ägglossningen, då kommer du till det vi kallar för BIM (beräknad icke mens). Får du då ingen mens 14 dagar efter ägglossningen så kan man börja fundera på graviditet. Och först då skulle jag rekommendera att man tar ett graviditetstest. Och då helst med första morgon urinen. Så om du precis har haft ÄL så har jag svårt att tro att du skulle vara gravid nu. En normal menscykel så har man ju 14 dagar från ägglossningen till mensen och 14 dagar från mensen till nästa ägglossning. 28 dagars cykel. Så de lättaste är att använda en app där du lägger in när du har mens så räknar den ut när du bör ha ägglossning och sen vilken dag i cykeln du är på. Men om det är 3 veckor sedan din senaste mens så har du troligtvis haft ägglossning för ca 1 vecka sedan. Då kan de vara symtom på en graviditet du känner av. Vet du när du bör ha din nästa mens? Jag skulle nog avvakta ca 1 vecka till innan jag testar för att vara på säkra sidan att de finns tillräckligt mycket hormon i urinen för att ge utslag. Om inte mensen dyker upp då vill säga. Du kan nog testa tidigare om du vill. Men eftersom du inte vet helt exakt när ägglossningen var så är de svårt att veta hur långt efter ägglossningen du är om de finns en chans att de kan visa något redan nu. Så de beror på hur mycket pengar du vill spendera på graviditetstest. Hoppas du förstår hur jag menar nu. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
vinnieadonis
2017-10-21 17:35
#8

Min senaste mens var 28 september

vinnieadonis
2017-10-21 18:26
#9

Kan tillägga att jag aldrig får on i brösten annars, har inte haft ont i magen eller molande värk i ryggen heller och finnar får jag fortfarande bara fler

RoxannaS
2017-10-21 18:40
#10

Om man räknar på en normallång menscykel med sista mensens första dag så skulle du i så fall vara gravid i vecka 3+2 och då kom jag fram till med hjälp av detta (bifogar bild) att du skulle ha haft ÄL den 12 oktober. Alltså för 9 dagar sedan. Så vore jag du skulle jag vänta den 26:e oktober och testa då för då är du 14 dagar efter ÄL. Det blir alltså ditt beräknad icke mens datum.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexzandra630
2017-10-21 20:20
#11

Hur länge har du haft symptomen?

vinnieadonis
2017-10-21 21:45
#12

Att jag fått mer finnar än vanligt märkte jag i slutet av förra veckan, tänkte inte så mycket på det men nu när jag fortfarande får finnas så börjar jag undra. Vanligtvis får jag bara en, kanske två på en dag och sen inget mer. Ont i brösten har jag haft sedan i början av veckan, först bara litegrann men nu gör det ont bara jag spänner mig.

Alexzandra630
2017-10-22 10:58
#13

#12 I så fall kom symptomen innan ägget ens fäst i livmodern. Känns inte så troligt va? Men vänta tills lördag och ta ett test då om du ff är gravid.

Annons:
Upp till toppen
Annons: