Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 2570 ggr
typjessica
10/19/17, 10:06 AM

Comeback på illamåendet

Hejsan! Är i v 30 och precis som rubriken lyder har illamåendet gjort comeback med dunder och brak. Sen cirka en vecka tillbaka så mår jag fruktansvärt illa och har fått kraftig yrsel igen. Det det så typ dom 16 första veckorna. Är inte direkt orolig att det är någon fara för bebis men väldigt påfrestande för mig. Någon som haft samma? Hade ni det resten av graviditeten eller gick det över? Har ni några supertips? Just nu spyr jag kanske 4 gånger per natt, Är säng liggandes hela förmiddagen och på riktigt kämpar emot hela kroppen under em. Så alla tips som kan göra minsta skillnad är guld värda! Mvh!

Annons:
[Thiah]
10/19/17, 10:12 AM
#1

Jag har fått tillbaka mitt i ca v33. Kommer och går. Inte lika illa som du men ändå.

typjessica
10/19/17, 10:19 AM
#2

#1 usch, illamående är så jobbigt. Hoppas det dyker upp något supertips här som funkar för dig också. Jag ska till bm i morgon så tänkte då kolla vad hon har för tips!

PerhapsimAnna
10/19/17, 8:13 PM
#3

Även bebisen har tillväxtveckor och då kan man få illamånde då det blir kraftiga påslag av hormoner. Jag har haft det båda mina graviditeter, att det först är där första fjärdedelen av grav för att sedan återvända senare i graviditeten ungefär runt v 30-35 :) Jag upplever att det som hjälpte mig bäst var SEA-BAND, finns på apoteket. En typ av akupunktur i form av en plastkula på ett streachband som du har runt dina handleder :)

Upp till toppen
Annons: