Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 2638 ggr
Anonym
Anonym
10/13/17, 9:41 PM

Hemorojder efter förlossning

Någon som drabbats? Tror att jag fått det! Det blöder när jag gör nummer två och det gör ont då också:-( Hur länge håller de i sig? Måste man behandla eller kan de gå över av sig självt?!

Annons:
Baaazinga
10/13/17, 9:56 PM
#1

Jag hade efter båda graviditeter. Behandla tycker jag. Hade både salva och den som kyler.

Haztparken
10/13/17, 10:14 PM
#2

Finns Xyloproct att köpa receptfritt.

Glow487
10/14/17, 7:38 AM
#3

Ja, det kan gå över av sig självt helt, eller minska betydligt, så att man blir snärtfri. Men om det gör riktigt ont, bör du använda ett receptfritt läkemedel till att börja med, så att du klarar av att tömma tarmen helt. Ge besvären några veckor att rätta till sig själv, och ät sådant som gör din avföring mjuk, och drick mycket vatten. dvs. gör allt för att förhindra att hård avföring passerar, eftersom att det orsakar mer irritation.

Anonym
Anonym
10/14/17, 11:55 AM
#4

Det gör ont men det är inga problem att liksom få ut allt, det tycker jag inte. Men blir lite nojjig för blodet, ibland är det ju en hel del liksom!

[Smulan_88]
10/14/17, 7:57 PM
#5

#4 du ska inte blöda mycket, då behöver du få det undersökt för att utesluta annat och konstatera att det faktiskt är hemoröjder. Man kan blöda av flera orsaker, och det bör tas på största allvar om du inte är helt säker på att det är hemoröjder.

[Smulan_88]
10/14/17, 7:58 PM
#6

Sen tar man bara salvan om man har ytliga på utsidan, och suparna om man har på insidan. Alternativt bägge om man har båda delarna.

Annons:
Anonym
Anonym
10/17/17, 8:38 PM
#7

Jag KAN ha haft det efter förlossningen, jag hade som en liten plupp där vid ändtarmsöppningen en tid efteråt… (minns dock inte hur länge… men några veckor? någon vecka?) men den försvann av sig själv. Vet inte om det är till någon hjälp …

[postmortum91]
10/18/17, 8:14 PM
#8

Jag fick under förlossningen men den gick tillbaka mycket själv, nu är det som en skinnflik vid analöppningen. Tänkt2 jag kanske skulle ta bort det men väntar till efter kommande förlossning.

Upp till toppen
Annons: