Annons:
Etiketthälsa
Läst 22475 ggr
Maria-fazer97
10/12/17, 10:27 PM

Missfall? KÄNSLIG BILD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans!! Igår när jag gick på toa så kom denna klumpen ut. Blev väldigt chockad då jag aldrig fått något liknande. Har inte blött något alls idag och det känns inte alls som att jag ska få min mens då jag nyligen hade den och går på p-piller! Hade varit väldigt tacksam för svar om det nu är någon som fått liknande!! Mvh

Annons:
vendelay
10/12/17, 10:35 PM
#1

Är / var du gravid? Annars tror jag nog att det bara är vanlig slemhinneplopp-grej. Kommer inte på ordet hehe, men det är inte ovanligt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

punkmusic
10/12/17, 10:37 PM
#2

Känns den hård? Formen blir som ett barn/foster så att säga väldigt tidigt i utvecklingen. Ser mer ut som en blodklump.

Maria-fazer97
10/12/17, 10:42 PM
#3

Är inte gravid vad jag vet. Är inte slemproppar något som gravida får bara? Eller har jag nollkoll hehe?

[Thiah]
10/12/17, 11:50 PM
#4

Ser mest ut som en bit slemhinna tycker jag. Sådant som kroppen alltså stöter bort vid en mens. Den kanske bara tog lite längre tid på sig denna gång.

vendelay
10/13/17, 12:20 AM
#5

Inte slempropp. Jag skrev slemhinneplopp. Vet inte vad en slempropp är dock 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Thiah]
10/13/17, 6:17 AM
#6

#5 det är liksom proppen in till livmoder när man är gravid. Som en badkarspropp typ ;)

Annons:
Laguiry
7/23/19, 12:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

För en vecka sedan Måndag 15/7 fick jag positiv graviditets med 2-3 veckor gravid I fredags började jag blöda och i lördags kom denna ut…har inte blödigt mycket och mår pigg annars. Oroligt och lite ledsen då man inte vet om det är en missfall. Ringde sjukvårdsupplysning och de tror det är missfall men eftersom jag mår bra ska jag bara vänta och se… Undra om det är någon här som kan hjälpa mig att reda ut vad det handlar om…Tack

oh-la
7/23/19, 8:42 AM
#8

#7 det är nästan omöjligt att säga på det som kommer ut om det är missfall eller ej i dom veckorna. Får men missfall senare, när fostret är större kan man se det, men i vecka 5-6 är embryot inte större än någon millimeter, inte i närheten av det du visar. Däremot är det kanske inte så positivt för graviditeten om du blöder så stora bitar slemhinna. Det du kan göra är att ta ett nytt graviditetstest om några dagar och se om det fortfarande visar positivt eller om hcg går ner. Jag beklagar om det är ett missfall 😔

Laguiry
7/23/19, 11:14 AM
#9

Hej och tack för svaret Det var bara en stor klump och några små som kom ut i fredags och lördags…har slutat blöda idag och har tagit en ny test där den visar gravid i vecka 1-2 och den gamla visade vecka 2-3. Vet inte hur jag ska tolka detta??

oh-la
7/23/19, 11:24 AM
#10

#9 jag skulle tolka det som att hcg minskar och att det inte längrefinns någon graviditet, tyvärr. Hcg ska inte minska i de veckorna.

Laguiry
7/23/19, 11:30 AM
#11

Hej och tack för svaret Det var bara en stor klump som kom ut och någon små under fredag lördagen. Har nu slutat blöda helt. Tok en ny test precis nu och den visade 1-2 veckor gravid, men den jag tok förra vecka visade 2-3 veckor. Vet inte hur jag ska tolka detta. Har fått tid på MVC den 8/8 Om två veckor!!

Noshi
5/21/20, 4:12 PM
#12

Hej nu har det gått tid sen du skrev men jag undrar om det var missfall du fick?

C
3/25/24, 9:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Godmorgon
Jag gravid 7-8 veckor jag blöda två tre dagar i dag kommer ut den

Annons:
C
3/25/24, 3:33 PM
#14

#13: Jag skulle söka gyn om jag var du för att se om du har fått missfall
Att blöda klumpar i graviditet ska kollas upp
Lycka till

Upp till toppen
Annons: