Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1424 ggr
[postmortum91]
10/5/17, 12:33 PM

Slemhosta

Jag har hemsk slemhosta och är jättedålig. Är i vecka 11+6. Igår fick jag ta Alvedon när jag hade 40 i feber sen på kvällen tog jag igen. Jag käkar åksjuketabletter och nu vill jag gärna ta någon hostmedicin som går att ta vid graviditet. Det står överallt att man inte ska det första trimestern och jag är egentligen rätt anti att ta läkemedel. Borde jag oroa mig för mitt foster?

Annons:
tlover
10/5/17, 1:01 PM
#1

Örtte på Anis är ju slemlösande, alla örtteer ska man ju inte dricka som gravid däremot men enligt denna artikel så rekommenderas anis mot graviditetsillamående och då borde det ju vara okej tycker jag.

Anis ska du dessutom dricka när du väl fött barn då det stimulerar mjölkproduktionen och hjälper mot kolik hos barnet.

Du gör örtte på anis genom att låta 1 tsk anis dra i 2 dl hett vatten(100 grader) i minst 5 minuter.

l'm back

[Thiah]
10/5/17, 1:48 PM
#2

Egentligen är hostmediciner överlag inte direkt bra. Vill du ta bort hostan? För då skulle jag hellre bara ta honung. Vill du däremot lösa upp slemmet som behöver komma ut är det mycket vätska som gäller av alla de sorter. Stå i en lång , varm dusch och andas in ånga hjälper också.

Tassen94
10/5/17, 3:29 PM
#3

Kakao är väldigt effektivt!!! Gör varm choklad med mjölk och MYCKET kakao. Och lite socker så det blir drickbart. Det gör inget att mjölk är slembildande, det hjälper ändå! :)

[Thiah]
10/5/17, 4:35 PM
#4

Mjölk är inte slembildande :)

Upp till toppen
Annons: