Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 2957 ggr
[postmortum91]
10/4/17, 3:49 PM

Gravid och förkyld

Igår gick jag till jobbet och kände mig riktigt dålig. Jag jobbar i ett klimat där man biter ihop oavsett. Något jag själv aldrig förstår. Jag gick till en kollega och rådfrågade vad jag skulle göra, jag har varit borta rätt mycket den här terminen och vågade egentligen inte gå hem för att förarga kollegorna. Hon sa att hon hade bitit ihop även fast jag är gravid och sjuk. Jag gjorde detta igår men la mig varje ledig stund i soffan och huttrade med tröja och filt. Idag gick jag inte till jobbet och har 39,5 graders feber. Är jag mesig som inte biter ihop? Jag har legat ner hela dagen och dessvärre har vi ingen Alvedon Hemma, bara Ipren. Är i vecka 11+6

Annons:
jackiejohn
10/4/17, 3:56 PM
#1

Jättesvårt att svara på om huruvida du är mesig eller inte men eftersom du är lärare om jag inte missminner mig? Så tycker jag du ska vara hemma, vad får barnen ut av att fröken står och hostar och huttrar fram vid katedern? Möjligtvis en förkylning själva typ… Enkel ligger däckade vid en feber på 38 grader medans andra knatar på med en feber på 39,5. Jag själv är lågtempare i normala fall och skulle vara totalt vimmelkantig om jag hade din feber. Men för mig är inte en sjukdom (i detta fall en förkylning) att vara mesig, att stanna hemma är att ta ansvar och hänsyn till sina medmänniskor.

Tassen94
10/4/17, 4:19 PM
#2

Du gör INGEN en tjänst genom att gå på jobbet och må dåligt, oavsett vilken attityd kollegorna har. Ta hand om dig själv! Jag stannar alltid hemma när jag känner mig krasslig, vilar upp mig ordentligt och sedan håller jag mig oftast frisk ett bra tag. Är jag bara hemma någon dag är jag ofta sjuk lite då och då istället, så jag tycker det är bättre att bli helt kry! :)

Sagolikt
10/4/17, 4:35 PM
#3

Det framgår ju i olika inlägg tydligt att du inte trivs med ditt jobb. Genuin, icke anklagande fråga: Hade du varit hemma även om du känt annorlunda för jobbet eller är det här en anledning att slippa vara där? Jag har själv väldigt svårt att avgöra när jag är för sjuk för att göra något men jag vet ju att jag har ju lägre stanna hemma-tröskel för tråkiga än roliga saker.

[postmortum91]
10/4/17, 4:53 PM
#4

#3 Ja, jag hade varit hemma ändå idag eftersom nu ligger det på 40. Men visst, vid lindrigare symptom är jag mindre motiverad nu än vad jag var för 6 månader sedan

Upp till toppen
Annons: