Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1977 ggr
Missmagi
2017-10-01 14:24

Sex vid tidig graviditet?

Nu har jag hört och sett på flera ställen om att ha sex i början av en graviditet kan göra mer skada än nytta om man har haft många missfall tidigare. Någon som vet någonting om det?

Annons:
Fridaaaa
2017-10-01 14:27
#1

Stämmer inte enligt min BM :) 
Däremot kan sex sätta igång värkar om man har sex sent i graviditeten, vad jag fått veta

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
2017-10-01 15:27
#2

Ja har man haft många missfall så har jag hört att man ska undvika sex i början. Men jag vet inte om det gäller alla sorters missfall eller bara där man konstaterat att livmodertappen t.ex. varit svag och untw orkat. Bäst är ju att höra med din BM som vet om din historia om du är osäker.

jackiejohn
2017-10-01 16:51
#3

Hör samma som #2, en vän fick ”sexförbud” pga flera missfall och så hade hon en cysta som de var oroliga över ( allt gick bra och en stor fin bebis föddes :)) Jag har annars bara hört om ”sexförbud” i senare delen annars, jag fick det med minstingen pga mycket sammandragningar och för att jag har en prematurfödsel i bagaget. Men hör med din barnmorska hon är mer insatt i just ditt läge :)

Missmagi
2017-10-01 17:58
#4

Då ska jag kolla upp det, tack :)

[Smulan_88]
2017-10-01 19:13
#5

Har också haft en bekant med sexförbud, dvs vaginalsex "hela graviditeten". Men det va pga att hennes livmoderhals va "lättstimmulerad".

Upp till toppen
Annons: