Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 21667 ggr
RoxannaS
9/30/17, 7:11 PM

Graviditetstester av olika märken

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kan dela med oss av våran erfarenhet kring graviditetstest av olika märken. Vilka är bra enligt er och vilka är mindre bra? Had nu fått spöksträck på något test? Vilket märke i så fall? Det har varit väldigt många som använt sig av clearblues tester nu och fått svaga blåa sträck på dem men som sedan visar sig vara falskt enligt andra tester. Skulle därför vilja råda er att inte köpa just dessa test utan kanske prova något annat? Finns mängder med olika tester. Fritt fram att komma med egna erfarenheter. Ska bli spännande att höra. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Baaazinga
9/30/17, 7:28 PM
#1

Babyplans extra känsliga -den rosa är bra om man vill följa hur styrkan i strecken ökar samt tydlig tidigt i graviditeten. RFSU- sticka tycker jag var bra efter BIM för att följa styrkeutveckling. CB digital tycker jag alltid är bra för att kolla efter att man fått tydligt streck på andra tester. CB- early har jag bara fått så många spökstreck på och rekomenderar därför ej det.

RoxannaS
9/30/17, 7:46 PM
#2

#1 Babyplans har jag aldrig hört talas om förut, de var något nytt. 🙂

Spännade att få höra andras erfarenheter 🙂

Jag fick ett paket från CB när jag var medlem på familjeliv och blev deltagare i en testgrupp för deras produkter för dem som har svårt att bli gravida. Då fick jag digitala graviditetstest. Så dem har jag provat. Dock har jag ingen koll på BIM då min mens är så oregelbunden. Dock hade jag mensvärk i 4 dagar innan jag tog ett. Så hade man symptom funkade det bra med dem. 

Annars har jag bara kört med graviditetskollen, har dock inte plussat än så jag vet inte hur dem funkar, eller hur tidigt. 

Tror jag provat apotekets egna också. De funkade också bra. Dock var de bara på skoj, så jag hade ingen aning om varken BIM eller några symptom.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
9/30/17, 9:44 PM
#3

Jag har bara haft cb plus och testlagrets stickor och stavar. Men inte heller plussat än så kan ej säga. Dock fick en vän svagt svagt sträck på testlagret (nästan osynligt, såg ut som spök), men som visade sig vara positivt. Jag har endast fått blanka, så litar väl på dem :)

RoxannaS
9/30/17, 10:05 PM
#4

Ja jag tror många (inklusive mig själv) ofta testar för tidigt också. De är svårt att hålla sig ifrån när man så gärna vill få positivt. Hoppas gravisitetskollens tester är pålitliga. För de är dem jag har hemma. Har ett från apoteket också som jag tänkte använda om de blir något på de andra först.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
9/30/17, 10:10 PM
#5

Första gången jag var gravid så plussade jag på en sån där billig teststicka från någon hemsida. Åkte till barnmorskan på mvc morgonen därpå och tog gravtest hos dom med morgonurin. De tog två tester och bägge var helt blanka och negativa. Jag åkte då hem och tog ett clearblue test (inte morgonurin då) som visade starkt positivt med teststrecket lika starkt som kontrollstrecket. Så ja, clearblue kanske inte är så bra i tidigt skede men de där testerna som min mvc hade var det sämsta jag stött på.

/Surpan

Missmagi
9/30/17, 10:11 PM
#6

Köper nästan alltid babyplan då jag är en sån som inte kan hålla mig borta ifrån att testa tidigt och även analysera testerna noggrant med kameran och ficklampor. Allt för att se nåt rosa svagt streck.. Har testat mååånga och aldrig fått ett spökstreck. Babyplan tidiga graviditetstest rekommenderar jag 😊

Annons:
oh-la
10/1/17, 10:12 AM
#7

Jag som hatar att sitta och analysera, gärna väntar tills mensen är sen med att testa och om jag inte set något när jag tittar vanligt tar det som negativt älskar cb digitala. Det finns inte utrymme för tolkning. De gånger jag fått "inte gravid" har jag inte heller vart det, och den gång jag fick "gravid" var jag gravid :)

jackiejohn
10/1/17, 11:06 AM
#8

Jag har använt mig av Testlagrets tester båda gångerna och plussat på bim-1 med äldsta och bim-4 med minstingen. Billiga och bra, tydliga negativa och tydliga positiva.

RoxannaS
10/1/17, 11:19 AM
#9

#5 Vad sjukt! 🤔

#6 Vart köper ni dem? Verkar vara något norskt va?

#7 Haha ja, de är ganska jobbigt faktiskt. Men klarar man inte av att vänta, vet inte när BIM är osv. Så är de svårt 😕

#8 De låter ju bra 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Missmagi
10/1/17, 11:34 AM
Rimmenstrand
10/27/17, 10:26 AM
#11

Angående babyplans tidigar teststickor. Någon som fått spökstreck eller falska positiva tester med dom? Jag är endast 5dagar efter ägglossning men fick ändå imorse svagt positivt på dessa. Är det ens möjligt att få positivt såhär tidigt? Bifogar en bild

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
RoxannaS
10/27/17, 3:00 PM
#14

#11 Du kan absolut få positivt redan nu. Ägget tar mellan 3-10 dagar att fästa. De kan ha gått snabbt. Från de att de fäst börjar man få hormonet. Så du kan ha haft tur där. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
10/27/17, 5:43 PM
#15

#11 jag har testat dem nu o jag får spökstreck (tror jag de är) BIM är 30 el 31 o känner mig ganska säker på att jag inte är gravid.. Har plussat de andra gångerna ”den här dagen” . Men hoppas på de bästa för dig :)

Aftonstjärna
10/29/17, 8:37 PM
#16

Jag har alltid testat med billiga stickor (tror att de var från billiga tester) och de har fungerat jättebra alla fyra gånger. Aldrig varit en antydan till streck när jag inte varit gravid (jag har använt MÅNGA test), och jag har testat positivt både några dagar före BIM samt lite efter. 

Nu ska jag prova babyplan testa tidigare (stav) men jag är lite skeptisk hur de kan visa tidigare. Jag menar, billiga testers stickor KAN ju visa positivt några dagar före BIM. De har de gjort för mig. Har bara använt clearblue digital en gång och då var jag nog i vecka 5 och det fungerade fint.

RoxannaS
12/10/17, 11:00 AM
#17

Putt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Beccisch
12/11/17, 5:54 PM
#18

Jepp jag fick spökstreck på båda mina clearblues early… trots att den ena visade ett smalt tydligt blått streck, och den andra lite svagare. Vilken skit, kommer aldrig köpa igen. Och kommer heller aldrig rekommendera dom!

RoxannaS
12/11/17, 6:09 PM
#19

#18 Nä precis. Dyra till ingen nytta. Synd att så många slösar pengar på dem. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
12/11/17, 6:56 PM
#20

Jag har köpt på Graviditetskollen (både graviditetstester och ägglossningstester). Jag har varit nöjd med dem. Sen har jag använt CB digital (med +/-) och den med vecko-indikator. Har även provat apotekets eget. Förr (när jag åt en medicin där jag inte fick bli gravid) använde jag regelbundet tester från RFSU

Annons:
Sandiy
12/12/17, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Är de nån mer som får spökstreck av testlagrets tester? Har aldrig fått ett sk spökstreck på dom innan, enda gången de varit två streck så var ja gravid. Men förra o denna månaden får ja spökstreck. Förra månaden var dock testet helt blankt dagen mensen kom. Men innan så var de två streck:/. Igår va testet oxå helt blankt, men två streck idag. Dock mot de gråa hållet :(

RoxannaS
1/17/18, 12:52 PM
#22

Predictor early, någon med erfarenhet?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Amorell
1/17/18, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag har använt predictor early, testade 4 dagar innan BIM och fick detta streck! Var mycket nöjd. Detta plus blev sedan min dotter. :)

~ Ysmn

RoxannaS
1/17/18, 4:31 PM
#24

#23 kanon! Tänkte ge mig ett försök imorgon. Är bim-4/5 där någonstans. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Amorell
1/17/18, 7:35 PM
#25

@#24 då håller vi tummarna. Jag var faktiskt väldigt nöjd med testet i sig. Vart ett tydligt och otvetydigt resultat trots tidigt :)

~ Ysmn

RoxannaS
1/17/18, 7:46 PM
#26

#25 Ja det verkar kanon och lättläst :) tack!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
1/17/18, 9:03 PM
#27

#26 håller tummarna!!! :)

Annons:
RoxannaS
1/17/18, 11:52 PM
#28

#27 Tack snälla :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
5/11/18, 4:23 PM
#29

Ni som provar olika märken. Vilken sticka är känsligast- graviditetskollen eller Testlagrets? När jag varit gravid de senaste gångerna har graviditetskollens streck varit tydligare än testlagret. När jag fick positivt på digitalt, syntes knappt strecket på Testlagrets. Vad har ni andra för erfarenheter av de testerna? Jag har fått utslag på graviditetskollen (svagt streck) när jag haft ÄL.

Flaeder
5/12/18, 11:12 AM
#30

- Clearblue Early STAV (alldeles för ofta spökstreck) + RFSU Testa ofta STICKA (billigt för den som är ivrig och längtar) + Clearblue Digital STAV (mycket tydliga resultat) + Tent Be Sure, mer känt som Testlagret STAV (tydligt resultat)

Anett83
6/8/18, 8:39 PM
#31

Vad är eras erfarenhet apoteks eget gravidtest?

Anonym
Anonym
6/8/18, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag använder mig av Clearblue digitalt, tycker det är absolut bäst. Då behöver man aldrig fundera. Testet är från idag. Är i vecka 4+5.

RoxannaS
6/9/18, 11:57 AM
#33

#31 Dem är bra. Tydliga. Men ger inte utslag speciellt tidigt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
naaw
6/10/18, 9:20 AM
#34

Jag prenumererade på RFSU stickor via Apotea när jah försökte bli gravid (ett paket med rvå stickor varannan månad körde jag på och vi försökte 1.5 år innan det tog sig). Tyckte de fungerat mycket bra. Aldrig spökstreck. Vet dock inte hur de är på att visa tidigt då jag tror jag plussade nån dag efter BIM (oregelbundna cykler…). Prismässigt helt ok också!

Annons:
autofyll
6/10/18, 9:38 AM
#35

Testlagret stickor är bäst tycker jag. Alltid sett ngt väldigt tidigt om det varit ngt. Annars alltid helt blankt. Testade positivt redan BIM -5 en gång. Rfsu testa tidigt, skräp. CB, enda testet som är bra är det digitala.

Surpan
7/9/18, 12:31 PM
#36

Någon som vet något mer om babyplan från billiga-tester? Verkar som att många har fått väldigt tidiga plus. Är det spök eller verkar de stämma?

/Surpan

Diana_83
8/14/18, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Vad tycker ni? Jag är lite osäker och vill höra andra

Wondering99
8/14/18, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Hur bra är detta graviditetstest?

Tassen94
8/14/18, 9:13 PM
#39

#38 Du behöver inte testa mer. Du är definitivt gravid!

Flaeder
8/18/18, 7:34 PM
#40

#38 Det är prisvärt (om man köper i 8-pack istället för 2-pack som du visar på bilden). Det är ett test som jag inte upplevt eller har hört gett ifrån sig en massa spökstreck. Jag rekommenderar det starkt!

RoxannaS
4/10/19, 9:16 AM
#41

Fyll gärna på här. Tänkte slänga ihop en artikel om det här och samla liksom "våra användare" resultat på dem. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
5/12/20, 12:52 PM
#42

Upp


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Linsaa
5/12/20, 1:54 PM
#43

Jag undrar vad ni har för erfarenheter om CB digital. Hur" säker" är veckoindikatrorn enligt er? Några som fått gravid fast "fel" veckor eller stämmer dom alltid?

FruPhilia
5/14/20, 4:33 PM
#44

Är det ngn som har fått negativt på cb early bim-4 och sedan testat positivt efter BIM? Alltså inte spökstreck utan tvärtom…

Denna kommentar har tagits bort.
Fluxan
5/14/20, 5:28 PM
#46

Jag har testat Alla märken genom åren från 2002-2020. Man får inte ett extra streck om man inte är gravid. Är man gravid och det har fäst ordentligt kommer testen att bli tydliga så man slipper fundera, annars blir det supersvaga & tillslut blanka igen då hcg går ur kroppen. Har haft 26 mf så jag har erfarenhet :-(

Fluxan
5/14/20, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Översta bilden vågade jag inte tro på med så många mf, men nu är jag i v.17, snart 18 <3

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
mollyt
5/20/20, 5:19 AM
#49

#48 ditt inlägg togs bort för det hamnade i fel tråd, vill du ha hjälp med tolkning av test så finns det en avsedd tråd för det ändamålet! Lycka till!

Fia81
5/20/20, 7:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Jag har alltid testat med CB, inga spökstreck för mig. Det första testet är taget vid BIM.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Norrlandsbruden
6/1/20, 10:05 PM
#51

Någon som har erfarenheter utav Tento be sure - testa tidigt?

Upp till toppen
Annons: