Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 2369 ggr
fuzzie
9/20/17, 6:08 PM

Upprepade svampinfektioner under graviditeten?

Hejsan alla! 

Jag håller på att bli tokig och skulle behöva tips/hjälp/råd eller åtminstone höra om någon haft samma problem som mig under någon av era graviditeter. 🙂 

Det är nämligen så att jag har haft svamp i underlivet 3 gånger under graviditeten redan och då har bara halva graviditeten gått ännu. Jag misstänker att jag fått det en 4:e gång nu och då gjorde jag den senaste behandlingen för ca. 2-3 veckor sedan. Jag har fullföljt alla behandlingar (efter samrådan med läkare som vet att jag är gravid) men ändå vill inte svampen ge med sig… 

Är det någon av er som haft samma problem som mig och som hittat en bra lösning på problemet? Jag vill ju liksom inte behandla så många fler gånger eftersom jag inte vill att knodden i magen ska ta skada… 😕 

Jag skall dock ringa läkaren igen imorgon, men är rädd att jag som vanligt inte får mer hjälp av hen än att gå och köpa receptfri behandling på apoteket..

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
flocken
9/20/17, 6:53 PM
#1

Räcker upp handen 🙋 Med äldsta sonen hade jag svamp hela grav. Tillslut fick jag utskrivet storpack. Behandlade hela tiden.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[langtan09]
9/20/17, 7:18 PM
#2

Jag besvärades av svampinfektion hela graviditeten. Det var hemskt. Hade det från vecka 6 fram till bebis var ute. Behandlade i omgångar och testade alla möjliga huskurer för att bli av med det men svampen gav inte med sig. Till slut gav jag upp. Direkt efter förlossning försvann det. Har inga direkta råd att ge men lider med dig, vet hur jobbigt det är. :(

fuzzie
10/12/17, 1:52 PM
#3

Tack snälla för era svar! (sorry att jag är så seg att svara) 😛 

#1 Du skrev att du fick utskrivet storpack. Sa läkaren något om att det eventuellt kunde påverka barnet negativt eller att det fanns en risk att bli "immun" (hittar inte rätt ord) mot själva svampmedlet? De brukar ju säga att man inte får behandla svampen för ofta pga. att tabletter/salva kan sluta hjälpa 🙂 

#2 Oj ok, samma som för mig då. För mig så kom det också i början av graviditeten och nu är jag i vecka 21 och det har då inte blivit bättre. Men lät du liksom svampen vara helt när du gav upp, alltså du behandlade inte något mer fram till förlossningen? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

flocken
10/12/17, 2:17 PM
#4

De hade xtrem koll på mig av andra orsaker. Så var inte orolig. Kommer inte ihåg vilken sort de skrev ut. Var 10 år sedan. Med andra barnet ingenting

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sarah
10/12/17, 2:32 PM
#5

Jag fick göra en dunderkur, sen kom det inte tillbaka under resten av graviditeten. Om du vet att det är svamp så köp ett såntdär storpack med 3dagars ampuller och kräm. Kommer inte på namnet nu :P

fuzzie
10/13/17, 1:38 PM
#6

#4 Aha ok, men vilken tur då 🙂 

#5 Jasså, fasen vad skönt! När ungefär under graviditeten fick du göra den kuren då? Alltså ungefär vilken vecka kan du ha varit i? 🙂 Jodå, nog vet jag att det är svamp. Har fått det bekräftat av en läkare efter en undersökning men orkar ju inte gå till läkaren och "slösa" deras tider när jag märker att det är samma sak som kommer tillbaka hela tiden 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
Sarah
10/13/17, 10:00 PM
#7

Var väl halvvägs om jag inte minns fel, hade haft ett gäng infektioner innan under grav men var tveksam att köpa kräm då vissa skriver så hysteriskt om läkemedel under graviditeten. Även om jag inte brukar lyssna på folk på det sättet, utan gå på fakta istället så tog det då. Gick till mvcs gyn som tittade på mig som om jag var en idiot när jag sa att jag tvekat på att köpa. Gå och köp det starkaste du hittar sa hon ungefär.

Upp till toppen
Annons: