Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 1862 ggr
DenLin
9/18/17, 6:20 PM

Mammakläder?

När skaffade ni era första mammaplagg, och kanske då främst byxor? Jag är i ett sånt där mellanläge nu känns det som, jag kan ha vanliga jeans ( med myyycket stretch), men så fort jag kommer hem knäpps knappen upp och det är så skönt att ge magen fritt spelrum. Behövs det en stor mage för att hålla upp mudden på gravidbyxor, eller är det något som töjer sig efter hand som behovet växer? Antar att leggings skulle funka nu, men är inte riktigt en leggingstjej..

Annons:
Surpan
9/18/17, 8:31 PM
#1

Jag köpte aldrig några mammajeans. Jag köpte ett par supermjuka baggyjeans med massa strech och hade linningen under magen. De var supersköna! Sen körde jag mycket leggings också, trots att jag inte heller är en leggingstjej.

/Surpan

RoxannaS
9/18/17, 8:32 PM
#2

Jag upplevde att dem satt väldigt löst i början, dem var svåra att få att sitta kvar, men har man tillräckligt lång ehm mudd? på dem gick de att klämma fast dem under bh-bygeln 😂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
9/18/17, 8:49 PM
#3

Skaffade mammajeans rätt tidigt, de är väldigt sköna!! Men de kan sitta lite löst i början innan magen kommer. Har annars mycket kjol och klänningar så tights/strumpbyxor funkade bra för mig.

MikaelaS_
9/18/17, 10:41 PM
#4

Denna gången tog jag fram mammajeansen i vecka sex, haha. Kändes jättefånigt men men jag var så oerhört svullen. Tycker mudden suttit rätt bra från början, lite löst men hellre det.

[Thiah]
9/18/17, 11:18 PM
#5

Jag rullar ofta ner mudden ändå. Gillar inte att den trycker på magen denna graviditet.. Men jag har 1-2 par gravid byxor denna gånf resten är vanliga mjukisbyxor.

Fridaaaa
9/19/17, 5:40 PM
#6

Kommer köpa 1 eller 2 par. Men att ha när jag ska iväg eller så. Hemma går jag med mjukisar eller leggings :) GÅr in i v18 imorgon :) 

#1 Vart köpte du dem? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
9/19/17, 6:07 PM
#7

#6 kappahl. De heter "boyfriend". :) känns som mjukisar.

/Surpan

Fridaaaa
9/19/17, 6:25 PM
#8

#7 Tack! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
9/19/17, 8:33 PM
#9

Jag skulle gissa på att jag var i 5 månaden när jag skaffade mina första mammaleggings. Då var det väldigt stora,  har vuxit i dem de senaste månaderna. Mina är inköpa på Hm och är supernöjd dock är de ganska tunna. Använder dem dagligen då det är svårt att hitta något som sitter bra och bekvämt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: