Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1979 ggr
[postmortum91]
2017-09-17 16:39

Helt sjukt orkeslös och trött

Jag minns inte att jag var så här trött när jag var gravid med dottern men sambon säger att så var nog fallet. Jag lägger mig 21 varje kväll, går upp 6.30 till jobbet kommer hem runt 16-17 och lägger mig och sover igen. Helgen lägger jag mig lika tidigt och sover gärna 10 h. Ligger helst den vakna tiden i soffan, dottern på 1,5 år tycker jag är skittråkig som bara ligger i soffan eller på golvet i hennes rum om jag ska "leka" med henne. Snälla låt detta gå över snart. Känner mig helt kidnappad i min egen kropp och orkar inte ens sitta vid datorn som annars är det jag gör helst när jag får tillfälle. Finns det något jag kan göra för att det ska bli lite bättre? Var nyss ute och gick men nu ligger jag i sängen för att sova för att det var så jobbigt och energikrävande. Ett under att jag orkar jobba.

Annons:
RoxannaS
2017-09-17 16:43
#1

Har du kollat ditt järn? Hur långt gången är du? De brukar vara periodvis man är trött, men de är viktigt att lyssna på kroppen, de tar mycket kraft att baka en bebis 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
soundtrack
2017-09-17 17:21
#2

Jag var mycket tröttare med lillasyster och att man redan hade ett barn som kräver mycket uppmärksamhet och energi var nog en klart bidragande orsak till det. Värst var det första halvan av graviditeten, sen blev det bättre tills framåt slutet när jag började sova dåligt.

Velinga1984
2017-09-17 17:26
#3

Med tanke på alla dina olika trådar så är mitt tips att boka tid med en psykolog eller kurator. Finns kopplat via mödravården.

[Thiah]
2017-09-17 17:53
#4

Jag har varit sådär trött men båda Joel och nu 2an. För mig är det mitt tydligaste gravidtecken. Jag hade några veckor som var pigga men thats it. Och nu när man redan har en liten så finns inte samma tid att sova. Med Joel sov jag hela tiden men nu kräver ju han sitt. Jag försöker kämpa på men samtidigt sova så mycket jag kunnat. Jag somnar runt 20-21 på kvällen och så sover jag dagsömn när Joel sover. Men ibland har jag gråtit av trötthet ändå. Och jag kan nog hålla med #3 att du skulle behöva någon utomstående att prata med. De verkar inte helt lätt hemma hos er / på jobbet om man läser dina andra trådar.

Djurälskaren87
2017-09-18 11:02
#5

Har du kollat dina värden? Vilken vecka är du i? Vissa veckor är man mer trött än andra. De var iaf jag

typjessica
2017-09-18 12:06
#6

Jag väntar nr 3 och har aldrig vart med om att man kunde bli så orkeslös och trött som jag var fram till kanske v 14-15. Jag hade tur att sambon var föräldraledig och drog det största lasset hemma. När jag var ledig sov jag typ hela tiden vet inte riktigt hur jag orka jobbet men det gjorde jag på ett eller annat sätt. Nu är jag i v 25 och är piggare men fortfarande rätt trött. Men tänker att det är snart över och då är bebis här och de kommer vara värt precis allt !

Annons:
[postmortum91]
2017-09-18 12:19
#7

Jag är i vecka 10 nu. Ska till mvc idag kl 15 och även säga att jag behöver samtalskontakt OCH parterapi. Mycket som behövs fixas. Ska sova nu. Sov gött!

Upp till toppen
Annons: