Annons:
Etikettallmänt
Läst 13760 ggr
[Thiah]
2017-09-16 07:09

Vi som planerar barn 2018 #3

Här kommer det en ny tråd mina damer och herrar 

Gamla tråden

Nya tråden

Annons:
Sparven88
2017-09-16 08:04
#1

Efter missfallet har vi lagt bebisgörandet på lite is. Min sambo ville vänta lite, men enligt honom så snackar vi bara om en månad eller något sånt. Våra åsikter går isär ang bebis, hela min kropp skriker efter en graviditet och bebis. Men jag får respektera hans tankar också.

Sowa
2017-09-16 08:30
#2

RoxannaS -Tack :-). Vi är bara på femte aktiva försöket men jag har tidigare använt mig av "säkra perioder" till och från och då har det blivit en del testande. Vid de här tillfällena har det ju inte varit meningen att bli gravid men ändå har sorg och besvikelse hälsat på när testerna varit negativa. Som yngre intalade jag mig själv och andra att jag inte var intresserad av barn för att jag hade känslan av att aldrig skulle få uppleva egna.  Tyvärr är ett negativt test en sorts oro att min känsla stämmer.  Nu vet jag att vi är tidigt i babyverkstan så än finns det mycket hopp för oss. Det finns inget som tyder på att vi inte kommer kunna få en liten och det är väldigt trevligt med alla försök ;-) Det är bara alla testerna som jag måste försöka undvika för att slippa den enorma besvikelsen.

RoxannaS
2017-09-16 13:03
#3

Thiah: Okej :) #2 okej :) jo jag förstår precis hur du känner. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
2017-09-16 13:09
#4

Här väntar vi på mens om en vecka. Haft mensvärk sedan ÄL förra fredagen. Håller nu tummarna…

RoxannaS
2017-09-16 13:15
#5

Jag har jätte mysko flytningar nu också tycker jag. Mer än vanligt. Dem bara rinner. Jätte irriterande är det. Gjorde ett test nu iaf och de var negativt. (För er som undrar så har jag precis klivit upp efter nattens sömn haha. Har lite fel dygn)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-09-16 16:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ett par dagar kvar till mens nu och jag känner i princip ingenting. En del halsbränna mest.. Idag är jag lätt illamående, men det beror mest troligt på förkylningen som bryter ut (får alltid så). Tog ett test igår och såg ett svagt svagt streck, men i morse syntes knappt något med ett känsligare test. Få se inom ett par dagar vad som händer och sker.. Tempen fortsätter uppåt i alla fall.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Glow487
2017-09-17 20:30
#7

Utgångspunkt: Har för några månader sedan påbörjat resan med infertilitetsutredning, med 3st (kända) missfall i bagaget, som ägt rum under 1,5 års tid ca. Har varit utan preventivmedel sedan okt 2015, om jag ej minns fel. Nu har vi tydliga resultat från utredningen och känslorna är blandade. Jag tänkte berätta lite kort om vad vi fick göra, ifall någon kanske är intresserad av hur en sån här utredning kan gå till. Dem har olika rutiner på olika platser givetvis, så såhär KAN det gå till, och såhär gjorde vi. :) Blivande fadern: Han fick röntga, mäta och undersöka testiklar och fick resultat på spermaanalys, och där fanns inga anmärkningar alls på resultaten. Allt såg fint ut! Och bra BMI har han också. Och så jag då: Mig var där inget fel på heller, av det man undersökt i alla fall. Jag fick inledningsvis väga mig. Jag har gått ner 8kg sedan vi remitterades i Maj månad, så det är positivt. Men dem tycker att jag väger för mycket och vill att jag går ner 8kg ytterligare, så att jag landar på BMI 30. Innan dess får jag ingen hjälp alls. Mycket strikta med detta! Gynekolog konstaterade via vaginalt ultraljud att livmoder och äggstockar var fina. Jag har mycket typiska pco-äggstockar med massvis av fina ägg, som ju är till en fördel. Blodproverna visade att jag inte har någon sköldkörtelsjukdom, och det syntes i blodet att jag har pco, vilket jag sedan tidigare redan vet om. Alla andra blodprover (minns ej vad alla var för), såg också toppen ut. Äggledarna undersöktes aldrig, för att gynekologen "tog förgivet" som hon uttryckte det, att dem också skulle vara i gott skick, eftersom jag tidigare aldrig haft infektioner i det området. Övrigt: Gynekologen kallar mina missfall för biokemiska graviditeter, vilket jag tolkar som tidiga graviditer som kroppen själv väljer att avsluta för att oddsen till ett friskt barn inte varit höga. Gynekologen menade kallt att jag haft "otur" och inte ska gnälla eller vara ledsen när det finns andra som får diagnosen "infertilitet". Hon var mycket otrevlig. Andrologen som blivande fadern träffade hade samma tråkiga stil. :( Fy! Vad som händer här näst: Jag ska ringa tillbaka när jag gått ner 8kg, om jag inte blivit gravid innan dess. Då kan dem erbjuda hormonbehandling till mig som kvinna. Jag antar att dem menar ägglossningsstimulerande tabletter. Vi talade inte om någon särskild behandlingsform så som IVF t.ex. Känslor: Känslorna är blandade. Det är lättnadskänslor blandat med frustration. Jag är lättad över att blivande fadern inte behöver vara orolig över sin kropp och sin förmåga. Och jag är lättad över att jag inte har sköldkörtelproblem främst, eftersom att min mor har det, och sjukdomen är ärftlig, och kan innebära infertilitet. Och såklart är jag glad över att vi sägs vara helt fertila. Men mötet gick på under 10 minuter, och det personliga mötet var stelt och det kändes som att det gjordes under brådska. Vad som upprör mig är att det aldrig skrevs ut några ägglossningsstimulerande tabletter. Därför tänker jag ringa vårdcentralen för att få ut detta. Särskilt med tanke på att man sägs ska ha minst 4 menstruationer om året för att minska risken för cancer i livmoderområdet. Jag har specifikt livmodercancer i släkten, så jag är mån om min hälsa som kvinna. En annan intressant sak var att jag sökte vård för några veckor sedan hos vårdcentralen pga. att jag gått in i en depression pga. något tråkigt som hänt i mitt liv. Dem vanliga frågorna brukar ju vara "har du några allergier eller sjukdomar", var av jag alltid nämner min pcos, för att inte utesluta något som kan vara av betydelse. Vi kom snabbt in på mina missfall osv. Hon frågade bedrövat: "varför har du blivit remitterad till reproduktionsmedicinskt centrum för infertilitetsutredning när du enkelt skulle kunna börja med ägglossningsstimulerande tabletter? Du har ju pco-äggstockar och kan behöva en knuff för att få fart på din cykel bara." Min plan: Jag har inget att förlora. Jag siktar på ägglossningsstimulerande tabletter nu via VC. Givetvis siktar jag mot att gå ner 8kg till också. :) Mina pcos-symptom blir bättre för varje kilo jag går ner. Och orka leka med barnen på golvet vill jag också! Har någon förresten testat dessa tabletter? Vad heter dem du fått? Har dem funkat bra? Biverkningar? Har för mig att du roxanna testat sånna? (Ber om ursäkt i förväg. Har inte följt tråden så bra den senaste tiden. :p du kanske redan har skrivit om det?)

[Devya]
2017-09-18 11:03
#8

Jag trodde att mensen skulle komma det här veckolutet då jag har haft mensvärk sedan fredags. Jag har fortfarande mensvärk så nog borde väl mensen sättas igång idag. Min mens är för övrigt 2 dagar sen. Brukar ha en menscykel på 26-28 dagar men en gång det här året så var det 30 dagar precis som nu. Är nu inne på 30 dagen så mensen kan ännu sätta igång. Har verkligen inga stora förhoppningar eftersom jag känner att det måste definitivt vara mensen som är på väg då jag har så här ont.. Brukar dock endast ha så här ont då jag börjar blöda så det är väl det enda som är annorlunda den här gången. Siktar ändå in på att det blir att försöka igen vid nästa ägglossningen.

[Devya]
2017-09-18 11:07
#9

Haha, just efter det inlägget satte mensen igång! På ett sätt skönt att min magkänsla alltid är rätt. Kände mig inte gravid och inte var jag heller gravid. Känns betryggande att jag känner min kropp så pass väl åtminstone. :)

Sowa
2017-09-18 11:46
#10

Var är off-knappen? De senaste 16 åren har mensen varit regelbunden med +/- 2-3 dagar. Jag har tidigare gått igenom några livskriser, en del värre än andra, men mensen har alltid betett sig som vanligt (lika mycket och lika länge). I fredags kom den som beräknat men igår ville den inte mer. Det här är ju egentligen inget ovanligt men för mig är det helt nytt. Självklart började babykontoret i hjärnan starta upp igen och undersöka möjligheten till genombrottsblödning. Under de perioder jag tagit p-piller så har jag kunnat skjuta på mensen 1 månad. Efter det har den kommit oavsett var på kartan jag varit. Med tanke på detta så förvånar det mig inte om min kropp anser att gravid eller ej så ska det blöda nu! Jag försöker intala mig själv att jag inte är gravid. Det är mycket som stressar just nu som kan orsaka rubbningar i cykeln, jag tog testa tidigt test BIM -3 som var negativt och mensen kom som den skulle. Hur stänger jag av hjärnan från att tänka bebis hela tiden? Jag har massor av annat som behöver min uppmärksamhet :-/.

[Devya]
2017-09-18 11:56
#11

# 10 Vissa klarar av att inte tänka för mycket på det medan andra klarar inte alls av det. Så det är nog indviduellt. Finns tyvärr ingen off knapp. Vi vill ha barn, min man lite mer än jag själv. Jag njuter av att vara nöjd med min kropp och därför har jag inte bråttom trots att jag blir 31 i år. Blir jag inte gravid så var det väl inte meningen heller. Sådan mentalitet har jag då. Det finns mer här i livet än att skaffa barn. Visst blir det ju bättre om jag får den där stora familjen som jag alltid velat ha! Men jag kan inte låta den önskan ta över hela mitt liv. Hoppas bara att min man tänker likadant som jag…

RoxannaS
2017-09-18 16:42
#12

Antar att mensen är på inkommande här då bröstvårtorna blivit ömma igen. Dem verkar bli de nu för tiden när jag har mens. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-09-18 16:46
#13

Brösten har börjat ömma lite lätt, men dagens test är blankt.. Kroppen som spökar antar jag, så mensen kommer nog på torsdag.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sowa
2017-09-18 17:33
#14

#11 Jag försöker tillämpa liknande mentalitet. Är väldigt nöjd med både mig själv och livet som det är i nuläget. En liten kommer innebära många förändringar så jag försöker verkligen njuta av den tid vi har tillsammans nu när vi bara är två. Får nog jobba hårdare på att se allt det mysiga i nuet och försöka prioritera ner bebistanken. Vi är fortfarande i början så förhoppningsvis lägger sig spänningen och förväntan lite med tiden :-) Det positiva med att det tar tid är att det är en väldigt härlig aktivitet att träna på.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
KerraK76
2017-09-18 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hejsan 
Vågar jag tro att det är en liten på g?

[Thiah]
2017-09-18 18:08
#18

#17 det där är positivt :) grattis

RoxannaS
2017-09-18 20:29
#19

#17 Solklart positivt det där, grattis 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-09-18 20:29
#20

Fick höra om en gammal teori precis som man tydligen använt förr innan gravtester, och de var att man ska kunna känna som en "boll" i slidan när man är gravid, någon som vet något om det?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Smulan_88]
2017-09-18 20:41
#21

#20 bollen kallas för livmoderhalstapp, den ändrar längd och position under månadens gång. Myt eller inte, kanske kan funka. MEN denna kan man känna olika under månadens gång. Dock innan mens mjuknar den och börjar öppna sig. Tänk dock på att inte fingra för mycket det är lätt att få infektioner, och vissa har vid graviditet väldigt känslig tapp så att man pillar KAN (i ovanliga fall) leda till missfall.

RoxannaS
2017-09-18 23:14
#22

#21 De är inte den dem syftar på


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sowa
2017-09-19 07:35
#23

#20 En tjej på något forum skrev att hon tidigt i sin graviditet kunde känna en liten boll (eller kula) i livmodern. Den varken sågs eller kändes utifrån men om hon låg på rygg och drog in magen (har jag för mig det var) så kändes det inifrån. Kan det vara något sånt?

RoxannaS
2017-09-19 11:32
#24

#23 Så vitt jag förstod det som skulle de vara i slidväggen eller på livmodertappen. Dem var så dåliga att förklara vart dem menade. Men dem pratade om att stoppa in ett finger och köra komsi rörelsen för att känna den där bollen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
KerraK76
2017-09-19 12:30
#25

Tack! Tog ett till idag för säkerhets skull :)) Lycka till ni andra, håller tummarna! Kram

RoxannaS
2017-09-20 20:38
#26

Väntar fortfarande på mensen. Molande värk men ingen mens…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-09-21 19:50
#27

Mensen kom igång idag, vilket jag misstänkte den skulle göra eftersom mina spottings körde igång 2 dagar innan. Bara på´t igen då..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
2017-09-21 19:56
#28

#27 Hur länge har ni försökt egentligen?  😕

Väntar mensen jag med, bruna flytningar hittills bara


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-09-21 20:28
#29

#28: Sen mitten på Januari ungefär, när hormonspiralen togs ur.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-09-22 01:57
#30

#29 Okej :/ känns som en evighet jag har följt dig och de bara går åt skogen. Hoppas ni får till det snart <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-09-22 08:07
#31

1 vecka sedan mens och nu börjar äl-sekretet och stegring på lh-stickorna - och den eviga väntan. Jag är glad att jag har rätt så kort cykel men jag blir helt slut av denna hormonkarusellen. Jag blir så känslig runt ÄL och efter ÄL får jag pms. Kan gå i 2 veckor och vara såå arg och ledsen för ingenting, tills mensen kommer och då förstår jag plötsligt varför. Under mensen är jag bara låg, sen är det 1 vecka lugnt och sen börjar allt om igen! Någon som känner igen sig?

RoxannaS
2017-09-22 08:33
#32

Ringde och bokade tid hos gyn. Trodde helt säkert att mensen var på G då jag fick bruns flytningar. Ska dit nu klockan 9.40.. Sjävklart försvann ju flytningarna helt och mensen lyser med sin frånvaro … Vad leds jag blir på den här förbannade kroppen…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Rowanmc
2017-09-22 09:10
#33

Hej alla! Vi har börjat försöka med nr 2, har en plutt på 2,5 år. ÄL under denna vecka enl app och jag känner av det men ÄL test är svagt och bara börjat visa pyttelite färg sen igår samt idag. Hur kommer det sig egentligen? Enligt min app ska ÄL ske på söndag, men min kropp har i flera dagar visat symptom som fått mig att tro på tidigare. Vi har iaf legat i och fortsätter fram tills nästa vecka. så får väl se om två veckor! :-) håll tummarna!

Rowanmc
2017-09-22 09:13
#34

#31 jag fungerar precis som du beskriver, har haft det superjobbigt pga ÄL och pms. Det är väldigt få dagar i månaden som jag är mig själv. Ska försöka med p-piller efter nr 2 (om det blir en) för att se om det kan hjälpa. Har provat citalopram utan framgång.

Annons:
Tassen94
2017-09-22 09:17
#35

#33 Så länge du ser en stegring på stickorna så vet du att det kan vara på g och då är det bara att köra på som ni verkar ha gjort :) Jag upplever att det ibland kan vara svårt att få positiva äl-test då LH-hormonet går ner ganska direkt efter ägglossning och då kan man missa fullt utslag på tester. Men ja, det är väl bara att testa så mycket man känner för och gå på ett ungefär! I förrgår hade jag supersvagt äl-test, igår eftermiddag lite starkare och idag runt 7:30 på morgonen positivt! Hade jag sovit ett par timmar längre så kunde jag likagärna missat den :)

Tassen94
2017-09-22 09:19
#36

Ja, jag har ätit anti depressiva under många år men har slutat nu pga bebisverkstad. Hoppas på att inte behöva börja igen då jag är så känslig för biverkningar!

Rowanmc
2017-09-22 09:22
#37

#35 men om man missar den, betyder det att man missar "tillfället" också eller bara missar chansen att se på stickan? Ja vi får köra på och hoppas på det bästa helt enkelt!

Tassen94
2017-09-22 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Det betyder bara att du missar utslag på stickan! Och även om du får ett positivt äl-test betyder inte det med 100% säkerhet att ägglossning sker. Men om du får en stegring så vet du att du har den hormonökningen man ska få innan ÄL, och då vet du att du är i din mest fertila period denna månaden och då får man hoppas på det bästa och ligga i :D Provar att lägga in bild på mina test. Det svagaste för 3 dagar sedan, sen en pytteliten stegring igår eftermiddag och idag på morgonen positivt. Tar jag ett test nu så är det säkert svagare igen!

Tassen94
2017-09-22 09:35
#39

Det är så svårt att förklara haha. Men om jag nu har haft ägglossning så börjar väl ägget vandra ner i äggledarna för att eventuellt bli befruktat. Och från att ägget släpper så kan det leva upp till 12-24 timmar har jag för mig. Därför kan man ha sex efter positivt äl-test och bli gravid!

Rowanmc
2017-09-22 10:26
#40

#39 tack!! Då hänger jag med, då visar mina två tester iaf på en stegring så vi kör ju isf under rätt veckor iaf! Mina två test såg ut som dina första där, ska ta ett nytt imorrn och se! :-))

mollyt
2017-09-22 11:50
#41

Min mens kom i onsdags, på min födelsedag. Jag känner mig så himla ledsen och besviken. Fan att det tar sån tid! Vet liksom inte mer vad jag kan göra? Jag har redan skurit ner på kaffet, så jag dricker max 1 till 2 koppar/dag. Jag dricker ingen alkohol alls. Jag har slutat natt-amma och begränsar amning till morgon/nattning. Jag har haft relativt regelbunden mens nu sedan dottern var 7 månader och hon är 1,5år nu. Jag testade bisolvon förra ägglossningen men ändå har jag inte blivit gravid. Vi gjorde vårt 5:e försök nu och visst är det inte en evighet men det känns så för mig, vet inte mer vad vi kan göra för att hjälpa oss på traven. Jag är förvisso fortfarande lite överviktig nu men jag vägde 20kilo mer än vad jag gör nu när jag blev gravid med dottern - på första försöket. BLÄ! Inget bra humör idag.

Annons:
Tassen94
2017-09-22 12:03
#42

#41 Ja, jävlar vad man kan grubbla hål i huvudet på sig själv över hur man ska öka sina chanser. Jag tror det bästa man kan göra är att ta hand om sig själv egentligen. Försöka att inte stressa. Men det är ju verkligen inte lätt. :(

[Thiah]
2017-09-22 13:26
#43

#41 hur länge har ni försökt?

RoxannaS
2017-09-22 15:35
#44

Cystan var borta idag trots att mensen inte dök upp. Så nu är de bara vänta på den å köra igen


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2017-09-22 16:29
#45

Tjejer googla PMDS, det är inte pms.. har en syster med samma

Tassen94
2017-09-22 17:21
#46

#45 Ja, det är PMDS! Jag skrev PMS för att en del inte känner igen pmds när man skriver det haha. Men tack! :) Jag har haft läkarkontakt för detta, men verkar inte finnas så mycket mer att göra än att äta anti-depressiva och det har jag gjort från och till i 5 år. Det hjälper, men skapar också andra problem. En jobbig balansgång, men det är i alla fall skönt att vara medveten om varför man mår dåligt varje månad

[Smulan_88]
2017-09-22 18:32
#47

#46 för vissa kan det hjälpa med p-piller också. Men då kvinnor med pmds är extremt känsliga för hormonförändringar kan det få motsatt effekt. Jobbigt hur som helst, och synd att de inte kommit längre för att hitta hjälpmedel. Annat än preventivmedel eller antidepressiva.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
NinniH
2017-09-23 07:26
#52

#30: Ja, det känns som en evighet också.. Jag tyckte det var mindre jobbigt när vi försökte med sonen och det helt enkelt bara tog tid (17 mån), utan ett enda plus. Att få svagt plus varje månad som sen blir negativt och det går åt skogen, känns jobbigare.. Nu är det bara hålla tummarna att vi får komma på utredning tidigare, annars måste vi försöka året ut.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Rowanmc
2017-09-23 10:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Vågar jag tro att appen har rätt som säger ÄL imorgon? Detta togs precis nu.

Rowanmc
2017-09-23 10:36
#54

Starkaste hittills! :-D

Rowanmc
2017-09-23 10:40
#55

#45 jo har också fått diagnosen pmds, men har som sagt inte testat ngt som hjälpt än! Efter nr2 (som vi hoppas på) så ska jag kolla med p-spruta osv, tror att jag skulle må bättre utan ÄL och hela köret tyvärr :-/

Annons:
Ceciliaolucifer
2017-09-23 14:34
#56

#44 Så du försöker skaffa ett syskon ändå? :) kul!

RoxannaS
2017-09-23 14:44
#57

#52 Förstår det. Lider med dig :( <3 #56 Ja kul på ett sätt men allting är svårare nu. Får värre menssmrätor osv. Har magsmärtor flera gånger per månad nu pga cystor osv istället så de är ju ingen dans på rosor. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-09-24 15:10
#58

#43 Det här var "bara" den 5:e månaden. Men det känns tungt ändå, vi trodde naivt att det skulle gå fort den här gången också.

[Devya]
2017-09-24 15:57
#59

#58 Vi trodde också att det skulle gå snabbt men nu är vi inne på vårt nionde försök. Det kändes tyngre de första fem månaderna eller så. Nu är det lite bättre igen och det måste få ta den tid som det behövs. Måste ha lite tålamod. Emellan så är vår kisse vår lilla bebis som får en massa gos och kärlek från både mig och min man. :)

Rowanmc
2017-09-24 16:56
#60

Asså igår gjorde det såå ont med sex :-/ och har haft så ont i magen nu två dagar, mensvärks-ont.. blä! Blir ju inte så sugen när man känner såhär.

RoxannaS
2017-09-24 17:24
#61

#60 Vilken dag i cykeln är du på?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Rowanmc
2017-09-24 17:36
#62

#61 enligt min app är idag min ägglossningsdag, men har haft "brobyggar-slem" sen i tisdags och mkt känningar, har legat i varje dag! xD… så vet inte men Fyfan så ont jag har i rygg o mage… dag 15. :-/

Annons:
RoxannaS
2017-09-24 18:56
#63

Jag brukar också kunna bli öm där nere vid ÄL. Så de kan vara därför


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-09-24 19:07
#64

Samma här! Kan ha lite ont hela vägen från ÄL till mens ibland. Inte ofta dock, men har alltid ont några dagar vid ÄL :)

Tassen94
2017-09-24 19:10
#65

Förövrigt, om det finns folk som tempar här inne - använder ni temp med två decimaler eller räcker det med en?

Baaazinga
2017-09-24 19:15
#66

#66 jag använder med dubbla :)

NinniH
2017-09-24 21:52
#67

#65: Använder med två decimaler. Det blir mer exakt då. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
2017-09-25 14:12
#68

Tack! Då ska jag köpa en med två decimaler också :) Ni som har barn sedan innan, hur fort går dem upp i storlek på sina kläder i början? Kan tänka mig att man får mycket bebiskläder i dem minsta storlekarna som present under graviditeten och så. Så om man köper själv kanske man ska köpa lite större storlek? Men hur stort är frågan? Haha

Surpan
2017-09-25 15:54
#69

#68 min erfarenhet är tvärt om, det man får i present är oftast i storlek 62 eller upp. 50-56 köper inte så många bara sådär, kanske dom som inte har barn sedan innan. ;) däremot fick vi mycket begagnat i storlek 50-56. :) Mitt tips är, hittar ni nått superfin så köp det i storlek 50-56 så kan ni ha det som bb-kläder eller så. Sen kan man vänta med att köpa en massa tills man vet vad man fått/behöver. Vi fick så mycket att sonen inte hann använda allt…

/Surpan

Annons:
Fien
2017-09-25 16:39
#70

#68 vi har fått massor i stl 56-74. Jag köpte ett par bodies i 50 och 56 och packade ner i bb väskan (man vet ju inte hur stor bebis kommer vara…). Stl 50 har vi haft ca 2veckor och sedan 56 i en knapp månad. Vid 62 börjar det plana ut lite och den storleken kan man kanske ha ett par månader i alla fall. Hur många Bodies man behöver beror lite på om man har egen tvättmaskin… och om bebis är en kräkis/dreglis eller inte. Första barnet dreglade jämt och kräkte mycket så då kunde jag byta kläder säkert 5 gånger om dagen… Men vi har haft så det räckt och blivit över och som sagt av #69, en del saker hinner man inte ens använda…

Tassen94
2017-09-25 16:55
#71

Okej tack! Jag är ju inte gravid än, men ibland ser jag något superfint och bara måste köpa. Tänker att det säkert är kul i framtiden när dem försvunnit ur sortiment osv. Men nu börjar jag samla på mig en hel del av de mindre storlekerna 50-62 typ, haha :') Onödigt kanske, men strunt samma! Vi kommer inte ha egen tvättmaskin, och vi "småtvättar" sällan i dagsläget utan vi samlar på oss och kör flera maskiner på en gång i tvättstugan. Är lite fundersam över hur vi kommer lösa den biten, men jag tror vi kommer köpa en av de mindre tvättmaskinsorterna och ha i lägenheten i framtiden!

Tassen94
2017-09-26 20:20
#72

Äl+4 idag. Tiden går såååå lååångsaaaamt. Det sticker och värker i nedre delen av magen. Hade tydliga äl-känningar denna månaden. Ytterligare en vän till mig plussade idag. Snart har alla jag känner barn eller är gravida känns det som :(

Baaazinga
2017-09-26 20:23
#73

Någon som har koll på hur bmi och vikt kan påverka möjligheten att bli gravid? Jag har typ 5-6 kg till ett normalt bmi. Sen behöver jag få bort dom hur eller hur, men vill ju maximera alla chanser framöver :)

Tassen94
2017-09-26 21:12
#74

Både under och övervikt kan göra att ägglossningen inte fungerar som den ska och man kan få svårt att bli gravid. Men några kilo hit och dit tror jag inte är någon fara. Då tror jag stress och tränings/hälsohets är värre för fertiliteten! Det viktigaste är att man mår bra :)

Baaazinga
2017-09-26 21:19
#75

Ja säkerligen! Kan ju påverka hur stor ens respektive är också. För spermiers kvalité antar jag. Men med första barnet var vi så vältränade och sa pang direkt. Andra barnet typ som nu och tog lite längre tid. Men att bli gravid är ju inte det lättaste och mycket som ska klaffa. Har en vän som försökt i 4 år.. jag är så lyckligt lottad med två underbara döttrar.

Tassen94
2017-09-26 21:34
#76

Ja! Det värsta är att inte veta tycker jag. Jag är bara 23 år och får alltid höra att jag har så lång tid på mig att skaffa barn. Men man vet ju aldrig om något är fel! Och även om inget är fel kan det ta lång tid trots att man är ung. Vi har försökt hela året, dock inte varje månad. Så kanske 5-6 försök. Denna månaden tog jag äl-tester och prickade ÄL perfekt så vi får väl se nu..

Annons:
Baaazinga
2017-09-26 22:05
#77

#76 ja det hjälper ju inte att höra att man har tid på sig bör man är mitt i det. Men positivt är ju om något skulle vara fel är du ung och beroende på vad det skulle var för fel ha tid på dig… men där är ni inte en :) jag minns att vårt andra barn som tog sig vid 8 försöket då hade jag gett upp… Ingen press och pang som det tog sig hehe. jag hoppas verkligen ni får erat efterlängtade plus nu då.

[Devya]
2017-09-26 22:31
#78

#76 Ojj, när du skriver så blir jag väldigt ledsen.. Jag är lååångt över 23 år och har inte så mycke tid på mig som dig. Önskar att jag vore så pass ung som dig! ;) Alla mina vänner och bekanta har redan 2-3 ungar och själv har man inte ens ett barn och man blir 31 år om någon månad. Äh, får jag ingen unge så lär jag åtminstone ha en snygg och vältränad kropp. Måste vara positiv nu. :p Sen kan jag alltid skaffa flera katter som håller mig sällskap. :) Ska passa på att planera en resa till England över julen och gå på en Jimmy Carr show. Tänker inte låta "baby-making plans" ta över mitt liv och tror att jag faktiskt ska lämna det här forumet nu. Får komma tillbaka då jag faktiskt är gravid. Tills dess ska jag njuta av att vara "baby-free" och leva livet som man endast kan göra utan barn. Making the most of it! Lycka till nu tjejer! Hoppas att det går bra för er! :)

Tassen94
2017-09-26 23:14
#79

#78 Åh, förlåt haha! Jag menar såklart inte så. Vi är nog alla stressade och pressade oavsett ålder! Man hittar väl alltid anledningar att oroa sig. Hoppas du inte tog illa vid dig! Önskar dig all lycka och jag tror det är en bra idé att bara försöka njuta och må bra! :)

Baaazinga
2017-09-26 23:35
#80

#78 31 år är ingen ålder ;) jag fick första vid 29 och andra vid 32 typ så. Njut av livet och det du mår bra av. Men jag måste tillägga att typ inget är omöjligt när barn finns med i livet förutom att vi måste ha barnvakt lite då och då hehe… Lycka till nu!

Sowa
2017-09-27 06:23
#81

#78 Tänker lite som dig. Blir däremot inte fler katter här ;-)

Är 32 och inte det minsta tecken på att det är vår tur snart.  Denna månad är vi helt osynkade i scheman så vi ses inte ens under äl-veckan. Känns tråkigt att missa en chans men det är väl inte meningen att vi ska bli föräldrar än. Jobbigt att nästan alla vänner har barn redan men samtidigt så är det många som har relationsproblem och där är vi lyckligt lottade :-)

Rowanmc
2017-09-27 07:44
#82

#78 det tycker jag låter som en väldigt bra idé och inställning! Hoppas att livet blir som du vill, på ett eller annat sätt. Jag tycker tvärtemot andra att livet blir mycket krångligare med barn, när det kommer till att hålla romantiken uppe och kunna åka iväg på saker. Vi är oturligt nog väldigt ensamma och har extremt svårt med barnvakt, och jag vill gärna ta det lugnt på en semester så sånt får vänta tills sonen är större! så åk iväg på allt du vill och kan! Njut! :-)

Rowanmc
2017-09-27 08:29
#83

Fyfan nu är det bara väntan… hur klarar man av att inte bara tänka på kommande resultat?? Jag kan testa tidigast om en vecka, på onsdag. Då är det fyra dagar före beräknad mens. Ommmgggg känner mig smått galen.

Annons:
Tassen94
2017-09-27 09:22
#84

#83 Det första jag gjorde så fort jag vaknade och slog upp ögonen var att tänka på om jag är gravid, när jag får testa.. Den eviga väntan haha! Hemskt är det 😂

RoxannaS
2017-09-27 11:18
#85

På tisdag blir de återbesök till gyn för att kolla eventuella mogna ägg. Hoppas på de då så jag får ta sprutan sen. Har börjat utbildning nu så de är lite svårt att komma loss


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2017-09-28 13:58
#86

Jag känner mig också stressad så jag ligger lite lågt i forumet ett tag, försöka tänka lite på annat. Får se om jag lyckas med det.

Tassen94
2017-09-28 14:18
#87

Ta hand om er allihopa som kämpar <3 Det är så synd att vi stressar, men det är så svårt att låta bli. Men vi har i alla fall varandra :)

RoxannaS
2017-09-28 16:09
#88

#87 Ja vi är som en stor familj :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-09-28 17:22
#89

Sonen har börjat prata mycket om bebis och vad han ska göra när vi får bebis. Senast idag sa han att "när jag blir storebror, då".. På ett sätt känns det positivt att han ser fram emot syskon en dag. Men på ett annat sätt blir det jobbigare när det hela tiden går åt skogen..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Rowanmc
2017-09-29 10:30
#90

Hur tidigt vågar man testa med ett "tidigt test" som har känslighet på 10 mIU/ml? Min BIM är nästa söndag….. orkar liksom inte vänta?! Som sagt, smått galen.

Annons:
Tassen94
2017-09-29 10:33
#91

Jag hade väntat minst 10 dagar efter ägglossning :)

Rowanmc
2017-09-29 10:40
#92

ja du har säkert rätt men åååh orkar inte!! hatar att inte veta.. hur får man tiden att gå utan att hjärnan är helt ockuperad? hjälps inte att jag har en tvååring tyvärr :P

Tassen94
2017-09-29 10:59
#93

Haha, det går inte!! 6 dagar efter ÄL här och jag tror jag avlider snart. Tiden går så sjukt långsamt.

[Smulan_88]
2017-09-29 12:31
#94

#90 det är gränsfall till om ens ägget fäst än, det kan ta 3-5 dagar. Så avvakta du en vecka till

Rowanmc
2017-09-29 14:18
#95

Ja jag har inte känt några stickningar än heller.. vilket jag gjort med tidigare två graviditeter.. så antingen har det inte fäst än eller så blev de inget :-/ ska testa på onsdag med tidigt test!

Tassen94
2017-09-29 14:31
#96

Åh vad spännande! Här sticker det för fullt på båda sidor och har gjort sedan ÄL. Börjar bli lite mildare nu 6 dagar efter. Har tvillingar på mammas sida så det är säkert möjligt att jag släpper 2 ägg ibland. Senast jag kände stickningar var flera månader sedan, då blev mensen några dagar sen. Men den kom tillslut. Kanske tiiidigt missfall? Vemvet. Är det många av er som varit gravida tidigare som känt stickningar?

Baaazinga
2017-09-29 20:36
#97

Här börjar cykeldag 1. Gött nu är det roligt framför oss innan en lång väntan. har bestämt mig för att ej testa innan ÄL +10 denna gången. Eller om vi avvaktar med barn 3, ibland Är vi så himla nöjda med två ljuvliga döttrar. Heja alla.

Annons:
RoxannaS
2017-09-29 22:15
#98

Själv ska jag på återbesök på tisdag för att kolla äggblåsor då. Hoppas ha en mogen så jag kan få prova sprutan då


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-10-01 17:54
#99

Herregud vilken molvärk jag har. Började med stickningar efter ÄL. Gick över till molvärk ca äl+6. Är på äl+8 nu, BIM -4 eller-6. Mensen har varit lite oregelbunden så inte säker. Men har snittar på 11 dagar lutealfas. Men inatt fick jag sova med vetekudde på magen och nu ligger jag i soffan med vetekudden. Jag hoppas något positivt händer där inne..

Tassen94
2017-10-03 06:30
#100

Vaknade i morse av att jag var akut illamående och fick springa till toaletten. Kräktes aldrig men det vattnades rejält i munnen som det gör innan man spyr. Äl+10 idag. Får se om jag vågar ta test

RoxannaS
2017-10-03 11:07
#101

Ikväll blir det ovitrelle spruta. Hoppas jag klarar att ta den själv bara. Haha :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilljass
2017-10-03 21:29
#102

Hej! Flikar in här. Jag har precis slutat med ppiller så vi ska försöka med nr 2 nu. Har ÄL om 3-4 dagar så det blir vårat första försök 😁

NinniH
2017-10-03 22:08
#103

ÄL på ingång vilken dag som helst nu. Skönt att den kommer som vanligt igen, efter att ha blivit nästan en vecka sen förra månaden. Bara hålla tummarna för ett guldägg den här gången.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-10-04 04:31
#104

Tog sprutan igår. Fy fasen vad läskigt det var att göra på sig själv. Haha. Satt å skaka efteråt. De roliga var att de inte ens kändes. Så borde ha ÄL vid 12 imorgon. Ca. Får se då. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Lilljass
2017-10-04 07:13
#105

#104 lycka till. Hoppas ni alla plussar snart, har läst igenom tråden och sett att det är många som har försökt länge.. Jag hoppas (även om jag vet att det kan ta låång tid) att det går fort för mig. Vill så gärna ha ett syskon till dottern. Jag och min sambo är sååå bebissugna igen :)

RoxannaS
2017-10-04 08:19
#106

#105 Tack snälla! Lycka till ni också. Hur länge har ni försökt sen ni bestämde er för att skaffa syskon? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilljass
2017-10-04 08:38
#107

#106 Jag har haft föesta mensen efter ppiller och första ÄL är om 2 dagar enligt kalender app så det blir första gången nu. Jag kör inte med ÄL tester och sånt så jag är inte helt hundra, men om ca 2 dagar. Så enligt kalender appen ska BIM vara den 24/10. Det är ju ett tag kvar, men vi får se.. Förra graviditeten var inte planerad men det gick rätt fort. Jag slutade med ppillrena för jag mådde dåligt av just dom och då hände det bara ;) så jag gick kanske en månad utan ppiller när jag blev gravid. Man fåe ju hippas att det går lika snabbt denna gången med!!

Lilljass
2017-10-04 08:42
#108

Men vi tänker att vi kör varannan dag åtminstone fram till några dagar innan mensen ska komma ;)

RoxannaS
2017-10-04 11:53
#109

#107 Men tänk på att p-piller kan sitta kvar i kroppen länge efter du slutat. De brukar ta ett tag innan kroppen rensat bort alla hormon från dem och hitta sin vanliga balans igen. För vissa har de tagit uppåt ett år innan allt funkar normalt igen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilljass
2017-10-04 12:15
#110

#109 Jo jag vet. Men eftersom det gick så fort efter jag slutat med ppiller förra graviditeten så får man ju testa :) sen får vi se om det funkar eller inte

RoxannaS
2017-10-04 12:29
#111

#110 Okej vad bra. :) tänkte de finns dem som inte vet om det. Lika bra att påpeka ifall att. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Smulan_88]
2017-10-04 12:49
#112

#111 MEN det är ökad chans att det tr sig/att man blir gravid första tre månaderna efter p-piller stopp. Tror inte att många vet det, men har man ätit p-piller längre än 6 månader så kämpar kroppen enormt mycket för att hamna på "sin ordinarie" hormon nivå. Vilket gör att man har lättare att bli gravid och även ökad "risk" för tvillingar första tre månaderna. Därefter kan det bli svårare, men just första månaderna är det värt att ligga fram till mensen/ett +. Just för att öka på sina chanser så mycket som möjligt. Det är därför så många blir gravida de första månaderna ;)

[Smulan_88]
2017-10-04 12:51
#113

Ska tillägga att det hjälper till när man har pcos, hur bakvänt det än låter. Våran första tog 13 månader, andra tog 2,5 år och med tredje åt jag p-piller i 8 månader. Då tog det sig på andra försöket efter p-piller stop.

Lilljass
2017-10-04 12:59
#114

#111 ja jättesnällt att du påpekar det :D #112 jaha jag visste faktiskt inte det om 3 första månaderna!! Då är det ju verkligen värt att köra på nu direkt efter haha!! Hoppas att det blir något inom dom 3 första månaderna haha jag har såååå dåligt tålamod och vill att allt ska hända nu på en gång haha :D

[freeatlast]
2017-10-04 15:43
#115

Enligt kalendern ska jag ha/haft mina fertila dagar slutet av september och nu i början av oktober. Är det vanligt att få väldigt ont tiden runt ägglossning? Jag har alltså ruskigt ont och är väldigt öm i nedre delen av magen och båda äggstockarna "hugger till" osv. Trodde att man bara brukar känna i den äggstock som släpper ett ägg? …men jag har som sagt ont i båda.. Men det kanske inte är något konstigt?

Tassen94
2017-10-04 16:05
#116

Jag får ont i båda sidor ibland. Oftast är det så att det bara släpps 1 ägg på en sida. Däremot så kan det mogna ägg på båda sidor och då får man ont, men det behöver inte betyda att dem lossnar på båda sidor (även om det KAN vara så också )

Tassen94
2017-10-04 16:08
#117

Jag har förövrigt precis börjat tempa, egentligen säger ju inte min karta så mycket eftersom jag inte tempat en månad ens. Men min temp är jämn och högre än vanligt. Däremot sjönk den på äl+8 och höjdes igen äl+9. Är det sant att tempen KAN dippa när ägget fäster? Eller beror det med största sannolikhet på typ sömnkvaliteten osv? :)

ForestSpirit
2017-10-04 20:40
#118

Hoppar in här igen då vi fick missfall 27 augusti, eller ett ma då fostret dog i vecka 8 och upptäcktes i vecka 11.. Fick mensen 4 veckor efter, dock väldigt sparsam blödning me hoppas att ägglossningen intw fördröjs pga det, för det verkar som att jag har det nu. Så vi testar igen.

Annons:
Lilljass
2017-10-04 21:58
#119

#118 vad tråkigt för er!! Lycka till !

ForestSpirit
2017-10-04 23:00
#120

#119 Tack detsamma! :)

Rowanmc
2017-10-05 07:29
#121

Haha blir galen, HUR fick jag mens IDAG?! fyra dagar innan BIM. Hade sex hela den veckan men blev ändå inte gravid. Nästa gång kanske

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2017-10-05 10:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Nu är det ÄL på G. Haha. Sticker som tusan i äggstocken. Blev ju nyfiken på de där med att testarna visar positivt av sprutan. Så var tvungen att testa i morse. Nog blev testet positivt av dem allt. Så om 14 dagar ska vi testa på riktigt. Hoppas de tar sig. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilljass
2017-10-05 13:50
#124

Idag har jag som träningsvärks känsla i nedre delen av magen…. har inte gjort något för att anstränga magmusklerna det senaste. Så undrar vad det kan vara?? Någon som har haft liknande?? :)

Tassen94
2017-10-05 15:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Äl+12 och helt blankt cb early. Känns som mens på g.. :(

Annons:
RoxannaS
2017-10-05 15:51
#126

#125 Predictor early sägs vad bättre


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
2017-10-05 16:02
#127

#125 #126 Instämmer! Kan också rekommendera Predictor Early. Har aldrig fått spökstreck med dem, och har allmänt upplevelsen av att man verkligen kan lita på dem. Lite billigare än CB Early också. :) Tråkigt att det känns som att mensen är på väg. :(

Glow487
2017-10-05 16:12
#128

Jag är på BIM -3 nu och har sedan BIM -6 haft svagt positiva resultat med vanliga test (ej tidiga test). Har haft ont i ena sidan av venusberget, en smärta jag känner igen från min första graviditet, när jag gick igenom missfall. Men ont kan vara både ett bra och ett dåligt tecken så jag oroar mig inte alls. Jag får se helt enkelt vad som händer. Den där graviditetsglädjen har iaf tappat sin charm helt och hållet efter alla missfall nu, så jag kan inte påstå att jag skulle gråta floder om jag fick ett till missfall. Där emot skulle jag bli besviken och frustrerad, och känna att jag inte har tålamod. Hoppet blir lite mindre för varje gång, och det är tröttsamt. Men ger upp helt och hållet gör jag aldrig! Hoppas nån av oss snart (helst allihop) kan få hoppa in i tråden för dem som väntar barn år 2018. :) Tänk om alla bara föll in i den tråden med sina plus, likt dominobrickor! Haha, jaa, man vet ju aldrig.

RoxannaS
2017-10-05 17:14
#129

#128 Håller tummarna att det inte blir ett missfall, hur många har du haft? Kan ju tycka att de vore konstigt om de blir missfall varje gång de tar sig, känns ju lite sådär.. Håller tummarna i alla fall 🌺


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-10-05 17:27
#130

#126 #127 Jag tror inte det spelar så stor roll, jag är ändå på BIM idag så då borde det la synas. Usch, blev jobbigt denna gången. Gråtit massor..

Rowanmc
2017-10-05 19:20
#131

Jag fick även jag helt blankt på test i onsdags, också så mens idag istället för söndag.. superkonstigt då min mens aldrig under mina 3 år utan p-piller kommit på annan dag än den de ska på. Särskilt inte såhär mkt för tidigt!! Vad fan?! Efter mensen nu ska vi köra varannan dag fram tills "fertila veckorna" och då köra varje.. om det inte händer ngt då kommer jag nog bli orolig! Har blivit gravid på första försöket två gånger, gjorde dock abort andra då det var så nära min första.. tänk om något gick sönder typ :-/ fick en störtblödning två veckor efter aborten och fick åka ambulans, blodvärden gick från 132 till 94 på någon timme bara. Hoppas verkligen vi alla kan få plussa innan jul!!

Glow487
2017-10-05 20:13
#132

#129 Om jag inte får behålla detta embryo så blir det totalt 5 (åtminstone kända) missfall. Men gynekologen kallar "missfallen" för "biokemiska graviditeter" eftersom jag hinner få missfallen innan man kan se embryot via ultraljud. Hon menar på att det är av ren otur detta händer mig, eftersom min livmoder och mina äggstockar är excellenta i hennes tycke, och spermierna lika så (enligt spermieanalysen.)

Annons:
RoxannaS
2017-10-05 20:49
#133

#132 Vad mysko. Förstår inte hur de kan bli så. :/ är ju en tjej till här som har samma problem. :( hoppas de blir eran tur snart :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-10-05 21:34
#134

#131 Ja, kroppen kan verkligen spela en ett spratt när man vill bli gravid!! Men det är ju mycket som ska stämma så egentligen inte konstigt att det kan ta tid <3

Glow487
2017-10-06 08:11
#135

#133 Jaså, vem mer än jag? :) Trist att personen går igenom samma sak som jag, men skönt att veta att man inte är ensam faktiskt.

[Thiah]
2017-10-06 09:00
#136

#135 hon har varit ganska öppen om det så ser hon att du undrar så svarar hon dig säkert. :)

RoxannaS
2017-10-06 10:11
#137

#135 Tänkte på Ninni. Hon har skrivit högre upp i tråden om du kikar.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-10-06 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Var tvungen att åka och köpa ett predictor early. Envis som man är när mensen inte dyker upp. Negativt såklart. Blir trött på min menscykel asså.. Varierar mellan 28-34 dagar. Men lutealfasen är alltid 11 dagar. Nu är den plötsligt på 13 dagar..

RoxannaS
2017-10-06 10:57
#139

#138 Har du kollat upp så du inte har pco?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Tassen94
2017-10-06 11:04
#140

#139 Nej det har jag inte kollat faktiskt. Man får väl ändå inte hjälp förrän efter 1 år? :/

KerraK76
2017-10-06 11:51
#141

Hej Fick missfall i tisdags så nu gör vi snart ett nytt försök. Borde väl ha ÄL som vanligt efter MF?

RoxannaS
2017-10-06 13:28
#142

#140 Pco kan du få hjälp med ändå tror jag. Gör du en utredning på det (blodprov + ultraljud) kan du få hjälp med tabletter för att starta ÄL.

#141 Beror på lite hur långt gången du var, samt hur snabbt kroppen rensar ur hormonet efter graviditeten, man blir ofta lättare gravid efter missfall. Men dem rekommenderar en att ha en mens emellan.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
2017-10-06 19:15
#143

Jag får hoppa in här igen då jag fick missfall nu i veckan 😭 Var i vecka 10 och det är så jobbigt. Första graviditeten med 😢 Vill bara att det ska sluta blöda så jag slipper bli påmind varenda gång jag går på toa. Fostret kom ut igår, det var en väldigt konstig känsla. Rätt var det va när jag stod upp så kände jag bara hur något stort rann ur mig. Blödningen började i måndags. Stort som ett plommon ungefär var fostret med allt. Då insåg jag på riktigt att det var ett missfall jag hade. Även om blödningen innan gjorde att jag misstänkte det så har man ändå läst om dom som har haft blödningar utan missfall, så en gnutta hopp hade man ju ändå kvar. Idag var jag tillbaka på jobbet med, har inte ont längre och är piggare kroppsligt. 

Så nu blir det att bearbeta detta  och försöka blicka framåt och försöka igen när kroppen läkt klart 😕

Carpe diem!

Förväntansfull
2017-10-06 19:22
#144

#143 tråkigt att höra! Beklagar verkligen, vet PRECIS hur du mår o känner dig!! Tomheten man känner är obeskrivlig! Här kämpar vi på, MA i juli och MF för en vecka sen. Och idag skicka vi in egen remiss för utredning då vi kämpat ett tag för att få ett mirakel.. Kramar till dig!!

ForestSpirit
2017-10-06 19:29
#145

Förstår hur ni mår också, lite mer än en månad sen jag fick mitt ma också… kram till er! <3 Har ägglossning nu eller typ igår. Det hugger från och till i vänstra äggstocken. Ont!

NinniH
2017-10-06 19:48
#146

#135: Ser att de redan nämnt mitt namn. Det är alltså jag som tyvärr gått igenom flertalet kemiska graviditeter. Tror det är 5 eller 6 på raken nu, har tappat räkningen.. Det konstiga är att jag hade inga såna när vi försökte med sonen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
2017-10-06 20:59
#147

#145 Då är vi lika. Hade ÄL igår. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
2017-10-07 20:25
#148

#146 Beklagar att du har samma problem som jag. :( BIM är för mig imorgon, alternativt måndag. Min lutealfas (dagarna från ägglossning fram till beräknad/icke beräknad mens) är som tur är alltid 12 eller 13 dagar lång för mig (trots mina extremt oregelbundna cykler i helhet) så att jag kan ha bra koll på när mensskydd ska plockas fram/när graviditetstest bör visa något. Tycker mina svagt positiva test blivit svagare redan, så jag förväntar mig att det rör sig om en biokemisk graviditet igen, och att "mensen" dyker upp imorgon eller på måndag. Det gör förstås lite ont i hjärtat, men hellre att det är såhär än att jag får missfall flera veckor in i graviditeten. Eller nä.. jag vet inte. På ett sätt hade det varit skönt att få gå några veckor bara för att veta att kroppen "kan" passera några veckor till. Lät kanske hemskt… men ni förstår säkert hur jag menar, tänker och känner. :) Jag vill bara veta att min kropp funkar. Jag hade inte haft samma oro över dem biokemiska graviditerna om jag hade haft barn sedan tidigare tror jag, för då vet man liksom att, har det gått en gång med den här kroppen, så kan det gå vägen en gång till med den här kroppen. Förstår förresten din frustration NinniH, med att vilja ha ett syskon till grabben. "Storebrorsan" kommer bli en toppenbrorsa som redan längtar så. :) Det är fint att han har tankar om att vilja vara med och ta hand om en ny liten familjemedlem, innan den lille ännu inte ens finns. :) Men snart så.. vi får hålla varann i händerna och hoppas och stötta varann tills dess. Jag tror inte att vi hade blivit gravida, så många gånger som vi blivit, om inte våra kroppar hade känt sig redo för det. Vi ska ha lite tur bara också. :) Kram på dig.. och till er andra också som kämpar där ute!

Glow487
2017-10-10 19:41
#149

Sådär då, då bockar vi av nästa missfall. :( Fem stycken nu. Har mått ganska dåligt under de två första dagarna, men blödningen har avtagit lite och mitt allmäntillstånd är betydligt bättre. Nu börjar jag ledsna på det här, men jag får nog tillbaka gnistan igen när nästa ägglossning närmar sig, när man ser att det kommer en till chans att lyckas.

RoxannaS
2017-10-11 08:52
#150

#149 Nä men åh. Beklagar :( Själv är man på 11 dagar efter sprutan nu. Gravtestet helt blankt. Får se när man kan börja testa på allvar då. Tycker mig känna mig lite konstig i magen. Kissnödig hela tiden. Trött. Gråter för allt. Kan ju hoppas att de blir något den här gången. Så jobbigt att försöka och misslyckas gång på gång. Har gått över ett år nu. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Baaazinga
2017-10-11 17:50
#151

Cykeldag 13 och jag fick eb känsla av ägglossning på g. Digitalgubbe= glad. Tidigare ägglossning denna månad.

RoxannaS
2017-10-13 09:00
#152

Är på dag 10 efter sprutan. Dag 8 efter ÄL. Känner mig gravid. Kissnödig konstant. Gråter för allt och inget. Molande värk i magen till och från. Törstig hela tiden och dricker massor. Brukar normalt ha svårt att dricka pga magkatarr. Trött. Byxorna spänner obehagligt över magen. Vågar inte hoppas på mer än att jag är skengravid. Tog ett test i morse i alla fall. Och tyckte mig kunna ana något svagt på den. Men är väldigt osäker. Fick inte med de på bild i alla fall. Så jag kommer avvakta tills på måndag och testa igen för jag ska bort i helgen. Så nervöst!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-10-13 09:48
#153

Ca 8 dagar sen ÄL och jag känner knappt något alls. Enda jag märker är att jag fått massa finnar i ansiktet och på bröstet. Sen har jag de senaste 2 dagarna känt något "ilande"/borrande känsla på höger sida. Väldigt svagt streck på testet i morse, så nu blåhåller jag mina tummar att det faktiskt fäster ordentligt och styrkan ökar på!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Baaazinga
2017-10-13 21:28
#154

Jäkla dunder förkylning och man ej hemma. Inte mycket verkstad denna gången. Vi hade sex samma dag som gubben på testet blev glad och sen inget mer. Visst är det typ ingen idé 2-3 dagar efter ett positivt äl-test?

Sowa
2017-10-14 13:16
#155

#154 en del sidor säger att ägget är befruktningsdugligt upp till 48h efter ÄL men oftast tycker jag det står 12-24h. Sen är frågan när ägget släppt. Ökningen av lh startar ÄL processen och är inte själva tidpunkten när det sker. Hade jag varit dig hade jag kört en gång till om ni orkar. Annars räcker det ju med en gång om man prickar rätt och allt går bra :-)

NinniH
2017-10-14 17:51
#156

Dagens test är snäppet starkare och nu behöver jag inte kis för att se det, typ. 😛Brösten har börjat ömma helt plötsligt. Åh, måtte det vara vår tur nu! Hoppas så att det ökat tills i morgon!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ForestSpirit
2017-10-14 18:55
#157

#156 hoppas det tar sig! :) Själv så undrar jag om jag hade en veckas försening på ägglossningen, hade som ägglossning precis som vanligt (10 dagar efter mensens första dag) men 16 dagar efter hade jag ännu tydligare ägglossnings sekret?! Och sugen på att sexa till det som bara den. Så nu vet jag inte om jag ska ha mens nu till veckan (tisdag el onsdag) eller en vecka längre.. svårt och veta om missfallet ställt till det -.-

ForestSpirit
2017-10-14 18:56
#158

16 dagar efter mensens första dag alltså!

RoxannaS
2017-10-14 19:06
#159

Har fortfarande molvärk i magen. Ska testa igen på måndag tänkte jag. Känner mig mig lite gravid. Tror jag


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-10-14 20:46
#160

#159 hoppas verkligen det tar sig för dig den här gången!

Annons:
Aftonstjärna
2017-10-14 21:58
#161

Hej alla!

Jag är helt ny på forumet :-)

Försöker bli gravid med nr fem. Lika älskad och efterlängtad fast jag redan har fyra barn.  Har ju lite odds emot mig, är över 40 år samt har fått diagnosen PCO men hoppas ändå! 

Sammanfattning: hade ingen mens på 1 år när jag slutade med p-piller i 26-årsåldern. Genom UL fick jag reda på att jag hade PCO.  Barn nr 1 kom till på tredje pergotimekuren (trippelkur). Barn nr 2 kom till 11 månader efter barn nr 1 föddes. Vilket var otroligt; mens varannan månad/var tredje och oregelbunden (jag ammade ej heller).  Barn nr 3 kom till direkt när vi började försöka trots att jag inte hade någon aning om när jag hade ÄL. När vi började försöka med nr 4 och tog ut kopparspiralen fick jag helt plötsligt regelbunden mens. Aldrig haft! Testade med ÄL-tester 2 ggr/dag men bara teststrecket som syntes. Inget ÄL-streck alls, syntes ingenting. Men gravid blev jag efter tre månader :-) 

Tog ut hormonspiralen i augusti och var lite nervös för att mensen inte skulle dyka upp. Men jag blev så himla glad för jag fick positivt på mitt första ägglossningstest någonsin, har ju aldrig hänt förr, och mens exakt två veckor efter det. Nu var det ju så att mannen hade hög feber, så det blev ju inget senaste ägglossning :-( Men nya tag denna månad! 

Jag hoppas på BIM 6 november! Hoppas på bebis 2018. 

Nu har jag minsann klickat hem en massa ägglossningstest. Har alltid kört med stickor, men nu har jag uppgraderat mig till stavar. Har ju lyckats få positivt på ett ägglossningstest i alla fall. 

Lycka till alla som kämpar!

RoxannaS
2017-10-14 22:29
#162

#160 Tack snälla! Vaknade för övrigt i morse av att jag var kissnödig. De gör jag aldrig i vanliga fall hur kissnödig jag än är när jag vaknar. Så de kändes knäppt. Haha. #161 Varmt välkommen hit! Vad roligt! Du är inte ensam om att ha pco kan jag lova. Jag är en av dem som har det bland annat. Har fått äta Letrozol 4 kurer nu (det nya istället för Pergotime). Efter ett år helt utan ägglossning men någorlunda jämn mens i alla fall. Haft flertalet cystor nu och fick därför prova spruta med ovitrelle för att tvinga blåsan att släppa ägget så det inte ska bli cysta igen. Så hoppas på att de tagit sig nu. Ska testa på måndag morgon tänkte jag. Men har haft lite symtom nu men har inte visat något på test än i alla fall.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
2017-10-15 00:38
#163

Välkommen :) önskar er all lycka! #162 det märkte jag sist nu när jag var gravid också, himla kissnödig av att jag vaknade av det. Ikväll har jag legat och mått illa och hugg i tjejmagen. Ont i fogarna fast det får jag vilket fall som helst om jag har varit på en längre promenad, vilket jag har idag. Men man hoppas ju såklart att det kan vara något xD så irriterande och inte veta när mensen ska komma bara.. om jag har som innan missfallet så ska jag ha mens senast på torsdag. Sen har jag också galna tankar som att jag är gravid sen förra ägglossningen innan första mensen efter missfall, för den varade bara i typ 3 dagar med några timmars intensivt blödning. Men det är väl för mycket att önska haha :D

Aftonstjärna
2017-10-15 07:56
#164

Bara två frågor då jag är ny och inte helt säker hur allting fungerar här 😊 Ser ju att man svarar på varandras inlägg genom siffror, men finns det något annat sätt? Jag vet att man kan skicka meddelande. Svaren och responsen från inlägg är väldigt få? Sen undrar jag vad "karma" med tillhörande siffror menas med här?

Denna kommentar har tagits bort.
[Thiah]
2017-10-15 08:18
#166

#164 Välkommen :) Att svara ett specifikt inlägg genom att sätta en hashtag + inläggets siffra är det vanligaste sättet. Vill du svara personen privat så kan du skicka meddelande. Tyvärr är det dom två sätten som finns i nuläget. Vad är "karma"?

Aftonstjärna
2017-10-15 09:08
#167

#166 

Det står under "mer om mig",  där det står ex namn,  födelseort, osv.  Där står "karma" med.

Annons:
jspn
2017-10-15 09:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Hjälp mig nu!! Lite om mig: har pcos och har haft väldigt mycket övervikt. Gjorde en gastric sleeve i mars i år och har sen dess gått ner 43kg. Har inte haft spontan mens på flera år.. men den 21 september kom den som ett brev på posten och ca 2 veckor innan det mådde jag dåligt och till och med svimmade så det skulle kunna vara en ÄL då, sen kom mensen som sagt den 21. Tänkte att kanske ÄL kommit igång och hade därför sex varannan dag i en vecka kring ungefärlig ÄL beräkning. Nu är jag några dagar innan BIM och har fått sega vitstrimmiga flytningar, typ som ÄLflytningar men inte lika tjocka och sega. Bröstvårtorna blir styva av minsta lilla och är då väldigt känsliga och har haft en väldigt häftigt humör senaste dagarna.. kan det vara tecken på grav? När kan jag då testa? Jag har ju ingen aning om hur lång min menscykel är då jag inte haft nån fungerande cykel tidigare. Men om den skulle vara "normallång" så ligger jag på BIM-4 idag.. flytningarna sitter precis vid slidöppningen, de rinner inte eller nåt. Bifogar bild på flytningarna. Ursäkta för luddigt inlägg men kan inte låta bli att googla och tänka hela tiden. Tänk om det är något? 😊

[Thiah]
2017-10-15 09:20
#169

#167 aha, det har jag inte ens tänkt på faktiskt. :p #168 det där ser ut som när jag får ÄL. När jag varit gravid har flytningarna blivit vattnigare.

jspn
2017-10-15 09:29
#170

#169 kan ÄL komma så här långt efter mens? Vet ju att jag kan ha väldigt oregelbundet om den nu skulle ha kommit igång.. får inga starka utslag på ÄL stickorna jag tagit nu i två dagar men har även läst mig till att vi med pco/pcos inte ska lita på ÄL tester då våra kroppar sällan producerar tillräckligt av LH hormonet för att de ska synas på testerna..

RoxannaS
2017-10-15 10:04
#171

#163 Samma idag igen. Vaknade vid 7. Aldrig vaknat så tidigt förut. Haha #164 Välkommen! Om du kollar i inläggen som man skriver # och nummer i så blir dem blåa. Om du då klickar på den så kommer du automatiskt till inlägget med det numret. Därför skriver man så. För att de ska vara lätt att backa tillbaka och kolla vem som svarade vem. :) #168 Verkar lite mysko. Antingen så har du ÄL nu såhär sent. Man kan må dåligt vid ÄL också. Eller så kan de vara så att alla flytningarna inte hunnit ”sköljas ur”. Men prova ta ett gravtest med morgon urinen. Visar det inget. Så fortsätt ha sex bara. Och testa igen om typ en vecka om inte mensen dyker upp. De är jätte svårt att svara på. Lättaste hade varit via ultraljud eller blodprov för att se om du har ägglossning eller har haft men de kan vara svårt att få i tid också


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
jspn
2017-10-15 10:27
#172

#171 Tack för ditt svar. Får vänta på testen som kommer till veckan så ska jag testa då 😊

RoxannaS
2017-10-15 12:33
#173

#172 Man kan ju även ha dubbel ägglossning men att dem kommer vid två olika tillfällen under cykeln också.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-10-15 13:09
#174

Det har varit otroligt svårt för mig att räkna ut ÄL tidigare. Negativa test och inga tydliga ÄL flytningar eller känningar. Oregelbunden mens. Jag känner att det spänner lite i äggstockarna idag. Brukar någon ha så att det känns "något" i äggstockarna en vecka före ÄL? ÄL tror jag inte att det är, då mina cyklar alltid varit 30-40 dagar. Är bara på dag 10 idag. Beräknas få ägglossning dag 18. Hoppas jag verkligen, är nämligen bortrest dag 19 och 20 😬 Vet nog inte vad jag har för cykel, det tog 6 veckor att få riktig mens efter hormonspiralen. Detta är första riktiga menscykeln. Jag har egentligen ingen aning om hur lång den är.

Annons:
RoxannaS
2017-10-16 15:38
#175

#174 När du inte vet kan du försöka ha sex varannan dag reda efter mensen slutat. Då kan du inte missa ÄL. Och de gör inget om du är borta två dagar. Spermier kan överleva längre än så om de är bra kvalite på dem. Så haka inte upp dig på hur lång cykel du har. De går ändå. :) de svåra är dock sen att veta när du bör testa med gravtest. Har samma problem själv nämligen. Runt 27-48 dagar kan min variera. Har dock inte ÄL naturligt mer än kanske 1 gång per år om jag har tur. Men de hjälper ju inte ändå :P


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-10-16 15:43
#176

Är för övrigt på äl+11 idag om ÄL nu blev av vilket jag börjar bli skeptisk på med allt molande på höger sida i höjd med äggstocken… Tog ett test i morse. Helt blankt.. Testerna ska kunna läsa av 7 dagar efter befruktning. Så hoppet börjar överge mig nu… Blir nog aldrig min tur igen. Tabletter, sprutor, cystor… Långa väntetider. Ovisshet. Långa cykler. Allt går emot mig känns det som. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-10-16 19:24
#177

Fick starkaste hittills på test i morse, men fortfarande så sjukt svagt… Har ingen bra känsla över det här. Så jag räknar med att det går åt skogen..igen.. 4 dagar kvar till BIM.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2017-10-16 20:47
#178

#176  Testerna KAN ju läsa av så tidigt. Men jag tror faktiskt att det är vanligare att de ger utslag senare ändå. Dessutom ger olika graviditeter olika mycket, HCG så man vet aldrig :-) Lycka till!

#177 Åh, vad spännande. Ett svagt streck är väl positivt? Grattis i så fall! 

Hoppas det går bra! Jag har fyra graviditeter bakom mig, och strecket har alltid varit svagt ända tills vecka 5-6.  Svaga streck behöver inte betyda att det inte kommer att gå bra. Jag har aldrig fått missfall trots svagt streck. Så svagt att det knappt syns i v 4+0 alla fyra ggr. 🙂

Aftonstjärna
2017-10-16 20:59
#179

#177 Åh, råkade läsa att du drabbats av flera kemiska graviditeter. tråkigt :-(  Är det så att du om du inte testar hade du inte fått reda på dem, eftersom mensen bara hade kommit som vanligt? Jag förstår dock om du testar, eftersom jag är den kategorin som testar 3000 ggr före BIM 😉Även om strecket inte blir starkare är ju hoppet inte ute. Mina streck ökade faktiskt inte alls den första veckan…

NinniH
2017-10-16 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

#179: Nja, jag hade nog fått reda på dem ändå. Dels eftersom jag haft vissa symtom och dels för att jag tempar också, så det syns på tempen de gånger mensen kom senare.

Här ex på den här kurvan så höll sig tempen uppe fram till ÄL+17 och jag får mensen senast ÄL+15 (med tempdipp någon dag innan eller samma dag).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-10-16 21:58
#181

#178 Jo så är det ju. Men man har ju ändå lite hopp om att de ska synas tidigt när man har tidiga test. Men räknar inte med att de blev något iaf. :( lika bra. Hellre glatt överraskad än falskt hopp


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
ForestSpirit
2017-10-16 22:35
#182

Slutade tidigt idag för en gångs skull, tänkte att jag skulle få så myclet gjort. Hann diska undan lite och damsuga sen slocknade jag i sängen :o händer fan aldrig att jag somnar mitt på dagen. Sen nu på kvällen har jag gått och rotat i skafferiet, kakor o chips.. xD och är ändå helt dödstrött nu på kvällen.. men så jämför jag med sist jag var gravid då jag hade hur mycket lotion flytningar som helst, det har jag inte nu. Usch fan hatar den här väntan på BIM. -.- Hugg i äggstockarna när man hostar, nån annan som varit med om det?

Aftonstjärna
2017-10-16 23:02
#183

#181 Håller tummarna för att det är din tur nu!

onewayticket
2017-10-17 00:53
#184

Hoppar bara in så här. Ytterligare en vän/kollega som blivit gravid… blir otroligt deppig

ForestSpirit
2017-10-17 19:25
#185

Någon som vet om mens cykeln ändrar sig efter missfall?

Aftonstjärna
2017-10-17 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Vid förra ÄL fick jag svagt pos dagarna före, för att få positivt en gång. Har bara fått positivt en gång av 1000 tagna test 😂 Strecket syns oftast inte alls. Hjälp mig nu! Hur kan testen bli så olika?? Är staven känsligare? Skillnad på testen? Tagit på samma urin. Jag tror det blir ÄL de närmaste dagarna… är på dag 12. Ser att det inte är positivt, men jag får sällan något utslag så jag hoppas och tror att ÄL är på gång!

Aftonstjärna
2017-10-17 19:41
#187

#184 Förstår att det är jobbigt när man själv vill bli gravid. Om man inte har några barn kan man dessutom tycka att det är fruktansvärt orättvist, att andra blir gravida som redan har flera stycken. Jag känner lite att jag inte har rätt att känna mig nere när andra blir gravida. Jag har redan fyra, så känslan är liksom… pinsam 😞 Det är ju faktiskt ganska löjligt, jag som är så lyckligt lottad.

jspn
2017-10-17 20:22
#188

Första gravtestet taget, bim-2 (ungefär) negativt. Taget på em. Provar imorgonbitti 👍

Annons:
RoxannaS
2017-10-17 20:40
#189

#188 Håller tummarna, ska prova imorgon igen jag också 🙈 äl+13 imorgon


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-10-18 07:08
#190

Jahapp, där kom mensen ett par dagar för tidigt.. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

jspn
2017-10-18 07:55
#191

#189 har du tatt ditt test än? Mitt va negativt nu också.. har såna känningar i magen och ner mot ljumskarna imellanåt, flytningarna är rikligare ibland och fattigare ibland. Öm om bröstvårtorna, uppsvälld mage och ett jäkla humör. Men ja, allt kan ju va tecken på att mensen är på g… 😔 fortsätter testa imorgon eller på fredag 😃

[Thiah]
2017-10-18 08:17
#192

#189 äsh va sjutton! Ska dom hjälpa mer om detta inte fungerar? Eller är dom ännu sådär tafatta som vården varit? #190 :( har du fått kontakt med vården ännu? För nu måste ni ju få någon slags hjälp?

RoxannaS
2017-10-18 08:26
#193

#191 Japp. Helt blankt här med… Samma symtom här med. Säkert mensen som kommer snart då.. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-10-18 20:42
#194

#193 Så länge det inte kommer någon mens finns det hopp!

Vad roligt att det är flera som är synkroniserade med menscykeln :-) Ni kan ju följas åt varje månad. Fast hoppas det inte blir så länge till, utan att det föds en massa nya bebisar istället…

Är det någon som är runt dag 13?

RoxannaS
2017-10-18 21:19
#195

#194 Jo men är fortfarande skeptiskt på om ÄL blev av. Tog kontakt med en tjej som spår med pendel. Och ställde henne frågan. Hon övar dock ännu. Men enligt pendeln och henne så ska jag ha blivit gravid. Så vi får se till helgen om de visar sig. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
ForestSpirit
2017-10-18 22:47
#196

BIM idag eller imorgon (om jag ska gå efter min gamla cykel..) har ganska mycket värk i magen idag, hoppas det växer nåt där inne istället för att det skulle vara mensvärk. Illamående och yrsel har slagit till idag. Diskuterade lite sambon om hur länge jag ska vänta med att testa mig, är ju inte direkt billigt med gravtest.. "Äh, testa om några veckor tycker jag!" Säger sambon då :o Jo tjena!! xD like that's gonna happen. Kollar runt på flera forum, googlat och fråga på flera forum om ens mens cykel kan förändras efter mf.. men ingen tycks veta :/ hade det inte vart för det ägglossnings liknande flytningar förra veckan hade jag nog ändå inte undrat.

[Thiah]
2017-10-18 23:01
#197

#196 min cykel har ändrats varje gång jag fått MF ellee när jag gjorde abort. Det är som om min kropp börjar på nytt igen efteråt.

Sowa
2017-10-19 14:47
#198

Ni som redan har barn har ni blött något i början av graviditeten? 

Jag har haft relativt sparsam mens som dessutom började med brunt blod första dagen. Äl+8 förra månaden stack det till en bit under naveln som senare övergick till känslan av att det var kolsyra på insidan av magen. Sen mensen kom har jag nästan varje dag känt mig yr till och från och nedre delan av magen känns annorlunda. Jag försöker intala mig själv att mensen och yrseln är kroppens omställning efter p-pillerna som jag slutade med i mars och att magen känns lite större pga kakor och godis :-) Men visst vill jag någonstans tro att det kan vara en liten. Är även i stor riskzon för skengraviditet så mycket möjligt att det är det kroppen håller på med… Det här med att hålla sig ifrån symtom är svårt när kroppen ändrar på sig ;-)

JonnaB
2017-10-19 15:01
#199

Ni som Plussat tidigare än BIM hur tidigt testade ni då? Bim-?

ForestSpirit
2017-10-19 23:07
#200

#197 okej får se hur allt blir. Idag har jag varit riktigt snurrig i huvudet, svimfärdig ett tag. Och illamående. Köpte test och tänkte göra det på söndag om inte mensen dykt upp :)

mollyt
2017-10-20 07:23
#201

En liten paus från forumet verkade ha varit bra för mig. Jag börjar vågar hoppas nu! Men jag har ett digitalt test hemma också som jag ska testa om några dagar. Jag tycker det är två streck men min man vågar inte hoppas…

mollyt
2017-10-20 07:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Oj, bilden kom inte med till mitt inlägg nyss.

Annons:
Tassen94
2017-10-20 07:38
#203

Det tolkar jag som positivt :D

RoxannaS
2017-10-20 08:03
#204

#201 Jodå. Nog är de två sträck allt! Grattis! Här är mensen på väg igen… Bruna flytningar nu som mitt hopp är ute återigen… Verkar inte som att jag ens fick ägglossning av den här sprutan heller.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
2017-10-20 08:22
#205

#201 Stort grattis! 🙂

/Surpan

mollyt
2017-10-20 08:24
#206

Tack hörni! ❤️ Åh vad tråkigt #204 Jag beklagar 😥

[Thiah]
2017-10-20 08:39
#207

#204 vad händer nu då? Vilket är nöst4a steg alltså?

RoxannaS
2017-10-20 08:45
#208

#206 Tack känner mig lagom ledsen :( #207 Jag vet inte. Får prata med killen lite hur van vill göra


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Cilla89a
2017-10-20 08:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Vad tror ni om dessa? Övre från igår BIM -2 och det undre är från idag BIM -1

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Förväntansfull
2017-10-20 09:17
#213

De är båda positiva 202 o 209! Grattis! :)

ForestSpirit
2017-10-20 09:59
#214

#201 #209 Grattis till era plus :D

RoxannaS
2017-10-20 14:12
#215

Där kom mensen..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-10-20 18:49
#216

#192: Har ju kontaktat fertilitetsenheten tidigare och fick svar för ca 2 veckor sedan att vi kommer bli kallade för första besök ang utredning inom 90 dagar.. Så jag gissar att vi kommer få vänta tills i januari när vi försökt 1 år..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Aftonstjärna
2017-10-20 19:46
#217

#192 Anledning att du får en tid inom 90 dagar är att det är vårdgaranti. Du ska få vård inom 3 månader, men kan också få tidigare.  Det var likadant när jag skulle ta ut min spiral eftersom jag blev remitterad till gyn pga av att BM inte hittade trådarna. Tid inom 90 dagar.  Men jag ringde och pushade på, och sa att jag kunde ta ett återbud när som helst. Hur vore det om du ringer och säger det? Jag hade tur och fick en tid efter fem dagar jag varit hos bm pga av ett återbud :-)

Aftonstjärna
2017-10-20 19:49
#218

#202  #209 Stort grattis till er båda! 🙂

[Thiah]
2017-10-20 20:17
#219

#216 okej. Känns det bra att ni ändå finns i systemet?

NinniH
2017-10-21 12:34
#220

#217: Problemet är att vi inte kan ta en återbudstid med kort varsel, utan behöver minst en veckas förvarning för att det ska funka. 

#219: Känns väl varken eller just nu. Kanske känns bättre när vi väl får kolla upp oss. Just nu är det mest frustrerande.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2017-10-21 20:44
#221

#220 Hoppas verkligen ni får en tid snart! Det behöver ju inte ta 90 dagar, det kan ju gå fortare om ni har tur…

ForestSpirit
2017-10-21 22:48
#222

Ingen mens här än, men tog ett rfsu imorse och inbillade mig att jag såg ett svaaaaagt svagt svagt sträck, men inte starkt nig för att fånga på bild.. har försökt. Men börjar tappa modet lite ändå, har kollat min temp (dock bara några gr) nu i veckan och den har varit hög, 37.1, 0.5c högre. Men nu kollade jag nyss så var tempen 36.3, min vanliga :/ såå det känns kört.

Baaazinga
2017-10-22 13:15
#223

Jag har anat svaga svaga sträck men nu idag ÄL +9 ingenting så svagt så inte ens kameran kan fånga. Ger upp hoppet lite för denna gången nu..

Annons:
Rowanmc
2017-10-23 17:40
#224

Hallå, hur länge iom ägglossning kan man ha molvärk egentligen? Har haft ont nu en vecka, som mensvärk.. väldigt jobbigt, inte kraftig smärta men jobbig ihållande, strålar lite ut i benen typ. Enligt appen hade jag ÄL i torsdags men ja plus minus 1-3 dagar… vad haft ont minst en vecka nu.

Sowa
2017-10-23 17:48
#225

#224 Det är nog väldigt individuellt. Den senaste månaden har jag bara haft 2-3 dagar som varit smärtfria. Har en cykel på 26 dagar. I början hoppades jag det var växtvärk men nu några månader senare så har jag vant mig vid att det inte betyder någon liten för min del.

RoxannaS
2017-10-23 18:35
#226

#224 Det kan vara så att din ägglossning inte blev av utan att din äggblåsa blev övermogen och blev en vätskefylld blåsa istället. Det händer mig varje månad. Och då får jag konstant molvärk. 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-10-23 20:51
#227

7 st negativa ägglossningstest mellan dag 12-18. Dag 17 var starkare än de andra, men inte positivt.  Ägglossningstest verkar fungera dåligt på mig (har blivit gravid tidigare på trots bara negativa test), men kan ändå inte låta bli. Jag GISSAR att jag kanske hade ÄL dag 17…

Det där med att jag fått ett positivt test är halvsant. Det var NÄSTAN positivt, saknades lite färg :-) Men jag fick mens exakt 2 veckor senare, och jag har aldrig fått ett så starkt streck så jag tolkade det som positivt.

Jag skulle tycka att det skulle vara lite kul att identifiera ägglossningen, men det verkar ju vara omöjligt… Känner ingenting, kan inte se på sekretet heller. Aldrig haft det klassiska ÄL-sekretet (tro, mig, jag har kollat :-)) Verkar vara så många här som har koll på när ni har ÄL

Jag hoppas på ett positivt grav-test den 6 november. ❤️ (men jag kommer tjuvtesta  alldeles för tidigt). Jag hoppas på en massa juli-bebisar här inne. Jag vill helst inte föda barn i juli, men jag är inte så kräsen, bara det blir en bebis! September hade passat mig bättre, men det går ju inte att vänta för jag fyller 41 nästa år…

Aftonstjärna
2017-10-23 20:53
#228

#225 Härligt att ha en cykel på 26 dagar, inte lika lång väntan… Jag har 30-40 dagar, mindre kul… *avundsjuk*

Sowa
2017-10-23 21:06
#229

#226 kanske är det jag råkar ut för, att jag inte får ägglossning. Får ju inte två lika starka streck på testerna men känner av mer smärta och får ÄL sekret så jag har antagit att jag har ÄL som vanligt. 

#228 När det kommer till väntan så är det skönt med en kortare cykel men jag kan inte låta bli att ha lite panik av att det går åt många ägg och tiden rusar på. Blir ju inte yngre… Har även mycket mensvärk och på senare tid börjat få PMS så hade varit skönt med lite mer tid mellan gångerna så jag hann återhämta mig bättre. Tycker jag är sur och trött nästan hela tiden. Däremot är det skönt att vara så regelbunden som jag är. Kan skilja på en eller två dagar men skulle jag gå över mer än så är det hög tid för grav test :-)

RoxannaS
2017-10-23 21:10
#230

#229 Kan mycket möjligt vara fallet


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aftonstjärna
2017-10-23 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

Alltså, har jag missat stegringen? Jag vet att alla tre är negativa… Starkare än så här har jag aldrig fått på ÄL test (trots att jag vet att jag haft ÄL pga av graviditet). Det i mitten är dag 17… undrar om jag ändå hade ÄL igår…

Aftonstjärna
2017-10-23 21:27
#232

#229 Äsch, du gör åt många ägg = fler chanser. Jag gör åt färre ägg men mindre antal chanser att bli gravid tills bäst-före-datum 😉 Jag hoppas på en cykel på 31 dagar denna månad!

RoxannaS
2017-10-24 00:24
#233

#232 Så kan man också de på det. Tyvärr har jag inte lika mycket positivt tänkande kring det längre. Ett och ett halvt år utan att få en ny chans. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LaSadie
2017-10-24 07:16
#234

@aftonstjärna Jag kan aldrig se stegring på ÄL-test men har ÄL.

Sowa
2017-10-24 08:38
#235

#232 Jo om det bara ville bli något😮 Är det inte så att de som släpper få ägg eller sällan har längre fertilitet? Jag har fått höra det angående en vän med PCOS. Men vi hoppas på att allt funkar som det ska och håller tummarna för en julibebis, ÄL borde varit igår.

RoxannaS
2017-10-24 09:01
#236

#235 Jo det stämmer. Men ju äldre man blir ju högre blir ju riskerna också. Så man vill ju ändå inte vänta för länge. Så känner jag i alla fall. Och även med hjälpmedel verkar de som att alldeles för många måste göra ivf för att de ska bli något. Vilket inte heller känns så roligt. Man vet ju inte hur lång tid de tar innan man väl lyckas. Så de är väldigt skrämmande och stressande om du frågar mig. Vad jag fick höra här om dagen, vet dock inte om det stämmer, så fick jag i alla fall höra att de varje månad blir en äggblåsa som spricker men som är tom. Och de tyckte jag lät helt sjukt. Varför skulle gyn säga när man har en mogen äggblåsa att man då kan räkna med ÄL om blåsan nu då är tom? Hur ser man de ens? Gjorde ju inte precis livet bättre. Känns mer nu som att chanserna minskade ytterligare eftersom de äggblåsor man triggar igång kanske inte ens innehåller något ägg.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-10-24 21:01
#237

#235 Jovisst, kan det vara så. Men man vet ju aldrig. Jag har PCO, min ägglossning verkade komma igång på äldre dagar 😊 Hade utebliven mens för 10 år sen… var som lättast att bli gravid vid 35 då jag för första gången fick regelbunden mens. Ja ja, någorlunda 30-40 dagar… kunde vara 30-100 dagar före 35… nu har jag haft hormonspiral i 5 år, men mensen kom efter 6 veckor. Blev så glad att få "egen" mens!! Då kan vi följas åt! Jag tror jag hade ÄL i söndags… men ej säker.

Annons:
Aftonstjärna
2017-10-24 21:04
#238

#234 Verkar inte funka för alla med ÄL test. Bara en massa onödiga pengar för mig. Men får jag mens den 6 nov borde jag haft ÄL…

Rowanmc
2017-10-25 10:15
#239

Asså en dum fråga kanske men jag kan inte detta, om man får mens varje månad, kan man dra slutsatsen att man haft ÄL? eller kan man få mens endå? Jag trodde jag hade relativt goda kunskaper inom detta men känner mig väldigt osäker. Denna månad hade jag både ÄL sekret och livmodertapp(?) som flyttades upp typ. Kände ÄL i magen också, ”mensvärk” osv. Idag är allt borta!

Sowa
2017-10-25 10:29
#240

#236 Är båda parterna redo finns det absolut ingen anledning att vänta. Jag träffade min partner ganska sent i livet och sen dröjde det ett tag innan vi båda var redo att börja försöka. Det jag känner press över är tanken på att jag "slösat" så många ägg redan. Låter kanske jättedumt men det är en skrämmande tanke som finns i mitt huvud. 

Vad jobbigt det där med äggblåsor. Känns tråkigt att informationen från gyn verkar luddig, tycker även att det ofta är olika information från olika personer. Undrar om de kan se skillnad på tomma äggblåsor och de med ägg i via VUL?

#237 BIM är 5/11 här enl mina beräkningar, hoppas verkligen att det är vår tur nu. Förra månaden kände jag inget hopp om att det skulle ta sig men nu har jag en positiv känsla att det kanske går.

RoxannaS
2017-10-25 10:46
#241

#239 Du kan få mens utan ägglossning ja. Det finns inga dumma frågor. Slemhinnan växer i normala fall även om äggblåsorna inte mognar och släpper ägg. Jag har mens varje månad. Har inte haft ägglossning på över ett år. :( det heter dock inte mens då men vi säger så ändå eftersom man ändå inte vet om man har ÄL eller inte. :) #240 Håller med dig helt. Sitter med samma funderingar själv. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Baaazinga
2017-10-25 18:44
#242

Min kropp beter sig annorlunda. Idag kom mensen på ÄL 12 har typ aldrig hänt. Förra månaden varader den bara tre dagar brukar vara minst 5. kan den ha blivit oregelbunden? Gravtest somvosar svagt varje månad fattar nada.

RoxannaS
2017-10-25 21:27
#243

#242 Ring till gyn och be dem kolla upp dig. Låter ju verkligen mysko. Kan vara svårt att bli gravid med så kort tid mellan ÄL och mens.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Baaazinga
2017-10-25 21:42
#244

Kan det vara att jag ammade till dotter var 9 mån och jag bara haft mens i 4 månader sen avslut? Fortsätter det ska jag kolla upp.. men känns ej som vanligt.

Annons:
Aftonstjärna
2017-10-25 21:56
#245

#239 Nej, det är inte säkert att man haft ÄL fast man haft mens tyvärr. Men min kropp har fungerat så att när jag inte har ÄL har jag ingen mens alls. Men jag kan ju inte veta till 100% om jag verkligen haft ÄL trots mens… Jag tror bara det.

ForestSpirit
2017-10-28 19:29
#246

Mensen kom i onsdags så kör vidare. Tog det ganska hårt..

Aftonstjärna
2017-10-28 20:49
#247

#246 Åh, nej vad tråkigt! 😕 *styrkekramar*

ForestSpirit
2017-10-29 00:05
#248

Sjukaste är att brösten har blivit större NU efter att jag slutat blöda, ont gör dom också. Antar att det kanske är hela kroppen som knas efter ett mf.

ForestSpirit
2017-10-29 00:06
#249

Och tack #247 <3

Aftonstjärna
2017-10-29 20:23
#250

Eftersom jag är ganska ny här funderar jag på vilka som är här inne.  🙂

Hur många är vi och när är det BIM för er andra?

För min del är det 6 november. Tänk att jag slösade ett graviditetstest (babyplan testa tidigt test) idag. Onödigt. Det finns ju vissa som får plus i vecka 3, men det är ju rätt ovanligt. Såklart det blev negativt. Inga symtom har jag heller… kan minnas att mitt första symtom har varit extra kissnödig och hungrig före jag testade positivt de andra gångerna.

RoxannaS
2017-10-29 22:56
#251

#250 18:e för mig. Men vi försöker inte. Men har ju sex ändå så man vet ju aldrig. Tog Letrozol den här månaden också. Men hittills har den bara gett mig cystor så räknar inte med något


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Sowa
2017-10-30 09:17
#252

BIM 5/11 här. Vet inte hur det känns. Fick en positiv känsla efter ÄL och har sedan haft dragningar i livmodern som blivit molvärk vid äl+5. Har haft i stort sett konstant molvärk de senaste månaderna så känns ganska lyxigt att det varit så lite värk denna gång. Känner mig mer svullen än tidigare och haft ilande smärta i underlivet men allt kan bero på att kroppen håller på att anpassa sig efter p-piller stoppet i mars. Vill så gärna tro att det betyder något bra men det känns näst intill omöjligt att vi skulle bli gravida. Tänkte testa på lördag BIM-1, hoppas på två streck då.

RoxannaS
2017-10-30 09:43
#253

#252 Håller tummarna!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-10-30 13:32
#254

Har BIM runt 16-17 november, beroende på när ÄL sker.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

onewayticket
2017-10-30 18:45
#255

Nu är min ÄL över så nu börjar väntan, BIM är 12:e :)

Lena90
2017-10-30 19:09
#256

Vet inte riktigt när jag har BIM. Men denna veckan är fjärde efter veckan jag fick missfallet. Så vet inte riktigt när jag kan förvänta mig den. Om nu min cykel har ändrat sig. Har däremot idag och igår har lustiga väldigt slemmiga flytningar som är lite färgade av mörkrött eller pytte rosa. Kommer bara på pappret ibland när jag varit på toa. Ser inte inte ut som ÄL sekret jag har haft innan jag blev gravid heller. Känner lite svag värk i höger sida idag. Så får vänta och se om det är mensen som är på gång.

Carpe diem!

NinniH
2017-10-31 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#257

Verkar som om boragon har effekt. Den verkar då i alla fall ha hjälpt till att stabilisera hormonerna än så länge. Tempen ligger mycket lägre denna månaden, lägre än den gjort under hela året. Nu är den nästan i nivå med hur den var när vi försökte med sonen för 5 år sedan. Fortsätter hoppas att det är ett bra tecken. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sowa
2017-10-31 08:41
#258

#253 Tack! ❤️ Pendlar mellan hoppet att det kanske är något och tanken på varför vi skulle ha tur denna månad. Ibland när man läser forum så känns det som att om det inte går de första 3 månaderna så kommer det inte gå utan hjälp. 

Nä, det får nog bli en depp-dag idag. Stämmer tyvärr att hormonerna börjar dala vid den här tiden om det är mens på gång så lika bra att förbereda sig på den…

Annons:
[Smulan_88]
2017-10-31 09:51
#259

#251 en tanke bara… om ni inte försöker, varför äter du då letrozol?

RoxannaS
2017-10-31 10:10
#260

#259 För att den håller min mens regelbunden så gott som. Diffar 27-32 dagar nu. I vanliga fall diffar de 27-48 dagar. Jag tycker de är jobbigt att inte veta när den kommer. Mår bättre när den kommer regelbundet. De kan även hjälpa om man har tur att kroppen kommer igång med ägglossningen själv.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-10-31 13:41
#261

#258 Tänkte att min statistik kommer att muntra upp dig. Antal månader det tog: Barn nr 1: 12 mån Barn nr 2: 11 mån Barn nr 3: direkt Barn nr 4: 3 mån Det är inte kört för att första går trögt :-) Många försöker mer än 3 månader. Även de som inte behöver hjälp. Fast jag verkar ha lättare att bli gravid ju äldre jag blivit. Tydligen typiskt för dem med PCO. Jag fick dock hjälp med nr 1 (pergotime), men de andra gick utan.

RoxannaS
2017-10-31 14:31
#262

#261 Pergotime verkar funka bättre än Letrozol iaf. Synd att man inte hann få dem alltså. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sowa
2017-10-31 15:54
#263

#261 Tack! Det är det här jag behöver just nu ❤️

Om vi får barn i framtiden så ska de få höra hur efterlängtade de var när de blir 18 ;-)

Tassen94
2017-10-31 15:58
#264

Blir inget denna gången heller. Rycker på axlarna och känner just nu att blir det så blir det. Har inte känt mig så stressad eller ängslig denna månaden. Jag önskar att jag bara kunde låta bli att hålla koll, men min kropp visar så tydligt när jag ska ha ÄL så jag vet ändå alltid när det är dags.

Aftonstjärna
2017-10-31 16:31
#265

#262 Vad är det för skillnad på Pergotime och Letrozol egentligen? Äter du Letrozol varje månad? Följer gyn upp det varje månad?

När jag åt Pergotime var jag tvungen att göra UL efter varje månad för att se hur det såg ut (för att se vilken dos jag behövde).  Fick öka dosen 2 ggr. Med trippelkur blev jag gravid. Det konstaterades på UL att jag var överstimulerad efter den kuren. Trodde att vi hade misslyckats men ingen mens kom, och magen svullnade.  Var hungrig hela tiden.  Det visade sig att i magen bodde vår nu 12-årige son. ❤️

Annons:
RoxannaS
2017-10-31 17:30
#266

#265 Letrozol är egentligen för bröstcancer osv. Den är mildare än Pergotime. De är dock svårt att hitta information om Letrozol i det ändamålet då den är tänkt för annat. Men Carl von linne har en klinik som har info om den om man söker på Google. Kika gärna där. Ja jag har ätit varje månad ett par månader nu. Tror de är 5 månader. Har bara haft uppföljning en gång av dem dock. Valde att söka själv då för kliniken som gav mig dem hade noll uppföljning. Sen har de varit spring på gynakuten vis cystorna för att jag fått så ont av den så sett vad som sker på den vägen. Pergotime tog dem bort för att de var så hög risk för tvillinggraviditeter och lite annat. Och sen var den för billig påstod min gynläkare.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-10-31 20:30
#267

#265

Kan den bara skrivas ut i en dos? Fördelen med pergotime är ju att man börjar med en tabl/dag, och höjer nästkommande månad om det inte hjälper.  Pergotime kanske har mer biverkningar? Jag minns att jag fick tillfälliga synstörningar och blev rejält deppig. 

Fast det verkar som om även om man äter Letrozol så ska det det följas upp. Man kan ju bli väldigt dålig om man blir för överstimulerad. Men det kanske är mindre risk med Letrozol än med pergotime?

RoxannaS
2017-10-31 22:30
#268

#267 Den skivs ut vad jag vet i en förpackning på 30 tabletter. De är 2,4 mg(?). Man kan öka på om de inte hjälper med enkel men de är ju ingen garanti att de hjälper. Mitt problem verkar mer vara att äggblåsorna mognar. Men släpper inget ägg. Jag har aldrig använt Pergotime så jag vet tyvärr inte skillnaden på dem. Vet att jag mår lite illa några dagar efter sista tabletten. Men annars har de inte varit något. Man kan bli för överstimulerad av Letrozol också. Så vitt jag vet ska man bli uppföljd på båda


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Rowanmc
2017-11-02 13:28
#269

Ingen mens idag men negativt gravtest :-( konstigt nog så känns det inte öht att mensen är påväg, vilket det alltid gör.. brukar gå upp mkt i vätska och bli nedstämd men känner mig helt tom snarare, ”normal” i kroppen osv. Jättekonstigt. Trist! vättre lycka nästa gång.. tredje gången gilt förhoppningsvis.

Rowanmc
2017-11-02 21:10
#270

Nu har iaf mensen kommit som ett brev på posten. Borde inte deppa, har ju bara försökt aktivt i två månader men ändå… var superfertil två tidigare gångerna så nu börjar man ju undra :(

Förväntansfull
2017-11-03 06:33
#271

Ni som fått missfall nångon gång, har ni blödit mer första riktigt mensen efter missfall . Jag blöder nu mer, fler dagar och hade mer ont också..

LaSadie
2017-11-03 11:59
#272

Jag gjorde det. Ungefär lika mkt och länge som med missfallet. Missfall v6

Annons:
Förväntansfull
2017-11-03 12:57
#273

Ok för jag blöder mer nu än vad jag gjorde vid missfallet (blödde inte så mycket då)

RoxannaS
2017-11-03 20:34
#274

Jag tror jag har fått ÄL!! Jösses. Fik riktiga såna där ÄL flytningar nu. Kanske vänster sida kicka igång ordentligt nu. Den verkar inte ha funkat alls på månader. Höger får jag bara cystor på. Helt otroligt. Får se vad som sker. Killen vill ha sex iaf. :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-11-03 21:33
#275

Fler testmissbrukare? Ärligt talat, jag måste sluta klicka hem graviditetstest! Har testat sen 7 dagar före BIM varje morgon. Vet att man KAN få plus då. Så onödigt, då chansen inte är stor. Alla mina test var väldigt negativa, och jag är väldigt skengravid. Vad man än googlar på kan vara gravidsymptom… 😂 Jag fick till exempel ont i min ischiasnerv, och vet ni det kan man få före man testar plus. Det kan vara hormonellt. Jag har inte kännt av den på många år. Men så dog mitt hopp när jag läste att man kan få ont i den före mens också. Verkar vara många som tror att de är gravida före man testar, även jag försöker hitta symtom. Är sjukt trött på kvällarna, tror egentligen att det är omställningen till vintertid, men men, hoppet kvarstår 😁 Men men, det blir ett till test imorgon bitti på två dagar före BIM… 👌

NinniH
2017-11-04 07:55
#276

#275: Testmissbrukare här med. Köpte faktiskt en massa test från wish förra månaden, som jag väntar på ska anlända.. 😎 Nu har jag ju precis haft ÄL, men känner jag mig själv rätt kommer jag säkerligen börja testa alldeles för tidigt den här gången med. 😇


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-11-04 10:07
#277

#275 Kan väl räkna in mig själv där också. Köpte ju ett 100 pack tester. Tror jag har 8 kvar nu. Köpte dem förra året. Gav bort ett par stycken till en kompis dock men de var inte så många. Haha. Helt galet alltså. Testar också alltid för tidigt. Men de står ju på dem ”7 dagar efter befruktning” så då hoppas man ju på det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-11-05 08:04
#278

Negativt på -1 BIM. Känner inga gravsymtom heller. Sen känner jag heller aldrig när mensen är på g. Sen är jag förstås ej säker när/om ÄL inträffade. Inträffade ÄL efter dag 19 är det kört, för jag var bortrest resten av veckan… Det är ju inte heller säkert att jag är på -1 BIM. Kan vara fler dagar till mensen. Bara att vänta! Så länge inte mensen dyker upp är det ju bra, men den kan ju bara lite oregelbunden. Ångrade att jag började testa så tidigt. Jobbigt med alla dessa negativa test. Nästa månad ska jag tidigast testa -2 BIM!!

Aftonstjärna
2017-11-05 21:32
#279

Hur går det för dig, Sowa?

Annons:
Lena90
2017-11-06 08:40
#280

På tal om första mensen efter missfall som några ovan nämnde. Idag är det 5 veckor sen jag började blöda när jag fick missfall. Blödningen höll igång hela veckan och veckan efter minskat till lite gammal blod några dagar som sen slutade. Kan cykeln bli förskjuten efter missfall eller när borde jag kunna vänta mig mensen? Jag är inte helt säker på när jag har haft ÄL. Det har inte varit så tydligt som jag är van vid. Vi har fått till det när lusten har fallit in. Är det läge att testa eller ska jag avvakta lite till?

Carpe diem!

RoxannaS
2017-11-06 08:53
#281

#280 Jag tror de är individuellt. De beror mycket på hur länge man blöder. Hur länge kroppen har hormon kvar i kroppen. De kan den ha i upp till 8-9 veckor efter missfall. Så de är svårt att svara på när. Men kan iaf säga att de finns en risk att din vanliga cykel blivit rubbad.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-11-06 08:55
#282

Igår hade jag för övrigt ännu mer trådiga flytningar. Nu var dem riktigt trådiga. Så får se vad som sker nu. La ju försöken på is men har ju sex ändå. Så de finns ju alltid en chans i alla fall.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-11-06 19:47
#283

Kul att det är fler testmissbrukare här inne :-) 

Men vad lite aktivitet det är här inne. Jag undrar om någon har fler tips gällande gravidsajter som är mer aktiva? 

Min mens har fortfarande inte dykt upp. Trodde jag hade ÄL för två veckor sedan. Men det är baserat på ett ÄL test med hyfsat starkt streck (inte positivt) och jag tyckte att sekretet såg fertilt ut. Så jag hade beställt en menscykel på 32 dagar. :-)

Men kan ha fel. Utebliven mens hos mig kan även bero på PCO eller evighetslång cykel på över 40 dagar. Så nu känns det som om jag inte alls vet när jag ska ha mens. Dag 32 idag. Förra gången jag var gravid testade jag positivt på dag 35. Väldigt väldigt svagt streck. Strecket blev inte starkt förrän slutet av vecka 5. 

#282 Tror du försöker… i alla fall liiiiite. 😉 Hoppas ni lyckas denna månad!

mollyt
2017-11-06 19:58
#284

#283 Vad tråkigt att du upplever att det är lite aktivitet här inne på gravid iFokus, nu har jag förvisso ingen erfarenhet av någon annan sida men jag har under mina år här tycket att denna sida är så himla bra och trevlig!

Aftonstjärna
2017-11-06 20:38
#285

#284 Jag tycker också det verkar vara trevligt här den lilla tid jag varit här.  Jag har tänkt stanna :-) Men många kommentarer/inlägg får inte alltid respons.  Antar att det inte är tillräckligt många personer  i varje tråd.

RoxannaS
2017-11-06 22:15
#286

#283 Försöker gör jag inte, men hoppas såklart, för jag vill ju. Haha

Håller tummarna för dig med ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2017-11-07 12:16
#287

Fattar nada nu. Vaknade i morse och hade så ont i magen att alvedon 665 mg inte hjälpte. Är öm i hela magen typ. Vad tusan är de frågan om? Brukar få ont i magen efter Letrozol men inte som nu


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Denna kommentar har tagits bort.
Rowanmc
2017-11-07 14:55
#289

Har köpt hem clearblues digitala ÄL test, tiopack. Någon som testat dessa? Fick negativt idag, vilket var väntat men ville ändå testa. Ska ha ÄL om en vecka enligt appen och min mens tog slut endast fyra dagar lång, i söndags (sista dagen). Har fått rikligt med flytningar idag (normalt??)… känner mig nedstämd och irriterad, kanske pmds som börjar. Kollade dock på tester efter att jag tagit ur det ur den digitala behållaren, såg ett blått kontrollstreck samt ett ljusblått bredvid, vad tror man om de? Är det logiskt att testa varannan dag så länge man får negativt? Man borde väl inte kunna missa då eftersom den ska detektera de två mest fertila dagarna, ”idag och imorgon” liksom. Isf borde jag kunna testa varannan dag, eller? Någon som kan detta? :-/

RoxannaS
2017-11-07 16:46
#290

#289 Tror du kan testa varannan. Försök att ha sex ändå fast dem inte ger utslag. För de är inte alltid dem funkar för alla. Du bör inte kunna missa när de börjar stegra om du testar varannan dag.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2017-11-07 21:32
#291

#289 Tänkte också prova digitala nästa månad, då de andra inte verkar funka på mig. Hoppas de funkar för dig! Om jag inte är gravid, vill jag ha min mens nuuu! Jag lever ju med hot om utebliven ÄL och mens. Jag hade en dröm om någorlunda regelbunden mens, och att även jag kunde få ha en BIM dag. Då vet man direkt om man blev gravid eller inte, praktiskt! Dag 33 idag. Känner mig varken gravid eller att det är mens på g. Hur mkt jag än känner efter. 😀 Förra graviditeten testade jag positivt på dag 35…

NinniH
2017-11-07 21:54
#292

Har molvärk som kommer och går. Den här gången är den riktigt ordentlig också.. Väldigt rikliga flytningar har jag med, typ som lotion. Testade i morse fastän det är för tidigt. 🤐 Så supersvagt att det inte syns på bild än.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Thiah]
2017-11-08 09:15
#293

#285 det är lätt att missa vissa inlägg om det skrivits många på rad så det kan också vara en orsak. :) #287 kan det vara ny cysta som spräckts? Ska du in på mera kontroller av äggledarna? #292 När har du BIM? Ska ni få hjälp denna gång?

Annons:
RoxannaS
2017-11-08 09:54
#294

#293 Jag vet inte. Jag tror inte de. Jag tror jag fick ÄL. Men kan ju haft cysta på andra sidan ändå. Så de skulle kunna vara. Men de känns lite märkligt för de mesta satt liksom i mitten av magen inte på sidan som cystan brukar kännas på. Nej vi la ju bebisverkstaden på is egentligen. Så jag tog en kur Letrozol bara sådär ändå. Hade den kvar. Vill hålla menscykeln kort. Men de verkar som att jag fick ÄL av den denna månaden. Misstänker att de var vänster sida som vaknade till liv. Kommer inte gå på mer kontroller nu i alla fall. Kommer få ha ykb nu på utbildningen så kan inte vara borta ifrån den i alla fall så. Vi får se om 1,5-2 veckor


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anett83
2017-11-08 10:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#295

Hej vad tror ni🤔

Anett83
2017-11-08 10:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#296

En bild till🤔

[Thiah]
2017-11-08 12:04
#297

#294 okej, hellre ÄL än cystor hursom. :) Vad roligt med utbildning!?

RoxannaS
2017-11-08 12:54
#298

#297 Ja jag håller med. Men de känns som att jag antingen fick dubbel ÄL eller cysta på ena sidan. Så hoppas på att de blev ÄL i alla fall. :) Ja de är super kul! Ska bli lastbilschaufför :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-11-08 13:28
#299

#293: BIM är runt den 15:e om jag inte räknat fel. Vi har i alla fall fått brev om att vi kommer bli kallade inom 90 dagar. Men än så länge har vi inte fått någon tid för första besöket och det tror jag inte vi får förrän nästa år..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Thiah]
2017-11-08 16:06
#300

#298 va häftigt!- #299 är det lång väntetid i ert landsting?

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: