Annons:
Etikettallmänt
Läst 966 ggr
Wellcraft
9/10/17, 10:00 PM

Varför gör det ont?

Är i vecka 14 och har börjat få så gryymt ont i ländryggen och bäckenet.
Speciellt om jag varit ute och rört på mig mycket, då känns det som jag går sönder på kvällen.
Svårt att böja på mig och har extremt ont efter jag suttit ellr legat ner.
Känns som att hela bäckenet låser sig typ.
När jag ligger på rygg så knäpper det och knakar ibland, sen kommer smärtan.
Ska till bm i veckan men frågar ändå här.
Vad kan de vara?
Foglossning redan?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
tlover
9/10/17, 10:22 PM
#1

Det kan mycket väl vara foglossning, jag fick det från vecka 10 eller vad det var

l'm back

[Smulan_88]
9/10/17, 10:41 PM
#2

Låter helt klart som foglossning.

Jess89
9/10/17, 10:46 PM
#3

Fick också foglossning tidigt så låter inte omöjligt. Ta upp det med din barnmorska så blir du säkert inbokad hos någon som kan hjälpa dig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Wellcraft
9/11/17, 11:15 AM
#4

Okej tack. Så himla jobbigt bara när jag är ensam med två högenergiska hundar som måste ha sitt Storgråter Bara att kämpa på trots smärtan på något vis.
Får kolla om det finns något smärtstillande man kan få.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Jess89
9/11/17, 1:03 PM
#5

Om det är foglossning kan jag tipsa om att inte göra saker som gör för ont. Det gör att du får ondare efteråt. Det finns hjälp att få bland annat ett bäckenbälte och övningar du kan utföra hemma.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[postmortum91]
9/15/17, 10:24 PM
#6

Jag fick förra graviditeten kring vecka 9 och samma denna gången så garanterat foglossning

Annons:
Elsa
9/16/17, 9:13 AM
#7

Jag fick foglossning redan i vecka 6 (!!!!) hemskt.. och det höll i sig tills hon kom ut i vecka 38. Ush vad slut jag var i kroppen pga foglossningen. Känner av det ännu (bebis är bara två månader iofs) men det är mycket bättre. Försök undvika det som du märker är jobbigt för kroppen, även om det förstås är jättesvårt! Jag är dessutom förskollärare och jobbade med 1-2 åringar, inte det ultimata för mina fogar så i v27 blev jag sjukskriven på halvtid.


[Thiah]
9/16/17, 9:18 AM
#8

#7 vae försiktig även efteråt också. Min ena fog läkte inte på nästan 2 år för jag glömde att vara just försiktig :/

[Thiah]
9/16/17, 9:21 AM
#9

Gå inte i trappor om du kan undvika. Måste du gå så ta ett trappsteg i taget som barn gör. Alltså båda fötterna ska stanna på varje trappsteg. Undvik sidorörelser. Försök Stiga ut ur bilen med båda benen samtidigt. Blockvända i sängen är också bra. Sluta sitta med benen i kors eller skräddare på golvet. Måste du stå upp längre stunder så stå på båda benen jämnt. Du kan gunga höfterna lite om det känns bättre. Sen kan det vara så att svanskota slutat gilla soffans mjuka hörn :( min gillar inte alls att jag har det skönt i soffan mera utan måste sitta på den lite hårdare delen.

Elsa
9/16/17, 9:23 AM
#10

#8 åh nej, stackare :( jag känner av det väldigt.. förra veckan tog jag en timmes promenad varje dag, fy hade så ont på kvällarna. Denna vecka har jag tagit en timmes promenad varannan dag och det kändes som att det passade bättre. Funderar på att ha på mig bältet då jag promenerar, kanske blir ännu bättre då!


Wellcraft
9/16/17, 11:53 AM
#11

Tack för alla tips. Det var ju foglossning som ni och jag trodde.
Har full panik nu då jag har hundar som måste ut och röra sig fysiskt och kommer behöva det hela graviditeten och tiden efter. 
Har haft riktigt ont vissa kvällar så jag inte kunnat resa mig, bäckenet och benen låser sig av smärta.
Så irriterad 😡Jag  tar mig ut och går ändå då jag måste.

Värst är det att gå i trappor, men jag bor ju så dåligt nu så jag bor många trappor upp i lägenhet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: