Annons:
Etikettförlossningsberättelser
Läst 2879 ggr
Djurälskaren87
8/25/17, 12:34 AM

Min förlossningsberättelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte dela med mig av min förlossning för er som vill läsa. Jag är förstföderska och hade fått tid för igångsättning på tisdag den 15/8 på morgonen. Väl på plats kollades CTG och de skulle kolla min tapp. Jag var öppen 1.5 cm. De valde att göra ballongSprängning på mig och när denna ballong är full och släpper ska man vara öppen 4 cm. Kl 02 släppte ballongen och jag kände direkt onda värkar och tyvärr hade jag fått lite feber med. Jag började få rätt täta värkar så de behövde inte sätta in någon värkstimulerade dropp ännu. Vi bytte rum till förlossningsavd och jag var öppen 7 cm och började med lustgas. Det gick rätt snabbt för sen var jag öppen 10 cm och jag tänkte nu är det dags. Tyvärr så gick det tillbaka till 9 cm igen och jag höll på i över 10 timmar men han kom inte ner i förlossningskanalen. Hans hjärtljud började gå ner och jag var nära att svimma av uttmatning. Vi försökte med flera olika ställningar för att få han att sjunka längre mer i bäckenet men inget hjälpte. Tillslut blev de alutsnitt då både mitt och hans mående blev sämre. Tyvärr förlorade jag över 2 liter blod under operationen pga överansträngd moderkaka. Han kom ut på 8 min men jag kunde inte ens se honom för jag var så borta och svinfärdig. De tog 45 min för dom att sy ihop mig och då äntligen möttes vi! Detta har vart en trauma för mig och just nu har jag svårt att föreställa mig att ens våga gå igenom en förlossning till men läkaren sa att de finns samtal jag kan få och hon sa du räknas som omföderska till dina 10 cm och jag har svårt att tro att nästa gång blir samma. Jag upplevde alltså igångsättning, vaginalnförlossning utan krystvärkarna då och snitt. Min son såg ljuset den 16/8 2351 och vägde 4410 kg och var 54 cm lång!

Annons:
flocken
8/25/17, 6:49 AM
#1

Bra jobbat. O man fixar fler förlossningar. Din låter lite som min ena. Var öppen 8 cm. Också igångsatt. Fick feber. Slutade med akut snitt. Pojken in på neo o jag in på ett annat rum. Tog nästan 2 dygn innan vi sågs. Låg inne i 1 vecka. Den andra sonen planerat snitt. Vår förstfödda dog 1 timme efter förlossningen. Man klarar mer än vad man tror

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Surpan
8/25/17, 8:51 AM
#2

Shit vad bra kämpat! Grattis till sonen! :)

/Surpan

fluffis
8/25/17, 11:02 AM
#3

Bra kämpat och grattis till sonen!

Hur mår du nu?

[Thiah]
8/25/17, 12:07 PM
#4

Låter verkligen inte roligt och jag förstår att du just nu känner att du aldrig vill gå igenom en annan förlossning. 

Se till att du får prata igenom det ordentligt med kunnig personal så att det inte blir och hänga i tankarna efteråt!

Grattis till pojken! 🌺

Upp till toppen
Annons: