Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1467 ggr
[Smulan_88]
8/17/17, 11:20 AM

P-piller och amning...

Började för en månad sedan med p-piller och är idag inne på 3:e sockerpillerdagen. Men mensen har inte kommit än.. jag tror absolut inte att jag är gravid. Men hur funkar det..? Jag hade ju inte fått tillbaka mensen innan jag började med piller, är det helt säkert att mensen kommer under "sockerdagarna"? Jag helammar ju, så tänkte att det kanske är därför den inte kommit än.. eller hur var det för er?

Annons:
Grace2009
8/17/17, 11:26 AM
#1

Jag ammar inte eller har varit gravid, men min mens kommer vanligtvis på 5e dagen sockerpiller, ibland 6e.

soundtrack
8/17/17, 11:33 AM
#2

Nu använder inte jag piller utan P-ring, men mensen kommer som den ska ta när jag tar ut ringen. Helammar. Mensen brukar komma 2-3 dagar efter jag tagit ut ringen.

[Smulan_88]
8/17/17, 11:53 AM
#3

#1 får ha lite is i magen då. Tänker för OM mensen inte kommer för att jag helammar, så vågar man ju inte riktigt ligga under sockerdagarna.. tänker så man inte får ägglossning då isf :*D I-landsproblem….. den kommer säkert i eftermiddag

[Thiah]
8/17/17, 12:17 PM
#4

Mensen kan hoppa över utan att nått är galet. Så ingen panik :)

[Smulan_88]
8/17/17, 5:17 PM
#5

#4 trodde inte den gjorde det när man åt p-piller utan att den "alltid" kommer då. Hur vet man då att man inte skulle kunna få ägglossning under de 7 dagar man knaprar sockerpiller? Tänker om mensen håller sig borta.. och under de dagarna borde man ju i praktiken vara oskyddad.

[Thiah]
8/17/17, 7:08 PM
#6

#5 min mens har kunnat strula som attans på piller, speciellt första året jag ätit. Aldrig tänkt på ägglossningen då eftersom man ändå ska vara säker de där 7 dagarna man äter sockerpiller.

Annons:
[Smulan_88]
8/17/17, 7:54 PM
#7

#6 hmmm… får se då.. jag hade tänkt att teckna gymavtal för att gå ner alla gamla gravidkilon och komma i form. Man binder upp sig i ett år… känns ju sådär OM man skulle vara gravid igen :-/ Ska dit på konsultation imorgon, får ta ett test innan OM inte mensen kommit. Och är det negativt kommer jag tänka att det är för att kroppen inte "är sig själv" än… När jag åt p-piller förra gången så kom det på dag 2.. men som sagt, kan ju vara olika. Och väger lite mer nu denna gången.. kanske det spelar in.

[Thiah]
8/17/17, 8:21 PM
#8

Ja ha is i magen. Du har dessutom just börjat med pillren + har andra extra hormoner i kroppen så den kan nog köpa lite amok.

Sarah
8/17/17, 10:43 PM
#9

Är ju inte negativt att gå till gymmet även om du är gravid, bara att anpassa övningarna :)

[Smulan_88]
8/17/17, 10:49 PM
#10

#9 nej det är klart ;) men jag brukar ha svårt att göra saker halv dant… allt eller inget, brukar det oftast bli. Sen bygger deras koncept även på högpresterande pass, som inte är anpassade det minsta för gravida… och kostar en hel del. Så skulle man va på tjocken finns det andra bättre alternativ så att säga.. Men men, är säkert bara för att det är "nära" inpå och att jag helammar. (Lilla är tre månader)

[Smulan_88]
8/18/17, 11:32 AM
#11

Idag kom mensen. :)

Upp till toppen
Annons: