Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 790 ggr
Tilda305
2017-08-13 15:30

Mens eller nidblödning?

Jag har en fråga, jag och min sambo försöker nu att bli gravida. Vi har inga barn sen tidigare så detta är nytt för oss. Vad är egentligen nidblödning? Kan den vara som mens?
Jag slutade med mina p piller den 8 Juli som jag har ätit i 8 år. När jag slutade med p pillerna fick jag också mens. Nu var det dags igen att få mens, den kom en-två dagar tidigare än räknat . Innan jag började med p piller hade jag ganska jobbig mens, blödde mycket och hade väldigt ont. Men denna var så otroligt kort. Jag hade ett jäkla humör och hade ont första dagen, sen blödde jag bara i två dagar, den sista dagen blödde jag bara lite på morgonen, sen ingenting på hela dagen. Så man kan mer säga att jag blödde i två dagar. Den försvann i fredags och igår kväll fick jag en flytning, brunfärgad sen ingenting. Idag när jag gick på toa kom det blod, jag tog en binda för att vara på säkra sidan. Det blöder när jjag går på toa men ingenting i bindan. (Första och andra dagen kändes och var precis som mens och min mens brukar aldrig vara för tidig utan snarare sen.)

Är detta en bara väldigt konstig mens eller kan det vara en nidblödning? Vad har ni för erfarenheter? 
Supertacksam för alla svar!
PS. Hur svarar man i denna tråden? Jag förstår det inte ;)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
AnnaFagerell
2017-08-13 15:54
#2

Sådär kan det hålla på ett tag när man slutat med p piller

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Tilda305
2017-08-13 19:00
#3

Anna Fagarell:  vad irriterande! Om det kommer och går, hur räknar man då ut när man har ägglossning?

AnnaFagerell
2017-08-13 19:55
#4

#3 jag fuskade och köpte ägglossningatest 😂 Klyddar det när man slutat med piller eller annat prev medel har man sällan också en bra ägglossning. Antingen får man testa varannan dag med test, eller så kör man bara på varannan dag 😂😂

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: