Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 2077 ggr
beckare
7/25/17, 9:59 PM

Stretch mark oil

Lite halv-pinsam fråga, men jag har gravid-oljan från Weleda (från Apoteket). I häftet stod det (och var även bild på) att man kan öva på att stretcha huden i vaginan på ett liknande sätt som det kommer vara under förlossningen. Det verkade som att de menade att man kulle använda olja till det med, men oljan luktar ganska starkt av lavender, så jag undrar om det verkligen är den oljan man ska använda till det? Eller finns det en annan utan doft för det? Är detta nått som folk gör och hjälper det?? x) Mvh //första graviditeten

Annons:
MinnaJosefin
8/4/17, 3:51 PM
#1

Hej! Jag har aldrig gjort så och har inte spuckit något under 2 förlossningar, inte ens någon bristning, det har räckt att bm har fått torka rent lite:) det där har ju med lite att göra vilket typ av hudvävnad man har tydligen.. men det är mycket möjligt att det hjälper att stretcha innan. Nu var jag inte så mycket till hjälp kanske men ville bara skriva att det kan hända att du faktiskt är helt "intakt" efter förlossningen:)

beckare
8/5/17, 11:07 PM
#2

#1 Åhh, vad skönt att det gått bra för dig ändå!! :) Tänkte att jag kanske helt hade missat nått som alla gör xD Tack för svaret!!

[Thiah]
8/6/17, 6:38 AM
#3

Tänk på att slemhinnorna är skörare under en graviditet så dom kan reagera på att få lavendel på sig. Under förlossningen får kroppen hjälp av en massa hormoner för att töja ut och sedan komma tillbaka till ursprungsform. Så är osäker på hur mycket det hjälper att stretcha innan. Jag blev tyvärr förlöst med sugklocka då sonen fastnade med näsan i en hudflik… Det betyder att dom var tvungna att klippa och sy. Men 6 månader senare märktes egentligen ingen skillnad mot förut. Underlivet är en hejare på att läka om man bara låter den sköta sitt :).

beckare
8/7/17, 1:42 PM
#4

#3 Vad skönt att höra!!

Upp till toppen
Annons: