Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 1529 ggr
Liljanlotus
2017-07-09 01:05

Kan jag vara gravid trots allt?

Hej! Jag tänkte dela med mig av mina tankar och fråga er. Förlåt att jag skriver detta här när denna sida främst vänder sig till personer som är lyckliga över sina graviditeter, men måste verkligen skriva av mig… Jag är en ung tjej som fortfarande går i skolan (gymnasiet). Jag går på p-piller och har inget fast förhållande. Jag går rakt på sak. I början av april låg jag med en kille, har alltså ingen relation med honom utan det var mer ett one night stand. Just den kvällen glömde jag mitt p-piller så det gick 38 timmar mellan 2 piller, vilket ju gör att skyddet inte längre fungerar. Det var otroligt dumt att vi trots allt hade sex och jag ångrar det djupt, men nu är det ju som det är… I början av maj började jag må illa ganska mycket. Blev såklart orolig, men när jag tog mina sockerpiller fick jag mens som varade i ca 1 vecka och var samma mängd som vanligt. Blöder ganska mycket oxå och har väldigt grov mensvärk. Har efter det haft mens 2 gånger till som såg ut och betedde sig på samma sätt. Jag blev oxå väldigt trött, fick ont i ryggen osv. Nu på senare tid har illamåendet börjat lägga sig, men är fortfarande trött och mitt högra bröst typ "ilar". Känns jättekonstigt. Det fladdrar oxå på ett mycket konstigt sätt under naveln. Känns så sjukt. Detta kan ju vara tarmrörelser, men kan inte släppa att det skulle kunna va ett foster. Jag har tagit ett graviditetstest på umo, tog det i slutet av maj. Alltså va det flera veckor efter sexet, så tog det inte för tidigt. Det visade negativt. Men fladdret bara fortsätter. Är så sjukt orolig att jag är gravid då jag har symtom som tyder på det. Jag vill inte vara det då jag knappt känner killen. Men vad tror ni? Kan jag vara gravid trots att jag har fått mens 3 gånger och tagit ett negativt graviditetstest? Eller är det jag som nojjar för mycket och typ skapar dessa symtom själv? Det känns ju relativt orimligt att jag skulle vara gravid med tanke på omständigheterna, men har läst om kvinnor som testat negativt genom hela graviditeten och haft regelbundna blödningar så är orolig ändå. Snart går ju tiden för abort förbi oxå, då jag är för långt gången. Om jag nu skulle vara gravid skulle jag förmodligen vara runt vecka 14 har jag räknat ut på nätet. Förlåt om detta inlägg verkar dumt eller som att jag är en oansvarig ung och dum tjej, det kanske jag är. Men jag behöver verkligen hjälp…

Annons:
Imasy
2017-07-09 01:43
#1

Jag tycker du ska ta kontakt med ungdomsmottagningen igen om du känner oro. Inte för att jag tror att du är gravid, men de kan ju göra ett vaginalt ultraljud tex, då ser man ju om det finns något foster eller inte.

Fladdret du känner i magen kände jag också under alla mina tre graviditeter, jag kan fortfarande känna det i bland, och jag vet med säkerhet att jag inte är gravid. Det händer ju mycket annat inne i kroppen också :)

RoxannaS
2017-07-09 02:35
#2

Jag känner igen mig lite i det du skriver. Jag har ju dock varit gravid 4 ggr. Men de där fladdret känner jag igen. Men de är tarmarna som spökar för mig. Lite annorlunda dock då jag vill bli gravid. Men jag tror inte heller att du är det. Jag tror du oroar dig för mycket och får symptomen därav. Men prata med umo. Berätta om din oro. Be om blodprov / ultraljud och säg att du måste få det för att du inte kan släppa tanken på det. Att de är de enda som kan få dig att slappna av igen. Och om de nu inte finns något där inne så skulle du nog kanske behöva gå till vårdcentralen och kolla upp dina bekymmer då de kan vara annat som spökar


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
EmiliaTorstensson92
2017-07-09 11:23
#3

Jag tror inte heller att du är gravid. Man ska ju ha tur om man lyckad bli gravid på första försöket. Är väl bara 25 % chans varje gång. Sen att du tagit gravtest och även fått tre mens. Tror mer det spökar i kroppen. Men förstår självklart din oro om du inte vill vara gravid och det känns så. Ta kontakt ned UMO eller vårdcentralen :)

Liljanlotus
2017-07-09 20:26
#4

Tack för era svar! Ska kolla upp det med umo. Vet att det nog egentligen är rätt liten risk att jag är gravid, men rädsla är ju inte rationell eller logisk så kan typ inte sluta oroa mig och tänka på det. Men kollar jag upp det en gång för alla vet jag ju tillslut. Tack iallafall <3

Upp till toppen
Annons: