Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 19210 ggr
[Thiah]
7/5/17, 8:26 AM

Vi som planerar barn 2018 #2

Här fortsätter vi 😃

Gamla tråden

Annons:
NinniH
7/5/17, 10:21 AM
#1

Att ha ÄL-flytningar såhär tidigt i cykeln är inget ovanligt, men jag brukar inte ha molvärk såhär pass tidigt. Inte som jag minns det i alla fall. Återstår att se hur pass tidigt ÄL infaller. Än så länge är jag bara på dag 10.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
7/5/17, 12:46 PM
#2

#264 Tack snälla! Jag vet inte hur det är med sex varje eller varannan dag, jag fick bara ordination av läkaren med varannan, minns inte vad han sa om de var för att inte missa ägglossningen, öka chans eller vad de var. För att inte bara ha sex precis innan ÄL infaller. Jag var i extas att han gick med på tabletterna så lätt så jag hängde inte med så mycket efter det. Haha. Har dock fått höra att har man inte jätte bra kvalité på spermierna är varannan dag bättre än varje. Men ja, jag vet inte. Haha

#266 Hehe okej, ska kika på länken du skickade. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
7/5/17, 8:20 PM
#3

Nån annan med lotion flytningar? Är ev på BIM idag eller bim-1/2. Vågar fan inte testa.

mollyt
7/5/17, 9:07 PM
#4

Jag är hungrig heeeela tiden, psyket spelar spratt med mig. Kan precis ha ätit och sen är jag hungrig igen. Suck!

ForestSpirit
7/5/17, 9:39 PM
#5

#4 samma här! Tänker att blir man inte tjock av graviditet så blir man det av all jävla mat man kastar i sig… xD

DenLin
7/6/17, 6:58 AM
#6

Här går jag och känner efter, jämför med hur det kändes förra cykeln när vi faktiskt lyckades för ett tag. Men det är lurigt att pms och graviditetstecken är så lika!

Annons:
Miss_s
7/6/17, 3:28 PM
#7

Hej, 

Kul att läsa om allas försök, önskar er stort lycka till :)

Jag blev gravid för ett par år sedan men fick då missfall, men nu har jag och sambon  enats om att försöka igen. Strax innan årsskiftet är planen att komma igång och jag längtar så klart (som så många andra) ihjäl mig efter en liten. 

Vad gör ni som inte kommit igång med barnverkstan än för att få tiden att gå liiite snabbare? :)

Jag är 30 år och sambon 33 år.

RoxannaS
7/6/17, 5:52 PM
#8

#7 Välkommen! Beklagar missfallet. Har själv haft 3 st. Varav en av dem blev abort för att fostret inte kom ut själv. De man kallar för missed abortion. (MA). Vad roligt att ni ska börja försöka snart. Försök hålla dig sysselsatt med sådant som roar dig. Vad de än kan vara. Umgås med vänner och familj och bara tänk att en dag är det din tur. Kanske kommer ni överens om att börja tidigare för att vad man vet. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ForestSpirit
7/7/17, 8:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Plussade imorse :D

Sparven88
7/7/17, 9:08 AM
#10

Grattis #9 !

soundtrack
7/7/17, 9:13 AM
#11

#9 grattis!

NinniH
7/7/17, 2:41 PM
#12

#9: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

DenLin
7/7/17, 2:44 PM
#13

#9 stort gratttis! 🎈

Annons:
RoxannaS
7/7/17, 4:21 PM
#14

#9 Grattis! Själv känner jag mig nedstämd. Igen. Fick höra av min äldsta brorsa som gifte sig här för inte så länge sen att dem väntar barn. Och de brast för mig. Först överlycklig för deras skull för att han äldst av 1/4 syskon vara jag och min andra bror redan har ett varsitt barn och de 4:e syskonet är bara 13. Men sen brast det. Blev så fruktansvärt ledsen och svartsjuk då jag kämpar och kämpar och bara hoppas på att tabletterna hjälper ÄL att komma igång. Känns så fruktansvärt orättvist att dem lyckades bara sådär från ingenstans. Medan en annan får kämpa och känna hur man misslyckas månad på månad.. Hatar att känna så. Vill vara glad för deras skull. Men ju fler jag hör som blir gravida ju mer ledsen blir jag. 😭


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
7/8/17, 9:00 PM
#15

#9 GRATTIS VAD ROLIGT!

#14 Jag förstår dig verkligen, du kanske kan prata med din storebror? Säga hur det är liksom, att du är jätteglad för deras skull men att det samtidigt gör dig ledsen - att han inte ska ta det personligt om du verkar…distanstagande? Ge lite inblick och förståelse tänker jag.

RoxannaS
7/8/17, 10:00 PM
#16

#15 De var nog inget han märkte. Bara de att jag blev besviken med att inte få bli gudmor. Men de gör dem ju för att ingen ska bli svartsjuk. Men tror inte han tog illa upp faktiskt.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
7/10/17, 6:18 PM
#17

Oj vilket illamående som dök upp idag.. Tillfällighet eller hoppingivande, det är frågan. BIM borde vara på fredag tror jag.

NinniH
7/10/17, 7:07 PM
#18

Hm, bara 2-3 dagar efter ÄL och brösten är redan ömma. Jag har aldrig ömma bröst såhär direkt efter ÄL. Halsbränna med. Great, min kropp är redan skengravid typ. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
7/13/17, 9:15 AM
#19

Ca 6 dagar efter ÄL. Fortsatt ömma bröst och mycket sämre tålamod känner jag. Tempkurvan ser spännande ut, då den just nu påminner väldigt mycket om gravidkurvan med sonen. I vanliga fall kan den hoppa lite, men är den relativt jämn. Så få se vart det här slutar. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

JonnaB
7/13/17, 9:37 AM
#20

Åh så roligt att många plussar och tänker skaffa barn till 2018. Här har vi precis haft första ÄL sen min son dog i magen i maj. Vi har kört med ÄL test nu och visade positivt igår så nu hoppas vi att det tar sig. Ska bli spännande o följa alla er andra på rean resa.

Annons:
Sparven88
7/14/17, 10:31 PM
#21

I dagarna väntas ägglossning, försöker ha sex i alla fall varannan dag. Kan ändå inte låta bli att tycka att sexet är såå tråkigt när man "måste". Samtidigt som vi kom fram till att man måste planera lite för att tajma in rätt dagar. Idag har jag haft rätt så mkt värk i magen,, så ägglossning sker nog rätt så snart. Beställde hem lite gravtest i alla fall, blir ju tokdyrt om man ska köpa på apoteket. Hur går det för er andra? =)

RoxannaS
7/15/17, 1:19 AM
#22

Väntar på att antingen mensen ska komma eller plus på Stickan


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
7/15/17, 7:46 AM
#23

Jag väntar nu på spänning precis som #22 på antingen mens el ett plus. Har ngn av er använt er av testa tidigt gravidtest? hur tidigt har ni testat då?

NinniH
7/15/17, 8:00 AM
#24

Såklart var jag dum nog att testa alldeles för tidigt, så jag visste ju att jag egentligen inte skulle bli klokare av det. Ser något supersvagt, men går knappt att få på bild.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

JonnaB
7/15/17, 8:22 AM
#25

#24 hur tidigt testade du? Står på testen att man kan testa så tidigt som 7dagar efter samlag? Men är det efter ÄL då?

DenLin
7/15/17, 8:55 AM
#26

#23 jag har använt clearblues testa tidigt. Men inte så tidigt som det står att man kan, tror att jag testat 3 dagar innan.

JonnaB
7/15/17, 9:10 AM
#27

Jag använde cb vanligt test förra gången då bim-5 o fick ett starkt plus, var då V4+5. Så hoppas kunna se ngt nästa vecka! ÄL i onsdags.

Annons:
NinniH
7/15/17, 9:23 AM
#28

#25: Testade på ÄL+8 och det är få som ens får något synbart då. Men det visste jag redan innan. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Lena90
7/15/17, 10:51 AM
#29

Hade slemmiga flytningar igår och har haft svag molvärk senaste dagarna så ägglossning har nog kommit :)

Carpe diem!

RoxannaS
7/15/17, 12:59 PM
#30

Jag har gravidkollens test. Ska kunna ge utslag redan 7 dagar efter befruktning


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Dexterr
7/15/17, 4:00 PM
#31

Hade mens 3 juni senast, som höll i sig i 6 dagar. 16 juni kom nästa blödning, som oxå höll i sig i 6 dagar, hyfsat riklig blödning o i samband med detta så slutade jag med gestrina. Jag vet inte om jag ska räkna den sista blödningen som mens eller inte.. i vilket fall så är mensen sen. Min kropp reagerar bra vid pillerstopp o mensen blir regelbunden direkt. Minns inte när vi hade oskyddat sex senast. Tror absolut inte jag är gravid MEN nu börjat min kropp hålla på som när jag va gravid med dottern, (någon dag innan ja plussa med henne). Så tankarna går ju.. Har tagit test för 3 dagar sedan som var negativt. Kan tillägga att jag haft mensvärk i flera dagar utan att någon mens kommer. Sen igår försvann värken o jag fick massa vattniga flytningar som gör att jag tror mensen kommit, och så var de när ja va gavid förra året. En graviditet skrämmer mig verkligen med tanke på hur min förra var. Samtidigt som man blir lite besviken på negativa test.. Tanken var att börja försöka först i september/oktober. Men slutade med pillrena tidigare då jag nästan blödde hela tiden.

RoxannaS
7/18/17, 8:15 PM
#32

Det som inte fick hända hände. Jag tog en kur med tabletter. Vi hade sex varannan dag i ca en veckas tid. Vi rök ihop i helgen och blev så osams att jag valde att ta mina saker och flytta. Och nu vet jag inte om jag är gravid eller inte. Så jag sitter här med panik och faktiskt hoppas på att jag inte blev gravid..😭


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
7/18/17, 8:39 PM
#33

#32 åh så jobbigt! Hoppas att allt löser sig på bästa sätt för er..

mollyt
7/18/17, 9:00 PM
#34

Vad jobbigt #32

Vi har också haft sex på ägglossning (väldigt tydlig ÄL denna cykel). Men nu har jag haft galet diarré senaste 5 dagarna och idag har jag sprungit och kissat stup i kvarten så är rädd att det är UVI på gång dessutom 😟 Känns inte alls kul. Tänker att kroppen kanske framkallar ett missfall om man mår såhär? Får se, testar nästa helg om mensen inte kommit innan dess.

Annons:
RoxannaS
7/18/17, 11:22 PM
#35

#33 Nä. För min del är det slut helt. Finns inget att lösa efter det som hänt. Tyvärr. Han var inte så mogen som jag trodde. Han blockade mig överallt dessutom så. #34 Nej jag tror inte du får missfall pga det där. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LaSadie
7/19/17, 9:57 AM
#36

Väntar på att repro öppnar igen så vi kan sätta in ett på nytt.

NinniH
7/19/17, 5:08 PM
#37

Verkar bli ytterligare en kemisk graviditet.. 😕 Från svagt men synbart plus på Testlagrets för bara någon dag sedan, till supersvagt på Predictor Early idag.. Dvs precis som alla andra gånger det blivit en kemisk..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Devya]
7/21/17, 8:15 AM
#38

Inget har skett här så vi går inför vårt sjunde försök i augusti men jag börjar nog tappa hoppet helt och hållet. Ska börja kolla upp det här med att vara fosterfamilj istället samt planera in att resa oftare. Orkar inte med att bli besviken mera så jag börjar med p piller igen i augusti. Då slipper jag åtminstone mina jobbiga menssmärtor som blir värre för var månad som går.

RoxannaS
7/21/17, 12:47 PM
#39

La in i en gravid app för att ha lite hum om när gravtestet kan börja visa något om de blev något. Skulle vara 3+3 idag. Hur tidigt tror ni de kan visa något? Har köpt tester från gravidkollen och dem ska känna av från 25 (vad deras nu benämningen på det var) alltså ca 7 dagar från befruktningen. Och de är fortfarande negativt på testen. Vad tror ni? Har svårt att veta när BIM ska vara också då min mens är oregelbunden som tusan. Allt från 28-48 dagar liksom. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
7/21/17, 1:59 PM
#40

Tänker att testen borde känna av någon av de närmsta dagarna iaf.

JonnaB
7/21/17, 2:59 PM
#41

Jag är med i 3+1 så hoppas att man får ett plus till söndag el måndag. BIM 27/7

Annons:
RoxannaS
7/21/17, 7:53 PM
#42

#40 Var det svar till mig? Har för övrigt jäkligt hemska flytningar. Vidriga. Bara rinner 😞 #41 Aha vad spännande 😍


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
7/21/17, 8:08 PM
#43

#42 ja, det var det, missade att skriva det! När jag var gravid hade jag vita väldigt krämiga flytningar innan jag plussade, men inga mängder.

JonnaB
7/21/17, 8:21 PM
#44

#40 ja så spännande. Hoppas du får ett plus snart. #43 jag har med haft lite vita/gula flytningar nu i 2 dagar. Hoppas det tar sig

RoxannaS
7/22/17, 12:03 AM
#45

Ja jag har ju vänt i det hela och hoppas att de inte blir något för då blir de abort. Gick ju isär med killen som i så fall skulle vara pappan. Men vill inte ha mer med honom å göra å de lär jag ju behöva om han blir pappa… Så de känns fel. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
7/22/17, 10:43 PM
#46

Jätte tråkigt att läsa hur det gick för dig #45 :( 

Kände idag när jag var ute och red några kraftiga sticksmärtor under magregionen. Får hoppas på att de är bra smärtor och inga dåliga 🤔 Närmsta veckan lär väl utvisa det. Om min kropp är lika  regelbunden som förra cykeln borde BIM vara nästa torsdag den 28/7.

Carpe diem!

Sparven88
7/22/17, 11:20 PM
#47

Jag har BIM den 29/7. Tror dock inte att det blir något plus den här månaden. Känner mig liksom "normal" i kroppen. Eller ja, just nu har jag åkt på en jäkla förkylning med galen hosta. Är trött som en mört! Har köpt ett gäng av gravidkollens test. Har för mig att de stod att de var "testa tidigt". Om jag skulle testa imorgon, hade det kunnat ge ett tillförlitligt resultat?

RoxannaS
7/23/17, 12:53 AM
#48

#46 Ja de känns riktigt tråkigt. :( Men så som de blev för mig har jag ingen möjlighet att behålla barnet heller. Både med tanke på ekonomi och boende. :(. Känns så fel dessutom för jag har ju ett barn med en annan också sen innan. Vill inte hamna i en situation att jag får 3 barn (om jag träffar någon ny och skaffar barn med) med olika pappor till alla tre. 😞 #47 Finns ju inga garantier på att du har hormon så det räcker ändå. Skulle nog försöka vänta till närmare BIM innan för att vara säkert på att du hunnit få hormon så de kan ge utslag. :) lycka till!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Tassen94
7/23/17, 1:08 PM
#49

Hejhej! Registrerade mig precis men har följt trådarna här ett tag. Bestämde mig för att jag ville vara med i planerandet! Ska enligt min mens-app ha ÄL imorgon men jag tror själv att jag hade den för 2 dagar sedan med tanke på livmoderhalssekretet. Har haft stenkoll på min cykel hela detta året. BIM är iaf 8/8!

Sparven88
7/23/17, 1:32 PM
#50

#49 Välkommen hit! =)

RoxannaS
7/23/17, 3:30 PM
#51

#49 Välkommen hit! Och lycka till! Hoppas det tog sig. 🙂 Vi är lika gamla du och jag för övrigt haha.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
7/23/17, 6:48 PM
#52

#49: Välkommen hit. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
7/23/17, 6:49 PM
#53

Här blir det nytt försök igen. Gick från supersvag skugga, till svagt men fullt synbart plus, till svagare igen. Idag kom blödningen.. Ytterligare en kemisk graviditet. Blir 4:e på raken nu.. Kommer ringa kvinnokliniken i veckan och se om de kan hjälpa oss, eller om jag får gå privat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Thiah]
7/23/17, 8:17 PM
#54

#49 Välkommen :) #53 Man tycker ju att det borde vara dags att få hjälp. Är det inte 3 missfall på raken som räknas innan man bör får hjälp?

NinniH
7/23/17, 8:38 PM
#55

#54: Jo, tror de brukar ha gränsen vid 3 missfall. Men sen beror det ju också på hur pass lång tid allting kommer att ta och hur pass prio vi har som redan har barn tillsammans.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sparven88
7/25/17, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Ser ni också något eller ser jag i syne??

soundtrack
7/25/17, 3:29 PM
#57

#56 jag kan skymta nått

Sparven88
7/25/17, 3:29 PM
#58

#57 åååh!! :D Jag är helt till mig!!

DenLin
7/25/17, 4:35 PM
#59

Oj vad det inte blir som man tänkt sig alltid.. tänkte att semestern var perfekt för massor av försök. Avslappnade och med mycket tid. Resultat: 0 försök denna cykel… ☹️

RoxannaS
7/25/17, 5:31 PM
#60

#56 Grattis!😂

#59 Vad tråkigt, på't igen bara 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
7/25/17, 6:53 PM
#61

#49 välkommen! Här är BIM idag men mensen kom 😪😢

NinniH
7/25/17, 7:32 PM
#62

#56: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sparven88
7/26/17, 6:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Nu känner jag mig jätteförvirrad.. Testade nu med morgonurin. Tycker mig fortfarande kunna se ett svagt plus… Det borde ju ha varit starkare?

Sparven88
7/26/17, 1:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

:D

RoxannaS
7/26/17, 1:54 PM
#65

#63 De där är ju jätte positivt haha :)

Tog nog fel på test. Så jag vet inte varför de där inte var positivt 🤔


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
7/26/17, 5:14 PM
#66

#64 grattis! Nu fick vi faktiskt till det en gång, kan hända att det var försent, jag tror det, mannen tror det inte (han tycker att han märker på sina egna reaktioner när jag har äl). Kan ju hoppas att vi hann i tid!

Förväntansfull
7/26/17, 7:36 PM
#67

Hej! Fick uteblivit missfall för ca 3 veckor sedan. Var i v 13 när vi fick reda på det. Nu har jag lite hugg i vänster äggstock ibland, va tror ni de kan va? Gör inte särskilt ont men man känner det ju.. har gjort ÄL test men inte gett något utslag än.. Hoppas på lite tur snart efter lång tids försök..

RoxannaS
7/26/17, 7:53 PM
#68

#67 Låter ju som ägglossning tycker jag. Jag får som stick/hugg när jag får äl


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
7/27/17, 8:08 AM
#69

Vi lyckades inte denna gång. Nya tag igen:(

Annons:
Lena90
7/27/17, 9:15 AM
#70

BIM idag. Än så länge ingen mens. Förra cykeln började den komma vid sju tiden på morgonen. Känner inte så mycket i kroppen. Öm i vänster bröstvårta och lite molvärk då och då. Drömde inatt två gånger att jag plussade haha :P snacka om att man blir besatt av tanken. Funderade på en annan sak, får alla den där nidblödningen eller kan ägget fastna i livmodern utan någon blödning?

Carpe diem!

soundtrack
7/27/17, 9:17 AM
#71

#70 jag ha varit gravid 4ggr, aldrig fått nidblödning

RoxannaS
7/27/17, 2:52 PM
#72

#70 De är vanligare att man inte få den blödningen än att man får den


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
7/28/17, 12:15 PM
#73

Just nu begriper jag inte alls vad min kropp sysslar med. Ingen mens än och känner inte molvärk som att den skulle vara påväg heller. Blev så klart hoppfull och testade mig igår eftermiddag och idag på morgonen. Båda är negativa med inte ens en antydan till plus. Fattar ingenting. Är så frustrerande :/

Carpe diem!

RoxannaS
7/28/17, 1:41 PM
#74

#73 Typ som jag då. Haft ömma bröst i över en veckas tid. Flytningar som bara rinner hela tiden. Tyckte de börjar mola i magen så trodde mensen var här men nä. Men testerna är negativa. Vill bara få min mens nu så jag kan sluta tänka på det här


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
7/28/17, 2:03 PM
#75

#73 74 Hur sen är er mens?

mollyt
7/28/17, 4:05 PM
#76

#74 men usch vad jobbigt! Jag försrår dig, mensen är ju ändå vägen till "nystart". Jag var jättebesviken första 2dagarna med mens men nu hoppas jag att det är sista dagen så får vi ta nya tag till nästa vecka.

Annons:
RoxannaS
7/28/17, 4:09 PM
#77

#75 De kan jag inte svara på. För min menscykel är så oregelbunden pga pco. Så jag har allt från 28-50 dagar mellan mina. :/ enligt gravidappen baserat på sista mensens första dag skulle jag vara i 4+3 idag i alla fall. Och testerna ger inte utslag. Fick ju äta tabletter för att få igång ägglossningen igen. Så jag hade ÄL betydligt tidigare än jag normalt har. Hade sista mensen 27 juni till 2:a juli. Och ÄL runt 8:e juli. #76 Ja eftersom mitt förhållande braka så skulle mensen göra mig en tjänst om den kommer nu. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
7/28/17, 4:40 PM
#78

Ni som testar ofta och köper hem många test åt gången, var köper ni era test? :)

RoxannaS
7/28/17, 7:32 PM
#79

#78 på gravidkollen. Köpte 100 st för 399 kr tror jag de var. Haha


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
7/28/17, 9:45 PM
#80

#79 Okej, ja det är ju väldigt billigt haha! Får se om jag beställer hem några, denna tiden går så segt och jag tror ändå inte att det tar sig 😂

RoxannaS
7/28/17, 9:52 PM
#81

#80 Precis, köper man många gör det inget om man testar i "onödan" heller. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
7/29/17, 10:56 AM
#82

Då var min mens över för denna gången. Nu inväntar vi nästa ägglossning…

Lena90
7/29/17, 12:46 PM
#83

Och min mens dök nu upp idag på morgonen, två dagar sen 😕 Så blir att fokusera på försök nr tre. Nu vet jag iallefall att jag inte helt kan lita på att den kommer på beräknad dag.

Carpe diem!

Annons:
RoxannaS
7/29/17, 5:05 PM
#84

Åh vad lättad jag är! Mensen kom!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
7/29/17, 6:24 PM
#85

Till er som haft missfall, har ni fått utslag på ÄL tester innan "första" mensen efter missfallet? O hur lång tid efter?

RoxannaS
7/29/17, 6:51 PM
#86

#85 Det beror på. Efter missfall har man ju fortfarande hormon kvar från graviditeten ett bra tag efter, och ägglossningstest kan också ge utslag på de hormonet, men gravtest ger inte utslag på ägglossningshormon, så prova med gravtest tills du ser att de är negativt. Då kan du börja med ältester =)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
7/30/17, 4:53 PM
#87

#86 ok tack, får beställa hem lite av varje då vi så hoppas på en liten snart igen ska berika vår tillvaro men att de denna gången går vägen :)

DenLin
7/30/17, 7:31 PM
#88

#85 jag fick missfall tidigt, v 4+6, tog ett graviditetstest först för att kolla så att det var negativt, tog nog inte äl-test tror jag, men kände av att det kom en ägglossning.

Tassen94
8/2/17, 1:35 PM
#89

6 dagar till BIM. Är otålig och vill testa men känner egentligen inga symtom. Blir illamående av mina nikotinpreparat vilket aldrig hänt förut (håller på att sluta röka) och har fått finnar på bröstet och i ansiktet. Får finnar i ansiktet vid mens också så kan likagärna vara det. Har blivit galet skengravid förut så litat inte på mig själv alls haha

teezan
8/2/17, 3:30 PM
#90

Först och främst försöker vi inte aktivt bli gravida men jag börjar bli fundersam över vad som händer och tänker att det kanske finns någon som har erfarenhet av samma som mig. Sedan dottern kom för snart två år sen har jag haft mens 6 gånger med cykler på 36-63 dagar (45 i genomsnitt enligt den app jag använder). Jag har varit uppmärksam på kroppens signaler och tycker att jag börjat se ett mönster lite grann. Har "haft rätt" gällande ÄL på ett ungefär de senaste gångerna. Men senast jag kände mig "säker" på att det var ÄL jag hade var den 14 juni, då jag fick en "snorliknande" flytning (låter så äckligt men ni fattar ;) så jag antog att min mens skulle kommit för typ 3-5 dagar sedan. Jag har haft mensvärk sedan en vecka tillbaka och i söndags tänkte jag att jag kanske haft fel på ÄL då det fanns liknande tecken även då. Har tagit äl-tester vid några tillfällen men det gör mig inte klokare. Enligt appen ska jag ha mens den 8 augusti men det har aldrig stämt vad den räknar ut då det är så oregelbundet. Antingen är mensen på g, eller så har jag ÄL nu, eller så får jag testa mig om någon vecka. Blir bara så förvirrad och vill bara veta vad som händer. Tålamod är inte min starkaste sida ;)

Annons:
teezan
8/2/17, 3:32 PM
#91

Kan tillägga att jag tog ett test i helgen som var negativt (och köptes för 3 år sedan, om det spelar roll).

RoxannaS
8/2/17, 4:23 PM
#92

#90 Finns de risk att du kan vara gravid? I så fall så skulle du nog ta ett test igen snart, bör ju ge utslag om senaste ÄL var 14 Juni. Annars är de nog bara kroppen som spökar. Har samma problem själv med att mensen kommer när den själv vill. Mellan 28-50 dagar emellan. Man blir totalt dum i huvudet av det att aldrig veta när.. Testerna har bäst före datum, kolla vad de står på dem. Kan missvisa för att dem är gamla. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
8/2/17, 5:00 PM
#93

#92. Ja, superfrustrerande! "Skönt " att man inte är ensam. det är säkert bara kroppen som är knasig, den kan man inte lita på har jag märkt ;) har inga gravidsymptom mer än att jag kissar mycket, är hungrig och trött men det kan bero på så mycket mer. Om jag skulle vara gravid borde jag va i vecka 5 om man tänker på förra mensen och vid det laget mådde jag superdåligt med dottern. Men sen är det säkert olika vid olika graviditeter. Det finns ju en minimal sannolikhet att det har tagit sig, så kommer inte mensen snart eller om jag börjar må knas blir det nog ett test till.

RoxannaS
8/2/17, 5:16 PM
#94

#93 Har du kollat upp dig då? Kan bero på t.ex pco eller något? Cellförändringar?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
8/2/17, 8:50 PM
#95

#94 ja, jag har tyvärr pcos i alla fall :( cellförändringar har jag inte vad jag vet, var på kontroll i slutet av april och de hittade inget avvikande då. Så det lär va pcos:en som spökar till det. Hoppas jag får mens snart så jag slipper gå och undra. Vore konstigt om jag var gravid men är jag det är det ingen katastrof, vill bara veta varför kroppen beter sig så märkligt ;)

RoxannaS
8/2/17, 10:47 PM
#96

#95 Jaha, men då har du ju svaret, pcos ställer ju till det en hel del 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Linala78
8/5/17, 8:13 PM
#97

Någon mer som är 39 och försöker bli gravid? Vi har försökt i mer än 6 månader nu utan framgång, får inte heller något utslag på ÄL- testerna vilket gör mig orolig. Blir stressad att det snart är försent, att tåget har gått. Har en flicka på 2,5 år som togs ut med kejsarsnitt och tycker mig ha konstig mens sedan dess 😵😩. Hur är det för er?

Annons:
Jess89
8/5/17, 8:38 PM
#98

#97 Har du haft normal mens tidigare? Tänkte om du har PCO/pcos eller några andra problem. Jag skulle bara bli stressad av ägglossningstester och skulle helst undvika dem. Dessutom är det svårt om man har PCO/pcos då man ägglossar sällan. Så inget att rekommendera i så fall. Hade du lätt att bli gravid med ditt första barn?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Linala78
8/5/17, 9:10 PM
#99

#98 Ja normal mens innan första barnet, nu bruna flytningar 5 dagar innan som gör det svårt att veta när man ska räkna ÄL. Blev gravid efter 6 mån men var yngre då 😜. Får väl kämpa vidare och kanske kolla upp pco.

DenLin
8/5/17, 9:43 PM
#100

Hm, otålighet borde vara mitt mellannamn! BIM är på tisdag, men så har jag läst här om någon dom fick positivt på ÄL-test när hon var gravid, och så hade jag ett ynka test kvar i en förpackning här hemma… så sagt och gjort, jag testade, och det är positivt! Har ett graviditetstest liggandes här hemma också, men frågan är, är det ett slöseri med det att testa så här på kvällen när det är några dagar kvar till BIM? Står att man kan testa 4 dagar innan, men då med morgonurinen. Vad tror ni?

NinniH
8/5/17, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Nu hoppas jag ett riktigt fint ägg släpper och att det faktiskt vill stanna denna gången! Känns som en lång väntan kvar till BIM. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
8/6/17, 1:07 AM
#102

#101 Vad är de där? *nyfiken*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
8/6/17, 6:40 AM
#103

#100 är det så tidigt är det nog extra viktigt att ha morgonurin.

NinniH
8/6/17, 8:02 AM
#104

#102: Det är Clearblue fertilitetsmonitor (den gamla varianten). 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
DenLin
8/6/17, 8:59 AM
#105

#103 jag kunde såklart inte hålla mig utan testade igår kväll, tänkte att jaja, får väl köpa ett nytt test sen, men det blev ett klart och tydligt ➕! 😊

[Thiah]
8/6/17, 9:14 AM
#106

#105 grattis :)

DenLin
8/6/17, 9:16 AM
#107

#106 Tack! Nu är det bara att hålla tummarna för att det lilla fröet får stanna kvar den här gången.

Förväntansfull
8/6/17, 9:38 PM
#108

#107 grattis ! :) önskar dig lycka och att allt går vägen! Önskar ingen missfall, det gör bara för ont psykiskt och fysiskt! Så håller tummarna för att gravida :)

DenLin
8/7/17, 12:06 AM
#109

#108 Tack!

Förväntansfull
8/9/17, 1:59 PM
#110

Känner mig förvirrad av min kropp just nu.. fixk ju missfall för 5 veckor sen, slutade blöda helt efter 3 veckor. För ca 2 veckor sen börja brösten ömma som de brukar göra vid ÄL men har inte fått nått positivt ältest.. För 2 dagar sen så kändes det precis som att mensen kom, hade mensvärk och kändes som om det kom ut blod precis så som de känns men i get blod har kommit än?! Känner så från och till sedan 2 dagar tillbaks.. Har gjort graviditets test men de är negativt.. Varför gör kroppen såhär för?

teezan
8/9/17, 2:32 PM
#111

#110 kände exakt så för en vecka sedan, kändes som mensen kom i flera dagar, med mensvärk och allt men fick varken mens eller utslag på något test. Det var därför jag skrev här. Jag har som ovan nämnt pcos men tyckte ändå det var konstigt.. men visar fortfarande negativt för mig (testade idag igen). Jag tror egentligen inte att jag är gravid men tycker precis som du att kroppen beter sig märklig (har iofs pcos men vet inte om det var den som spökade med mensvärken, däremot gör den ju att ägglossning och mens uteblir och kommer som den vill, vilket är precis när som helst). Hoppas du får svar!

Annons:
RoxannaS
8/9/17, 5:45 PM
#112

#110 Kan vara så att kroppen är lite ur balans fortfarande efter missfallet. Ge det lite mer tid så löser det sig säkert. Tror mitt test efter mitt Ma var positivt i typ 7 veckor efter


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
8/10/17, 10:17 AM
#113

Jobbigt när det är såhär… Har ökade flytningar också, brukar bara ha de vid ÄL så jag fattar inget längre.. dagarna går långsamt..

Wellcraft
8/10/17, 1:04 PM
#114

Jag som trodde att jag aldrig skulle ha barn.
Så blev min lilla olycka till, världens bästa olycka.
Går nu in i vecka 10 och allt funkar bra, förutom att jag mår så dåligt. 
UL inbokat också! 
Känns så härligt och spännande.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Thiah]
8/10/17, 4:01 PM
#115

#114 Grattis. Vad skönt att det blev världens bästa olycka ;)

Tassen94
8/10/17, 5:53 PM
#116

Här är mensen snart slut. Ca 1,5 vecka till ÄL. Är detta våran månad tro? :)

NinniH
8/10/17, 5:57 PM
#117

5 dagar sen ÄL och vad som känns som en evighet kvar fram tills BIM. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
8/10/17, 6:05 PM
#118

#116 Håller tummar, tassar å tår 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
8/10/17, 7:12 PM
#119

Åh, nu har det gått några dagar sedan ÄL och jag har en så positiv molande känsla i magen. Hoppas hoppas och hoppas ännu mer! Veckan tills BIM känns eeeeevighetslång. Ska försöka hålla mig och dottern sysselsatt så vi får annat att tänka på 😊

LaSadie
8/11/17, 7:48 PM
#120

Nog en av få här som väntar på mens för efter det så väntas ÄL och FET ^_^

Förväntansfull
8/11/17, 9:29 PM
#121

#120 väntande också på mensen så kroppen kommit igång efter MA, idag kom den äntligen 👌🏻

Lena90
8/12/17, 8:47 PM
#122

Grattis till "olyckan" #114 🥳

Har ÄL denna helg och som väntat har de slemmiga flytningarna kommit ikväll. Så nu gäller det att satsa och hoppas på att det ger resultat 🤪

För att avleda alla mina tankar och fokus lite på bebis bakandet som var nära besatthet har jag tagit upp ett projekt som jag har funderat på ett tag - skaffat en ny hönsras, dvärgkochin (har stora höns annars) och håller nu på för fullt att bygga deras egna boende och sånt. Så för tillfället är de mina bebisar 😍

Carpe diem!

RoxannaS
8/12/17, 8:54 PM
#123

Tänkte på det här med flytningar, kommer de vattniga/rinniga flytningarna innan ÄL eller efter? Tycker allting är kaos just nu. Låg nästan dubbelvikt av magsmärta för ett par dagar sedan, känns inte som jag fått någon ÄL denna månaden igen. Trots tabletterna, (hoppas på att kunna kicka igång det lite så jag slipper värken av utebliven äl)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
8/13/17, 10:07 AM
#124

#123: Jag kan ha vattnig flytning dagen efter ibland.

ÄL+8 idag och helt plötsligt har jag en sån bra känsla i kroppen. Bara hoppas känslan stämmer.. Har börjat få akne (brukar inte ha det annars), känner lätt molvärk och känner mig väldigt varm. Är så nyfiken, samtidigt som jag inte vill testa för tidigt…


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
8/13/17, 5:12 PM
#125

#124 Okej ja de verkar väldigt konstigt allting :/ Håller tummarna för dig <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
8/13/17, 6:33 PM
#126

#123 detta går jag efter: "Före Ägglossning är Livmodertappen: Stängd knappt öppen alls! Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr, ev lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen Någon dag före & under ägglossningen är livmodertappen: Öppen (finns dom som får in lillfingret) Mjuk som läpparna Högt placerad i slidan Väldigt hal /våt pg av cervix slem Centrerad i slidan Rosaröd i färgen Efter ägglossningen är livmodertappen: Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen Lite före och under menstruationen är livmodertappen: Öppen för att släppa ut mens hård som nästippen lågt placerad i slidan Fuktig pga. blodet Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet! Vid Graviditet är livmodertappen: Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt pg av slemproppen Torr lite fuktigt lite olika från person till person! Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen Den ska vara mjuk, som läpparna Mängden livmoderhalssekret varierar under menstruationscykeln. Efter mensen är slidan vanligtvis torr och det kommer inte mycket flytningar. Sedan får man ofta vitaktiga flytningar, som kan vara ganska tjock och klibbig i konsistensen. Under en 28-dagars cykel börjar livmoderhalsslemmet att visa sig under den andra veckan, runt 8-10 dagar efter mensen har startat. När ägglossningen närmar sig blir slidan och de yttre könsorganen fuktigare och möjligen blöta. Sekretet från slidan ökar och blir klarare och segare i konsistensen. Det här slemmet kan liknas vid äggvitan i ett okokt hönsägg. Den här typen av flytningar kallas fertilitetssekret och producerar en miljö i slidan som spermierna trivs i och gör dessutom ingångsporten till livmodern lätt att simma igenom. Du är som mest fertil under de 2-3 dagarna du märker detta sekret, men allra mest fertil på sista dagen. Några får också en liten rosa teckning eller en liten blödning i fertilitetssekretet. Dessa är starka bevis på att ägglossning är på gång! För dem med en sådan liten blödning är det enkelt att identifiera sin mest fertila dag. Efter ägglossningen förändras sekretet igen till att bli mer grumligt och tjockt och du blir återigen torrare runt de yttre könsorganen. Så här undersöker du sekretet: Det enklaste sättet är att sticka upp ett finger i slidan, och sedan titta på sekretet som sitter på fingret. Det kan vara lite svårt att se på en gång, men koncentrera dig på att känna på konsistensen. Känns det vått eller torrt? Kletigt? Kan det dras ut? Livmoderhalssekretet är utdragbart. Du kan dra ut långa trådar av det. För några kan det räcka att torka sig med toalettpapper, och titta på papperet efteråt. Ägglossningssekretet går inte in i papperet utan ligger ovanpå. I olika delar av din menscykel har du olika typer av livmoderhalssekret. En del kvinnor har väldigt lite sekret och en del kvinnor har mer. Lättast är det att föra in ett eller 2 fingrar en bit in i slidan och sedan titta på fingrarna för att se vilket typ av sekret du har just nu. Det finns 4 olika typer av sekret/flytningar: Äggviteliknande livmoderhalssekret – Fertilt sekret. Detta är dina ägglossningsflytningar och det allra mest fertila sekret du kan ha. När du har dessa ägglossningsflytningar har du eller kommer du ha ägglossning väldigt snart. Sekretet ökar i mängd och blir halt i konsistensen. Detta elastiska sekret gör det lätt för spermier att simma upp igenom livmoderhalsen. Sekretet liknar rå äggvita och är elastiskt, genomskinligt eller lite gulvitt, halt och segt. Du kan dra sekretet mellan dina fingrar och ”bygga broar”. Sekretet kan sträckas ut flera centimeter innan det brister. Vattningt livmoderhalssekret – Fertilt sekret. Vattnigt livmoderhalssekret är klart och rinner eller droppar från fingrarna. Det påminner om vatten och syns knappt. Denna typ av livmoderhalssekret gör att spermier snabbt kan simma genom livmoderhalsen. När du har vattnigt sekret kan det se ut som om det läckt lite kiss i trosan. Krämigt livmoderhalssekret – Icke fertilt sekret. Kallas också lotionflytningar. Det här sekretet kan du ha antingen innan, efter eller både innan och efter ägglossningen. Sekretet är krämigt, vilket anses begränsa spermiers rörlighet. Krämigt livmoderhalssekret kan vara pärlvitt till gulvitt. Det är tjockare i konsistens och känns som hudlotion mellan fingrarna. Klistrigt livmoderhalssekret – Icke fertilt sekret. När du närmar dig mensen får livmoderhalssekretet en klistrigare konsistens. Denna är den minst fertila typen av livmoderhalssekret. Det är tjockt, klumpigt och känns kladdigt eller klistrigt. Det är svårt för spermier att simma igenom. "

RoxannaS
8/13/17, 7:44 PM
#127

#126 Åh tack! Super bra text. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
8/13/17, 8:16 PM
#128

Vilken bra förklaring MollyT. Jag kunde ju faktiskt räkna ut när jag blev gravid just för att sekretet var så elastisk den helgen. :)

mollyt
8/16/17, 6:13 PM
#129

Tack! Jag har haft nytta av den guiden under åren. Herregud alltså tjejer, om jag inte ÄR gravid gravid nu så är jag så skengravid jag kan bli! Ömmar i nedre delen av magen, ömma bröstvårtor, metallsmak i munnen och en intensiv magkänsla som är SJUHELSIKES positiv att det gått vägen den här gången. Men jag kommer ju vara så tistlar lurad av min kropp om det inte kommer vara ett plus. Alltså grundlurad! Är så pass "säker" att jag inte vågar säga något om det, inte ens min man, för det kommer kännas så heeeelt galet fel om kroppen spelar spratt med mig och att mensen kommer komma. Men min man och jag har bestämt att vi nog kommer ta ett test i alla fall till helgen! Nervöst och spännande!

Surpan
8/16/17, 8:51 PM
#130

#129 Sådär kände jag när jag blev gravid med lillgrabben. Jag bara visste att 'oj då nu tog det sig visst'. Hoppas du har rätt, jag håller tummarna!

/Surpan

RoxannaS
8/16/17, 9:13 PM
#131

#129 Håller tummarna!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
8/16/17, 9:34 PM
#132

#129 Lycka till! :) Här så gör vi inga test om jag inte är en vecka sen med min mens. Min mens var nämligen 4-5 dagar sen en gång vilket aldrig händer, men inte var jag gravid för det.. Ska få min mens på måndag men jag känner mig inte gravid, som vanligt. Har endast lagt på mig ett extra kg nu under semestern då vi har ätit ute varje dag. Drömmen om att få barn känns lite avlägset även om vi endast har försökt 7mån och ger oss snart in på vårt åttonde försök. Kan dock vara som alla våra vänner och familj säger, att jag är för gammal. Trodde faktiskt inte att 30år var så gammalt.. Suck.. Men alla tycks tro att vi har missat vår chans vilket inte gör oss särskilt optimistiska.

Annons:
[Thiah]
8/17/17, 5:19 AM
#133

#132 30 är inte för gammalt. Jag fick Joel som 31 och nu är jag 34. Så hoppet är inte alls ute!

[Devya]
8/17/17, 7:46 AM
#134

#133 Inte lätt då alla andra påpekar att man borde ha börjat för längesen. Man blir lätt negativ då. Och alla säger att jag måste till läkaren asap då jag inte ännu har blivit gravid. De alla tycks tro att något är fel på mig för de har minsann inte haft några problem utan de har blivit gravida efter 1-3 försök. Suck.

[Smulan_88]
8/17/17, 9:07 AM
#135

#134 det kan ta lite tid och allt kan vara helt fungerande och normalt för det. Jag vet att i dina skor känns 8 månader av försök som en evighet, när vi vörsökte med vårat första barn så tog det oss 13 försök innan det tog sig och då var jag ändå bara 21 när vi började försöka få barn. Sen finns det ju alltid hjälp att få OM det inte tar sig innan året gått. Heja heja! Du ska se att ni snart får erat efterlängtade +

[Thiah]
8/17/17, 9:29 AM
#136

#134 jag började också vid 30. Vi började i december och Joel blev till i augusti så gick inte himla snabbt. Min syster tyckte visst att det var helt normalt att det går på 1-3 gånger. Men alla omkring mig vet att det kan ta tid.

Fien
8/17/17, 9:38 AM
#137

30 år är inte alls gammalt! Jag läste att medelåldern för en försföderska i Sverige är 29 år idag, och den är ännu högre i storstäderna. Kolla in den här länken ochh visa den för dina nära som säger att du är för gammal: https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Aldre-mammor-vanligare-forr/ Den visar att den var en dipp runt 1950-1960 men både innan och efter har medelåldern för förstföderskor legat runt 30 år. SCB är ju en bra källa också. :)

suon
8/17/17, 11:00 AM
#138

Hej!

Jag hittade er tråd efter lite googling. Jag och sambon har bestämt oss för att försöka oss på ett gemensamt barn, han har två sedan innan och jag har ett sedan innan. Jag har en tid hos BM imorgon för att ta ut hormonspiralen. Det här känns så spännande och jag hoppas (även om jag vet hur kroppen funkar) att det blir bebis till sommaren. Jag är SÅ bebissjuk!! 

Grattis till er som redan plussat 😍

RoxannaS
8/17/17, 12:57 PM
#139

#138 Välkommen! Vad spännande! Hoppas du har samma tur som jag. Tog ut spiralen april blev gravid i juni. Dock utan mens där emellan. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
suon
8/17/17, 1:45 PM
#140

#139 

Ment tack så myclet! :) Åh, det låter ju underbart om det skulle gå så fort! Vad hade du för spiral?

RoxannaS
8/17/17, 2:46 PM
#141

#140 Mirena hormon. Hade min kort tid dock. Nackdelen med att inte ha mens först efter uttag är att de är svårt att räkna hur långt gången man är.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
8/17/17, 8:30 PM
#142

BIM om en vecka. Har redan fått olika symtom. Blir svettig av minsta lilla(samma som med första) känslig för dofter. (samma som med första) börjat få finnar (har aldrig annars) slutat dricka te (precis som med första) så nu håller vi tummarna att det blir ett + nästa helg :)

mollyt
8/17/17, 9:07 PM
#143

#132 säg inte så, jag läste att det i snitt tar 6 månader att bli gravid. Så visst tar det sig direkt för vissa men för andra ett år eller mer. Och nä, 30år är inte "för gammalt"! ❤️Kram på dig

Glow487
8/17/17, 9:32 PM
#144

Är på cykeldag 60+ idag… suck. Har en p-dator och kör naturalcycles appen också, som båda två känner min kropp bra och ofta visar helt korrekt. Men ingen av programmen vet var jag befinner mig i cykeln just nu alls. Har som jag nämnt tidigare pcos så jag har mens ungefär 4ggr per år om det är ett bra år. Har haft kortare cykler på runt 35-45 dagar dem senaste månaderna tack vare viktnedgång och lite bättre rutiner i vardagen, men nu e ja som sagt på dag 60+ och har haft vattniga flytningar i helt sjuka mängder i hur många veckor som helst. Vid sex blir det överdrivet vått också, så jag måste väldigt osexigt hämta en handduk varje gång haha. Vad händer med min kropp? Jag har gjort graviditetstest men det visar negativt. Har inga typiska graviditetssymptom och jag har inte svampliknande symptom i underlivet heller. Allt känns normalt i kroppen förutom flytningarna, som som sagt är väldigt vattniga i stora mängder. På nätterna är det nog som värst. Har aldrig haft mycket flytningar överlag, oavsett tid i cykeln, så jag är mycket förvånad över detta. Vad har ni för tankar? Har inga cellförändringar heller kan jag tillägga för jag var på koll för bara någon vecka sedan.

teezan
8/17/17, 10:00 PM
#145

#144 och jag är på dag 55, känne mig så sjukt obalanserad. Vill bara att mensen kommer för det är alltid som en lättnad när hormonerna är så här pass jäkla svängiga när inte kroppen vet vad den vill. Blir bara stressad över att inte veta när eller om den kommer eller om jag måste söka hjälp. Utmattande.. Nu förstår jag att du vill bli gravid så för din del hoppas jag att du får plus. Själv har jag också gjort negativa tester då kroppen spelar mig spratt gång på gång. Kände mig nästan gravid ett tag men den känslan försvann. Försöker inte bli gravid "aktivt" men händer det så händer det är vår inställning. Svårt att försöka när man har pcos dessutom, jag har ingen vidare koll har jag fått inse. Är rädd att mensen kommer göra uppehåll i ett år, som den gjort tidigare, och det skulle vara jobbigt med tanke på att vi vill ha syskon i framtiden. Frågan är om man likagärna ska söka hjälp nu, i förebyggande syfte? Vet att vi med pcos inte behöver vänta i ett år som övriga utan diagnosen.

RoxannaS
8/17/17, 10:08 PM
#146

#144, #145 Man kan få hjälp med tabletter för att sätta igång mensen i alla fall. Jag har också pcos, men jag har mens med 28-48 dagars mellanrum, men jag har utebliven ÄL i alla fall. 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Glow487
8/17/17, 10:38 PM
#147

#145 Jag har fått veta att man aldrig ska vänta med att söka hjälp när det kommer till barnönskan i samband med pco/pcos. Dessutom kan partnern ha okända problem som ställer till det för en ytterligare, och då är det extra bra att kolla upp sig båda två, tillsammans som ett par, på en klinik som utreder infertilitetsproblematik. Det är skönt att få hjälp. Jag ska få mina provsvar nästa månad, på alla prover jag gjort, och göra ett till VUL, för att få svar på hur goda chanser jag har att bli gravid och behålla barnet med någon form av fertilitetsbehandling. Jag kan konstatera själv att jag har för få ägglossningar för att våra försök ska bli effektiva, och jag är rätt säker på att där är någon annan sjukdom eller något dåligt värde som orsakar mina tidiga missfall. Frågan är bara vad. Hoppas att jag får svar på den frågan i september! En viktnedgång på 10% brukar ta bort mycket stora delar av pco/pcos symtom, om du har övervikt. Jag har gått ner ca 14% sedan jag fick diagnosen och har gått från ingen mens alls till ca 4 cykler per år.

teezan
8/18/17, 7:40 AM
#148

#146 tog sista kuren provera några månader innan dottern blev till, så blev eventuellt hjälpt av det. Känner även nu att jag borde gå till gyn för att kolla läget. #147 ja, jag har tänkt en del på det nu det senaste och jag bör söka hjälp igen för att se om jag har ägglossning eller om den behöver stimuleras, eller som du säger, även kolla upp partnern. Håller tummarna för att du får svar! Tyvärr säger jag nu, men jag är inte överviktigt, så jag vet inte alls vad jag kan göra själv för att hjälpa min kropp komma i bättre balans. Det enda jag har fått höra är viktnedgång för den som behöver det men ingenting för de som inte gör det. Lchf-kost har varit ett tips, vet inte om det gäller alla med pcos eller bara om man vill ned i vikt. Tycker man vet alldeles för lite om pcos överlag och jag har lite svårt att följa såna "dieter".

mollyt
8/18/17, 7:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Tog ett test imorse då jag kände att jag ville veta då denna skengraviditet är lite påfrestande, allt jag kan tänka på. Negativt. Bilden är dock tagen ganska långt efter 5 min så lägger ingen värdering alls i testets utseende. Men varken maken eller jag kunde se något andra streck inom 5min. BIM på måndag. 😭

mollyt
8/18/17, 7:53 AM
#150

Vet inte hur jag känner nu. Magkänslan var så himla positiv den här gången. Vet inte vad jag ska göra… tycker att jag/vi äter bra, vi har regelbundet sex (varje/varannan dag), har testat att ligga kvar efter sexet, jag dricker max 1-2 koppar kaffe och avstår all alkohol (ingen av oss använder tobak). Vad ska vi göra nu? Jag har haft mens i 10månader nu sedan dottern föddes, sista halvan(?) ganska regelbunden men kanske +/-2dagar. Jag får äggvitesekret och är därför ganska säker på att jag ändå får ägglossning också. Jag ammar ju dottern lite fortfarande, känner nu att jag måste sluta helt? Äta bisolvon? 💔

Glow487
8/18/17, 9:01 AM
#151

Det är sant som du säger, att man åtminstone här i Sverige inte kommit lika långt med pcosstudier. Och den infon som finns, finns inte alls i princip hos en svensk allmänläkare. Pinsamt, om du frågar mig! Om du inte har övervikt ska du givetvis inte gå ner. Skönt att höra att du slipper det. :) Det du kan göra är att dra ned på kolhydraterna, utan att hålla på med dieter och behöva planera en massa. Du kan byta ut kolhydraterna till nyttigare kolhydrater dessutom. Att utesluta kolhydrater helt är inget jag tror på, men många predikar för det, men det är en heeeeelt annan historia som man kan prata om i en annan del av iFokus nätverk. ;) Mat och dieter är ett känsligt ämne. I övrigt är rutiner och framförallt bra rutiner när det kommer till sömn viktigt. Motion där du får upp pulsen, minst 30 min per dag hjälper. Det ska bli en rutin för att det ska göra skillnad. Detta gäller såklart alla, men särskilt för oss som har problem med pco/pcos. Det finns ett samband mellan pcos och diabetes. Finns massor att läsa om detta i utländska forum. USA har kommit väldigt långt fram i studierna. Med detta sagt; diabetes har ju med insulin att göra, och nivån insulin påverkas bl.a. av det du stoppar i dig. Därför är det bra att tänka på vad man stoppar i sig, eftersom att det bevisats att en kvinna med pcos löper större risk att drabbas av sjukdomen, än en kvinna utan pcos. I USA är det inget snack om saken, där behandlar man kvinnan med pco/pcos med metformin direkt, dvs. läkemedel som används till bl.a. diabetes. Jag vet att man kan få metformin i Sverige också, men det är sällsynt har jag förstått. Det finns mycket att lära om tillståndet, men så lite info att få, så vi får hjälpas åt att läsa på, vara källkritiska och sprida det vi lärt oss till varandra. Det finns dock en sak som är positiv med pco/pcos! Och det är att vi är fertila längre, dvs. vi kan bli gravida senare i ålder än kvinnan utan pco/pcos kan. Så även fast det krånglar och känns tufft med barnverkstaden, så har vi som plåster på såren lite mer tid att lösa det på. :)

Lena90
8/18/17, 6:40 PM
#152

Har denna veckan till och från haft sticksmärtor i livmodern. Vissa lite svaga och vissa som gör rätt ont. Lite flytningar har kommit nu idag och igår. Lite, lite öm i bröstvårtorna om man känner efter. Smärtorna är mycket mer förekommande denna gången efter ÄL som var i lördags/söndags än från förra gången. Då var det helt lugnt både före och efter. Bara dagen innan mensen kom som det gjorde riktigt ont en liten stund. Har två gånger denna veckan när jag har gått känt att golvet/marken har gungat (kommer snabbt och försvinner snabbt). Men yrsel brukar jag inte ha annars trots lågt blodtryck. BIM är nästa lördag den 26:e. 

Man vill ju hoppas att allt detta är positivt men man vågar knappt 🤐

Carpe diem!

NinniH
8/19/17, 5:48 PM
#153

Testade negativt igår och mensen kom med buller och bång idag, en dag för tidigt. Hade rejäl molvärk när den körde igång, men nu känner jag mest som vanligt. Bara försöka igen då.. Blir väl att ta kontakt med kvinnokliniken nu då och se om jag kan få komma in för en koll.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
8/19/17, 6:26 PM
#154

#153 Åh vad tråkigt. Beklagar. Du har väl fått flera missfall på rad nu vad jag förstår det som? Eller var det "falska" graviditeter? (svårt att hålla koll på alla, ber om ursäkt för det)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
8/19/17, 8:40 PM
#155

#154: Ja, har fått flera kemiska graviditeter på raken nu. På många ställen verkar dock sjukvården inte räkna det som missfall och gör inget åt saken.. Men förhoppningsvis kan jag få lite hjälp. Hoppas få kolla livmodern för att se så hur den ser ut, om det blev något av hormonspiralen jag hade förut som hade börjat växa fast.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Glow487
8/19/17, 8:58 PM
#156

Nu har jag fått lite mer klarhet på min situation iaf. Nämnde ju att jag var på cykeldag 60+ här om dagen och att min p-dator å naturalcycles under några veckor inte fattat var jag är i cykeln. Jag är nu på cykeldag 70 och hade ÄL enligt naturalcycles på cykeldag 68. Idag vaknade jag med superömma bröstvårtor som hållt i sig hela dagen. Har aldrig värk eller är öm nånstans innan mensen kommer. Där emot kan jag har lite lätta smärtor i magen när jag väl har mens. Har ju haft 3 missfall och under 2 av dem graviditerna hade jag superömma bröstvårtor också så man kan väl alltid hoppas lite lyckad befruktning. ;) Hade dock bara sex en gång, 4 dagar innan ÄL. Så det är långlivade spermier i sådana fall. ;)

Mante1007
8/20/17, 2:16 AM
#157

Ny här: vi planerar med barn. Tog ett gravtest i tisdags som visade negativt när jag skulle kasta soporna idag så tog jag upp testet för nyfikenhet så såg jag två streck båda med färg. Har det hänt er nån gång???

RoxannaS
8/20/17, 2:24 AM
#158

#157 Låter märkligt. Ska ju inte komma så långt efter. Hur länge väntade du på svaret innan du slängde den?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
8/20/17, 5:03 AM
#159

Hej tjejer! Nidblödning. Vad kan ni om det? Är på dag 23. Har oregelbunden mens och var till gyn igår. Hade en äggblåsa ganska stor som tydde på att jag haft ägglossning nyligen. Kortaste cykeln har varit 28 dagar. Men bara en gång senaste halvåret. Annars upp mot 48 dagar. Kom idag en blödning. Har svårt att tro att de är mens såhär tidigt. Har dock tagit alvedon tidigare idag sä vet inte om de är därför jag inte känner av mensvärk. Eller om de kan vara nidblödning kanske? Misstänker att ÄL var förra onsdagen i så fall. Lämnade cellprov och fick göra biopsi för cellförändringar men tror inte att de gått upp igen från igår. (Fredags) då jag fick en tablett vaginalt och 2 doser som jag fick svälja vid två tillfällen och blödde inget mer efter det. Vad tror ni? De är klarrött i alla fall

[Devya]
8/20/17, 8:07 AM
#160

Mensen börjar sätta igång. Vaknade med menssmärtor och tog värkmedicin. Blev inget den här gången så vi ger oss definitivt in på vårt åttonde försök efter det här. Men jag har inte så stort hopp faktiskt. Kan vara cystorna som är problemet.

Annons:
LaSadie
8/20/17, 10:05 AM
#161

#157 det har hänt en gång för mig. Kan garantera att jag inte var gravid.

Glow487
8/20/17, 6:54 PM
#162

#157 Kul med nytt folk! Välkommen. :) Ett test som legat i soporna, dvs. ett test som passerat avläsningstiden är inte positivt, när det visar positivt. Det finns ju alltid givetvis en risk att ett test visar positivt sent, pga. produktionsfel, men jag skulle säga att den risken förmodligen är rätt så låg. Men ta självklart ett till test om du känner att du vill vara helt säker. :)

Dexterr
8/21/17, 11:03 AM
#163

Snart är mensen över. Tanken var att börja försöka få ett syskon till E som snart blir 8 månader. Men i o med att min graviditet var SÅ jobbig med illamående, kräkningar, foglossnig, tidigt med sammandragningar och extremt jobbig halsbränna, plus havandeskapsförgiftnig så skrämmer de mig enormt mycket att bli gravid igen. Skrämmer mig att gå igenom en till förlossning, skrämmer mig att kanske behöva vara på Neonatal igen, sondmatning o ja allt de där.. Var deprimerad under graviditeten och fick sedan förlossningsdepression. Ändå är längtan efter ett syskon enorm! Kommer nog aldrig bli av med dom tankarna, förhoppningsvis blir nästa graviditet bättre :) Sen får vi se om vi börjar försöka redan nu eller om vi väntar en mens eller två!

mollyt
8/21/17, 8:37 PM
#164

… än så länge ingen mens som kommit? Fast jag testade negativt i fredags. Om inte mensen kommer på ytterligare några dagar får jag kanske ta ett nytt test.

RoxannaS
8/21/17, 9:05 PM
#165

Vad kan ni om nidblödningar?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
8/22/17, 8:13 AM
#166

#165 ingenting tyvärr. Ingen erfarenhet alls.

Lena90
8/22/17, 8:20 AM
#167

Någon som har erfaret klåda som tidigt gravid tecken? Imorse efter jag stigit upp hade jag klåda i ena bröstet och i underlivet. Jätte jobbigt, har som tur var intim gel hemma och den hjälper lite. Men jag brukar typ aldrig få klåda där nere. Har hänt enstaka tillfällen för längesen. BIM är på lördag.

Carpe diem!

Annons:
RoxannaS
8/22/17, 5:36 PM
#168

#166 Verkar inte vara många som har, vill inte riktigt använda google heller, men får nog göra de ändå 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Linala78
8/23/17, 10:32 AM
#169

Inväntar BIM om 8 dagar (31/8). Fick positivt ägglossningstest i två dagar denna månad så det är bara att hoppas vi prickade rätt 😍.

Anonym
Anonym
8/24/17, 5:54 PM
#170

Håller på att bli tokig här. Har haft molvärk i 2 dagar nu, ingen mens inom synhåll, tappen är stängd och gömd, men gravtestet är negativt. Vet inte om dem är gamla eller något, varför dem inte ger utslag.. 

Känns ju som att hormonet börjar spöka också, gav hunden ett nytt hundben, hon har inte haft något på ett tag. Tittar på henne och säger till killen att de inte finns något bättre än att se hunden lycklig och börjar nästan böla liksom. 😂

NinniH
8/26/17, 9:22 AM
#171

Väntar hem hälsodeklarationspapper från fertilitetskliniken. Ringde dit och ville mest rådfråga lite ang att jag får svaga plus som sen går över i negativt, med mens ett par dagar efter BIM. Tänkte mest om jag kunde få komma dit och ta blodprov för att kolla progesteronet. Men hon jag pratade med var mest inne på en hel fertilitetsutredning och att den gör man efter man försökt i minst 1 år. Och det vet jag ju redan, eftersom vi gjorde en 2012. Hon tyckte vi skulle fylla i hälsodeklarationen och skriva med alla de kemiska graviditeter jag varit med om, så skulle de ta ställning till om vi kunde få komma dit tidigare eller få fortsätta försöka i 4 månader till.. Överväger att ringa privat gyn och se vad de säger. Känns drastiskt att dra igång en hel utredning, som vi dessutom lär få bekosta själva eftersom vi blev gravida på egen hand sen med sonen, när jag mest misstänker vad problemet är och att det är någorlunda enkelt att åtgärda.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Smulan_88]
8/26/17, 10:24 AM
#172

#171 utredningarna brukar bekostas av landstinget, MEN när man har ett gemensamt barn som kommit till "av sig själv". Så bekostar inte landstinget en IVF. Men resterande hjälpmedel bekostas landstinget på.

NinniH
8/26/17, 6:01 PM
#173

#172: Såpass. Trodde vi fick bekosta det mesta själva. Så långt som till IVF kommer det ju inte gå, det har jag väldigt svårt att tro. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Lena90
8/28/17, 10:32 AM
#174

Går idag på BIM +2. Testade igår med morgonurin med apotekets egna test och det var negativt. Kroppen känns hyfsat lugn just nu. Känner ibland svag molvärk i högra sidan idag. Har börjat få humörsvängningar med förra veckan. Vet inte vad man ska tro :/

Carpe diem!

Annons:
Tassen94
8/28/17, 11:57 AM
#175

Usch, vad jobbigt det känns ibland. När man väl bestämt sig för att man vill ha barn fyller det upp varenda tanke alltså! Jag tänker på det hela dagarna! Just nu skulle jag bara vilja ta det som det kommer, men som tjej har jag ju stenkoll på ÄL och mens så det är så svårt :(

Förväntansfull
8/28/17, 6:41 PM
#176

#174 och 175 Allt känns väldigt jobbigt när man kämpar för att få barn och det inte går som man vill :/ Undrar lite hur det varit för er andra efter missfall. Jag fick tillbaka min mens för 17 dagar sedan men än har inte ÄL kommit, har haft lite oregelbundet så kan komma även om 4 dagar om det är "som de brukar" men hade regelbundet de 3 sista månaderna när jag blev gravid. Men har ni fått ÄL första mensen efter missfall?

RoxannaS
8/28/17, 7:12 PM
#177

#176 Har du kollat upp ifall du har pco? Jag har oregelbunden mens. Men jag har utebliven ägglossning så då spelar de ju egentligen ingen roll


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
8/28/17, 7:13 PM
#178

#177 kollade upp lite innan jag blev gravid då jag haft lite mer ont mellan ÄL o mens men allt såg fint ut så fixk ej svar på vartför jag har haft lite ont då. Nu har jag inte känt nått sånt efter missfallet.

RoxannaS
8/28/17, 8:21 PM
#179

#178 Hmm. Vad märkligt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
8/29/17, 7:58 AM
#180

Jag har blivit riktigt slemhostig och slutade natt-amma dottern i fredags. Så nu har jag kunnat ta bisolvon till natten och OJ vilken lättnad när slemmet kommer som klumpar som går att hosta ut. Kanske kan dra extra nytta av hostmedicin till natten nu då - har ju läst om fler här som blivit gravid efter sjukdom med användande av bisolvon. Dottern är fortfarande snorig, varit det i snart 2 veckor men hon har sluppit hostan i alla fall.

Glow487
8/29/17, 9:34 AM
#181

Idag har jag BIM och har ännu inte fått någon mens. Brukar alltid få min mens natten till BIM-dagen. Men den kanske kommer senare. Vi får se. :) Gjorde ett graviditetstest från RFSU idag med morgonurin men det visar inget vad jag kan se. Ser ut som ett riktigt svagt spökstreck bara. Jag gjorde ett annat graviditetstest för typ en vecka sen som visade svagt positivt, så jag skulle tro att jag går igenom ett missfall. Men jag har inte tappat något hopp ännu. Jag har trots allt en hormonell sjukdom, och då får man ge kroppen lite tid, tycker jag. Man ska inte va så hårt mot sig själv och sin kropp. Hoppas att mensen inte kommer. Hade lite mensvärk igår men jag har aldrig värk på vänster sida av magen av nån anledning. Har bara haft värk på vänster sida då jag varit gravid. Kroppen är lustig… Haha :P

Annons:
RoxannaS
8/29/17, 12:45 PM
#182

Min kropp har spårat ur helt. :( Blödningar i små mängder till och från sen nästan 2 veckor. Fattar nada..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
8/29/17, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Idag på BIM +3 testade jag positivt :D jag är så glad och lättad och samtidigt livrädd haha :P men vad gör jag nu? Ska man ringa en barnmorska? (var svårt att ta bra bild, strecket syntes tydligare i verkligheten)

Carpe diem!

mollyt
8/29/17, 9:32 PM
#184

Grattis #183 Är det första graviditeten? Du kan ringa barnmorskan redan nu och boka tid för inskrivning lite längre fram. Så ring och berätta att du testat positivt så guidar de dig vidare! 😛

mollyt
8/29/17, 9:32 PM
#185

Grattis #183 Är det första graviditeten? Du kan ringa barnmorskan redan nu och boka tid för inskrivning lite längre fram. Så ring och berätta att du testat positivt så guidar de dig vidare! 😛

RoxannaS
8/29/17, 10:21 PM
#186

#183 Grattis! Du kan ringa en mödravårdscentral direkt. Skadar inte. Och så får Ni räkna ut hur långt gången du är. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
8/29/17, 10:23 PM
#187

Tack 😊 vad bra då ska jag ringa dom. Japp det är första graviditeten, har längtat ett bra tag nu ☺

Carpe diem!

RoxannaS
8/30/17, 12:28 AM
#188

#187 Vad härligt! Stort grattis och lycka till! 

Själv sitter man här med snart 3 veckor med blödningar.. 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Glow487
8/30/17, 2:47 PM
#189

Jag är på BIM+1 nu, dvs. har fortfarande inte fått min mens. Mina tester fortsätter dock visa negativt, så jag vet inte riktigt vad kroppen vill. :På Jag lever på hoppet just nu. Hoppas och hoppas och hoppas…

[Devya]
8/30/17, 3:53 PM
#190

Tror att min ägglossning satte igång imorse med tanke på de flytningar jag fick. Men som vanligt så var ju min man redan iväg på jobb då och nu har det där lilla fönstret kanske redan stängts. Vi tänker endå försöka idag sen då han kommer hem men hittills har vi verkat missa alla de ggr som jag har ägglossning, om vi ska tro på testerna… På testerna som jag tar så visar det att det börjar på morgonen och blir starkt positivt efter ett par timmar för att sen på tidig eftermiddag försvunnit helt. Jag testar endast då jag känner att nu så händer det något i kroppen.

Det verkar som om vi har otroligt dålig tajming. Vi borde väl ha försökt igår men som vanligt var vi båda dödströtta efter jobbet att tanken på sex existerade inte öht.

RoxannaS
8/30/17, 4:07 PM
#191

#189 Fast du har ju alltid chans att bli gravid även om du har sex samma dag/ dagen efter ägglossningen. Ägglossningstesterna är inte helt 100 heller. Även om de bara blir starkt ett par timmar så är ju de baserat på att hormonet är som högst just då. Men du missar inte chansen bara för att du missar just höjningen. Så haka inte upp dig på dem. :) när dem börjar ge utslag är de bara att ha sex så ofta ni kan/vill. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Miss_s
8/30/17, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Hej igen, jag hoppar in här igen efter drygt en månads frånvaro.

Skrev om min barnlängtan i juli (#7) och skrev då att vi skulle starta babyverkstad strax innan årsskiftet. Vi kom igång tidigare än så och om allt går vägen blir jag och sambon föräldrar i maj nästa år :) 

Vågar dock inte hoppas på för mycket än då jag har ett missfall i bagaget + att det bara gått några veckor men jag håller tummar och tår för att det går vägen!😂

[Devya]
8/30/17, 4:43 PM
#193

#191 Jo, jag vet men det har hittills inte lyckats även om vi har haft sex senare den där dagen och de följande två dagarna. Därför är jag lite tveksam. Börjar tro att något inte står rätt till. Har försökt sedan februari så vi har ju ännu tid på oss att få till det innan vi söker hjälp. 

Annars är jag nog helt ok med att det dröjer eftersom jag har nyligen slutat mitt jobb (sista dagen imorgon) och ska börja plugga nästa vecka!

Baaazinga
8/30/17, 6:00 PM
#194

Vi försökte i 9 månader med Agnes. Två missfall innan henne. Det kändes som evigheter men 1 år med försök är inte ovanligt. Jag gjorde undersökning men allt såg bra ut ägg fanns det etc. Så när vi släppte oro stress pang bom så tog det sig. Vi fokuserade på att ha kul i stället hehe🙈

RoxannaS
8/30/17, 7:05 PM
#195

#193 Det är mycket som måste stämma för att det ska funka. Jag tror nog att det mestadels är viljan som sätter käppar i hjulet faktiskt. Jag ville så hemskt mycket. Fick 2 missfall. Gav upp och tänkte att nu struntar jag i det här. De blir när det blir och då poff tog det sig direkt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Devya]
8/30/17, 7:14 PM
#196

#195 Jag tror nog inte att det har alls att göra med att "man vill för mycket" för så pass mycket vill jag inte! Jag är tudelad då det kommer till att bli gravid. På ena sidan vill jag och på andra sidan så tycker jag så om min kropp som den är.

Den som vill mest är nog gubben min. :)

RoxannaS
8/30/17, 9:16 PM
#197

#196 Okej men då är de nog mer att rätt inte har hittat rätt om du förstår vad jag menar. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
8/30/17, 9:21 PM
#198

#197 Jag förstår och tror detsamma. :)

Glow487
8/31/17, 9:06 AM
#199

Baaaaah!! Min mens kom under natten till BIM+3. Har inte ont eller blöder på något onormalt vis. Det kan ändå vara ett tidigt missfall, särskilt med tanke på att jag fick ett svagt plus nästan 1 vecka innan BIM, men jag orkar inte reflektera över det just nu. Jag vill vara besviken ifred över att mensen kom. :P Men det gör inget antar jag…. nu när jag tänker efter. Då har jag hunnit blöda klart innan jag och min gubbe ska undersökas fysiskt innan vi får provsvar på spermaanalys och blodprover från infertilitetskliniken.

Tassen94
8/31/17, 1:38 PM
#200

Har drömt att jag testat positivt flera gånger i natt och var såklart tvungen att testa när jag vaknade trots att det är nästintill omöjligt att jag är gravid, då vi bara haft sex 1 gång och inte fullföljde. Det var negativt såklart, men hjärnan är bra på att plåga en!

Förväntansfull
9/4/17, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Blir galen här!! ÄL testerna blir lite starkare men inte positiva än, 24 dagar efter första mens efter MA. Va tror ni om detta ÄL testet? Blir de snart positivt eller?

Förväntansfull
9/4/17, 12:50 PM
#202

Enligt temperatur mätningarna jag gör så har ÄL inte varit ännu.. har sånna flytningar som ja har när jag har ÄL men kroppen kanske spelar mig ett spratt nu?

Annons:
Förväntansfull
9/4/17, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Nu 7 h senare så ser de ut såhär :)

RoxannaS
9/4/17, 9:02 PM
#204

#203 Verkar gå åt rätt håll i alla fall. Tänk på att vid ÄL kan du lätt missa stegringen också för de kan handla om ett par timmar de syns. Så alla får den inte på stickorna. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
9/6/17, 7:22 PM
#205

Jag är också fundersam över det här med ägglossningstest, idag är "beräknad ägglossning" enligt min ganska regelbundna cykel men testerna är solklart negativa! I visst ljus kan jag se en svagt test-streck men ja… kan ju tycka att det borde vara lite mer om ägglossningen är nära? Eller? Det här är första gångerna jag provat ägglossningstest. Jag har testat runt ca kl 18 varje kväll och inte druckit mycket eller varit på toa timmarna innan. MEN livmoderhalstappen är lågt placerad, öppen och sekretet var nu på kvällen segt så att jag kunde dra ut trådar i det. Är inte det konstigt i relation till testet? Här är dagens negativa test:( fotot taget innan de 10min som ska gå enligt bipacksedeln men det var ingen synbar större förändring efter 10min):

mollyt
9/6/17, 7:22 PM
#206

Hmm…kan inte bifoga bild via mobilen?!

RoxannaS
9/6/17, 7:35 PM
#207

#206 Jodå, men du måste låta bilden ladda in helt innan du publicerar, och sen vänta ut tills den publicerat färdigt, de är lite segt via mobilen


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
9/6/17, 7:39 PM
#208

#207 tack för svar, men jag kan inte klicka på själva "välj fil"-knappen

RoxannaS
9/6/17, 7:40 PM
#209

#208 Jaha, måste vara någon bugg, är de mobilversionen eller vanliga?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
9/6/17, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Tack! Det var i mobilversionen det inte fungerade! Visste inte ens att jag kunde byta, haha! Men nuså: här kommer bilden:

Tassen94
9/6/17, 8:49 PM
#211

Jag kan ha trådigt sekret i flera dagar innan jag får utslag på ältest! Fortsätt ta ca 2 ggr om dagen ett tag till så får du säkert stegring :)

mollyt
9/6/17, 10:22 PM
#212

#211 Varför ska man ta 2 test/dag? I bruksanvisningen står det ett test om dagen - gärna på eftermiddagen.

RoxannaS
9/6/17, 10:55 PM
#213

#212 Har du varit och kollat upp dig hos gyn då?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
9/7/17, 7:00 AM
#214

#212 Jag tar 2 test om dagen. På morgonen brukar det vara klart positivt och på kvällen visas ingenting mer. Kan påpeka att inget visas kvällen innan heller.

LaSadie
9/7/17, 7:10 AM
#215

Jag tog ÄL test i en vecka och alla visade neg men jag såg en viss segring. Tog mig till läkaren som gjorde ett vul som visade att jag hade haft ÄL några dagar tidigare. Jag tog ÄL för några år sedan med samma resultat, negativt men har ÄL.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Tassen94
9/7/17, 7:51 AM
#217

Man brukar ta 2 gånger om dagen för att man lätt kan missa stegringen. För vissa är det bara under ett par timmar, så sker ÄL på natten t.ex så kan man missa den på stickorna :)

Sowa
9/7/17, 11:36 AM
#218

Hej. Jag kommer helt ny in här för att jag tycker det är så spännande (och lugnande) att läsa om andra som också försöker få till en liten 2018. Min sambo och jag började försöka på allvar i juni och nu har jag börjat med äl-test för att se så jag funkar som jag ska. Fredag/lördag fick jag utslag på stickan men jag märkte inte av det där typiska ägglossningssekretet. Möjligtvis hade jag lite tidigare i veckan men inte i samband med ÄL enligt testet. Är det något som känns igen av er här? Vilket bör jag lita på?

Tassen94
9/7/17, 5:55 PM
#219

Ja ibland får jag det typiska äl-sekretet ett par dagar innan utslag på stickorna. Jag vet inte vad som är rätt att lita på men jag brukar gå på stickorna!

RoxannaS
9/7/17, 8:02 PM
#220

Jag är tillbaka i den här tråden igen i alla fall


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
9/8/17, 12:06 AM
#221

Hur har det gått för dig det senaste RoxannaS? Efter uppbrottet med killen och så?

RoxannaS
9/8/17, 12:18 AM
#222

#221 Upp och ner. Fick ju hjälp med tabletter för att starta ÄL precis innan vi bröt upp. Hann ta en kur. Blev inget. Nu har jag dock problem med att jag inte verkar få ÄL av dem. Äggblåsorna mognar men verkar inte släppa något ägg. Så jag ligger typ dubbelvikt av smärta. Ska försöka få tag på en klinik närmre mig och se om jag kan få hjälp. Man ska tydligen kunna få en spruta för att få ägget att släppa. Blev tillsammans med en kille som jag känt några år. Och kände båda två att vi vill börja med kriget på en gång då de ändå verkar kunna ta lång tid innan de blir något då tabletterna ändå inte verkar hjälpa helt. :( Känner mig ganska förkrossad över att de ska vara så svårt. Har redan besökt akuten en gång pga smärtor. Men dem kan inte göra något.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
9/8/17, 5:45 AM
#223

#222 Skönt att du träffat någon du trivs med. Men va jobbigt för dig att det ska krångla så med ÄL. Hoppas du får hjälp!! Själv är man på bim+3, men vågar inte testa haha.

Annons:
RoxannaS
9/8/17, 1:11 PM
#224

#222 Ja jag är så fruktansvärt less på allt krångel. Ger upp snart. De är inte meningen att jag ska ha några barn tydligen. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
9/8/17, 1:25 PM
#225

#224 förlåt för nyfiken fråga, men hade inte du redan en son? Jag måste ha blandat ihop dig med någon. Ge inte upp. Någon gång är det säkert er tur. :)

/Surpan

RoxannaS
9/8/17, 5:31 PM
#226

#225 Skriver PM till dig


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
9/8/17, 6:33 PM
#227

#213 jag har inte varit hos gyn, jag har dotter på snart 18 månader och hon har ammat på natten tills för några veckor sedan så jag tänkte att det kanske var därför vi inte plussat ännu. Har bara försökt i 5 månader nu så det är väl inget som vården bryr sig om direkt.

Men jaha, så jag kan ha haft ägglossning även om jag inte lyckats få något på teststicka?! Suck, det som gjort mig så ledsen att jag trott att jag inte haft (eller kommer ha) ägglossning nu bara för att jag inte sett någon tendens på ÄL på testerna… Men nu är livmoderhalstappen öppen och ganska mjuk, trådigt sekret men tappen är fortfarande rätt lågt placerad (men kanske lite högre idag än igår?) så då ska jag inte ge upp hoppet! Önskar så gärna ett plus senare i september nu.

NinniH
9/9/17, 8:27 AM
#228

Äntligen kom ÄL, men 5 dagar senare än jag räknade med. Har haft problem med mycket värk i kroppen den här månaden, så kanske är därför den blev lite uppskjuten. Tempen ligger lägre än den brukar också. Men än är det tidigt. Känns dock som om det definitivt inte kommer bli något denna månaden, då vi pga jobb och sjukdom knappt fått till det alls.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
9/9/17, 7:20 PM
#229

Skönt att ägglossningen ändå kom #228! tråkigt att ni mått dåligt och varit sjuka, men det behöver ju inte vara kört för det, ni kanske kan få till en snabbis om orken räcker till? Kram!

mollyt
9/9/17, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#230

Jag har fått tillbaka hoppet om att det enda kommer en ägglossnibh denna månad, jag som blev så himla ledsen då (debuten på) ägglossningstester bara visat blanka resultat trots att jag skulle haft beräknad ägglossninh i onsdags. Men men nu börjar testatrecket bli mörkare i alla fall. Har testat runt kl 18 sedan dag 10 och funderar på om jag nu ska börja testa morgon+kväll för att lättare kunna urskilja stegringen och sedan dalande nivå. Bifogar kvällens test jämfört med gårdagens test på andra bilden.

Annons:
RoxannaS
9/9/17, 11:33 PM
#231

Nu var vi här vid kaoset igen med flytningar, mina stämmer inte alls med någonting. Tjocka, vita och mer som typ filmjölk. Vad ska jag tolka det som?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
9/10/17, 12:28 PM
#232

#229: Vi fick till det dagen innan ÄL bestämde sig för att dyka upp, men det blev inget mer sen. Så vi får se om 11 dagar ifall mensen kommer eller inte.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
9/10/17, 7:11 PM
#233

#231 skulle du beskriva dem som feta eller krämiga? Eller som lotionflytningar? #232 men dagen innan är ju bra! Jag håller tummarna!

mollyt
9/10/17, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#234

Kvällens test sjönk i jämförelse med igår så jag antar då att ägglossninhen var under natten eller tidigare idag? Jag glömde att testa imorse (eller snarare, jag kissade på morgonen utan att tänka mig för och sen har vi varit på språng hela dagen tills nu på eftermiddagen. Vet inte hur fort ett test sjunker efter ägglossningen?! Så vet inte om jag ska räkna ägglossning igår eller idag - inte för att det spelar så stor roll egentligen. Hade rikligt med äggvitesekrer nu så tänker nog att ägglossningen var idag under söndagen - även om testet verkligen var negativt vid 18-tiden idag. Men men, vi har haft sex nästan varje dag sista veckan och öven i morse så jag hoppas att det tar sig den här gången.

RoxannaS
9/10/17, 7:17 PM
#235

#233 Lotion typ, men de är lite kornigt i också. 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
9/10/17, 7:21 PM
#236

#233 såhär har jag uppskrivet: "Krämigt livmoderhalssekret – Icke fertilt sekret. Kallas också lotionflytningar. Det här sekretet kan du ha antingen innan, efter eller både innan och efter ägglossningen. Sekretet är krämigt, vilket anses begränsa spermiers rörlighet. Krämigt livmoderhalssekret kan vara pärlvitt till gulvitt. Det är tjockare i konsistens och känns som hudlotion mellan fingrarna."

RoxannaS
9/10/17, 7:55 PM
#237

#236 Men typiskt. Verkar inte fått någon ÄL denna månaden heller. :(

Grejen är att jag har ömma bröstvårtor också, men är bara på dag 17 nu. Har ju fått letrozol för att kicka igång ÄL, men menscykeln har kortats av med dem. Från 37 från första dosen, till 32 på andra till 27 nu senast. Fattar nada nu


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Sowa
9/10/17, 9:27 PM
#238

#234 På testerna från testlagret står det att det kan vara bra att testa 2ggr/dygn för att inte missa stegringen. Jag tolkar det som att det kan variera från några timmar till ett dygn. Sen tror jag ÄL sker ett tag efter stegringen eftersom den höga lh nivån startar igång ÄL. Jag har precis börjat med testerna så läser på som en galning just nu. Försöker även lista ut varför jag har en sån brännande molvärk och har haft den i några dagar. Har haft vanlig molvärk sedan 2-3 dagar efter ÄL förra fre/lördag. Jag hoppas på att vi har lyckats få till det denna månaden men det kan nog också vara jobbig pms… Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att vänta ut dagarna till BIM.

Baaazinga
9/11/17, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#239

En bit kvar till ÄL men det närmar sig 🙌🏻

Baaazinga
9/11/17, 5:31 PM
#240

Och nu på em är det så svagt äl-test? Missat stegring?

Förväntansfull
9/11/17, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

Visst är de ÄL testet positivt? 😊

Fien
9/11/17, 8:20 PM
#242

#241 det där räknar jag som positivt! Lycka till nu!

Sowa
9/12/17, 9:59 AM
#243

#240  Har du gjort något nytt äl-test nu på morgonen? Jag är inte så insatt i testerna än men det ser ju ut som att stegringen var strax innan eller efter det testet som du la upp igår fm. När jag gjorde mina tester så hade jag väldigt svaga linjer fram till stegringen. Får du andra symtom på ÄL? Smärta? Flytningar? Det verkar som att testerna inte funkar för alla.

Baaazinga
9/12/17, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#244

#243 jag gjorde ett nu i morse samma tid och det är lägre en det jag visade igår.. jag brukar få lite svullen mage, mer sexlust, ont i ryggen… brukar ha mer flytningar med varit sparsamt. Så kanske jag ej hade ägglossning? Är så konstigt för det vore så tidigt efter mens…

Annons:
Sowa
9/12/17, 11:46 AM
#245

#244 Jag hade fortsatt att testa några dagar till om det är tidigt efter mensen. Är ju så olika hur lång cykel man har. Det ser ut som du har haft stegringen men det kan vara intressant att se hur det utvecklas. Om det bara minskar i styrka eller om det kommer att öka igen. (Jag läser till ssk och tycker det är väldigt spännande att se hur kroppen beter sig :-) .) Sen är det väl så att man normalt sett har 10 ÄL per år så detta kanske är en av de 2 månaderna som den uteblir. 

Jag har bara hunnit testa under en månad och det visade stegring under 24 timmar men jag tyckte inte kroppen var synkad med testet. Får se hur det blir denna månad, för någon bebis verkar det inte ha blivit för vår del.

mollyt
9/12/17, 2:42 PM
#246

#244 jag tänker att själva stegringen var under natten till/dagen den 11/9. Har du tagit testerna samma tid för morgon respektive kväll?

RoxannaS
9/12/17, 2:57 PM
#247

Har ringt och bokat tid till en mottagning nu för att få mer hjälp, då letrozol inte verkar klara hela proceduren själv. Så på torsdag 15.20 ska jag dit. Hoppas på att kunna få mer hjälp då 🤐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Baaazinga
9/12/17, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

#246 ja det har jag samma tider hela tiden. Men har inte tagit mot top dagen vilket jag borde gjort. Men jag fortsätter testa. Såg ut så här nu:

Baaazinga
9/12/17, 4:08 PM
#249

Men är bara 6 dagar sen avslutat mens, är inte det tidigt för ÄL?

Baaazinga
9/12/17, 10:10 PM
#250

Nu har jag flytningar sov vid ÄL, ont i ena sidan ryggen och illamående. Stämmer ganska bra med stegringen som jag missade gissar jag.

RoxannaS
9/12/17, 10:15 PM
#251

#250 Låter lovande ju! Då missade du säkert den bara :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Sowa
9/12/17, 10:24 PM
#252

#249 När ÄL inträffar beror mycket på hur lång cykel du har. På de flesta ställen står det att ÄL inträffar 12-16 dagar före mensen. Om du tex har en cykel på ca 26 dagar och mens i 5 så bör ÄL inträffa dag 10-14 alltså 5-9 dagar efter avslutad mens. Hoppas ni fick till det något så där kan bli en liten :-)

Baaazinga
9/12/17, 11:28 PM
#253

Tack snälla ni! Vi får se helt enkelt :) vi har som sagt en 1 åring och en 4 åring så ingen panik typ alls haha

Sowa
9/13/17, 10:28 AM
#254

Ni som har plussat med tidiga gt på en känslighet med 10mE(IU)/ml, hur tidigt har ni testat?

 Jag har haft molvärk sen 2-3 dagar efter ÄL, hade brännande smärta under ca 2 dagar och tycker en del lukter som sopor förföljer mig. Har även fått tillfällig yrsel och lätt illamående. Nu 1-2 dagar innan mens så har molvärken avtagit och jag känner mig "normal" igen. Jag ville verkligen tro att det kunde ha blivit en liten i magen denna gång men när jag testade igår så var testet klart negativt. Enligt statistik så bör man ha hcg nivå som borde ge utslag på tidiga tester vid det här laget så jag antar att hoppet är ute för den här månaden. 

Någon annan som blir skengravid? Hur ska man kunna koncentrera sig på annat när kroppen luras… :-)

RoxannaS
9/13/17, 11:09 AM
#255

#254 Kommer inte mensen så testa igen. De kan vara så att ägget fäst betydligt senare. De kan ta uppåt 10 dagar innan de fäster. Och först då produceras de hormon. Annars kan de vara så att du så gärna vill bli gravid att kroppen spökar med dig.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
9/13/17, 11:57 AM
#256

#254 jag testade på BIM -3 när jag blev gravid men det är väldigt olika vad jag förstår. Och en sak som är säker så blir jag skengravid varje månad då vi hoppas så på en liten, haha. Fick tyvärr missfall i somras så längtan (om de ens gick längta mer) blir bara större och större.

Sowa
9/13/17, 12:16 PM
#257

#256 Så tråkigt med mf. Hoppas verkligen det blir något hos er snart. Ska jag bli skengravid varje månad så kommer jag ju vara expert på att vara gravid innan jag ens hinner bli det ;-) #255 Det är nog bara kroppen som spökar. Känns som att mensen är på gång nu så den kommer väl under dagen eller inatt. Förra månaden kom den på dag 25 (idag), annars brukar den alltid komma dag 26-27. Tänkte att det kanske kunde vara så att ägget blir befruktat men inte hinner fästa ordentligt innan mensen kommer. Med tanke på att ÄL inte var förrän dag 14 så har ägget inte då lång tid att etablera sig om det blir befruktat. Jag börjar verkligen överanalysera här…

RoxannaS
9/13/17, 12:31 PM
#258

#257 Har du kollat upp det då? Man ska ju kunna få hjälp om man har mens för tätt. Men normalt är ju 28 dagar. Så jätte tajt är det ju inte. De behöver inte ta 10 dagar men de kan ta upp till 10 dagar. Tror dem säger mellan 3-10 dagar. Så de kan ju gå ändå


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Sowa
9/13/17, 12:49 PM
#259

#258 Vi får nog försöka ett tag till innan någon tar emot oss. Mellan 25-32 dagar räknas väl som normalt? Sen har jag aldrig haft problem med oregelbunden mens och enda anmärkning efter vul har varit att livmoderslemhinnan var tunn men då tog jag p-piller.

[Thiah]
9/13/17, 12:57 PM
#260

#254 bara för att inflika så är tex jag en sådan som knapp producerar en synlig rand på BIM när jag kissar på tester. Denna gång blev inte testet tydligt förrän 1v senare och med första barnet var det också svårtolkat en längre stund.

Sowa
9/13/17, 1:03 PM
#261

#260 Har det äventyrat dina graviditeter på något sätt? Hcg är väl viktigt för progesteronproduktionen? (Jag kanske har blandat ihop saker här).

[Thiah]
9/13/17, 2:27 PM
#262

#261 inte vad jag vet. Det har bara varit lågt i början sen är allt som vanligt

NinniH
9/13/17, 6:11 PM
#263

Fick något att tänka på idag. Skrev av mig lite i en grupp och nämnde att ÄL kom senare än väntat och att det kanske är min värk som spelat in. Läkaren misstänker ev fibromyalgi. Ena som svarade undrade om inte det skulle kunna vara en anledning till alla mina kemiska graviditeter. Att mitt immunförsvar kanske är överaktivt och gör att kroppen stöter bort ägget när det försöker fästa. Ingen aning om så är fallet, men det fick mig att tänka i alla fall. Hade inte alls problem med kemiska graviditeter när vi försökte med sonen, bara att det tog tid. Men då hade jag inte lika ont i kroppen heller.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Baaazinga
9/13/17, 7:07 PM
#264

Jag har en fråga om digitala ägglossningstest från cb: räcker det att testa en gång om dagen med dem?

Tilda305
9/13/17, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#265

Idag fyller jag 26 år och har alltid velat ha barn när jag fyller 26 år. Jag har en mamma som är döende I cancer och jag har alltid drömt om att få ge henne beskedet, beskedet som är hennes största dröm. Blandade känslor men en otrolig lycka eftersom jag idag på min födelsedag plussat!!!! 15 maj är den lilla beräknad.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tilda305
9/13/17, 10:17 PM
#267

Jag måste också tillägga att jag slutade med p piller vecka 30 så jag är väldigt förvånad över att det gått så fort!! Nu hoppas jag att allt går vägen och att alla Ni andra också får plussa.

Baaazinga
9/13/17, 11:06 PM
#268

#265 stort grattis i dubbel bemärkelse!

Sparven88
9/14/17, 7:09 AM
#269

#265 Stort grattis!

Tilda305
9/14/17, 7:37 AM
#270

#269 #268 tusen tack! :D

Sowa
9/14/17, 10:24 AM
#271

#265 Grattis!!! Främst till plusset men även lite försenat födelsedagsgrattis. :-)

RoxannaS
9/14/17, 4:20 PM
#272

Var på besök hos en annan klinik idag och fick dåliga besked. Cysta på 34 mm på höger sida… Vänster kunde hon inte se något på. De finns en chans att jag fått ÄL på den sidan men den är liten. Och de börjar närma sig menstider nu. Så ställer in mig på mens och får återbesök då för att se att cystan är borta och sen kör vi på på nytt. Är cystan borta då kör vi på på nytt. Ny kur och kontroll dag 12 och sen spruta för att få ägget att släppa. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
9/14/17, 5:04 PM
#273

#272 alltså du har nog bara så mycket otur :( Hoppas detta nu skulle funka

NinniH
9/14/17, 6:08 PM
#274

#265: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
9/14/17, 6:17 PM
#275

#273 Känns som att hela mitt liv består av otur 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
9/14/17, 7:39 PM
#276

#275 jag kan förstå att du känner så :(

RoxannaS
9/14/17, 8:29 PM
#277

#276 Frågan är bara om de är samma cysta som sist som då var 20 mm eller om de är en ny :( vill så gärna lyckas nu :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
9/15/17, 2:51 PM
#278

#277 Vad jobbigt för dig!! :( Men lite skönt att du får hjälp i alla fall? Även fast jag tycker att du borde fått hjälp tidigare så länge som du kämpat.. <3

RoxannaS
9/15/17, 4:03 PM
#279

#278 Jo de är skönt. Hoppas bara att cystan försvunnit så vi kan köra på utan uppehåll. Tack snälla för fina ord <3 värmer <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Devya]
9/15/17, 4:41 PM
#280

Hoppas på att mensen inte kommer den här helgen men jag känner mig inte gravid så nog lär väl mensen komma ändå. Får försök för nionde gången efter den här kommande mensen. Jag tar inte det så hårt eftersom jag alltid känner om mensen är på väg. Jag får därmed inga stora förhoppningar. Sen igen är det alltid kul att försöka. ;)

Tassen94
9/15/17, 5:25 PM
#281

Vad gör ni alla för att förbereda er för en graviditet? Jag har svårt att sluta tänka på bebisar och blir ofta ledsen, så jag försöker ta hand om mig själv och läser på mycket om föräldraskap för att jag tycker det är roligt. Jag dricker sällan alkohol, jag planerar hur jag vill inreda lägenheten osvosv. Äter kosttillskott och övar mig på mina vänners små bebisar haha! När min barnlängtan var så enormt stor slutade jag läsa forum, tog bort facebook och instagram och försökte radera bebisar från mitt liv. Men det fungerade inte, mådde ännu sämre. Nu försöker jag bara ha kul och se framåt. Att det blir bebis när det blir. Jag köper bebiskläder och förbereder mig fast jag inte alls vet hur länge vi får vänta :)

Baaazinga
9/15/17, 6:26 PM
#282

Jag har två barn en som är fyra och en som är 1 år. Jag har det senaste längtat som en galning efter nummer 3. Är jag helt galen? Jag har haft två tuffa graviditeter, och två kolikbarn. MEN resultatet efter graviditet när man håller sitt barn, inget slår det för mig. Min man är väldigt tveksam till fler en 2 barn. Vi säger vi får se.. jag har så svårt att avgöra om jag bara får för mig när tvåan liksom är sista.. gahh rörigt inlägg verkligen.

Jess89
9/15/17, 10:13 PM
#283

#281 Det bästa tipset är att koppla bort tänkandet på barnverkstad. Försökte bli gravid en längre tid utan positivt resultat. När jag sedan kopplade bort tanken skedde det bara. Men att äta kosttillskott, motionera och ära bra skadar aldrig. Om du har försökt bli gravid en längre tid utan resultat kan det vara bra att göra en utredning. Att umgås med andra barn är inte heller fel.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

RoxannaS
9/15/17, 10:29 PM
#284

Kul. Mår illa. Har ont i huvudet. Brösten känns tunga. Fruktansvärt trött. Kissnödig hela tiden kommer typ bara ett par droppar. Säkert mensen som är på väg ändå. Eftersom jag hade en cysta på 34 mm så trodde läkaren att sannorlikeheten på att jag haft ägglossning på vänster sida var liten. Var iaf dags för mens snart sa hon. Enligt min kalender är det dag 22 idag. Sista cykeln var 27 dagar. Tycker saker smakar annorlunda. Luktar annorlunda. Men de är säkert bara huvudet som spelar mitt ett spratt igen. Kollade på kul vilken vecka jag skulle vara i om de är något. Och enligt sista mensen skulle de vara 3+0 eller något sådant. Så de känns ju för tidigt för att ha symtom ännu. Har tester som ska kunna visa från 7 dagar efter befruktning. (En jäkla massa tester dessutom) så frågan är ska jag avvakta ett tag till eller testa? De är väl säkert för tidigt nu? Dem skulle mäta från 25 mIU/ml. Vad tror ni? Har inte haft en enda regelbunden mens hittills så vet inte när BIM är. Men skulle gissa på tidigast onsdag nästa vecka.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sowa
9/15/17, 11:33 PM
#285

#284 Jag önskar jag hade kunnat säga att du bör vänta men jag är själv väldigt ivrig och vet att jag hade testat om jag mådde som du. Sambon var övertygad om att jag var gravid denna månad och jag ville själv gärna tro det också men båda gångerna jag testade (10mIU/ml på bim-6 & -3) så var de negativa. Nu står jag här på dag 1 igen och försöker tänka på annat än att räkna dagar. Vill så gärna uppleva ett plus! Jag blir otroligt ledsen och besviken varje gång så nu kommer jag försöka invänta BIM för att slippa titta på stickornas ensamma sträck men antagligen kommer ivern och längtan ta över förnuftet igen. Om du bestämmer dig för att testa så hoppas jag att din sticka visar två streck!

RoxannaS
9/16/17, 12:32 AM
#286

#284 Vet hur du känner :( har ni försökt länge? Håller tummarna för er <3 Tror inte de är något här heller. Vågar inte hoppas. Har ställt in mig på att de inte kommer bli något utan att jag kommer få gå på uppföljningen sen och få hjälp istället :( ställt in mig i förväg på att testerna kommer vara negativa. Så jag blir inte jätte ledsen heller. Men jobbigt är det ju självklart ändå. Men hellre glatt överraskad över ett plus en dag än besviken varje gång :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
9/16/17, 6:54 AM
#287

#284 jag hade ju symtom med nuvarande jätte tidigt så omöjligt är det ju inte. Testade direkt vid BIM och då hade jag misstänkt en stund.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: