Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 2309 ggr
[postmortum91]
2017-06-18 23:04

Vår väg till barn nr 2

Förhoppningsvis blir det ett lyckligt slut i den här tråden. Jag hade missfall för 4 veckor sedan och nu har jag precis haft min första mens sen mf. Jag blir lätt gravid så räknar med att jag är gravid innan nästa mens eller möjligtvis en till månad. Jag längtar så fruktansvärt mycket efter barn nr 2 och är så orolig för ett till mf. Kommer uppdatera för varje steg.

Annons:
Lilolizeit
2017-06-19 09:38
#1

Hoppas det går vägen den här gången :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mollyt
2017-06-19 22:15
#2

Håller tummarna!

[postmortum91]
2017-08-12 23:02
#3

Idag plussade jag 😁 Hoppas VERKLIGEN att det blir en välmående bebis den här gången. Är troligtvis i typ vecka 4+1. Kommer inte ringa bvc förrän vecka 8 tänkte jag och den här gången tänker jag ta kubtest för att få se så fostret lever och mår bra. Tänker vänta med att berätta för de flesta till vecka 12 och efter kub-testet. Berättade det för sambon, bästa vännen, syrran och pappa. Kan va skönt att ha några som stöttar OM det slutar illa igen.

Fridaaaa
2017-08-13 08:26
#4

#3 Grattis! Hoppas att det kommer att gå bra! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nalaa]
2017-08-13 09:15
#5

Grattis! Vad roligt:-) Ni har en dotter sedan innan väl? Vår lilla tjej är 16 månader gammal och bebis beräknad att komma om ett par veckor:-) Roligt att ha dem relativt tätt så de kan leka ihop och så:-D

mollyt
2017-08-13 18:40
#6

Åh vad roligt att läsa #3! Jag har tänkt mycket på dig har men inte velat fråga! Jag hoppas att vi plussar nästa vecka, men jag vill vänta tills mensen är sen innan jag testar. Att ha fått mens tre gånger nu känns som ett mildare nederlag än att testa negativt (hoppet finns ju ändå tills mensen kommer)…

Annons:
[postmortum91]
2017-10-01 09:37
#7

Uppdatering: Nu är jag i vecka 12 och allt känns lite säkrare. Samtidigt har jag smått panik för vad jag gett mig in på, nu vet jag ju vad allt innebär att få ett barn. Mindre sömn (ännu mindre sömn), ännu mindre tid för varandra, vara fånge i sin kropp 1 år framåt om inte mer. Förlossningen är det också lite pirr och oro inför för nu vet jag ju hur det går till etc. Någon som känt samma inför barn 2? Jag är rädd för att drabbas av dörlossningsdepression. 10 okt ska vi iaf gå på UL och få ett beräknat datum.

Fien
2017-10-01 11:38
#8

Ja, jag hade också lite panik inför att bli tvåbarnsmamma, speciellt i tidiga veckor… Nu är vår andra redan tre månader och det har gått över förväntan bra! Lilla tjejen sover mycket bättre (både dag och nattid) än första. Hon blir underhållen av storasyster och är därmed nöjdare med att inte bli buren hela tiden., vi kan ha henne på filt på golvet eller i babysittern etc. Vi som föräldrar också är lugnare den här gången. Man vet liksom att allt löser sig och att det går så fort! Man är också mer "uthållig" eller vad man ska säga för babyskrik. Första barnet klarar man ju inte av att höra att skrika. Den här gången har man liksom två stycken och ibland får den ena vänta… Angående tid för oss som par så funkar det bra om vi har barnvakt till stora tjejen och så får lilla följa med på restaurang och aktiviteter. Men oftast gör vi ändå saker ihop alla fyra :).

Baaazinga
2017-10-01 16:10
#9

Jag oroade mig lite inför tvåan. Men allt kändes så självklart för oss alla när 2:an kom. Trots svår kolik med 2:an så fick vi ihop allt på något sätt. Men helt naturligt att oroa sig. Du har tid att mentalt förbereda dig nu och sen kommer det vara roligt, oroligt, hysteriskt, lugnt, och alldeles underbart 😉😅😍

[Nalaa]
2017-10-01 19:59
#10

Jag var också orolig inför barn nummer två. Men det går bra, allt ordnar sig, tänker jag. Dottern är ett och ett halvt år och sonen är två och en halv vecka. Visst, jag är konstant svettig eftersom jag rör på mig hela tiden och springer upp och ner för trappan för att bära barn och vagnar och bilbarnstolar och skötväskor och grejer men sen får man en lugn stund som nu, dottern sover gott och sonen ligger hos sin pappa och myser sig. Det enda är väl att allt tar mer tid. Mer planering. Men man lär ju sig! Jag har SÅ mycket mer energi nu än vad jag hade bara för ett par dagar sedan:-D

Upp till toppen
Annons: