Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1313 ggr
Anonym
Anonym
6/11/17, 12:39 PM

Öka chanserna?

Vad ökar chanserna för att bli gravida?

Ingen av oss dricker alkohol, snusar/röker inte. 
Tränar regelbundet
Jag har regelbunden mens

Ingenting händer.
Inget fel på varken mig eller killen heller enligt undersökningar.

Känns hopplöst :( 
Och försöker koppla bort det hela. Vi har regelbundet sex utan skydd, som vi hade innan vi började försöka fast då hade vi såklart skydd.

Annons:
RoxannaS
6/11/17, 1:00 PM
#1

Det gäller ju för er att inte känna någon stress att de måste ta snart. Försök ställa in dig på att de blir när de blir. Försök leva ett så vanligt liv som möjligt. Njut av varandra. De gäller för äggen och spermierna att hitta varandra och hitta en som passar. De kan man inte skynda på. Det tog mig 3 1/2 år första gången. Men de som säga kunna öka oddsen lite är att ha sex i ställningar där du ha rumpan högst. Tex doggy. Eller ha en kudde under rumpan. Får du orgasm så är de riktigt bra för de ger liksom sperimerna lite extra knuff i rätt riktning. Ligg kvar efter samlaget med kudde under rumpan och kissa inte förrän efter ca 15-20 minuter för att vara på säkra sidan att spermierna hunnit fram. Undvika att bada när ni haft sex. De du kan göra är att lämna blodprov och kolla hur de är med vitaminer i kroppen. De kan vara så enkelt att de saknas något. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
6/11/17, 3:41 PM
#2

#1 Den inställningen har vi redan :) Och lever livet som vanligt (som jag skrev i #0, enda skillnaden är bara utan skydd istället för med skydd). :) 

Vi har försökt över 3 år.

Orgasm kan jag inte få under sånt samlag dessvärre.
Men kan testa att vi avslutar i tex doggystyle absolut :)
Får testa att ligga kvar med, brukar kissa direkt efter, för jag tycker det är så obehagligt att ligga kvar med det i och brukar vara kissnödig efter även fast jag kissat innan haha men kan testa:)

Vitaminer mm är tipptopp hos båda :)

RoxannaS
6/11/17, 3:58 PM
#3

#2 Om du försökt så länge utan att lyckas ska ni har rätt att få hjälp via vården. Kissar du direkt efter så rinner de ju ut igen. Därför man brukar råda att vänta lite innan :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
6/11/17, 4:02 PM
#4

#3 Se #0, vi har kollat genom vården men de hittar inget fel på någon av oss
Vill inte köra IVF försök ännu :)

SuperLimm
6/11/17, 4:27 PM
#5

Har ni testat med ägglossningstest?

Mvh Linn

RoxannaS
6/11/17, 6:31 PM
#6

#4 Ja jag såg att ni kollat upp er. Bara för att vården kliver in måste det inte betyda ivf. Kan räcka med att få lite extra hormon eller dylikt för att få en kick igång liksom.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Anonym
Anonym
6/13/17, 11:23 AM
#7

#5 ja jag har koll på ägglossningen, dock inte tester varje månad, blir för dyrt men då och då, menhar stämt. Jag känner av när jag har ägglossning :) 

#6 Om man reagerar på hormoner från tex ppiller reagerar man från såna med då?

RoxannaS
6/13/17, 11:55 AM
#8

#7 Alltså de jag tänker på är preparat för att kicka igång ägglossning. Och om din kropp funkar som den ska kommer det inte att hjälpa. Men de finns liksom örter osv som man kan prova för att boosta lite. Men de handlar fortfarande mest om att spermierna och äggen ska matcha. Annars blir de ju inget. Så de kan vara så enkelt att era inte gör det och därför blir det inget Men har svårt att tro de. De oddsen måste ju vara små. De bästa man kan göra är att inte tänka. Ha sex så ofta man kan utan att de känns påfrestande. Njuta av livet. Hålla tankarna på annat. Jag kör med en créme just nu som du kan prova. Progesterall heter den och finns att beställa på graviditetskollen. Så får du lite extra hormon vid ägglossningen så kanske de räcker. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
6/13/17, 12:08 PM
#9

#8 Förstod att du menade det - därav min fråga, om det är risk att reagera på det när man reagerar på andra hormonoer man får "tillsatt" eller vad man ska säga.

Ägglossning har jag, det känner jag varje månad och testerna visar det. Eller hur menar du med kicka igång ägglossning?

Så kör vi redan ang sexet.  Tänker enbart på det när mensen ska komma (svårt att låta bli då) men i övrigt kör vi på, men extra runt ägglossning.

Tack får kolla upp den :)

RoxannaS
6/13/17, 5:58 PM
#10

#9 Kom på att de var en onödig kommentar efteråt när jag kom på att du blivit kollad redan. Så bara glöm de. Haha. Förkylningshjärnan är inte den smartaste :P Verkar bara så konstigt om du inte blir gravid trots ägglossning. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
6/23/17, 9:49 PM
#11

Det jag tänker på spontant är väl kaffe - för högt koffeinintag försämrar fertiliteten. Jag försöker bli gravid nu och försöker hålla mig till 1-2 koppar/dag (rekommendationen som gravid är max 3 koppar á 1,5dl/dag enligt Livsmedelsverket).

Sen är det bra för män att inte ha för tajta kläder, inte cykla mycket eller duscha för varmt/bada bastu då detta påverkar spermierna negativt. Så om det är så att din man är elitcyklist som älskar att vara varm och bada bastu så kanske det kan vara en idé att tagga ner det.
Sex varannan dag ska vara bättre än varje dag för kvaliteten på spermierna - men jag har läst att om det inte är något fel på spermiekvaliteten så kan man ha sex varje dag också om man vill det.

Anonym
Anonym
6/23/17, 9:53 PM
#12

#11 Nej han cyklar extremt sällan. Är gym och jogga för hans del.
Och han duschar nästan kallt haha! Jag fryser om jag duschar med honom hehe.

Kaffe och koffein överlag konsumerar vi inte speciellt mycket.

Har sex lite olika. Men varannan dag varje vecka har vi inte. Det har jag inte lusten till. Men däremot har vi sex ofta just veckan där ägglossning är :)

Upp till toppen
Annons: