Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1636 ggr
JonnaB
6/9/17, 10:49 PM

Försöka igen?

När kan man försöka bli gravid igen efter ett missfall i v 22+3? Vi känner oss redo att försöka igen efter 2 v! Låter kanske konstigt men vi känner att vi är redo men finns det ngn risk?

Annons:
RoxannaS
6/9/17, 11:43 PM
#1

Har du fått någon efterkontroll eller så? Då bör ju din bm ha sagt något. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Missmagi
6/10/17, 8:30 AM
#2

Efter varje missfall vi fått så har dom alltid sagt åt oss att vänta två månader så kroppen får vila. Men vi har struntat i det och försökt igen. Har nog tänkt varför släpper kroppen ägg om den inte är redo? ☺ dock har det tagit lång tid emellan missfallen att plussa igen för oss men varför inte testa, var kropp är olika och olika starka. Lycka till!

JonnaB
6/10/17, 3:33 PM
#3

Ej varit på efterkontroll

RoxannaS
6/10/17, 3:54 PM
#4

#3 har du ingen bokad heller?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexzandra630
6/10/17, 4:08 PM
#5

Jag beklagar verkligen! Jag hade ju gärna kollat så allting såg ok ut innan jag började försöka men ni måste väl ha fått något råd från BM? Jag fick välja om jag ville boka efterkontroll efter mitt missfall v 10, v23 borde det väl vara ganska självklart att man gör det eftersom kroppen genomgått en halv graviditet? Jag hade ringt BM och rådfrågat. Säger hon tuta och kör så hade jag gjort det.

SuperLimm
6/11/17, 4:29 PM
#6

Så länge det inte blivit några komplikationer eller så så brukar det bara vara att köra på när ni känner er redo. Under förutsättning att du slutat blöda osv då.

Mvh Linn

Annons:
RoxannaS
6/11/17, 6:32 PM
#7

Man råder ju att göra en efterkontroll för att kolla så att allt ser bra ut. Ingen infektion eller rester kvar osv.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lakritsstjärna
6/11/17, 11:08 PM
#8

Gör en kontroll och vänta tills mensen kommit tillbaka en gång och efter det så är det även lättare att beräkna ägglossning

JonnaB
6/12/17, 9:03 AM
#9

Jag har ingen kontroll bokad. Jag slutade blöda efter ca 1,5v. Både jag o sambon känner att vi vill försöka direkt.

[Thiah]
6/12/17, 9:28 AM
#10

Jag har inte fått ett sådant sent missfall som du men vi började försöka direkt efter att jag slutat blöda. 

Kroppen var ju i olag efteråt en stund så mens/ägglossning stämde ändå inte när joel väl blev till.

JonnaB
6/12/17, 10:20 AM
#11

Ja då känner jag med. Känner min kropp så väl att vi är redo att försöka. Sen hur långt tid det tag innan man får ett nytt + vet man aldrig inte ens innan en förlossning.det tog oss 4 mån att få W så vi har ställt in oss på att det tar minst 4mån till innan vi får ett nytt +

RoxannaS
6/12/17, 12:41 PM
#12

Oftast blir man lättare gravid tätt inpå när man redan varit gravid så de behöver inte alls ta lång tid. Men alla är ju olika. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
6/12/17, 1:54 PM
#13

jag hoppas att kunna bli gravid ganska fort igen, Vi vill ju ha barn och vi har ett i himlen men vi vill ha ett barn med oss här på jorden. Folk i vår omgivning blir förtäckta när vi ville ha barn igen så snart det bara går, men vi struntar i dem och gör det vi känner är bäst för vår familj. Vi vill att Walter ska få bli storebror och vaka över sin syster/bror .

Annons:
[Thiah]
6/12/17, 2:01 PM
#14

#13 Sådär tänkte vi med efter vårt MA i v.13 .  Och jag skulle helt ärligt tänka likadant nu om denna graviditet inte skulle kunna fullföljas.

norrskensyret41
6/14/17, 4:17 PM
#15

Jag vet en kollega till mig som fick barn som dog i vecka 40. Rekommendation att bara tuta & köra (ivf graviditet). Jo, för att kroppen är så full av gravidhormoner oxytocin etc. Den är extra mottaglig, och tror ett embryo har lättare att fästa. Direkt efter missfall Så sa hon till mig som igår fick missfall vecka 17 efter fostervattensprov. Får en liten ängla son imorgon <3 om de inte sätter igång före.

Madde
6/14/17, 5:06 PM
#16

#0: Beklagar sorgen! =( #15: Beklagar sorgen! =(

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

mollyt
6/16/17, 8:56 PM
#17

Usch #15 vad tråkigt att höra, beklagar!

Intehärutandär
6/29/17, 6:29 PM
#18

Ta hand om begravningen först. Sedan kan Ni tänka på ny graviditet. Det är ju viktigt att genom obduktionen veta vad som hände. Är det något genetiskt, så kan det vara bra att vänta för utredning. Så man slipper förlora runt halvtid varje gång genom avslutad graviditet efter fostervattenprovet etc. 

Är barnet friskt, så är det bara att köra på. Enbart vid kejsarsnitt eller komplikationer behöver man vänta. Jag förlorade i v39+6 och fick köra direkt om jag ville. 

Beklagar!

JonnaB
6/29/17, 7:59 PM
#19

Inget fel på varken mig eller sonen. Så vi kommer att försöka igen direkt

Upp till toppen
Annons: