Annons:
Etikettallmänt
Läst 2045 ggr
labradoodle
6/7/17, 10:46 PM

Galna snarkningar, går det över?

Jag har BF nästa vecka. Jag är riktigt svullen i hela kroppen just nu, och samlar på mig mycket vätska och är lite småtäppt i näsan. Men de senaste 3-4 veckorna har jag börjat snarka något enormt. Och det blir värre för varje natt! Jag drar timmerstockar säger sambon, som har börjat sova i ett annat rum för att få någon sömn. Jag har vaknat av mina egna snarkningar t.o.m. Jag har tagit upp det med min barnmorska men det är tydligen ingen fara. Men finns det hopp om framtiden? Gick snarkningarna över för er efter förlossningen? Jag blir ju livrädd att sambon och jag ska behöva sova i separata rum förevigt!

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
[Devya]
6/8/17, 6:45 AM
#1

Men säger inte det sig själv att det med största sannolikhet försvinner sen då det har uppkommit endast de senaste 3-4 veckorna?

Jag skulle inte oroa mig om jag vore du. Det låter som om det har sina förklarningar och att det försvinner sen.

Alexzandra630
6/8/17, 7:07 AM
#2

Det försvinner. Jag har haft snarkningar till och från under graviditeten (aldrig haft det innan).

fluffis
6/8/17, 12:35 PM
#3

Förmodligen beror det på svullna slemhinnor. Det har jag haft när jag varit gravid. Då kan man bli täppt i näsan och snarka (mer).

[Nalaa]
6/9/17, 11:06 AM
#4

Haha, det känner jag igen! Jag snarkade helt galet mycket, jag vaknade ofta själv av den öga ljudnivån:-p Ofta var ju detta när jag somnat i soffan med huvudet bakåtböjt. Efter förlossningen tig det ett par dagar innan det var helt borta:-p

Lojs
6/9/17, 12:53 PM
#5

Jag pratade med maken om det, hans reaktion var "Va, fick de snarkningarna så sent?" Jag har tydligen snarkat extremt mycket några månader nu (snarkar bara när jag är förkyld annars), är i vecka 33 nu.
Jag tror det försvinner när bebis fötts, för min del beror det säkert mycket på graviditetsnästäppan jag har och den ska ju förhoppningsvis försvinna när bebis är ute.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lilolizeit
6/9/17, 1:10 PM
#6

Jag snarkar också som en tok tydligen. Snarkar aldrig annar. Men nu kan inte min sambo kan sova och min son vaknar. Haha Det går över :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
labradoodle
6/9/17, 11:57 PM
#7

Tack för svar - det ger mig hopp! x)

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Upp till toppen
Annons: