Annons:
Etikettallmänt
Läst 978 ggr
[Thiah]
6/5/17, 6:37 PM

Räkan, Loppan eller kanske Bobfloyd?

Kom igen nu, vad kallar ni den där lilla där inne? Jag brukar kalla det för arbetsnamn. 😉😃

I vår familj är det galna smeknamn som gäller.  Sonens farbror döpte honom till Bobfloyd och det smeknamnet följde med en stund. 😎 

Filuren nu i magen väntar ännu på att få sitt fina dubbelnamn. Just nu kallar jag den Räkan (tycker maken är idiotiskt) eller Loppan, eller Masken eller….. 

Så, vad kallas/kallades era?

Annons:
EmiliaTorstensson92
6/5/17, 6:45 PM
#1

Ingenting just nu men har tänkt på MajBjörn. Då det både är ett kill och tjejnamn i. Barnen i skolan har haft en bok som heter Diamantjakten som läsläxebok och då skickar de iväg en nalle vid namn Maj-Björn ut i världen.

Fien
6/5/17, 7:01 PM
#2

Vi kallade den Charlie fram till ul, kan ju vara både pojke eller flicka.. fast jag tycker nog det är mer av ett pojknamn och trodde att det var en pojk i magen… nu vet vi att det är en flicka så nu provar vi en massa olika namn men är inte överens om något ännu… kallar den mest för Lillplutt eller plutten än så länge…

Lilolizeit
6/5/17, 7:16 PM
#3

Sonen kallades för räkan när han låg i magen. Dottern som än är i magen kallas bara för liten

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/5/17, 7:16 PM
#4

Mini ligger och bökar i min mage.

Djurälskaren87
6/5/17, 7:29 PM
#5

inget alls fakriskt..kommer inte på ngt haha.

Niini
6/5/17, 7:43 PM
#6

Storebror gick under namnet Liten, lillebror blev…  Lillebror :D

Annons:
Ceet
6/5/17, 8:59 PM
#7

Jag försökte med Brittbert för några månaders sedan med fick igen gehör, tänkte lite som dig #1.

Nu går bebis under arbetsnamnet Cirkelsågen… Blir alltid lite att förklara när någon utanför familjen hör. Hahahahah! (Våra katter reagerade vande sig vid  ljudet av en cirkelsåg. "Bra, då vänjer de sig  vid bebisskrik också" sade maken, "Så du jämför din förstfödde med en cirkelsåg?". "Ja, tydligen". Och där kom det smeknamnet för att stanna.)

Pontiac57
6/5/17, 9:06 PM
#8

Jag säger både lillasyster och lillpruttan :p

Lojs
6/5/17, 9:31 PM
#9

Det blir mest bebis just nu. När den bråkar så är det makens bebis "Din bebis är jobbig". Haha. 
Men annars grisen, i vår familj är gris något gulligt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Alexzandra630
6/5/17, 10:07 PM
#10

#9 Jag brukar också lägga kommentarer som "ditt barn" när mini är extra våldsam i magen. Haha.

Lojs
6/5/17, 10:30 PM
#11

#10 Det är väl klart, jag är alltid skötsam, måste ju vara hans gener när bebis sparkar så jag blir helt öm. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MikaelaS_
6/5/17, 10:43 PM
#12

Just nu är det Blåsnippa. Har en stark känsla av att det är en tjej där inne och Wilmer har döpt kommande lillasyster.

jackiejohn
6/5/17, 10:44 PM
#13

Äldsta tösen gick under arbetsnamnet "Plutt" och minsta gick också under de namnet precis det första sen blev det "Bebisen" och "Lillasyskonet" mest för att när vi pratade med stora tjejen så sa vi "bebisen i mammas mage…."

Annons:
Surpan
6/6/17, 3:17 PM
#14

Vi kallade honom för snigeln ibland, efter att läkaren på VUL sa "och här är lilla snigeln". Blivande moster kallade honom för Kurt.

/Surpan

PerhapsimAnna
6/7/17, 12:00 AM
#15

Här blir det mest lillebror eller busbebis eftersom han lever rövare där inne. Dottern kallade vi bara bebis :)

mollyt
6/7/17, 3:40 PM
#16

Vi kallade henne oftast för bara "bebis" men även Kurt-Rolf ett tag 🤪

Starfall
6/21/17, 11:41 AM
#17

Vi kallade dottern för "ungen" när hon låg i magen eftersom hon var så bråkig 😉

mikkan01
6/21/17, 1:54 PM
#18

Kärt barn har många namn, eller smeknamn i alla fall. Våran bebis går under arbetsnamnet torsten, något pappan egentligen inte gillar så bebis kallas dels för bebis, plutt, lillen, kickboxaren, lillrövaren, busen, skitungen (speciellt när han lägger in en rejäl spark på kissblåsan) och så är han även här "pappas bebis" när han är extra jobbig ;)

~mikkan

ladygrenners
6/21/17, 4:00 PM
#19

Vi säger Lilleman, Kickboxaren och Bebbi 🙂

/Ladygrenners

Elsa
6/22/17, 3:55 PM
#20

Vi har länge sagt ärtan, men det är inte direkt någon ärta längre nu i vecka 36, haha! Nu säger vi alltid lillan :) fick reda på rätt sent, på TUL i vecka 33 att det är en flicka, innan sa vi som sagt ärtan och ibland bebben.


Annons:
malinroth
6/22/17, 10:09 PM
#21

Svante hette Lill-Åke i magen 😊

Upp till toppen
Annons: