Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 3181 ggr
Alexzandra630
6/4/17, 1:08 PM

Hinnsvepning

Är det någon som gjort det? Hur kändes det? Funkade det? Jag har fått tid i morgon. BF+7

Annons:
soundtrack
6/4/17, 1:27 PM
#1

Har gjort med bägge barnen. Samma utgångsläge - hade gått drygt en vecka över tiden bägge gångerna, tappen var mogen men jag var bara öppen 1 finger. första gången hände inget, födde på BF+14. Andra gången födde jag dagen efter. Fick rejält med sammandragningar o sen förvärkar o sen drog det igång på natten. Jag tycker att det gör ont men inte värre än att man står ut. det går ju rätt fort.

Sparven88
6/4/17, 3:18 PM
#2

Jag har gjort det ett par gånger under första graviditeten, då jag passerat BF. Jag upplevde inte att det gjorde ont, däremot var det rätt obehagligt. Trots att BF var passerat var jag inte alls mogen, så inget hände. Blev sen igångsatt bf+15, sonen född bf+17.

Alexzandra630
6/4/17, 5:31 PM
#3

Tack för svar! Har ju insett att jag inte ska vara så hoppfull inför morgondagen. Men skönt att veta att det inte gör jätteont. Blir igångsatt på BF+14 om inget ändras innan dess men det är ju en hel vecka dit… Plus att jag helst vill ha en så naturlig förlossning som möjligt.

Sparven88
6/4/17, 7:46 PM
#4

Jag blev ju som sagt igångsatt, å jag skulle väl vilja kalla det en naturlig förlossning ändå. Det var min första (och enda, än så länge) förlossning, så jag har inget att jämföra med. Men det är klart, det sägs ju att det blir mer intensivt när man blir igångsatt .. vi var och hälsade på min svärmor dagen innan jag skulle bli igångsatr, det var dock ingen som visste. Min svärmor säger då "Ja.. jag hoppas du slipper bli igångsatt, fet blir sååå mycket mer intensivt då".. tack för det liksom. :p

Intehärutandär
6/5/17, 12:38 AM
#5

Fick det med min ängel, då förlossningen gick för långsamt. Efter hinnsvepning, så var hon ute på 2.5 h

RoxannaS
6/5/17, 12:30 PM
#6

Tyckte också att de mest var obehagligt. Kommer knappt ihåg såhär 3 år senare. Vet att jag fick typ mensvärk och en jäkla massa sammandragningar. Men de släppte igen efter typ ett par timmar. Gjorde ingen skillnad på mig. Fick 2 ggr utan att de gjorde något. Var vid första tillfället öppen 1,2 cm andra tillfället 2 cm. Och tappen kortare än 2 cm. Så barnmorskan sa till mig att så som det ser ut nu ses vi natt. Ah jo drömma kunde man ju.. Hade som tur var lyckats övertala om igångsättning 5 dagar innan bf pga min magkatarr, mitt konstanta kräkande osv, psyket började ta så mycket stryk av allt. Så 2 dagar efter sista hinnavepningen blev de igångsättning. De tog hål på hinnorna och satte bara värkstimulerande dropp. Tog 4 1/2 timme så var han ute. Men ja. Jag har också hört att värkarna man får med igångsättning gör mer ont till mindre nytta än dem som kroppen själv gör när de drar igång av sig själv.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Alexzandra630
6/5/17, 4:26 PM
#7

Tack för era svar! Tyckte inte hinnsvepningen var så farlig. Det var värre innan BM hittat rätt men när hon väl kommit in i själva livmodertappen var det mest en skum känsla. Hade öppnat mig 2 cm och det var 2 cm kvar av tappen. Har haft rejäl molvärk sen försöket så håller tummarna.

Sparven88
6/5/17, 7:07 PM
#8

#7 Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: