Annons:
Etikettbilder
Läst 49782 ggr
Minnix
5/29/17, 10:08 PM

Skallteorin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur fungerar skallteorin? Är det någon här som är bra på den? Finns det någon statistik eller så? Gissa gärna på min Bubb! :)

Annons:
Minnix
5/29/17, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ansiktet

Lojs
5/29/17, 10:14 PM
#2

Jag vet att det ska vara bilder från kub om det ska funka i alla fall, och teorin är att tjejer har rundare skallform i profil än vad pojkar har.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Zepp
5/29/17, 10:36 PM
#3

What.. skallteori.. det e ju ett foster, hur ser man skillnad mellan könen så tidigt.. förklara någon?

Menna.. man ser väl främst om fostret verka leva?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lojs
5/29/17, 10:42 PM
#4

#3 Som sagt, tjejfoster har ofta ett rundare pannben än killfoster när de är så små som de är vid ett kub, senare i graviditeten, vid RUL, har skillnaden jämnat ut sig. Stämmer såklart inte på alla, men det verkar vara bland det säkraste sättet att gissa kön förutom om man ser det på ultraljudet.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Zepp
5/29/17, 10:49 PM
#5

Mm.. gissningar med andra ord?

Tänkte mer på antropologiska data där man oftast ser på skallar och på näsroten huruvida skallen tillhört en manlig eller en kvinnlig person.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lojs
5/29/17, 11:06 PM
#6

#5 Tja, det är inte 100% säkert när man jämför skelett från vuxna heller. ;) Och när fostren är så små är även skillnaderna små och det krävs att man har en bild som är precis i profil.

Det finns ju mängder av teorier på att gissa bebisens kön, mer eller mindre knäppa skulle jag säga och generellt sett stämmer de halvkasst. Till exempel så är det procentuellt över många barn en viss skillnad mellan tjejers och killars hjärtfrekvens som foster, men det är mycket individuella skillnader så det är svårt att gissa utifrån det när det kommer till enskilda barn. 

Föräldrar har i alla tider försökt gissa könet på bebisen innan den är född, skallteorin är ett av de nyaste sätten och jag tvivlar på att det gjorts studier på om den stämmer. Det verkar som att skallteorin har lite bättre statistik än 50/50 om man går på folks personliga erfarenheter när man googlar lite. Men såklart är det bara för skojs skull. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Minnix
5/30/17, 12:31 PM
#7

Jaha! Då förstår jag :) ja vi har inte gjort kubtest så har bara bild från RUL. Det visar sig i höst om det blir lillasyster eller bror 😊

Elsa
5/30/17, 6:30 PM
#8

Ååh vad svårt! Men vilken söt liten näsa hen har :) jag gissar på flicka, lite likt min bebis som troligtvis är en flicka


Minnix
5/30/17, 9:30 PM
#9

Haha 😄 jag skickade in en video till gruppen Strictly Nub Theory på facebook, från RUL, på när sköterskan mäter benen underifrån. Dom gissar gärna på sk potty shots oxå, inte bara kub. Där var alla bombsäkra på att det är en tjej :) men kollar man potty shots så kollar man ju efter kulor eller blygdläppar så det känns ganska pålitligt ändå!

[Nalaa]
5/31/17, 3:38 PM
#10

Vår dotter hade mindre rundare skalle på KUB-bilden än den här lilla bebisen som vi inte vet könet på än (jag tror dock pojke, tyckte nig att jag såg något förbi spg p där på RUL:-p)!

LaSadie
1/4/18, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vi gjorde kub idag och vad är er gissning :)?

[Smulan_88]
1/5/18, 3:29 PM
#12

#0 be admin redigera bort dina siffror. Jag gissar dock pojk på er bägge #0 och #11.

[Thiah]
1/6/18, 8:45 AM
#13

#12 tror jag gjort det en gång förut men nu är det hursom gjort , tack för att du uppmärksammade det. :)

Annons:
[Smulan_88]
1/6/18, 8:58 AM
#14

#13 :*D det är många som missar denna detalj! Kanske skulle vara bra med en ”gissningstråd” där det i första inlägget står ”var noga att ta bort ditt person nummer - som står i vänstra hörnet på ultraljudsbilden”… :*D Va inne på familjeliv, och där låg det ett hundratal bilder med personnummer ute.. så det ör uppenbart allt för lätt att missa.

Millan90
1/27/18, 8:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Spännande sånt här och jag älskar att gissa, så vad tror ni om denna lilla Plutt? :D

Denna kommentar har tagits bort.
[Smulan_88]
1/27/18, 9:59 AM
#17

#15 pojk gissar jag på :)

LaSadie
2/15/18, 12:26 PM
#18

Ville bara uppdaterat att det är en tjej :)

[Smulan_88]
2/15/18, 12:58 PM
#19

#18 Grattis till en flicka :) då är jag säker på att denna teori inte funkar :*D för skallformen va helt annorlunda mot min flicka, men lik min pojks. Grattis än en gång till flickan!!

H
3/19/22, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

B40FA1E0-719D-4939-A68D-F197F2D75AA5.jpeg
Vad tycker ni om kön?

Annons:
bicepscurls
6/12/22, 11:22 AM
#21

#3: Precis som tidigare kommentarer svarat, finns även mkt info på nätet exempelvis: https://superstorken.se/nub-teorin-skallteorin/

Kosten är 80% - träningen resten! Fitnessfia träningsblogg

Den eviga frågan som alla föräldrar ställer sig är om det blir en pojke eller flicka. Det kanske inte är så viktigt, men ändå roligt att veta om i förväg.…
Upp till toppen
Annons: