Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1339 ggr
SuperLimm
2017-05-18 09:25

Missfall, hur gjorde ni efter?

den 25 april fick jag missfall, alltså för ca tre veckor sen. Var gravid i vecka 6 så det var ju väldigt tidigt.
Jag läste på någon sida att man bör vänta tills mensen kommit igång igen innan man börjar försöka igen. Men hur lång tid tar det egentligen?  Hur lång tid tog det för er innan mensen kom?
Hur lång tid efter missfallen blev ni gravida? Vi försökte i ca 6 månader innan jag tillslut testade ÄL-stickor för att veta när jag har ägglossning. Jag vet att det inte är så lång tid men det kändes som en evighet.

Mvh Linn

Annons:
[Thiah]
2017-05-18 11:21
#1

Vi brydde oss aldrig om det där med en mens mellan. Fått höra att det bara är för räkningen av veckor egentligen. Så vi körde på så fort jag slutade blöda. Jag blödde dock i många veckor. Och den graviditetens veckor stämde ändå inte ;)

SuperLimm
2017-05-18 11:43
#2

#1 okej! Jag tror jag blödde i 8 dagar ungefär. Just nu har vi bara sex när vi känner för det och alltid oskyddat. Så får väl se när och hur det blir.

Mvh Linn

soundtrack
2017-05-18 12:31
#3

Jag blev gravid på första ÄL efter ett MA för drygt ett år sen. Det slutade sen i missfall i v 6. Efter det valde vi att vänta en cykel innan vi försökte igen, jag tror inte min kropp var redo än o att det därför blev missfall igen. Hade MF i början av april o mensen kom tillbaka i slutet av maj. Jag blev sen gravid igen i slutet av juli o resultatet sover nu på mitt bröst :)

RoxannaS
2017-05-18 13:20
#4

Risken finns att man lätt får missfall igen om man försöker för tätt inpå. Kroppen behöver lite vila emellan. Så skulle ändå råda att vänta en mens emellan. Så vitt jag fick förklarat kan du räkna missfallet som en vanlig mens. Så du bör få ÄL innan du får mens nästa gång. Men avvakta hellre för att minska risken för missfall igen. Då är du på säkra sidan att de inte blir missfall pga ditt tidigare missfall. Se det från den ljusa sidan. De sägs att man lättare blir gravid när man varit gravid en gång. Speciellt tätt inpå. Du kan till och med ha tur med att känna när nästa ÄL inträffar. För mig känns de som att de liksom sticker / stramar på ena sidan när jag väl får ÄL. Började känna efter min första graviditet. De sägs att de beror på att en kvinna är gjord för att föda barn och för att lättare kunna planera nästa så känner man när ÄL inträffar. Vet inte om de är sant dock. Men de låter ganska logiskt. :) Håller tummarna att de går snabbt för er nu och att nästa slutar med en frisk bebis istället. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: