Känsliga situationer

Missfall av sorg?

2017-05-17 07:19 #0 av: zakkris

Kan man få missfall om man sörjer?
Jag måste ta bort min häst och är rädd att jag ska få missfall för att de kommer vara jobbigt emotionellt. Va tycker ni?

Anmäl
2017-05-17 07:34 #1 av: mollyt

Nej det tro jag inte ska påverka. Att du är ledsen (även väldigt ledsen) borde inte påverka och stöta bort embryot. Tråkigt att höra om din häst däremot, förstår att det måste kännas jättetungt!Brustet hjärta

Anmäl
2017-05-17 07:35 #2 av: Devya

Nej, låter inte alls troligt. Aldrig hört talas om något sådant. Se dock till att äta. Då man sörjer kan man tappa aptiten.

Tråkigt det med hästen. =/

Anmäl
2017-05-17 07:46 #3 av: Aleya

Ne jag har aldrig hört att man kan få missfall p g a detta. Som föregående sa så se till att ta hand om dig trots sorgen.
Beklagar att du måste avliva hästen. Aldrig kul att förlora någon oavsett om det är djur eller människa. 😢

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2017-05-17 08:38 #4 av: SFalkbring

Jag har inte heller hört talas om det. Men håller med tidigare om att du får se till att fortfarande ta hand om dig själv ordentligt.

Förstår att det inte kan vara ett lätt beslut Brustet hjärta

Anmäl
2017-05-17 08:40 #5 av: Alexzandra630

Jag tror absolut att man kan få missfall av extrem psykisk/fysisk stress. Men av sorg låter inte så troligt.

Man kan inte sluta leva bara för att man är gravid. Beklagar det med hästen, vet precis hur jobbigt det är.

Anmäl
2017-05-17 18:50 #6 av: zakkris

Det känns bra att så många inte hört de, jag försökte googla men kom bara till sorg efter missfall och inte tvärt om, kan ju inte låta hästen lida i onödan för att jag precis blivit gravid heller

Anmäl
2017-05-17 18:56 #7 av: Aleya

#6 ne det är nog klokt tänkt. Men jag förstår samtidigt din oro. Och det är inget konstigt att vara orolig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.