Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1629 ggr
Semka
2017-05-02 21:14

Är jag gravid??

Hej! Skriver förmodligen i fel tråd eller något men skriver ändå. Har fått en konstig blödning 12-14 dagar innan mens. Har inte helt koll på det här med ÄL och när jag brukar ha det. Vi har inte planerat att skaffa barn men skulle det hända så skulle det. Slutade med p-piller för ca 2 år sen och sen dess har vi kört på att "dra ut just innan" så avbrutet samlag. Vet att det absolut inte är safe men som sagt har inget emot barn då åldern börjar vara inne. Men grejen var att jag fick en blödning först efter vi badat eller snarare en rosafärgat flytning, tog en trosskydd och tänkte inte mer på det. Men det kom små droppar även dagen efter… ungefär samma, lite mörkare. Mest när man gick på toa (vet ej om det spelar roll). Tredje dagen kom det ännu mer men fyllde inte ens upp en vanlig binda med 3 prickar. Det blödde lite kraftigare med färsk rosaröd blod, inga klumpar alls i 2 dagar sen återgick det till flytning som var lite färgad igen. Totalt blött i 7 dagar. Under tiden hade jag svag molande värk längst ner i magen. Kändes även som ett stick på ena sidan första dagen det blödde. Molande värk har hållit i sig i 12 dagar i rad nu, ibland mer, ibland mindre men inget man tänker på och absolut inte som mensvärk. Brukar alltid ta smärtstillande för mensvärken när det kommer och känner den 2-3 dagar innan själva mensen samt ömma bröst å så vilket jag absolut inte har nu. Vid mens brukar jag inte kunna röra brösten för det gör så ont. Känner inget alls nu på brösten men själva bröstvårtor är mer känsliga än vanligt, som att det drar lite med smärta i de. Har samtidigt varit sjukt uppblåst i magen och gasig, trött, yr och illamående av och an, haft konstiga pirrningar längst benen och har hyfsat mycket flytningar nu (måste använda trosskydd, ej behövt innan). Har också haft extrema humörsvängningar och kan skratta åt något ena stunden och sitta och gråta andra stunden. Känns som pms, galet känslig för allt :( Kan inte testa förens imorgon då det är första egentliga dagen av min mens(kallas det BIM ?) men har stora misstankar på att den inte kommer imorgon… brukar ha så ont och småblöda dagen innan, några droppar sådär. Men det här känns inte alls som min mens varken blödningen som var på tok för färsk röd i färgen och inte samma riklighet på blödningen, ingen mensvärk…. Är jag tokig? Håller jag på att inbilla mig allt? Någon som haft liknande symptom? Som sagt inte värt att testa förens tidigast imorgon står det på internet …. Tacksam för alla svar!

Annons:
Sparven88
2017-05-02 21:27
#1

Har du BIM ( dvs. Beräknad Icke Mens) imorgon så bör du kunna göra ett test nu. Jag plussade på bim-2, och fick ett jättestarkt plus. Det där är ju i och för sig olika från person till person. Du säger att du fick en liten blödning 12-14 dagar innan mens, alltså då ungefär när du borde haft din ägglossning. Kanske kan det ha varit pga den du stänkblädde lite?

Semka
2017-05-02 21:38
#2

Ska köpa test imorgon hursomhelst. Men kan det bara varit en vanlig blödning som kommer vid ägglossning ibland när ägget är för stort ? Har haft det nån gång förut men haft så ont då så jag fått åka in på akuten. Nu gjorde det inte ont bara såndär bakgrundsmolande. Har jag isf bara inbillat mig symptom ? Eller var det en nidblödning?

Sparven88
2017-05-02 21:44
#3

Svårt att säga om det var en nidblödning. Har ni haft sex i anslutning till ägglossning finns ju naturligtvis risken/chansen att du kan ha blivit gravid, även om ni kör avbrutet. Ibland kan man nog få en liten blödning i anslutning till ÄL. Det bästa är ju för dig att testa så klart för att få veta. Du kan ju ha haft såna symptom den här månaden. Ibland kan ju kroppen spela spratt med en.

Semka
2017-05-02 21:50
#4

Haft galet mycket sex första veckor efter mens :/ så risken finns. Men du har rätt kan ju bara va kroppen som jävlas med en.

Sparven88
2017-05-02 21:55
#5

Men är ni inte redo för att ta konsekvenserna av oskyddat sex, vore det kanske en idé att skydda sig.

Semka
2017-05-02 22:06
#6

Nej då, vi är beredda på konsekvenser, det är bara det här ovetande som gör en tokig :)

Annons:
Alexzandra630
2017-05-02 22:15
#7

Ingen här inne kan svara på om du är gravid eller inte. Men har du haft sex utan preventivmedel så finns det ju absolut en chans/risk att du är det. Du kan ju lika gärna haft en "konstig månad" med oregelbunden mens. Ta ett test i morgon så vet du :-)

Upp till toppen
Annons: