Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 6580 ggr
[Thiah]
5/2/17, 5:12 PM

Vi som väntar smått Juni/Juli 2017 #2

Här kan ni fortsätta 🙂

Gamla tråden

Annons:
Fien
5/4/17, 7:33 PM
#1

Jag fortsätter här nu. Var på vanlig kontroll idag och det såg bra ut. Hade gått upp ett par kg och magen hade också växt. Verkar dock bli en lite mindre bebis den här gången, ligger lite under normalkurvan. Verkar som hon vänt på sig också och ligger med huvudet neråt nu, hoppas hon stannar så :). Men känns ju som att det blir mindre och mindre plats därinne så sannolikheten för att hon vänder sig igen minskar ju för varje dag. Har 59 dagar till bf men om min känsla stämmer så kommer hon lite innan, det återstår att se. Hur går det för er andra?

Lilolizeit
5/5/17, 2:38 PM
#2

Va skönt att allt ser bra ut och att hon börjar lägga sig till rätta.. Min lilla dam har ju legat med huvudet nedåt sen innna vecka 27, så får se om hon tänker ligga kvar så.. idag är jag i vecka 32+4 och har 51 dagar kvar till bf.. 23 dagar kvar till flytt och som hon måste stanna.. :P Jag har gått och varit nervös för prematur födsel så länge, så när man sen tänker på att om allt går som det ska är det bara 51 dagar, de e ju ingenting.. lagom stressande att inte gjort i ordning något och allt inhandlat ligger i kartonger.. ska till bm på måndag igen.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
5/10/17, 9:21 AM
#3

Nu har majbäbisarna börjat anlända! Längtar mer och mer nu, samtidigt tycker jag att tiden rusar fram! Jag vill hinna mysa med mina två pojkar mer innan vi blir tre barn att mysa ned. 50 dgr kvar till bf, tror och hoppas att bäbis vill ut lite tidigare! Hur går det för er andra? Det börjar närma sig juni!!!!

Lilolizeit
5/10/17, 9:48 AM
#4

Så spännande att följa våra maj-mammor! Hade inte läst på mindre än ett dygn och 2 barn hade kommit under tiden. :) 46 dagar kvar här till bf, 18 dagar till flytt.. vill så gärna komma iordning med allt men får tålmodigt vänta.. packar lite lådor och pekar på vad sambon ska flytta och bära runt på.. försöker få så mycket kvalitets tid med sonen som det bara går nu, snart är han inte själv längre och det känns konstigt att inte kunna ge honom all min tid sen..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/11/17, 2:06 PM
#5

Det känns som att min lilla håller på att gräva sig ut… vet inte om det beror på att hon fixerar sig men tycker det är lite tidigt? Min förra fixerade sig även sent och nu är jag ju omföderska. jobbigt med trycket och är ju mer eller mindre konstant kissnödig nu, det tyckte jag iofs att jag var innan men nu är det ännu värre….

Lilolizeit
5/11/17, 2:42 PM
#6

Jag trodde också att kissnödigheten hade nått sin topp, tills för en vecka dess ungefär.. är uppe typ 6-7ggr/natt och hela tiden på dagen känns det som.. Fattar ännu inte hur långt man kommit i graviditeten, läste precis i oktober-tråden att de var i v.20, å jag tänkte det är inte möjligt om man ska ha i oktober, jag är ju typ i vecka 20.. men nej, vi i den här tråden ska ju ha hur snart som helst ju.. knåpade ihop en skiss till förlossningbrevet idag, tror jag fått med det viktigaste.. ska även hitta en väska här i flyttkaoset att ha till BB-väska, man vet ju aldrig när det drar igång..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
5/11/17, 3:25 PM
#7

Ja det närmar sig verkligen! Längtar tills jag slipper vara såhär begränsad!!! Jag klarar mig oftast med 1-2 ggr per natt men har lyckats lista ut lite hur jag ska ligga för att minska trycket…. på dagen är det minst en gång i timmen… och nu bygger de om på jobbet också så får åka ner i källaren varje gång, haha… Min sambo packade väskan förra helgen, jag ska väl komplettera lite men tycker ändå att det är ett tag kvar… är ju typ vinterväder ute nu och jag räknade med att föda i sommarvärme…. så de sakerna är inte framme än…. Ska till bm nästa onsdag så får väl se om hon fixerat sig då, känns verkligen som att hon trycker sig neråt….

Muminmamman3
5/11/17, 8:40 PM
#8

#7 ja, vad hände med våren?? Jag vägrar av princip att ta fram vinterkläder igen, så jag går i mina kalla vårskor och huttrar… snart blir det varmt!!!!! Och snart sniffar vi bebisar! Min lille son har precis i dagarna börjat säga att han älskar mig(och pappa och brorsan) att man inte gråter ihjäl sig så gulligt och underbart!!!!! (Inga känslor på utsidan alls här…. hahaha)

Fien
5/12/17, 7:51 AM
#9

Åå så härligt med den stora killen, hur gammal är han? Ja hoppas verkligen tiden går fort nu, är så trött på att vara gravid. Magen har växt en del nu också så kan inte böja mig lika lätt längre. Och i samma veva kom klumpigheten så just nu känns det son att jag tappar allt på golvet…. ingen bra kombination….

Muminmamman3
5/12/17, 9:49 AM
#10

#9 den lille är 2 år, storebror är 9. Ja nu är man inte smidig längre, försökte mig på lite stretching på gymmet idag, fick gapskrattande och ömmande ge upp…. jäklar vad magen är i vägen! *fniss*

Muminmamman3
5/12/17, 6:50 PM
#11

Nu jobbar jag bara två veckor till!!! #yey #firar

Fien
5/12/17, 7:18 PM
#12

Oj, jag har tänkt jobba 5 veckor till. Jobbar ju dock bara halvtid då jag är sjukskriven pga förvärkar och sammandragningar. Förhoppningsvis förlänger de min sjukskrivning nu på onsdag också. Känns rätt lagom att jobba halvtid, börjar bli tungt nu…. men bara 51 dagar kvar nu!!

Muminmamman3
5/14/17, 9:11 AM
#13

#12 jag jobbar heltid och är heeeeeeelt slut på kvällarna, för att inte tala om helgerna. Kämpa på , fem veckor går ändå fort om man tittar bakåt!!!

Annons:
Lilolizeit
5/14/17, 11:21 PM
#14

Nu har jag fått sonen att somna efter 1 och 1/2 h, det har alltid tagit tid för honom men då har det varit snurrande och mys.. nu är han supersprallig och vägrar ligga still, sparkar och har sig.. jag är helt slut.. sambon åkte till Sundsvall idag för sista tenta och labb, pluggar distans.. han blir borta till torsdag kväll. Jag hoppas nattningarna blir enklare snart.. lilla damen i magen har lagt sig så fint att hon sparkar rakt in i mina revben.. ursäkta allt gnäll, men de pyser över..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/15/17, 8:16 AM
#15

Man får gnälla, speciellt när man är gravid, speciellt på slutet. :) tycker nästan synd om min sambo ibland när jag är som gnälligast…. samtidigt så slipper han att bära barnet, alla krämpor och alla hormoner….så det är faktiskt lite synd om oss gravida!

Fien
5/15/17, 12:22 PM
#16

Själv så sitter jag i hemma med en dotter som fick hämtad pga att hon kräktes på förskolan…. hoppas verkligen inte detta är magsjuka, inget jag ser fram emot att ha i vecka 34…. Det verkar dock lite konstigt, först kom slem och sen ordentligt med kräk men nu är hon hyfsat pigg och skulle prompt hoppa studsmatta nät hon kom hem… hon hann till och med få i sig lite spagetti och köttfärssås som hon bad om på förskolan, och den har ju fått stanna… kanske satte hon i halsen? Eller så är det tänder på g, hon har kliat en del sista tiden… kan de kräkas av det?

Lilolizeit
5/15/17, 1:09 PM
#17

Va jobbigt med kräks. Men låter ju inte alls som kräksjuka om hon är så pigg och fått behålla maten? Har hon varit snorig? Ibland sväljer dom ju ner så mycket snor när dom är förkylda, har upplevt att de kommit upp som "slemmigt"kräks..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
5/15/17, 1:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

Har iaf lyckats packa ner 2 uppsättningar kläder till bäbis i BB-väskan nu. Tog ett set i 44 och ett i 50, tänker att jag kan byta ut 44 mot 56 om jag går tiden ut.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
5/15/17, 1:49 PM
#19

#16 låter nog mera som om hon svalt för mycket snor än magsjuka. Men svårt att veta för förskolan.

Fien
5/15/17, 4:19 PM
#20

Ja nu har det gått mer än 5 h sen hon kräktes och även en banan har fått stanna kvar i magen. Så jag tror ju också mer på slem eller tänderna… hon har vart lite förkyld en vecka kanske men absolut inte extremt snorig…. googlade lite på tänder och kröks och verkar ju som att fler haft liknande tankar och problem även om det inte finns något vetenskapligt bevis för att det är så. Men det verkar ju inte vara magsjuka i alla fall, vilket ju är skönt. Vecka 34 här idag, bara 49 dagar av krämpor kvar!

Annons:
Fien
5/17/17, 3:27 PM
#21

Vart hos läkare som förlängde min sjukskrivning på 50% till vecka 38, vilket var det längsta man kunde få förstod jag det som. Sen blir det hela föräldradagar fram till att hon bestämmer sig för att födas…. :). Och nu på em var jag hos barnmorskan för kontroll. Hade gått upp 2kg på 2 veckor…. hoppas inte det fortsätter i riktigt samma takt fram till bf, då blir jag tung…. hon verkar fortsätta ligga med huvudet neråt men inte fixerat sig än, trodde ju nästan det i förra veckan då hon höll på att gräva sig ut… Det mesta är fixat här hemma inför ankomst. Och det som inte är fixat löser vi efterhand. Hur går det med fixandet för er andra?

Muminmamman3
5/17/17, 8:51 PM
#22

#21 vad bra att Du fick förlängt sjukskrivningen ! Nu är Det snart nedräkning :-) Idag tvättade jag upp de sista kläderna, allt är begagnat från mina två pöjkar. Fast jag har gett bort väldigt mycket, så måste köpa lite pyjamasar och kanske några byxor. Får se hur stor bebis är när h*n föds. Annars får den ha lite stora kläder… har inte hunnit ge bort allt som tur är!

Fien
5/18/17, 8:37 AM
#23

#22 är det en liten sladdis? Jag har tänkt att göra mig av med allt efter att nummer två har använt det, vi planerar inga fler barn efter det här. Men får väl se om jag får någon 40 årskris… :). Har i stort sett bara köpt blöjor inför lillasysters ankomst, annars har vi nog allt. Jo en ny bil fick vi skaffa också, haha. Och en syskonvagn :)

Muminmamman3
5/18/17, 8:41 AM
#24

#23 vi fick oxå köpa bil… hade en clio! Hahaaaa… vi kan väl säga att det är två sladdisar, äldsta sonen är 9, andra är två och nu lill*n. Vi skulle inte ha fler än ett…. nu är vi på nummer tre:-). Så… man ska aldrig säga aldrig.

Lilolizeit
5/18/17, 8:58 AM
#25

Vi har inte heller köpt så mycket till den här, fyllt på med lite kläder då jag också gett bort en del. Dock har de vi köpt kostat en del.. Köpte större bil (som jag ändå undrar om den är stor nog), köpt syskonvagn och ska köpa en ny säng till sonen, så lilla syster får ta över spjälsängen. Men hon får börja i vaggan. :) Nu är snart allt nedpackat i lådor, längtar så tills jag kan börja göra iordning sängplats osv.. 10 dagar kvar till flytt.. 38 dagar kvar till bf.. Idag ska jag till läkaren och få sjukskrivning för resten av graviditeten, hoppas jag.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/18/17, 9:00 AM
#26

Haha så man kan alltså ändra sig rejält?! Just nu känns det dock väldigt lagom med två, hade det rätt tufft med första så att jag ens gör det en gång till är för mig lite förvånande…. hoppas på att vi får en lugnare bebis som sover lite mer den här gången. Brukar få höra att syskon aldrig är likadana så hoppas verkligen på det :)

Lilolizeit
5/18/17, 9:25 AM
#27

Haha jag hoppas tvärtom, att nästa blir precis lika lugn, så vill inte alls höra om att de brukar vara så olika. Min mamma sa också det, att är första barnet lugnt så ska man nöja sig där. Haha Jag var tydligen världens lugnaste barn, min bror var helvild och skrek jämt. Min pappa berättade att när min bror föddes (kejsarsnitt) så började han skrika innan dom hade plockat ut honom och sen fortsatte det i år. Haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
soundtrack
5/18/17, 12:35 PM
#28

#26 min etta var ingen rolig bebis, riktig high need baby som vill ammas konstant, bara kunde sova vid bröstet, vägrade napp o vagn. Jag var helt förstörd.. Tvåan är rena drömmen jämfört ;) inte alls lika "snuttig", tar napp, trivs i vagnen, kan sova på andra ställen än på mig. Är väldigt glad att syskonen kom i den ordningen dom gjorde, hade aldrig pallat med en till hnb när man har en krävande nästan 3åring också…

Lilolizeit
5/18/17, 2:53 PM
#29

Nu har jag fått sjukskrivning till några dagar efter bf, 30/6 tror jag det var. Så skönt att inte behöva springa mer hos läkaren!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

jackiejohn
5/18/17, 4:24 PM
#30

Tycker det är så fantastiskt kul att din lilla håller sig i magen Lilolizeit! :) Båda mina kids har/är varit väldigt lugnt och snälla, sovit fulla nätter tidigt kunnat sova var som, när som osv lutar åt en 3 här mycket pga att dom är så snälla så jag baa måste ha nån mer ;)

Lilolizeit
5/18/17, 5:33 PM
#31

#30 tack! :) hoppas ju verkligen på att kunna göra en "jackiejohn"

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/18/17, 6:13 PM
#32

#29 Fick du alltså sjukskrivning hela vägen? Jag fick fram till vecka 36+0 nu….så ev jobbar jag heltid den veckan innan jag tänkte gå hem då…. kanske får igång förlossningen…. men till mig sa hon att man inte sjukskrev mer än till vecka 38…. får kanske kolla det med min bm, känns ju onödigt att ta ut fl dagar om man faktiskt kan få sjukskrivning….

Lilolizeit
5/18/17, 7:30 PM
#33

#32 jag blev sjukskriven längre än bf ja. Kan de bero på anledning till sjukskrivningen? Jag har ju sjukskrivningen för foglossningen i grunden, hade det bara varit för risk för prematur födsel så hade det ju bara varit till v.36+0 efter som att det inte räknas som prematura efter den veckan..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
5/18/17, 8:14 PM
#34

Smiter in ;-) #32 Jag är också sjukskriven fram till BF (29 maj), det var inga problem. Vet ej om jag blir sjukskriven eller får ta föräldradagar efter det (om jag nu får gå över).

Annons:
Fien
5/18/17, 8:24 PM
#35

Men ni är sjukskrivna pga annan anledning än vad jag är. Jag är ju sjukskriven pga risk för prematur födsel…. och som lilolizeit skriver så kan de ju födas i vecka 37…. Hoppas hon gör det, då är det bara tre veckor kvar!!! Så förmodligen kanvas inte bli sjukskriven längre än så. Denna veckan har vart rätt tuff med vab och mycket på jobbet så ikväll när jag var ensam med dottern så fick jag en rejäl värk, längesen jag hade det…. det blev mys i soffan och Pippi Långstrump resten av kvällen efter det…. har i alla fall lugnat sig nu igen, hon får gärna stanna i magen de där tre veckorna :).

Lilolizeit
5/20/17, 11:38 AM
#36

Nu har jag gjort alla inköp som jag behöver inför bäbis ankomst. Smått ruinerad när jag köpt nya suffletter till vagnen, :P är så van att köpa begagnat så när man väl köper nytt tar det emot att betala så stora summor. Haha låter så snål! :) Här i värmen så har händer och fötter svullnat upp rejält, orkar ingenting i stort sett.. avskyr att vara så begränsad men det kanske är lika bra om bäbis ska stanna i magen minst 8 dagar till… hur har ni andra detni värmen? Var över 28grader igår

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/20/17, 12:05 PM
#37

Bara 8 dagar till?! Jag håller på att förhandla med min om att den 19 juni är ett bra datum att födas (min första föräldardag och farmor är ledig). Men har inte fått något ok än…. :) Jag orkade inte heller något i värmen igår, idag är det i alla fall lite bättre. Dock inte svullnat upp men blev väldigt påverkad och trött. Drog fram vår ac igår kväll för att få sova inatt…. Längtar verkligen till att få tillbaka min kropp nu, kanske ska försöka med att den 5 juni är ett bra datum att födas…. Jag köper också mycket begagnat, framförallt sådant som används på förskolan…. det slits ju på ett helt annat sätt och eftersom jag har fastnat för pops skalklöder blir det ju jättedyrt om man ska köpa nytt i varje storlek…

Lilolizeit
5/20/17, 12:20 PM
#38

Ja om 8 dagar är vi iaf i rätt stad, sen vore det ju skönt ATG packa upp lite, så den 2/6 vore bra. Haha 19 juni är ett kanon datum! Då är sonen född. :) jag gillar också deras skalkläder och håller med dig om att det blir dyrt. Vi köpte ju en Bugaboo vagn, begagnad, och köpt massa tillbehör till den också begagnat. Men nu när man ville ha 2 suffletter i samma färg hittade jag inga begagnade och tänkte att de får bli nytt då..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
5/22/17, 12:03 AM
#39

Då har man pratat med förlossningen igen, stark molvärk i svanken och magen, dom vill att jag kommer in nu. Inväntar att lillebror min ska komma så han kan lägga sig hos sonen.. tiden går långsamt nu..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/22/17, 6:31 AM
#40

Såg att det gått bra för dig ändå i din andra tråd, skönt att det var falskt alarm! Enligt min läkare så var det jättebra om jag klarade mig till vecka 35+0, då är bebis i stort sett färdig även om det kanske blir neonatal en stund… hoppas värken släpper, inte kul att gå med även om det är falsklarm.

Lilolizeit
5/22/17, 9:09 AM
#41

#40 ja tack :) Det är bättre men känns ännu.. 35+0 var verkligen ett mål, barnet är ju klart och växer bara på sig, men fasiken va skönt de skulle vara att komma förbi flytten..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
5/22/17, 3:30 PM
#42

Förstår att du gärna klarar flytten, känns ju bättre att ligga på Neonatalavd och ha familjen nära, om det nu blir så…. och att ha allt i rätt hus åtminstone :). Jag har haft en massa sammandragningar sen igår kväll, inte som gör ont men de kommer rätt ofta…. till och med nu när jag ligger ner och tar det lugnt…. sjukt störande för jag blir superkissnödig varje gång det kommer en…. och toalettbyggarna på vårt jobb lör ju inte vinna något pris i effektivitet., så måste ner i källaren varje gång och vi har nu en toalett på ca 80 personer…. jag har ryckt i det handtaget ett antal gånger nu…. vi hade besök i helgen så blev kanske lite för mycket för min del…. dock hoppas jag ju fortfarande på att denna lilla plutt kommer lite tidigare men ett par veckor till i magen hade jag tänkt mig…. är i vecka 34+0 idag.

Lilolizeit
5/22/17, 5:07 PM
#43

Ja precis! :) Va jobbigt, vi brukar ju synka våra sammandragningar osv :( Vilken katastrof att dela toalett så många, jag springer typ 1ggr/h och tycker det är irriterande när min sambo ockuperar toaletten.. haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/22/17, 5:34 PM
#44

Haha ja men du är en vecka före mig, så jag kanske får värkar i helgen då…. men hoppas inte, tänkte i alla fall få ett junibarn och inte ett majbarn…..:)

Lilolizeit
5/22/17, 5:45 PM
#45

Ja det är sant. Hoppas verkligen du slipper det! Varsitt juni-barn satsar vi på. :) Sonen fyller ju 2 den 19, så gärna innan dess. Haha, vet inte varför jag försöker bestämma när hon ska komma, har inte haft mycket att säga till om någon av graviditeterna, haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/24/17, 8:33 PM
#46

Min sambo fyller i början av juli så ett junibarn blir ju bra här hemma :). Men som du säger, man kan ju tyvärr inte bestämma det…. Mina sammandragningar och förvärkar fortsätter… idag har jag jobbat hemifrån en stund på fm och sen verkligen inte gjort mycket mer än att ligga i soffan…. och ändå så har jag rätt så rejäla känningar nu på sen em/kväll…. ska till bm om en vecka så får väl se hur det är då… och kanske kolla med henne om detta är normalt….

Lilolizeit
5/24/17, 8:53 PM
#47

Ja det är verkligen svårt att veta när det är på allvar å när de e normalt. För mig kändes det på precis samma sätt när jag åkte in i v.27 å det höll på att sätta igång, som det gjorde i söndags kväll när inget hade hänt.. jag går här hemma och packar lådor så gott det går, sakta sakta.. men ändå har man sammandragningar varje kväll.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/26/17, 12:47 PM
#48

Trettiosju dagar kvar! Det går långsamt men det går i alla fall framåt… mina sammandragningar hat lugnat sig igen så förmodligen blev det lite för mycket för mig i helgen… numera är det måndagar jag är tröttast på, efter helgen, förr var det fredagar…. haha! Känns som att vi är förberedda, bb-väskan är packad och får nog snart flytta ut i bilen. Behöver komplettera med en necessär bara men vi bor nära sjukhuset så blir det väldigt bråttom så får min sambo lösa det sen. Har ni börjat fundera på förlossningen än? Jag kollade på några videor i min gravidapp om de olika faserna och smärtlindring. Det skulle jag inte gjort för plötsligt mindes jag hur ont det gör…. men känner mig ändå väldigt lugn inför själva förlossningen. Jag är mer orolig för att det ska starta och att vi inte får tag på barnvakt. Min förra förlossning tog 2,5h från vattenavgång och första värk till att hon var ute så jag är rädd att denna ska gå ännu fortare. Hann därmed inte heller med någon smärtlindring så jag vet att jag klarar det utan, vilket faktiskt känns skönt inför den här gången. Vi kommer ta med dottern i värsta fall och så får pappan vänta med henne på barnvakten på sjukhuset. Men jag vill ju gärna ha honom med också….

Annons:
Lilolizeit
5/26/17, 1:09 PM
#49

Härligt! Det måste betyda att jag har 30 dagar kvar. :) Vår BB-väska är också hyfsat packad.. det viktigaste är iaf där i; amningströja och behå, sköna byxor till mig. Min journal, förlossningsbrev och legitimation. Kläder till liten. Vi kommer bo typ 100m från förlossningsentren, så min sambo får hämta vad vi behöver efter hand. :) Jag känner mig också mer oroad för det med barnvakt till sonen, men vi har tänkt lösa det på samma sätt som ni om det uppstår problem. Undrar också hur lång tid det tar den här gången, sjukvården har alla sagt till mig att "efter som de gick så fort sist", så kan de gå fort igen. Jag har dock svårt att förhålla mig till om de gick fort eller inte efter som det blev ett akutsnitt direkt vi kom in.. det blir iaf spännande att se sen. :) I övrigt känner jag mig mest förväntansfull. På söndag kl 16:00 är vi framme i Visby.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
5/26/17, 3:57 PM
#50

Här är en till som funderar över om det kommer att gå fort. Andra sonen kom snabbare än första , båda var Dick snabba. Första gången var jag öppen 7 cm när jag kom in. Det tog 4 h på BB innan han kom, andra sonen var jag öppen 4 cm men öppnade mig fullt på ca 1 h. Tre timmar tog det, så var han ute. Undrar hur detta blir!? Vi har ca 50 min med bil till förlossningen, så man vill ju starta i tid! :-)

Fien
5/29/17, 1:10 PM
#51

#49 är ni flyttade nu då? Så härligt att bebis valt att stanna i magen! #49 och #50 verkar som ni också haft snabba förlossningar ju. Enligt min bm så är det inte säkert att det går lika snabbt en andra gång men jag tycker att när man pratar med folk så är det alltid att "ja, andra gången brukar ju gå snabbare…". Vi har som tur är bara 10 min mer taxi till sjukhuset. Men som sagt denna gång har man en liten hemma att tänka på också… Jag vet att förra gången så gick jag med lite molande mensvärk i ryggen under dagen, det var inget jag kopplade till att det nog hade startat utan mer ytterligare en gravidvärk som jag tänkte att jag skulle få gå med en vecka eller så… sen gick vattnet på kvällen när jag satte mig i soffan och sen gick ju allt i en rasande fart med värkar och att jag öppnade mig på 1,5h. Väl på sjukhuset var jag helt öppen så fick ägna en timme åt att krysta och hålla igen om vartannat innan hon föddes. Hoppas lite på ett liknande scenario så vi kan ringa in till förlossningen och kanske få komma in för kontroll åtminstone om jag då öppnar mig redan under molvärken….

Lilolizeit
5/30/17, 11:30 PM
#52

Vi är framme i Visby sedan i söndags. Flytten vart lite kaos med motorhaveri i flyttbilen ca 10 minuter från båten, så det blev att bärga bilen upp på färjan en mycket senare tur än tänkt och bärga av färjan mitt i natten. Min pappa körde flyttbilen och vi körde vanliga bilen så vi kom fram i bra tid men utan saker. Fick bärga bilen vidare till lägenheten på måndagen och lasta ur allt snabbt innan den skulle till verkstaden. Min sambo och pappa fick ta allt själva efter som all flytthjälp arbetade på måndagen.. alla är helt slut nu! bäbis är iaf kvar i magen :) ska ringa mvc i morgon för inskrivning. 36+1 idag om jag minns rätt. Jag börjar besväras mycket av att benen -vader, anklar och fötter, sväller upp något enormt.. ser sjukt ut! Men antar att det är för att jag i stort sett legat i 9 veckor och nu knappt sitter.. Hur mår ni andra?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
5/31/17, 7:32 AM
#53

#52 Va härligt att ni kunde flytta! Surt att själva flytten blev kaos men det måste väl ändå kännas lite som en milstolpe att vara på plats i Visby? :-)

Lilolizeit
5/31/17, 7:59 AM
#54

#53 det känns fantastiskt! :) nu är vi där vi ska vara och resten får ta sin lilla tid!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
5/31/17, 10:14 AM
#55

Oj men skönt att ni kom fram till sist i alla fall! Ligger du med benen högt? Det kan ju hjälpa mot svullnaden, tänker jag. Jag har faktiskt inte lagt på nig så mycket vätska den här gången, trots att jag också är mer orörlig den här gången. Förra gången fick jag kapraltunnelsyndrom, så det är jag glad att slippa nu :). Men börjar ju bli tungt nu, har svårt att böja mig ner och får halsbränna rätt ofta., sover dåligt och ligger och tänker på förlossningen. Just nu har stora tjejen feber och hosta också så hon vaknar flera gånger på natten…. Hur går det för dig Alexandra, blir det juniebebis för dig också? Jag har ju bestämt den 19 juni, får se om hon i magen lyssnar på mig :).

Annons:
Alexzandra630
5/31/17, 12:28 PM
#56

#55 Verkar som det blir en junibäbis ja. Hade det inte varit för att ungen är vild i magen hade jag nog börjar fundera på om det inte bara är gaser. Haha. Hade ju rejäla känningar och förvärkar v 38, 39. Sen v 40 har det varit relativt stilla. Igår gick jag in i v 41. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att få ut bäbis. Jag hade ju bestämt att 21 maj var ett bra datum. Så det känns som jag är lååååångt över tiden.

Fien
5/31/17, 7:22 PM
#57

Tyvärr kan man nog inte göra så mycket, även om det känns som att man kan göra vad som helst för att barnet ska komma ut…. min första gick jag två dagar "över tiden". Det kändes som två veckor…. jag var så sjukt trött på att vara gravid…. det är verkligen psykiskt påfrestande att passera sin bf även om man är fullt medveten om att det där datumet inte är hugget i sten… Håller tummarna för att det drar igång för dig snart i alla fall, första juni är ju också ett trevligt datum :)

Lilolizeit
6/1/17, 10:22 AM
#58

Precis varit på första mvc besöket i Visby, har galet låga järnnivåer, både hb och depåer tydligen. Ska äta sideral forte 2 ggr per dag nu istället. Blodprover togs och läkaren i morgon ska avgöra om jag behöver få spruta för att öka nivåerna.. om jag fattat rätt.. Blodtrycket var på 85/48 men jag var yrslig också. Senare hade de kommit upp i 105/60 Bäbis verkar iaf vara fixerad nu, fick en ny tid om 2 veckor men bm trodde hon var ute innan dess.. :) vi får se.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/1/17, 10:49 AM
#59

Oj lät ju inte bra med så låga nivåer. Och väldigt lågt blodtryck också men det kanske är en följd av de låga järnnivåerna? Om två veckor alltså, önskar att min bm sagt det igår när jag var på kontroll också…. :). Min lilla var inte fixerad men hon har börjat lägga sig längre ner i alla fall. Min första fixerade sig också sent så hoppas på att det kan gå snabbt sen när det väl händer…. bara en månad kvar nu för mig, och två veckors jobb.

Fien
6/2/17, 12:29 PM
#60

Haft ett rejält tryck nedåt nu på morgon och fm, det släppte runt 11-tiden. Både jag och min sambo drömde inatt att vattnet gick på jobbet…. blev ju rätt så nervös när jag var där i morse och det började trycka på ordentligt…. är i alla fall hemma nu med stora tjejen och det har lugnat sig…hoppas att bebis fixerar sig så att hon kan komma ut snart… så trött på att vara såhär begränsad…

Lilolizeit
6/2/17, 1:17 PM
#61

#60 håller tummarna för det fien! Läkaren och bm ringde upp och sa att jag skulle komma in i morgonbitti för behandling av de låga järnvärdet..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/4/17, 7:38 AM
#62

Här har jag åkt på en förkylning med rejäl huvudvärk. Ingen höjdare alls men tänker ändå att det är bättre att få den nu än i vecka 39 när jag har tänkt föda….Första tjejen föddes när jag hade en rejäl förkylning med både nästäppa och hosta men på något magiskt sätt så löser ju kroppen det ändå… Men jag föredrar nog att bara fri från sjukdomar den här gången. Känner mig just nu som världens ynkligaste, vill typ bara sova och bli frisk…. Hur gick det med dina järnvärden?

Annons:
Lilolizeit
6/4/17, 10:31 AM
#63

Usch va jobbigt med förkylning nu, jag tycker jag börjar bli lite täppt här också. Jag fick något dropp som skulle höja nivåerna, borde synas vid nästa bm besök i v.38.. inte ett dugg piggare ännu men de kanske tar ett tag.. 7 flyttkartonger kvar sen har vi packat upp allt. Matbordet är för stort så ska leta nytt, annars börjar det kännas bra efter flytten. Mina svullna fötter och fogar längtar tills det är klart kan jag säga!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/4/17, 11:04 AM
#64

Usch hoppas du slipper åka på något! Det är inte roligt att vara höggravid och sjuk… men som sagt så klarar man en förlossning trots dunderförkylning. Vad effektiva nu har varit! Skönt att nästan vara iordning! Hör fortsätter tryck och ilningar, rycker till i hela kroppen av vissa, känns obehagligt. Hoppas ändå att det är så att hon fixerar sig och tänker födas snart.

Muminmamman3
6/4/17, 11:54 AM
#65

Nu är vi ju inne i juni, snart kanske våra bebisar börjar anlända! Jag sitter just nu och väntar på ett extra ultraljud, jag kände minskade fosterrörelser under fredagen, och nästan inget alls igår, så vi åkte in igår. Jättefina hjärtljud, och eftersom jag är över 40 år ska de höra ett ultraljud, men det hann du inte igår, så jag fick återkomma idag. Hjärtljuden är fina idag med, och jag känner bebis lite mer… anledningen till minskade rörelser verkar vara att busbebisen i magen har vänt sig! Är i v 37 nu och bebis i säte. Får se vad de säger nu efter ul. Huvudsaken är att bebis mår bra!! Lite snopet bara att den ligger åt fel håll…. :-)

Fien
6/4/17, 12:17 PM
#66

Skönt att de kollar upp dig #65. Blir det kanske vändningsförsök för dig då? Hur är dina tidigare barn födda? Min plutt låg i säte i vecka 30 då vi gjorde ul men hon vände sig själv och verkar ha valt att stanna så. Det är jag glad för, vill helst få föda vaginalt den här gången också.

jackiejohn
6/4/17, 12:18 PM
#67

Måste bara säga att jag tycker det är så fantastiskt kul att du kommit fram till juni Lilolizeit :) Även du Fien, vart ju lite osäkert där ett tag..

Muminmamman3
6/4/17, 3:23 PM
#68

#66 det blir vändningsförsök på fredag. Men jag hoppas att den lille lymmeln lägger sig rätt tills dess…. kör hårda övertalningsförsök nu, lilleman ropade till bebisen vänd! Nu! :-) Gossarna vi har sedan innan har legat rätt i god tid. Hoppas du blir frisk snabbt nu Fien!

Lilolizeit
6/4/17, 5:14 PM
#69

#67 tack! :) känns fantastiskt! Vilken veka var det din lilla tös kom i?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
jackiejohn
6/4/17, 5:40 PM
#70

#69 Hon kom i vecka 37+0 :) hoppas gå ännu längre om/när vi satsar på nummer 3 ;)

Lilolizeit
6/4/17, 5:51 PM
#71

#70 så härligt att vi båda fått gå så länge med våra nr 2! :) Tycker det är härligt att ni redan tänker på en nr 3. Jag känner mig väldigt säker på att det "bara" blir 2.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/4/17, 9:33 PM
#72

#67 tack, ja var lite nervöst ett par veckor. Men nu känner jag mig nästan snuvad på allt istället och tycker att hon kan komma ut. Ställde liksom in mig på att det skulle bli tidigare…. det kan det ju i och för sig fortfarande bli. #68 hoppas bebis vänder sig själv innan fredag då. Min vände sig i vecka 33 tror jag och det kändes som att hela magen skulle hoppa iväg, så förmodligen lär du inte missa det om det händer :).

LillaFrun81
6/5/17, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Oj vad länge sedan jag skrev något här, redan i v. 38 (37+1) & slemproppen har släppt då och då sedan slutet av april & i omgångar med blod i….så jag hoppas han kommer lite före bf iaf. Förutom rejäl smärta i bäckenet & svullna ben/fötter mår jag bra, men det är tungt förstås ;-). . . . . Fick maken att fota magen igår & hoppas min syster ska hinna komma innan lillebror är här så jag får lite fler foton ;-)

Muminmamman3
6/5/17, 5:16 PM
#74

#71 jag Var helt säker på att bara Ha ett barn… nu 9 år senare väntar Vi nr 3! :-) konstigt att man kan ändra sig så radikaalit! Men hormonerna har större inflytande än vad jag kunde Ana! #72 jag hoppas oxå att bebis vänder sig självmant! håller tummarna!!! #73 fin bild!

Lilolizeit
6/5/17, 6:16 PM
#75

#74 hade jag haft "normala" graviditeter så tror jag inte jag skulle vara så säker, men det verkar ju som att jag alltid kommer ha risk graviditeter och det känns inte värt att vara ifrån sonen så mycket som jag varit på sjukhus och stressat.. Hade jag vetat innan hur den här graviditeten skulle bli så hade jag nöjt mig med ett barn tror jag. Kanske låter hemskt när 2an snart är här, men det har tagit väldigt mycket på mig och familjen. 37+0 idag, känner mig redo! Inte ett dugg piggare sen droppet i lördags dock men de kanske inte blir någon märkbar effekt? Haft lite mer sammandragningar nu men tror bara att det är för att jag gått i lite affärer idag.. tyvärr ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/5/17, 6:57 PM
#76

#75 jag tänker som dig. Blir inga fler barn här heller och denna graviditet har bara gjort mig ännu mer övertygad om att det är rätt beslut. Den har slitit och sliter fortfarande mycket på mig och på relationen här hemma. Jag är i 36+0 idag (men jag tror inte på det datumet utan att jag är 36+3 egentligen, vet exakt när jag blev befruktad) och jag är också redo för bebis nu när som! Hoppas att vi inte behöver vänta för länge nu innan våra små är här! Har mycket hugg och ilningar i underlivet nu, antar att det beror på fixering? Men hur lönge kan de hålla på och fixera sig?

Annons:
Alexzandra630
6/5/17, 8:25 PM
#77

#76 Jag har känt ordentliga ilningar i en månad nu som både jag och BM tolkat som att bäbis fixerat sig. Idag när jag fick hinnsvepning insåg vi att bäbis inte alls är fixerad. Så det behöver inte vara att bäbis fixerat sig utan rör sig i bäckenet.

Fien
6/5/17, 8:33 PM
#78

#77 oh no, jag som hoppades att denna smärta i alla fall hade något gott med sig…jag känner ju att hon rör sig rätt orderntligt när dessa ilningar kommer så hoppades att det var att hon pressade sig nedåt… får se på nästa kontroll om hon ligger kvar och är ruckbar då… minns inte att jag hade detta förra gången och hon fixerade sig väldigt sent. Är ju dock vanligt för omföderskor att de fixerar sig sent men just i och med att jag haft dessa ilningar har jag tolkat det som att hon fixerar sig…

jackiejohn
6/5/17, 9:18 PM
#79

Lilolizeit Hihi! Du kommer gå längre än mig med tvåan ;) Ja här har vi svängt om totalt, jag ville från start ha max 2 ungar maken kunde tänka sig en 4st…. en 3a är vi överens om men jag kan i nuläget tänka mig en 4a också hehe!

Alexzandra630
6/5/17, 10:06 PM
#80

#78 Jag skulle ju tolka det som att det är bra att huvudet är i bäckenet. När BM kände på huvudet i fredags var hon säker på att bäbis var fixerad men när hon kände inifrån idag insåg hon ju att så inte var fallet. Detta trots att huvudet låg väldigt långt ner. Är öppen 2 cm och bara 2 cm kvar av tappen. Jag hoppas dock att dina ilningar är för att din bäbis är fixerad :-) Min kommer troligtvis göra det först när förlossningen drar igång enligt BM.

Lilolizeit
6/5/17, 10:49 PM
#81

#79 ja! Det är inte klokt. :) Detta trodde jag inte för 10v sedan när jag låg med dropp och sträckt sängläge.. Här tror bm att hon är fixerad, men på besöket 1 vecka tidigare var hon ruckbar, då med annan bm.. har också mycket ilningar. Känner mycket men svagt, så vet inte hur mycket som är önsketänkande och hur mycket som faktiskt är något..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/6/17, 7:50 AM
#82

#80 jo att huvudet är nedåt är jag glad för. Men hoppas lite på att hon håller på att fixera sig så att hon föds snart :). Min förra fixerade sig sent och föddes några dagar senare så hoppas på ett liknande scenario :). Hur går det flr dig, har hinnsvepningen gett effekt? #81 dragit igång inatt?

Alexzandra630
6/6/17, 8:05 AM
#83
Annons:
Alexzandra630
6/6/17, 8:07 AM
#84

#81 Skulle inte förvåna mig om din bäbis kommer före min ;-) #82 Någon slags effekt gjorde det, jag har haft rejäl molvärk sen igår. Och några samandragningar i timmen. Så hoppas på att det gör lite nytta. Väntar bara på att det ska dra igång ordentligt. Men det kan ju ta ett par dagar.

Lilolizeit
6/6/17, 8:24 AM
#85

Nej ingen bäbis än, men hade molvärk och sammandragningar så det var svårt att somna, men nu är det lugnt igen.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
6/6/17, 11:47 AM
#86

#84 var det igår du gjorde svepning? Du verkar han en envis liten filur där inne som inte kommer ut. När hade du bf?

Alexzandra630
6/6/17, 1:07 PM
#87

#86 Japp det var igår jag gjorde hinnsvepning. Är på BF+8 idag. Envis är bara förnamnet, bäbis var vansinnig igår när de gjorde hinnsvepningen. Haha. Har tid för igångsättning nästa tisdag men BM trodde vi skulle få åka in innan dess.

Lilolizeit
6/6/17, 1:34 PM
#88

#87 ja alltså nu får ju liten titta ut! Håller verkligen tummarna nu för att de drar igång. Den 9/6 fyller jag år, då tror jag din kommer. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
6/7/17, 5:58 AM
#89

#87 har det satt igång något efter hinnsvepning? Hoppas på att bäbis vill ut idag! Jag gick nio dgr över med första, det är en plåga när man går över!!! men snart så snusar du också bebis!

Alexzandra630
6/7/17, 6:57 PM
#90

#88 Jag skulle vara helt ok med vilken dag som helst nu så 9onde låter jättebra ;-) Idag ringde till och med försäkringskassan och undrade om inte bäbis var ute än. Min handläggare är underbar! #89 Jag har haft molvärk sen hinnsvepningen i måndags. Men inget mer än så. Nu i eftermiddag har jag haft en period mer rejäla ilningar i underlivet, känns ungefär som hinnsvepningen så man kan ju hoppas på att jag öppnar mig mer.

Annons:
Fien
6/8/17, 3:41 PM
#91

Nu har jag också börjat få lite molvärk, i magen, typ vid äggstockarna. Kommit och gått lite idag. Känns lite som min mensvärk. Min förra förlossning startade med mensvärk i ryggen vilket jag aldrig brukar ha annars. Väntar på att sambon ska komma hem men om det inte släpper så ringer jag nog förlossningen bara för att få diskutera med dem. Åker ju hellre in en gång extra för en kontroll än att jag får föda hemma. (Min förra förlossning tog 2,5 h).

Lilolizeit
6/8/17, 4:03 PM
#92

Åh så spännande! :) Håller tummarna för att det är dag och framför allt för att du hinner in i god tid! :) Min förra startade också med mensvärk i ryggen, har också haft lite molvärk i morse och även igår kväll, men det är så lite så ibland tror jag att de e mer av ett önsketänkande än riktig molvärk..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/8/17, 5:00 PM
#93

Jag tänkte också att jag inbillar mig men jag tror inte jag gör det… har som en lättare molvärk som kommer och går. Har förvarnat eventuell barnvakt ifall det skulle bli bråttom… plutten i magen håller i alla fall igång för fullt!

Alexzandra630
6/8/17, 5:08 PM
#94

#93 Spännande! Hoppas mitt kunde dra igång med. Femte dagen med molvärk och ilningar… BM ringde nyss och frågade hur det gick. Till och med hon börjar bli otålig. Haha.

Muminmamman3
6/8/17, 7:50 PM
#95

Det verkar som om det är på gång för De flesta nu. Så spännande!!! Hoppas det drar igång ordentligt för er alla nu! Snart är juni-bebisarna här :-)

Fien
6/8/17, 8:12 PM
#96

Mitt har lugnat sig igen men hoppas att det inte dröjer alltför länge nu. Är ju beräknad 2 juli (jag tror mer slutet juni), så lite tidigt är det ju även om graviditeten anses som fullgången på måndag :). Får jag samma känningar inatt/imorgon vill jag nog ändå in på kontroll….

Alexzandra630
6/8/17, 9:12 PM
#97

Har fått riktigt ont i ländryggen nu under eftermiddagen. Och molvärken är värre. Men det var samma sak i går kväll så har inte för höga förhoppningar. Ska till BM i morgon bitti. Funderar på om jag kan be henne kolla om det hänt något sen i måndags.

Annons:
Fien
6/8/17, 9:38 PM
#98

Åå hoppas det drar igång för dig Alexzandra!

Lilolizeit
6/8/17, 9:41 PM
#99

Trist att det lugnat sig fien, men de kommer nog snart. Hoppas hoppas alexzandra! :) i morgon har jag ju bestämt att din kommer.. Själv känner jag ingenting nu..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/9/17, 8:00 AM
#100

BF+11. Molvärken lugnade ner sig igen som jag trodde. Humöret och tålamodet är kasst. Även om jag vet att det kommer komma en bäbis så småningom. I helgen är vi bjudna på student och inflyttningsfest men vi kan inte åka ifall det drar igång. Hade känts mycket bättre att inte kunna åka pga nyfödd bäbis.

Alexzandra630
6/9/17, 9:15 AM
#101

Hon ville inte kolla om jag öppnat mig mer ifall hon skulle råka ta hål på hinnorna. Bäbis var ju inte fixerad i måndags. Kände att humöret sjönk ytterligare nu. Hade jag vetat att smärtan gjorde nytta hade det varit lättare.

Lilolizeit
6/9/17, 10:27 AM
#102

Fy va drygt alexzandra! Smärta kan man som du säger stå ut med om man vet att de händer något, annars känns de ju helt värdelöst. Eller något händer väl, men inte snabbt nog..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
6/9/17, 12:02 PM
#103

#100 nämen äsh :( låter så drygt så jag förstår att du har dåligt humör!

Alexzandra630
6/9/17, 1:31 PM
#104

Tack för stödet hörrni ♡

Annons:
Alexzandra630
6/9/17, 11:21 PM
#105

#102 Grattis på födelsedagen! Tyvärr verkar det som du gissade fel på dagen ;-)

Lilolizeit
6/9/17, 11:27 PM
#106

#105 tack 🌷 Det var då en riktigt envis du har där inne att inte vilja komma ut.. :(

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/10/17, 8:35 AM
#107

Åå så segt för dig Alexandra! Jag "gick över" två dgar förra gången och tyckte det var en plåga…. så kan tänka nig hur du känner nu. Jag fick rådet att göra något roligt eller unna mig något varje dag man gick över… tyvärr är det ju inte så lätt i det tillståndet man är i… hoppas hoppas bebis inser att det är roligare på utsidan nu i helgen i alla fall :).

Alexzandra630
6/10/17, 9:41 AM
#108

#107 Vi har försökt ha något planerat varje dag iaf men det är segt. Sambon jobbar ju så hans dagar går betydligt fortare än mina men han gick officiellt på föräldraledigt/semester i går. Slemproppen gick för en timme sen. Förra gången jag trodde den gick så var det nog bara en del. Det kom en hel del blod också så ringde faktiskt förlossningen men det var helt normalt. Har haft värkar sen i går kväll och de hänger i fortfarande. BM på förlossningen trodde inte att jag skulle behöva vänta tills på tisdag. Jag sa att jag inte hade så höga förhoppningar.

soundtrack
6/10/17, 10:30 AM
#109

#108 det är nog på G ska du se. Min slempropp släppte i omgångar under ett par veckor innan men just med blod i hade jag bara samma dag som hon föddes :)

Lilolizeit
6/10/17, 12:10 PM
#110

Spännande m slemproppen. Hoppas det är dags nu!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/10/17, 12:44 PM
#111

Jaaa nu är det ju garanterat på gång :). Både slempropp och värkar är ju väldigt positivt!

Annons:
[Thiah]
6/10/17, 12:58 PM
#112

Heja heja Alexandra!

Alexzandra630
6/10/17, 1:06 PM
#113

Har ungefär 3-4 värkar på en halvtimme och har haft sen 9-tiden. Blir lika förvånad varje gång jag får en värk att det fortfarande hänger i.

[Smulan_88]
6/10/17, 1:13 PM
#114

#113 spännande Alexzandra!! Håller tummarna att h*n äntligen bestämmer sig för att titta ut!! Heja heja från mig och saga ❤

Muminmamman3
6/10/17, 3:59 PM
#115

#113 Hoppas Hoppas att Det sätter igång ordentligt nu! Heja heja!

Lilolizeit
6/10/17, 10:14 PM
#116

Hur går det alexzandra? :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/10/17, 10:18 PM
#117

Är nere på värkar va 8 minut. Börjar få ganska ont av dom men värme och duschen hjälper bra.

Lilolizeit
6/10/17, 10:23 PM
#118

Nu är det nära :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
[Smulan_88]
6/10/17, 10:43 PM
#119

#117 spännande!!! ❤

Lilolizeit
6/11/17, 7:53 AM
#120

Hur har det gått i natt? :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/11/17, 9:49 AM
#121

Hade regelbundna värkar hela natten. Mellan 3 och 4 var de nere på 3 på 10 min men lagom till att jag tänkte väcka sambon så hoppade de upp på var 8 minut igen. Och så har det hängt i sen dess. Börjar bli ganska öm efter 1.5 dygn i latentfas.

Fien
6/11/17, 10:42 AM
#122

Åå vilken envis en! Har du kontakt med förlossningen? Kanske börjar bli dags att få lite hjälp nu? Det är ju svårt att sova om det håller på att sega såhär med värkarna… och du kommer ju behöva din energi ganska snart!

Alexzandra630
6/11/17, 11:39 AM
#123

#122 Jag pratade med dom igår 2 gånger. Funderar på att ringa när jag ätit lite lunch. Hon pratade igår kväll om att jag kunde få sovdos. Jag skulle helst vilja att de kollade hur långt jag kommit också.

oh-la
6/11/17, 12:17 PM
#124

dom kollar alltid hur det går innan man får en sovdos. det kan vara värt det om du går med pinvärkar som inte gör så mycket. ring in och säg att du inte fått sova och är helt slut. när jag gjorde det efter 1,5 dygn och en sovdos (väärkarna startade vid 18-tiden. runt 02 åkte vi in och då var jag öppen 2 cm och fick sovdos och bricanyl. tydligen skulle det inte funka med bricanyl om förlossningen verkligen var igång, och det gjorde det inte :P gick hela natten med värkar som stannade på morgonen). dom kollar alltid hur det går innan du blir hemskickad eller får sovdos. när jag kom in efter pinvärkar i 1,5 dygn visade det sig att mina "värdelösa" pinvärkar hade öppnat mig 7 cm! jag behövde dock lite hjälp med värkstimulerande för att få igång det ordentligt för vid 7 cm ville det inte riktigt mer utan hjälp. 

få det kollat. man orkar inte gå hur länge som helst, och det är inte bra heller om mamman inte får vila.

[Smulan_88]
6/11/17, 2:12 PM
#125

Sen ska man inte göra missen att ligga ner och vila genom värkarna, upprätt läge och lite rörelser är toppen för då arbetas bebisen ner lite lättare med hjälp av tyngdlagen ;) men om du inte sovit något inatt rekomenderas sovdos så du får vila ut ordentligt så du orkar med själva förlossningen. Heja heja!!

Annons:
Lilolizeit
6/11/17, 2:33 PM
#126

Låter tufft.. förstår att du vill se om det hänt något/hur mycket som hänt.. Jag har haft molande värk i ryggen sen i går kväll, inga problem att sova eller så. Idag har varit värre men har också promenerat lite så vet inte riktigt vad för ont jag har..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/11/17, 2:43 PM
#127

Jag har varit igång idag men det händer inte mer för det. Tycker bäbis ligger väldigt högt upp. Men det är ju svårt att avgöra. Ringde och pratade med förlossningen och de tyckte jag kunde komma in för kontroll. Så vi sa att vi åker om någon timme eller så.

Alexzandra630
6/11/17, 2:44 PM
#128

#126 Så började ju mitt i torsdags. Trodde det var pga magen som ryggen gett upp men förstår ju nu att det var början.

Lilolizeit
6/11/17, 2:45 PM
#129

Skönt att få komma in för koll! Minns inte om du sagt de innan, men har ni långt till förlossningen? Du verkar så lugn, jag hade velat åka in direkt jag får chansen i ren nyfikenhet..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/11/17, 3:04 PM
#130

#129 Det tar väl 10-15 min att åka så det är ju nära. Jag vet inte riktigt vad denna lugnheten kommer ifrån. I natt när jag hade så täta värkar tänkte jag mest att åh va skönt att det sätter igång nu. Men sen blev jag ju ganska besviken när det lugnade sig igen.

Lilolizeit
6/11/17, 3:50 PM
#131

Förstår att du blev besviken.. när det är så nära att vara självklart att åka in.. Hoppas det visar sig på kontrollen sen att natten gett något.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/11/17, 4:28 PM
#132

Jag håller också tummarna att något hänt nu inatt och under dagen!

Annons:
Fien
6/11/17, 5:21 PM
#133

Här har det varit lugnt hela helgen… dock är jag galet trött!!! Går in i vecka 38 imorgon och har haft en förkylning nu i 9 dagar…. den bidrar säkert också till tröttheten…. sista jobbveckan för mig sen går jag hem på heltid…

Alexzandra630
6/11/17, 5:33 PM
#134

Hemma igen. Hade öppnat mig 3 cm och livmodertappen var helt utplånad. Bäbis mådde bra. Känns skönt att värkarna ändå har gett effekt. Fick med mig sovdos så tänkte äta lite och sen ta den och krypa ner. Är så trött så jag skakar.

soundtrack
6/11/17, 5:45 PM
#135

#134 jag hade samma utgångsläge nu senaste förlossningen (sämre till o med, tappen var inte helt utplånad) o 2,5 timma senare var dottern född ;)

Lilolizeit
6/11/17, 6:06 PM
#136

#134 härligt att höra! Bra att du fått sovdos, så du kan få lite sömn och få lite kraft till förlossningen.. Låter ju lovande #135

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/12/17, 2:17 AM
#137

#135 Tur jag inte läste det innan jag somnade haha. Den sovdosen hade däckat mig minst 8 h när jag inte är gravid. 2 h fick jag sova denna gång. Men smärtlindringen hjälper så jag har fått sova till och från iaf. Så nu mår jag lite bättre. Framförallt har jag MYCKET lättare att slappna av genom värkarna.

Fien
6/12/17, 8:40 AM
#138

Hur går det alexzandra? Här har jag haft känningar inatt, vaknade runt 12-tiden av molvärk i rygg och korta "hugg" på sidorna av ryggen. Samtidigt som bebis var helvild och det kändes som att hon pressade sig nedåt med all sin kraft. Kissade säkert 5 gånger på ett par timmar…. lyckades somnade om med en alvedon och vaknade vid 6-tiden igen, molvärken var kvar…. ringt in till förlossningen och förvarnat dem och ska förmodligen in under fm/dagen…. molvärken håller i sig…. känns lite ovant mot förra gången då allt var sååå intensivt! Nu är det mer, jaha jag kanske ska sova lite… sambon åkte in en sväng till jobbet (bb-väskan i bilen och vi har nära) och dottern är på förskolan och barnvakt är informerad.

Lilolizeit
6/12/17, 9:24 AM
#139

Så spännande fien! :) Här vaknade jag precis. Fick ha vetekuddde i går för att lindra lite i ryggen men natten har varit lugn..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
6/12/17, 9:55 AM
#140

Ja det är spännande! :) men nu har jag så svårt att avgöra när jag ska in… har ju inte alls ontont egentligen utan det är en irriterande ihållande molvärk som gör att jag inte kan sova nu i alla fall. Inga regelbundna värkar alls…. räknar inte med att få stanna om jag åker in så då känns det också onödigt att åka in… samtidigt som jag ju vet hur fort det gick förra gången, och jag hade samma ihållande värk då under dagen…. ska egentligen in och jobba halvtid idag men är osäker på om det kommer gå… :)

Lilolizeit
6/12/17, 12:26 PM
#141

Förstår att de e svårt att avgöra, speciellt om de inte alls är som gången innan. Jag har ju så jäkla nära till förlossningen, tar mig 1 minut i min vankande gravid-takt, så har ju ingen anledning att gå dit för tidigt.. men vill ju så gärna att de ska dra igång nu.. Ska packa upp sista lådan i gästrummet idag, hoppas den är tung.. haha ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/12/17, 12:48 PM
#142

Vart inne på kontroll då, de kallar mig för en lurig omföderska…. Var 5mm kvar på tappen och öppen kanske 1 cm, bebis var fixerad och låg långt ner i mitt bäcken. Hon sa att hon inte blir förvånad om det drar igång på riktigt under dagen… än så länge är det bara molvärk… men hoppas att något händer…. :) sambon har lite smått panik och ska fixa en massa saker nu… jag tänkte lägga mig och vila, haha!

Lilolizeit
6/12/17, 1:27 PM
#143

Men va roligt fien att det verkligen är på g ändå! Hoppas hoppas att de drar igång idag då, man blir ju så besviken annars. Haha. Blir så avis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
6/12/17, 5:18 PM
#144

Hur går det alexzandra och fien? :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/12/17, 6:46 PM
#145

Har fortfarande molvärk och lite sammandragningar nu på em, dock inget regelbundet eller smärtsamt…. det hade jag iofs inte förra gången heller förrän vattnet gick och allt gick supersnabbt…..vi är hemma och tar det lugnt och väntar. Ringer ev in en gång till ikväll beroende på vad som händer. Barnvakten är här och ska övernatta så vi kan åka om det behövs :).

Lilolizeit
6/12/17, 8:40 PM
#146

Okej! Så skönt att ha barnvakten på plats nu. Hoppas de drar igång då :) Undrar om inte alexzandra fått sin nu? Varit lite väl tyst från henne idag tycker jag.. hoppas för hennes skull :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Alexzandra630
6/13/17, 8:42 AM
#147

04.20 i morse kom vår prins. Vi åkte in igår vid 13 med värkar var 3 minut. Fick gå en sväng vid 16 för värkarna avtog. Då öppnade jag mig 2 cm på en timme. In på förlossningen. 11 h senare hade bäbis äntligen kommit i läge. Hade värkar varannan minut i 12 h. Hade inte klarat det utan min underbara sambo och den fantastiska barnmorskan. Vid 4 fick jag äntligen börja ta i och vid 04.20 var han ute. Kommer mer/bättre uppdatering sen. Vi ska försöka sova lite nu.

Lilolizeit
6/13/17, 9:00 AM
#148

Ett jätte stort grattis till er alexzandra! Så härligt att ni äntligen har er lille prins hos er! <3 Ser fram emot att läsa din förlossningsberättelse senare, vila när du kan och njut :) äntligen!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
6/13/17, 10:02 AM
#149

Grattis Alexzandra! njut och grattis igen!

[Smulan_88]
6/13/17, 10:17 AM
#150

Stort GRATTIS Alexzandra!!! ❤

Fien
6/13/17, 12:05 PM
#151

#147 oj när det hände så hände det ordentligt! Härligt att allt gått bra! Se till att vila upp dig nu! Vi var inne igår kväll igen, enligt bm kommer det gå fort när det händer (tack för den konfirmationen, nu blev jag ju ännu mer nojig….) jag hade dock inte öppnat mig mer trots molvärk och enstaka värkar under hela em. Bebisens huvud är dock långt ner och de känner det… Fick åka hem runt midnatt och lyckade sova 6 h i sträck! Nu är molvärken borta…. var på kontroll i morse och enligt min bm kan det bli bebis närsom nu, idag eller om två veckor…. kommer bli tokig tror jag! Vågar ju inte göra något eller vara längre än 10 min från sjukhuset….

Lilolizeit
6/13/17, 12:24 PM
#152

Så tråkigt att de inte hade hänt mer fien :( förstår att de bara blev nojigare. Det var som för mig, hade precis samma molvärk och ena gången så hade tappen minskat från 40mm till 13mm och det var enligt bm tydligt att förlossningen var på gång, andra gången med samma värk var det inget alls..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
6/13/17, 9:44 PM
#153

Haft molvärk till och från hela dagen, men de blir liksom aldrig något speciell kraft i det.. hur har du det ikväll fien?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
6/13/17, 10:14 PM
#154

Här är det väldigt lugnt igen…. ingen barnvakt här inatt eftersom jag inte känt något alls…min pappa kommer dock hit på torsdag och stannar så länge vi vill…. känns väldigt skönt att han är här och att vi kan åka när vi behöver utan att tänka på barnvakt och logistik…. Trist bara att det försvann, känner mig ju lite snuvad och det är en psykisk berg och dalbana att gå från ska jag föda barn nu?! till nehe, ingen bebis idag….

Lilolizeit
6/13/17, 11:39 PM
#155

Va skönt att din pappa kommer så man slipper tänka på att någon ska kunna komma med så kort varsel.. Här är lite svårt m barnvakt fram till helgen, sen har min mamma lite semester och svärmor kommer på lördag.. oavsett så löser det sig, alls står redo känns det som men jobbigt om något behöver avstå från arbetet ändå..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/14/17, 7:32 AM
#156

Fien jag förstår precis hur du känner ♡ Jag hade ju känningar en månad innan lillkillen kom. Sista veckan var hemsk.

soundtrack
6/14/17, 9:00 AM
#157

Stort grattis Alexzandra!

Fien
6/14/17, 9:40 AM
#158

#155 jo det löser sig ju, i värsta fall får pappan inte vara med men jag hoppas ju att han kan vara det. Skönt att ni också har hjälp från flera håll. Man är ju inte själv så smidig nu på slutet…. jag tycker Nin hjärna har intagit något slags "mamma mode" också, så har svårt att få saker på jobbet gjorda och känner mig liksom trög…. jag som älskar mitt jobb och att lösa problem egentligen, men det är som att jag inte orkar mer nu. #156 ja det är verkligen psykiskt påfrestande, jag har ju inte ens gått över tiden än…. är ju 18 dagar kvar till bf för mig, men eftersom jag haft förvärkar och sammandragningar sen vecka 28 så har jag ju ställt in mig på att det nog blir lite tidigare….

Lilolizeit
6/14/17, 10:57 PM
#159

Tycker det är bra jobbat att ha arbetat så här länge! :) Hur går det för dig annars? Några fler känningar eller kanske rent av bäbis? Här är de lugnt även ikväll, lite molvärk men det slutar väl snart igen.. Tänk att vi båda åkte in i v 27+2 och ändå har ingen av oss fått ännu.. lite snopet känns det ju faktiskt..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/15/17, 5:57 AM
#160

Ja jag har också tänkt på det…, det är ju 10 veckor sen vi båda var inne och trodde det skulle bli tidig bebis….det är ju fantastiskt att båda har stannat ändå! Jag har haft lite mensvärk också men mer på framsidan igen. Dock inget ihållande utan bara korta stunder. Hoppas nu bara att de inte stannar därinne fööör länge. Min första tjej är född på bf+2 så innan allt hände så hade jag räknat med att föda i vecka 40 (har hela tiden trott att denna ska komma några dagar innan bf).

Annons:
Lilolizeit
6/15/17, 9:24 PM
#161

Var hos bm idag på vanligt besök. Hb:t hade stigit, men är än lite lågt, men borde bli bra snart :) Även denna bm konstaterade att bäbis är fixerad. Har ny tid den 27/6, ska då vara i 40+2. Är hon kvar längre så ska UL göras..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/16/17, 6:32 AM
#162

Skönt att du fått lite högre järnvärde i alla fall. Kan ju behövas inför förlossningen. Tre bm har konstaterat att min bebis har fixerat sig så det är väl det hon har hållt på med när det har ilat. Igår kväll fick jag lite samma ilningar igen. Den här bebisen kommer ju ta sig ut utan värkar med tanke på hur långt ner hon ligger enligt barnmorskorna…. :) Varför gör de ul i vecka 40+2? Hoppas våra kommer nästa vecka, gärna innan midsommar :). Jag ska jobba sista dagen idag, känns konstigt men också rätt skönt, är trött nu…

Lilolizeit
6/16/17, 8:08 AM
#163

Här är också en bäbis som ligger väldigt väldigt långt ner. Jag vet inte om de va ul i 40+2 vid mitt besök eller om de va i 41+0, tydligen rutin att man gör det här.. jag hoppas dock hon är ute innan. Sonen kom ju på midsommaraftonen så min sambo säger att nästa också gör det.. tycker ändå de låter långt bort, men har ju bf om 9 dagar, så nu är det snart när hon än kommer egentligen. Så skönt att arbeta sista dagen :) hoppasdu kan få någon dag att vila upp dig innan.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
6/16/17, 11:25 AM
#164

#162 så sa de om Joel också. Han var på väg sista månaden, haha. Men han fastnade sen med näsan så fick ändå klippas.

Fien
6/16/17, 1:53 PM
#165

#164 ojdå, tur att det gick bra ändå. Jag har ju en snabb komplikationsfri förlossning i bagaget och eftersom det är vanligt att det går fortare andra gången så vill de hålla koll på mig och att jag ringer vid minsta misstanke. Har lite molvärk i ryggen igen så får se om det fortsätter eller utvecklas till något mer…. en fredagsbebis kanske?! :)

Lilolizeit
6/16/17, 3:50 PM
#166

Heja fredagsbäbis! :) Just nu känns det inte ens som att de ska bli en juni-bäbis.. så lugnt, så lugnt..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/16/17, 4:38 PM
#167

Lugnet för stormen lilolizeit? :) Än så länge ingen fredagsbebis men molvärken är kvar…

Annons:
Lilolizeit
6/16/17, 6:47 PM
#168

Man kan ju alltid hoppas. Lördagsbäbis är nog inte så dumt de heller. ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/16/17, 7:34 PM
#169

Har en lördagsbebis sen innan, det kan jag rekommendera :). Jag kanske satsar på det också… sambon är iväg ikväll, men bara 15 min bilväg och har har alkoholförbud sedan i måndags nu…. :)

Lilolizeit
6/16/17, 11:00 PM
#170

Aha, jag har ju fredagsbäbis sen innan. Har precis avslutat en 2 timmar lång nattning av sonen, puh! Molvärken är tillbaka och något sammandragnings-likt har dykt upp… får se hur och om det utvecklas..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/17/17, 8:51 AM
#171

Har något mera hänt? Här flyttar molvärken mellan magen och ryggen men tyvärr inte mer än så…

Lilolizeit
6/17/17, 9:31 AM
#172

Nej inte direkt. Molvärk och lite sammandragningar under natten, men kunnat sova helt okej. Molvärken hänger kvar nu på morgonen, men inga sammandragningar eller liknande just nu.. Har bara molvärk fram den här gången, har haft mer i ryggen förut..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

LillaFrun81
6/18/17, 3:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

13/6 kom världens finaste lillebror till världen i raketfart :-D 12dgr före bf! Vaknade på morgonen vid 6 med värkar & mensvärk. . . . Vid 8 gick jag på toa & hela slempproppen+blod kom, större än en golfboll. . . .mensvärken/värkarna fortsatte att komma men gjorde inte särskilt ont men de fanns där. Ringde fl vid 11.15 & jag var välkommen in. . . Peter kom hem från jobbet vid 12 tiden & värkarna blev allt tätare & längre. Lämnar Gilbus hos farmor & är på lasarett parkeringen strax efter 14. Värkarna blev glesare & kortare men rejält intensivare, behövde andas igenom dem. Strax före 15 körde ett ctg & jag tyckte värkarna kom allt glesare & kortare. Bm kommer in efter ca.20 min & tyckte det såg bra ut & skulle göra en koll på hur öppen jag var. Hon utbrister glatt 6-7, 7cm öppen!!! Bra jobbat nu är du snart i mål! Gissa om jag blev chockad!! Bm var impad över hur lugn jag var & hur lite ont jag hade. . . . Bestämde mig för att testa med bara lustgasen när jag kände att de gjorde mer ont. Vid 16.15 började jag med lustgasen & 16.35 var jag fullt öppen & hinnorna togs. 16.44 kom världens finaste lillebror till världen!!! Knappt 2h på fl & bara sista 30 min som kändes rejält, speciellt sista minuterna förstås när han kom. Kunde nog inte haft en bättre fl, förstår fortfarande inte att han är här! Mår oförskämt Bra men såklart överkörd "down town". Känner mig pigg & så fräsch man nu kan känna sig, staplande fram så fort alvedonet släppt ;-)….. 3360g 47cm visade våg & måttbandet för vår lilla prins <3. Natten till onsdag sov vi på patienthotellet & onsdag morgon hade vi läkarkoll för tidig hemgång. Allt toppen & vi landade hemma runt 12-tiden. Igår fm var vi tillbaka igen för 48h kontrollen som gick toppen, vikten på liten ligger nu på 3080g.

Muminmamman3
6/18/17, 7:25 AM
#174

Åååh, grattis lillafrun81! Låter underbart med både bäbis och förlossning! Njut och grattis igen!

Annons:
Fien
6/18/17, 7:27 AM
#175

#173 stort grattis och härligt att göra att allt gått så bra! Jag blir lite avundsjuk på att din molvärk faktiskt gjorde nytta, här är jag inne på tredje dagen med molvärk och hade lite hugg i magen igår em/kväll men de är borta nu…. känns segt att inget mer händer och jag minns inte att jag gick så lönge med sån här irriterande värk sist. Ska vi satsa på söndagsbebisar lilolizeit?

Lilolizeit
6/18/17, 8:22 AM
#176

#173 stort grattis till sötnosen! :) Haha, ja fien, de gör vi! Vi ska i eftermiddag ha lite kalas för sonen som fyller den 19/6, sen tänkte jag föda barn! Igår var jag ute och promenerade i en timme, tänkte att de skulle reta igång något, men inte mer än foglossningen.. kul..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/18/17, 8:36 AM
#177

Jag var också ute och gick igår, blev nog en knapp timme, kom väl ca 1 km….. haha, man är inte snabb nu på slutet. Fick en massa sammandragningar också så gick ju bara mer långsamt. Kanske var därför jag fick lite småvärkar på kvällen också. Ska nog ut och gå en stund idag också. En söndagskalasbebis! :)

LillaFrun81
6/18/17, 10:02 AM
#178

#174, #175, #176 Tack snälla. Vila & slappna av så mycket ni kan så ska ni se det kör igång ;-)

fluffis
6/18/17, 10:12 AM
#179

Grattis LillaFrun81!

Lilolizeit
6/18/17, 9:22 PM
#180

Blir ingen söndagsbäbis heller. Haft 2-års kalas idag, sonen är så nöjd, så nöjd! Presenter, ballonger, smörgåstårta och badande i pool. Jag är tröttast av oss alla.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/18/17, 10:09 PM
#181

Nej inte här heller och nu tror vi att hår dotter fått lite för mycket sol idag, vart rätt så varmt här idag…. så nu är hon varm och har tom kräkts en gång. Hoppas inte det är en ny sjukdom utan att det beror på värmen. Vi har inte träffat någon annan i helgen och det går inget på förskolan vad jag vet…. så magsjuka tror jag knappt det är. Men nu får ju bebis gärna stanna ett par dagar så vi kan ta hand om stora tjejen. Känns ju inte bra att lämna henne just nu….

Annons:
Lilolizeit
6/18/17, 10:40 PM
#182

Åh stackarn. :( här har också varit väldigt varmt. Jag har ingen lust att föda barn på sonens födelsedag, så vi kanske ska satsa på tisdagsbäbisar? :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/18/17, 10:46 PM
#183

Tisdag blir bra, hon sover lugnt nu så förmodligen är det värmen som spökar för henne. Men då får vi en dag hemma med henne och på tisdag bör hon vara mer sig själv igen :). Känns aldrig bra att lämna de små när de är sjuka. Jag tycker tom att det är jobbigt att gå till jobbet när sambon vabbar och messar flera gånger bara för att veta att hon mår bra…

Muminmamman3
6/19/17, 6:59 AM
#184

11 dagar kvar till bf och nytt vändningsförsök imorgon. Spännande detta… nu har barnen haft sommarlov sedan i onsdags, tack Vare vädret känns det som om vi gjort en massa! kommer ihågmina egna sommarlov, de var ju oändliga! :-). Hoppas ni har det fint i värmen och hoppas din dotter mår bättre #183. #182 hoppas på tisdagsbäbis för dig !

Fien
6/19/17, 8:57 AM
#185

Jag har 13 dagar kvar till bf och är inne på min fjärde dag med molvärk. Haft lite småvärkar inatt igen men det kommer liksom inte igång…. hur lönge kan man gå med de där värkarna? Dottern är i stort sett som vanligt idag så blev nog lite för varmt för henne igår. Hon är dock hemma med mig idag. Skönt att det inte var värre i alla fall, även om det här räckte för att mitt hjärta ska stanna…. Hoppas bebis vill vända sig nu då#184, blir det snitt annars? I så fall blir det väl rätt så snart?

Muminmamman3
6/19/17, 10:28 AM
#186

#185 skönt att dottern mår bra idag! Värmen är lurig, det går fort att det blir för mycket! Vet inte om det blir snitt eller vad de tänker, bäbisen snurrrar ju runt som den vill… tokbäbis!!! :-) får nog besked imorgon!

Alexzandra630
6/19/17, 11:25 AM
#187

Tack för alla Grattis! Och grattis LillaFrun! Hade hoppats på fler bäbisar när jag gick in och kollade idag! Fien och Lilolizeit håller tummarna för tisdagsbäbisar. Vi har haft några tuffa dygn bakom oss. Först ville lilla Oskar inte äta utan fick handmjölka och ge på sked första dygnet. Andra dygnet hade vi personal hos oss i princip hela dagen som försökte hjälpa oss med amningen. Vid 17 gav även de upp och vi provade ersättning med calma-flaska. DÅ gick det upp ett ljus för Lilleman och sugreflexen kom igång. Men han ville helst inte äta iaf men med trugande så gick det. Jag var jättestessad på BB så dagen efter åkte vi hem. Och 40 min efter hemkomst tog han bröstet med amningsnapp och har ammat sedan dess. Har stöttat upp med ersättning en gång per dygn. I lördags kväll så var han så hungrig och arg att han hann ta bröstet innan jag fick dit nappen och efter det har vi ammat helt utan hjälpmedel. Amningen var verkligen jättetuff för mig innan vi hittade varandras knappar. Jag är fortfarande oerhört lättstressad men nu går det iaf. Vi har världens snällaste bäbis som sover på nätterna (ammar 2-3 gånger) och är glad och nöjd på dagen.

Fien
6/20/17, 7:48 PM
#188

Nej blir nog ingen tisdagsbebis här inte. Sov hela natten utan värkar men har haft lite korta under dagen…tyvärr inget regelbundet. Tog en kort promenad ikväll och hoppas på värkar inatt. Dotterns feber kom tillbaka och hon har vart såååå ynklig nu och det är vara mamma som gäller. Jag tror det är en kindtand på gång så förhoppningsvis har den brutit igenom idag… #186 hur gick det med tokbäbisen? #187 skönt att du har fått igång amningen nu, det kan ju vara lite trixigt i början och att det sätta sådan press på en nybliven mamma i början (och sen också för den delen) också är rätt tufft. Skönt att du får sova bra på nätterna i alla fall :). Jag minns att jag somnade om så lätt medan jag ammade, tror det är något hormon som hjälper till att reglerna det där…

Annons:
Lilolizeit
6/20/17, 8:00 PM
#189

Här blir inte heller någon tisdagsbäbis, men 21/6 låter som ett bra datum. Hade lite förvärkar idag, men de avtog.. :( föder säkert på midsommar igen.. haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
6/21/17, 6:51 AM
#190

#188 tokbäbisen har vänt sig själv igen! Hurra!! Dessutom hade den lagt sig ganska långt ner nu, så troligen kommer den att ligga kvar i rätt läge!!! Nu ska den ju bara ut :-). Tänk om vi alla får små midsommargrodor! Så mysigt!!!!! Nu är det bara upploppet kvar #188 och #189

Fien
6/21/17, 3:15 PM
#191

En vända till in på förlossningen, lyckades halka i trappan och åkte på rygg hela vägen ner. Blev ju supernervös för bebis och ringde dem så fick komma in och göra ctg. Den visade att jag har sammandragningar ungefär var femte minut…. dock inte alls smärtsamma enligt mig men jag känner dem ju… får väl fortsätta ha lite koll om de ökar eller tilltar i styrka (det lär jag nog märka :)). Även idag trodde de att det kunde vara nära, men det sa de ju för 9 dagar sen också…. :/

Lilolizeit
6/21/17, 6:14 PM
#192

Ok va läskigt med fallet fien! Skönt att du kom in och fick kolla bäbis och att det var bra. Ja, det har ju varit nära för oss båda i 11-12 veckor..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
6/22/17, 12:00 AM
#193

Hur går det fien? Här har jag börjat få lite förvärkar igen.. hoppas att de håller i sig den här gången och inte avtar som tidigare kvällar..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/22/17, 6:41 AM
#194

Hade en del förvärkar igår men de försvann inatt igen. Hur har det gårt för dig? Kommit igång inatt?

Alexzandra630
6/22/17, 8:12 AM
#195

Juni-bäbisarna verkar trivas i sina magar! Hoppas ni får träffa era hjärtan snart.

Annons:
Lilolizeit
6/22/17, 12:10 PM
#196

Nej det lugnade sig runt 2-tiden i natt, vaknade sen med lite Molvärken de gick också över.. Får väl sikta på en till midsommar bäbis :) Verkar trivas lite väl bra. :) jag tänker att hon är så envis så att om hon inte fick komma ut när hon själv ville så tänker hon inte komma ut när jag vill heller.. haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/22/17, 2:21 PM
#197

Jag hoppades att du hade fått åka in inatt lilolizeit. Envisa bebisar, jag satsar också på en midsommarbebis nu. Förlossningen tyckte annars att jag kunde be om en hinnsvepning nästa torsdag då jag ska på vanlig kontroll. Är då 3 dagar kvar till bf. Min kropp verkar ju rätt så redo så de tyckte att det inte kunde skada att prova…. men förhoppningsvis kommer hon ut innan :). Fast förmdodljgen inte….

Lilolizeit
6/22/17, 2:49 PM
#198

Efter som sonen kom på midsommarafton för 2 år sedan så ska jag pröva att göra allt samma idag som jag gjorde dagen innan sist.. så nu har jag varit på promenad och handlat inför midsommar. Sist åt jag ananaspaj, den här gången blir de krossad ananas, sen ska jag hälsa på min mormor och avsluta kvällen med att äta Thai-mat och göra vegansill.. Sist kom värkarna vid 20-21 på kvällen och jag ser fram emot att de gör de ikväll igen. Haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/22/17, 3:00 PM
#199

Haha bra plan! Jag vågar inte göra samma som jag gjorde samma dag som första tjejen är född. Det var ju dock i januari för två år sedan och det var varning för storm. Jag hade gått två dagar över tiden och vi åkte ut till sambons släktingar (som bor på landet landet med långt till civilisationen, minst en timme till närmsta sjukhus om vägarna är fria…). Mina värkar startade också strax innan 21, efter att vattnet gått… jag har dock varit iväg en stund idag (men inte längre än 10 min till sjukhuset). Och nu bakat en midsommartårta till sambon (mest för att inte äta den då jag tänkte föda barn). Morfar och stora tjejen får äta den :)

Lilolizeit
6/22/17, 10:14 PM
#200

Jag är så mätt, thaimat och 3 burkar ananas.. nu har min sambo gjort en ananas-drink till mig.. Tveksam till att det blir bäbis men ganska övertygad om att det blir halsbränna. Svärmor åker hem på lördag så hade ju varit kul om hon fick träffa liten först..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/23/17, 6:52 AM
#201

Haha ja halsbrännan låter som ett säkert kort! Jag kom på att jag åt färsk ananas förra helgen men blev ingen bebis då… fast det var ju efter det värkarna började. Vaknat med molvärk nu men den gör ju ändå ingen nytta… kanske ska satsa på en ananas idag :). Vi skickar hem min pappa efter helgen också, så hade ju vart kul om bebis föddes nu i helgen.

Lilolizeit
6/23/17, 9:47 AM
#202

Sammandragningar till kl 02:30, sen lugnare igen.. Bf på söndag, herregud så länge man varit gravid! ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
jackiejohn
6/23/17, 11:34 AM
#203

202# Detta är ju helt otroligt! Jag höll tummarna för dig men jag trodde aldrig du skulle komma såhär långt faktiskt :D Men nu kan bebis gärna komma är nyfiken på denna lilla damen nu :) Heja på er andra också, snart är bebisarna här!

Lilolizeit
6/23/17, 11:42 AM
#204

#203 nej det är det ingen som gjort, varken läkare, bm eller någon annan runt omkring. Å framför allt inte jag. Jag har skojat om att jag säkert kommer gå över 2 veckor.. tänk om det blir så.! :) men jag ska inte klaga, hellre gå över än bo på neo :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

jackiejohn
6/23/17, 11:53 AM
#205

204# Vore ju onekligen lite ironiskt om du behöver sättas igång nu, haha!

Fien
6/24/17, 8:59 AM
#206

Nej ingen midsommarbebis här inte. Börjar tro att jag istället får gå över ett par veckor med denna molvärk som ändå inte ger någonting…. Hoppas du har fått din bebis lilolizeit.

Lilolizeit
6/24/17, 9:55 AM
#207

Här är bäbisen kvar i magen, haha, inte klokt alltså! :) samma här! Räknar med igångsättning. Ska till bm på tisdag iaf.. får se vad som sägs då.. Min svärmor berättade för mig igår att min sambo hade så stort huvud så när han skulle födas var det tveksamt om hon skulle kunna föda vaginalt eller om de skulle bli snitt.. tack för den infon 2 dagar innan bf..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/25/17, 8:24 AM
#208

Haha sjysst svärmor…. :) min berättar ungefär samma om min sambo, hur de fick lägga sig tre stycken på magen och trycka ut honom…. varför gör kvinnor så mot varandra? Igår kväll hade jag en massa förvärkar, vissa gjorde tom ont på riktig. Bebis höll igång som en tok…. Mycket sammandragningar också mellan 18 till ca 00. Sen bara slutade det och jag lyckades sova några timmar. Men nu är min mage stenhård! Tycker den har varit det sen jag somnade (vart uppe och kissat flera gånger inatt och den har varit hård hela tiden). Känner bebisen iaf…men funderar på att bara ringa och fråga på förlossningen….

Lilolizeit
6/25/17, 10:23 AM
#209

Haha ja, varför måste dom? Jag hade riktigt kraftig mensvärk i ryggen i går kväll å tänkte att nu så är de på gång, men det avtog igen.. tycker jag känt bäbis dåligt i dag men är relativt nyvaken, så får se om hon kommer igång efter frukost. Vaknade upp med förkylning i dag, både sambon och jag. Sonen har varit snorig i några dagar.. Hört att man inte föder sjuk..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
6/25/17, 11:15 AM
#210

Jo man kan föda sjuk. Jag hade en dunderförkylning förra gången, men ut kom hon. Kroppen kan liksom sortera bort förkylningen så jag märkte knappt av den medan jag hade värkar…. men ändå inte roligt, skönare att få vara frisk… sen var jag rädd att smitta bebisen men om man ammar så minskar ju den risken också. Vilka segisar vi har i magen….

Lilolizeit
6/25/17, 11:35 AM
#211

Aha, okej då. :) kroppen är fantastisk! Ja amma tänker jag definitivt göra, och kommer kämpa mig blå igen om det krävs för att få det att funka. just nu får hon komma ut oavsett tillstånd jag är i.. jag är så svullen i fötterna redan när jag vaknar, så det är jobbigt att bara stå. Händerna börjar också svullna tycker jag. :( Känner mig som barbamamman.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/27/17, 10:50 AM
#212

Hur går det för er? Här är bebis kvar i magen. Förvärkar och sammandragningar mer eller mindre hela tiden men inget mer händer. Min mage fortsatte att vara som en välpumpad basketboll hela söndagen och natten till måndagen och jag tyckte att bebis slutade röra sig. Så var inne några timmar på förlossninggenjgår igen för övervakning då hon faktiskt inte rörde sig. Blev till och med tal om eventuell igångsättning om hon inte kom igång. Men klockan 15 igår så kickade hon loss så fick åka hem igen. Så nu ligger jag i soffan, med bebis i magen, helst slut av alla turer och förvärkar…..

Lilolizeit
6/27/17, 11:04 AM
#213

Usch jag lider med dig fien. :( Bäbis är kvar i magen här med.. har molvärk på kvällarna och haft några sammandragningar till och från men det lugnar sig alltid.. tycker att bäbis har lugnat sig i magen med rörelser, men har känt henne under dagen, men ska ta upp det med min bm jag ska träffa kl 15:00 idag.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
6/27/17, 2:58 PM
#214

#173 Åh stort grattis till en sån fruktansvärt söt liten plutt ❤️ Lider mer er som fortfarande väntar. Har suttit och läst igenom typ halva tråden idag. Trott flera gånger att nu kommer dem. Men jösses vad envisa små ni verkar ha. *fniss*. Håller tummarna att dem bestämmer sig för att komma ut nu. ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilolizeit
6/27/17, 3:49 PM
#215

Nu har jag varit hos bm. Hjärtljuden var fina och hon sa igen att "oj va långt ner hon ligger".. jo jag har hört det i 13 veckor nu.. blodtryck och allt annat var helt okej. Hon har skickat remiss för ul till nästa vecka, sen bokat en ny tid till mig den 4/7… Jag hade trott på något mer info om ev igångsättning sen eller liknande, men helt hopplöst att få ut något av besök med olika bm hela tiden.. #bitter

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/27/17, 5:50 PM
#216

Ja börjar bli lite tröttsamt med att "ja men nu kan det hända närsom" och "oj detta kommer gå fort". Det händer ju ingenting! Mer än att jag har ont! Har försökt gå runt och ignorera mina värkar och sammandragningar idag. Så sjukt trött på dem nu! Var inte alls såhär förra gången…. Varför får du olika bm hela tiden? Min räknar med att min bebis kommer ut innan hon går på semester, jag hoppas hon har rätt.

Annons:
Alexzandra630
6/27/17, 8:44 PM
#217

#215 Jag förstår precis hur frustrerande det är. Min BM var ju sjukskriven där ett tag i slutet. Hoppas att du kan få vettiga svar! Hur lång tid har ni kvar nu? Har ni kanske till och med gått över tiden? Min pojke fyller 2 veckor idag. Det är helt sjukt. Hoppas att ni får hålla era små älsklingar snart!

Lilolizeit
6/27/17, 8:55 PM
#218

Ja precis! Antar att jag får olika efter som jag är nyinskriven på den här Mvc och att jag inte blir prioriterad efter som det ändå är dags "närsomhelst".. men ändå lite trist att ta upp samma sak varje gång, idag fick jag frågan om jag gick över med förra barnet också och fick artigt igen förklara att han kom i v.30+6 och hela historien med den här graviditeten fast att jag hade den här bm på första mvc besöket men hon verkade inte minnas mig alls.. Trodde de iaf skummade igenom journalen innan man kom in..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
6/28/17, 6:09 AM
#219

#218 "Trodde de iaf skummade igenom journalen innan man kom in" Är väl det minsta man kan begära??

Lilolizeit
6/28/17, 9:23 AM
#220

Ja jag tycker det..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
6/29/17, 2:24 PM
#221

Hur går det för dig fien? Här är ännu lugnt.. har ställt in mig på 10/7 nu, tror de blir v.42+0… :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fien
6/29/17, 2:51 PM
#222

Vart på kontroll och fick en hinnsvepning för en dryg timme sen. Sitter och hoppas att värkarna ska dra igång eller att slemproppen lossnar eller något. Läser på lite och för de allra flesta verkar det ha tagit ett par timmar innan det drar igång. Så har inte gett upp hoppet ännu, men hittills är det min mer eller mindre ständiga molvärk och lite småvärkar jag känner, inget nytt…. Ja 17 juli är mitt sista datum men hoppas verkligen det blir innan dess! Hoppas det blir innan den 10 för dig också! De som har undersökt mig säger ju typ att bebisen redan är här, huvudet ligger så långt ner…. kan jag inte bara få lite riktiga värkar så hon kan komma ut?

Lilolizeit
6/29/17, 3:40 PM
#223

Aha, hoppas det drar igång snart då! :) Hinnsvepning låter det som att många gör, vad krävs för det? Ska man gå via bm eller förlossningen? Hade känts bra att kunna försöka få igång det lite nu.. har säkert fått så mycket mediciner där i v.27, så hon aldrig tittar ut..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
6/29/17, 3:57 PM
#224

Eftersom jag var inne på förlossningen förra veckan efter mitt fall i trappan så tyckte de där att jag kunde fråga min bm om det nu på kontrollen om bebisen var kvar i magen. De såg ju att jag hade regelbundna sammandragningar… och jag har ju gått med molvärk och lättare värkar som kommer och går i 2,5 vecka nu. Så jag frågade och även om hon först sa att de inte brukar göra det förrän man passerat bf så höll hon med förlossningen om att vi i alla fall kunde prova. Men tydligen så ligger min bebis med huvudet lite i vägen så det var svårt att komma åt ordentligt. Något gjorde hon i alla fall men får väl se under kvällen/natten om det drar igång…

Fien
6/29/17, 4:43 PM
#225

Här lossnade nog en del av slemproppen precis. Ursäkta men lite som en slemmig blodbandad gråare flytning. Hur stor är den egentligen? Jag minns ingen slempropp från min förra förlossning..

Lilolizeit
6/29/17, 4:49 PM
#226

Då förstår jag :) Åh hoppas hoppas att det drar igång nu..!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
6/29/17, 7:00 PM
#227

#225 Den kan släppa i små bitar. Men den är väl typ stor som en golfboll tror jag dem sa. De kan hända att den lossande i samband med förlossningen förra gången att de var därför du inte märkte den. Eller att de släppt i så små mängder åt gången att du inte tänkte på det. Förhoppningsvis är det på G om de är blod inblandat också.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
6/29/17, 7:37 PM
#228

Då var det nog inte hela slemproppen som kom, var nog lite större än en femkrona. Men har kommit igång med lite snälla värkar nu. De spänner och drar i magen långt ner och molvärker i ryggen. Försöker klocka lite och de kommer med 3-6 minuters mellanrum, de gör ju inte jätteont men de känns ju. Hoppas de knte avtar nu. Tog en promenad precis för att hjälpa till lite.

Lilolizeit
6/29/17, 8:57 PM
#229

Heja heja! de låter ju onekligen som att det drar igång nu. Tror det är bra att vara uppe hjälpa tyngdlagen lite.. ;) Så spännande.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
6/30/17, 5:46 AM
#230

Åh jag hoppas Fien att det var dags!

Annons:
Fien
6/30/17, 6:29 AM
#231

Ja här blev det bebis inatt. Fick gå med mina snälla värkar till klockan 22 ungefär då jag tog en panodil och gick och lade mig. Lyckades på något magiskt sätt somna ett par timmar och vaknade vid 01 av betydligt mer intensiva värkar. Nu gick också resten av slemproppen med besked. Gjorde ett halvhjärtat försök att klocka värkarna och det verkade vara 2-3 min emellan, plus att de höll i sig i upp till två minuter. Ringde förlossningen och vi var inne strax efter 1.35 tror jag. Värkarna blev värre och de tyckte jag skulle prova med lustgas. Blev yr av den vilket jag inte gillade så fick nog lägsta möjliga halt…. som väntat gick allt väldigt snabbbt och jag hade väldigt intensiva värkar. Klockan 2.28 föddes hon efter ca 8min av krystande. Nu myser vi på bb :).

[Thiah]
6/30/17, 7:21 AM
#232

Stort Grattis!

Muminmamman3
6/30/17, 7:39 AM
#233

Stort grattis Fien!!! #231mys på!!!!!

Madde
6/30/17, 7:49 AM
#234

#231: Grattis till bebisen. 😃

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

fluffis
6/30/17, 8:08 AM
#235

Grattis Fien!

Lilolizeit
6/30/17, 8:54 AM
#236

Åh ett stort grattis fien! Äntligen är hon här! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
6/30/17, 9:57 AM
#237

Bf idag… inga känningar!

Annons:
soundtrack
6/30/17, 10:36 AM
#238

Grattis Fien!

[Smulan_88]
6/30/17, 1:00 PM
#239

Grattis Fien!! :)

Fien
6/30/17, 2:18 PM
#240

Tack för alla grattis! Känns så roligt att hon är här nu, och så skönt att denna graviditet är över! Håller tummarna för att det drar igång för er också snart #236 och #237! Kan rekommendera en hinnsvepning annars :). Kändes ju lite men var ju väl värt det nu i efterhand!

Lilolizeit
6/30/17, 5:36 PM
#241

Förstår att det känns skönt att graviditeten är över. Min bästa vän, som var beräknad 1 vecka innan mig har precis åkt in på förlossningen också, man blir ju ännu mer sugen när andra får! :) fått tid för ul på tisdag och har bm på onsdag tror jag, får kolla upp ang hinnsvepning då :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
6/30/17, 9:09 PM
#242

Stort grattis Fien!!!!

Alexzandra630
6/30/17, 9:11 PM
#243

#241 Fråga din BM om det! Jag tiggde och bad om hinnsvepning från v 39 men fick en 41+0. Tyvärr hjälpte ju inte den ändå men ut kom han ju ändå tillslut.

Lilolizeit
6/30/17, 11:05 PM
#244

Ja, jag får göra det! :) Mår faktiskt helt okej just nu, känns iaf lite hoppfullt ifall det dröjer 1 1/2 vecka till..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Fien
7/1/17, 7:18 AM
#245

Jag läste på en del om hinnsvepning nu innan och det verkar som att det bara fungerar om man faktiskt är redo för att föda. I värsta fall får man pinvärkar som klingar av men är man redo så drar det igång inom 48h (för mig tog det ju bara några få timmar innan något hände). Tyckte ändå det kändes värt att testa då jag fått gå med värkar i flera dagar ändå :).

Djurälskaren87
7/1/17, 12:42 PM
#246

Snart i vecka 37!! Tiden går fort

Lilolizeit
7/1/17, 2:49 PM
#247

#245 jo jag har förstått samma ang hinnsvepning.. får se vad det blir här..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
7/3/17, 2:06 AM
#248

Vi fick en tös 2/7! Allt gick fint och fort, tre timmar på fl, så kom hon, fin och perfekt. Nu ska vi bara vila!

Fien
7/3/17, 4:37 AM
#249

Grattis mumminmamman! Skönt att allt gått bra! Vi bytte bf dagar verkar det som :).

Lilolizeit
7/3/17, 8:11 AM
#250

#248 stort grattis till er flicka! Så skönt att allt gått bra. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

fluffis
7/3/17, 9:01 AM
#251

Grattis Muminmamman3!

Annons:
Muminmamman3
7/3/17, 10:20 AM
#252

Tack #249#250 och #251!!! Blir det hinnsvepning för dig #251? Och snart är det din tur att snusa bebis!

Lilolizeit
7/3/17, 11:11 AM
#253

Antar du menar mig :) vet inte vad det blir än, har tid hos bm samt ul i morgon kl 11:30, får se vad hen säger då.. Ja snart är det min tur! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Muminmamman3
7/3/17, 5:44 PM
#254

Ja, lilolizeit, det var ju dig jag menade!!!! sorry! Håller tummarna imorgon. :-)

Lilolizeit
7/3/17, 9:46 PM
#255

Tack! :) 41+0 idag och BB-väskan är ännu inte färdig packad. Haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

fluffis
7/4/17, 8:01 AM
#256

#255 Vilken rysare Lilo! Vi är nog många som väntar spänt på damen, särskilt du kan jag tänka mig :) Hoppas du får en riktigt bra förlossning. Snart! :)

[Thiah]
7/4/17, 8:03 AM
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: