Annons:
Etikettallmänt
Läst 2288 ggr
Djurälskaren87
5/1/17, 1:18 PM

Ultraljud sent i graviditeten

Någon som av några anledningar fått göra UL senare i graviditeten? Ser man bebis bra då eller vad ser man? Tänker om man kan se redan hår osv på barnet? Jag ska på UL i vecka 30.

Annons:
Alexzandra630
5/1/17, 1:26 PM
#1

Japp jag gjorde TUL v 32 (eller om det var v 33). Man såg ju att det var en bäbis men man kunde inte se hela, läkaren fick förklara vad vi såg (det enda jag kunde utläsa själv var huvudet och ryggraden). Vår bäbis var dock inte speciellt stilla under TUL.

Djurälskaren87
5/1/17, 1:30 PM
#2

Ok. Vet att man ser del för del men tänkte att man kanske ser mer tydligt hur bebis ser ut än på RUL även om jag inte ska dit för att se hur bebis ser ut hade de varit kul att se lite

Alexzandra630
5/1/17, 1:36 PM
#3

#2 Vi kunde inte det. Men läkaren var inte direkt intresserad av att kolla på bäbis heller utan hon tog de måtten hon skulle ha och sen var det klart tog inte ens 5 min. Jag tror att skulle man fått lite mer tid så kanske man kunde sett mer.

Djurälskaren87
5/1/17, 1:40 PM
#4

Ja jag anar nästan de kommer bli så.

[Thiah]
5/1/17, 1:42 PM
#5

Jag gjorde i v36,37,38+5. Jag såg en blobb… Helt ärligt så såg jag en vit blobb på skärmen som rörde sig lite. Joel låg långt ner i bäckenet på sista och då såg man inte ens en huvudform. Läkaren kunde inte heller mäta ordentligt för att hon inte heller såg. Jag hade väntat att se mera men icke.

Djurälskaren87
5/1/17, 1:45 PM
#6

Haha jaha. Jag som hade hoppats se lite av nyfikenhetens skull men det är väll att de är så stora så man ser inget.

Annons:
[Thiah]
5/1/17, 1:46 PM
#7

Kanske du är skickligare än jag på att se också. Men för mig var det lite av en besvikelse. I v36 såg man ju en del men mest en vit blobb. Sen är dom så otroligt snabba på att mäta så jag såg mera deras pil och streck än några tydliga detaljer.

Djurälskaren87
5/1/17, 1:48 PM
#8

Ja precis. Man är ju inte där för att kolla hur barnet ser ut mer än det man är där för men tänkte fråga henne lite försiktigt om man kan se lite också hehe.

RoxannaS
5/1/17, 2:12 PM
#9

Jag gjorde i vecka 36? Bm som var med då tog god tid på sig att visa allt möjligt. Men de blir ju del för del för hela bebisen syns inte samtidigt för dem är så stora då. Frågade om kön då för att vi inte såg på RUL. De var väldigt tydligt vad de blev då. Haha


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
5/1/17, 4:34 PM
#10

Jag gjorde ett tul i vecka 35 förra gången, de skulle mäta huvud och något mer så så mycket fick vi inte se…. Har gjort ett nu i vecka 30 pga mina värkar/sammandragningar, inte helt lätt att se något då heller….men att hon hade hår kunde vi se i alla fall…

MinnaJosefin
5/1/17, 5:21 PM
#11

Jag gjorde med sonen i vecka 33 pga blödning, och man såg hans ansikte och huvud superbra! Han låg och sov med ena knytnäven under hakan (som han sen alltid gjorde på utsidan:), och jag kommer ihåg när han föddes att jag sa att han var sig lik från det ultraljudet:)

[Smulan_88]
5/1/17, 6:26 PM
#12

Gjorde ett TUL i v.37+1 och själva kroppen är ju svårt att avgöra något speciellt och som tidigare säger så syns ju inte hela bebisen. Men vi såg ansiktet jättetydligt med konturer och ansiktsformer och allt även en liten hand som va där och viftade, hon visade även håret i nacken på henne, men det hade vi själva aldrig kunnat urskilja om hon inte hade sagt någonting.

mollyt
5/1/17, 6:35 PM
#13

Vi var inne på kontroll i v40 pga miniskada rörelser och att jag läckt lite fostervatten. Då gjordes det ett UL och jag tyckte inte att jag kunde utskilja något speciellt alls. Hon var så stor så det blev ju ingen helhet på något utan enstaka klumpar till detaljer bara. Jag trodde innan att man kunde se massor men icke!

Annons:
Sarah
5/1/17, 8:34 PM
#14

Gjorde i 37+ ngt. Allt syntes väldigt tydligt.

Intehärutandär
5/3/17, 2:14 AM
#15

Gjorde UL varje vecka de sista veckorna. V.37 Vändningsförsök. 36, 38-39 på MVC , uråldrig ul-maskin dock som knappt visade en vit ring = skallens form. 

Sista gången på förlossning för att visa att hjärtat stannat. Och försök att ta fostervatten.

MikaelaS_
5/3/17, 7:56 AM
#16

Har gjort i vecka 33 och vecka 37 med första, i 33 såg man pyttelite av huvudet och en fot. I vecka 37 såg jag en bit av ryggraden, och det var allt. 

Med andra gjorde jag TUL i vecka 33, såg bara snoppen och lite av ansiktet.

Lite snopet där i vecka 33 då jag ändå hoppats på att få se lite mer i alla fall.

Upp till toppen
Annons: