Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1678 ggr
[postmortum91]
4/27/17, 9:02 PM

YAY jag är gravid med andra barnet

Jag är ju helt värdelös på att hålla koll på min menscykel. Så i början av månaden, typ 6 april eller nått fick jag för mig att jag hade ägglossning men jag kom inte ihåg när min senaste mens var. Anledningen till att jag trodde att jag hade ägglossning var för att mina flytningar blev rikare och jag visste att det var för tidigt för mens. Så jag och sambon började då försöka. Veckorna har gått och jag har tänkt att om jag tar ett grav-test i slutet av april borde min mens vara sen och det inte är för tidigt för ett test. 

Idag vågade jag köpa ett digitalt test och kissa på, men var ändå orolig för att jag testade för tidigt då jag som sagt har 0 koll på när min mens är beräknad. Det stod GRAVID :D:D:D:D
och sen 2-3 veckor, alltså att jag varit gravid i 2-3 veckor. Jag vill ju gärna tro att jag blev gravid den 6 april, och att det var min ägglossning då, så vi säger det. Vi säger rent krasst att min sista mens första dag var 20 mars (men vi har ju ingen aning).

Jag HOPPAS verkligen att den här graviditeten blir bra, det är ju tidigt som fan ännu men gud vad glad jag blev :D 

Sen är det saker jag glömt. 
När blir man "överrörlig" i graviditeten? Har glömt. Kan jag träna Yoga nu eller är det redan med en gång det är dåligt att stretcha ut sig? Man glömmer så fort.

Jag började träna idag, och ska göra det nu 4-5 ggr/veckan. För min egen del. Jag tränade INGENTING förra graviditeten och inte innan heller, men jag fick inga komplikationer och allt gick bra. Dock har jag kvar foglossningsbesvär ibland (väldigt lindriga). Men jag har hört att kroppen tar mer stryk andra gången man är gravid. Så nu ska jag träna RYGG och MAGE för att orka och inte slita ut ryggen. Sen ska jag träna BÄCKENET såklart, och köra massa knipövningar.

Annons:
Lilolizeit
4/27/17, 9:13 PM
#1

Stort grattis till graviditeten! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MinnaJosefin
4/27/17, 9:36 PM
#2

Grattis till graviditeten!!:) Träna så mycket du känner att du bara kan, speciellt yoga som är super! Jag yogar i vanliga fall (gravid i vecka 41 nu) och styrketränar, båda sakerna är bra under graviditeten. Kör du på:)

[Thiah]
4/28/17, 5:27 AM
#3

Grattis :)

Pontiac57
4/28/17, 9:57 AM
#4

Grattis :)

EmiliaTorstensson92
4/28/17, 10:16 AM
#5

Grattis vad roligt :D

[Nalaa]
4/28/17, 1:53 PM
#6

Grattis:-) Visst har du en dotter sånär runt året? Hur stor ålderskillnad blir det? Vi kommer få med 17 månaders mellanrum:-)

Annons:
typjessica
4/28/17, 5:14 PM
#7

Grattis! 😊 jag fick själv ett plus härom dag! Så går allt vägen bör vi få våra små runt samma tid 😊

mollyt
4/28/17, 6:51 PM
#8

Men ååååh vad kul!! GRATTIS!!! Jag väntar in mensen nästa vecka och hoppas verkligen på ägglossningen nu i maj! 😍 Har du ringt för inskrivning?

[postmortum91]
4/28/17, 9:32 PM
#9

Tack alla :D

#6 Ja dottern är 14 månader så det kommer vara ca 22 månader mellan dem.
#7 Vi får hålla tummarna för oss båda att det går felfritt :)
Första, andra eller tredje barnet?

#8 Tack :D
Jag håller tummarna för dig. Nej, jag tänkte vänta ett par veckor, inte så bråttom. Jag har ju varit gravid innan och vet vad jag ska göra etc :)

typjessica
4/29/17, 10:08 AM
#10

#9 ja verkligen! Jag är rätt nervös denna gången. Jag har två friska pojkar sen innan, aldrig upplevt missfall vad jag vet om så är rädd att turen ska vända.. men hoppas hoppas!

MikaelaS_
4/29/17, 4:43 PM
#11

#9 Tänk på att en del av dina besök kommer hamna mitt i semestrar så ring du nu, så hinner du få tider bokade i rätt veckor :)

Upp till toppen
Annons: