Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 5717 ggr
becka89
4/24/17, 3:26 PM

BF Oktober 2017

Hitta ingen BF grupp för oktober. Är själv beräknad 5oktober hittills

Annons:
ladygrenners
4/24/17, 6:51 PM
#1

Jag är beräknad till den 7 oktober 🙂

/Ladygrenners

Thermonkey
4/24/17, 9:25 PM
#2

Är beräknad den 5 oktober :)

Minnix
4/25/17, 9:15 AM
#3

Har hållit utkik efter en oktobertråd men visste inte om det var någon idé att starta en! Men då är vi ju några stycken iallafall :) Jag är beräknad 12 oktober

ladygrenners
4/25/17, 4:44 PM
#4

Roligt att vi blir flera! :) Är det era första barn eller har ni något/flera sedan innan? 

För mig är det första - känns väldigt spännande och såklart lite nervöst också :)

/Ladygrenners

Pluupp
4/25/17, 8:56 PM
#5

Är beräknad 3 oktober :) Är mitt första barn, ska på ultraljud snart, den 3/5 :) längtar!!!

becka89
4/25/17, 9:21 PM
#6

Är vårat andra barn första blir 1år på söndag :) har RUL den 5/5 Längtar som satan nästan alla man känner som ska ha i oktober har varit på kub och fått se den lilla men här blir man inte erbjuden om man inte är över 35 men då får man betala själv och åka till närliga de kommun runt om då dom inte gör det på vårat sjukhus heller. Så därför valde vi att inte göra det

Annons:
ladygrenners
4/26/17, 10:33 AM
#7

#5 och #6, vad spännande! :D Ska på RUL den 17 maj Kär Vill ni ta reda på om det är en flicka eller pojke ni väntar?  Om det går att se på RUL så vill vi gärna veta, men vi blir lika glada oavsett vad det blir. Det viktigaste är att bebis mår bra! 

Jag och sambon gjorde KUB och tidigt UL i v 13 och fick se lill-skrutten första gången då (alla erbjuds tidigt UL och KUB oavsett ålder där jag bor, sedan är det ju frivilligt om man vill göra det). Det kändes som om man blev förälskad på nåt vis. Var jättehäftigt och kändes som att det blev "på riktigt". Känns ju också skönt att få klartecken på att allt hittills ser bra ut gällande bebis, innan var jag orolig att nåt skulle vara fel (nojig som man är..!). 

Hur har era graviditeter varit hittills? :)

/Ladygrenners

mallan-nog
4/26/17, 1:42 PM
#8

Beräknad till 11 oktober. Tredje barnet, de två äldre är 3 år och 1,5 år. Ska göra RUL 11/5.

Thermonkey
4/26/17, 1:56 PM
#9

Andra graviditeten för mig, har en son på 1,5 år och nu väntar Jag tvillingar :) Ska göra RUL 15/5

Pluupp
4/26/17, 8:26 PM
#10

#7 Vi ska nog inte kolla vad det är för kön på bebisen :) Vill ha det som en överraskning :) 😍 Vad mysigt!! :) Vi var också på tidigt ultraljud i v 11+0, och fick se lille plutten :D Det va jättehäftigt :D

Jag mådde illa från v.6-7 tills ca 10 , men det va inte så farligt så jag kunde hantera det. Nu mår jag toppen, känner mig nästan inte gravid. Det enda är väl att jag är tröttare än vanliigt :) Hur mår du själv?

becka89
4/27/17, 2:34 PM
#11

#7 Vi ska inte kolla kön :) gjorde inte med sonen heller men fick en ul bild där han visade upp paketet haha så gick ju inte att missa. Denna har varit mycket bättre än sonen men har haft illamående och kräkningar från v 7 till v 15 efter v 15 började det avta för det mesta men äter jag inte var 3dje timme mår jag dåligt och kräks så man äter ju ganska ofta och mycket haha. Går in i v 18 imorgon, blir lite stressande under helgen då det ska städas och bakas till sonens 1års firande på lördag och söndag. Annars mår jag faktiskt ganska bra lite ont i tuttarna från och till och sammandragningar redan vilket är lite obehagligt och ryggen är lite trasig men tror det är för att lillen ligger långt bak. På lördag ska vi berätta för mina syskon och släkt att sonen ska bli storebror har köpt en jätte söt body som det stor "S som i Storebror" på

ladygrenners
4/27/17, 4:39 PM
#12

#8, #9, #10 och #11

Vad mysigt hörrni! :)  

#10 Vad skönt att du mår så bra nu! 

Och #11, vad trevligt med kalas! Blir glada nyheter för storebror och släkten ;) Och härligt att du mår bra! 

Själv har jag mått illa och kräkts sedan v 10, är i v 17 idag så det börjar bli fruktansvärt drygt :/ Äter Postafen (receptfri åksjuketablett) sedan v 11, men vet inte om jag tycker det hjälper så mycket längre, och när jag är jättetrött på kvällen mår jag illa och kräks i vilket fall, tablett eller ej. Min BM sa att man kan må illa hela graviditeten men vanligast är det att det avtar runt v 16, så det känns ju sådär. Vill verkligen inte hålla på och känna mig spyfärdig/spy kvarstående tiden av graviditeten… :( Håller tummarna för att det ska försvinna snart! Förutom det så tycker jag nog att jag mår rätt så bra :)

/Ladygrenners

Pluupp
4/27/17, 7:59 PM
#13

#12 Fy så jobbigt att må illa så länge :( Hoppas det släpper snart för dig!

Annons:
becka89
4/28/17, 5:02 PM
#14

#12 förstår dig, mådde illa och kräktes nästan hela graviditeten med sonen hade uppehåll mellan v 18-24 sen var det igång igen hade sen uppehåll mellan 36-39 sen var det igång till han kom ut i v 41+5 :P Värsta jag varit med om Fick lergigan comp som hjälpte en hel del men denna graviditet har den inte hjälpt alls har spytt mer av att ta den

ladygrenners
4/30/17, 4:13 PM
#15

#13 Har - peppar, peppar - inte mått illa eller kräkts sedan i onsdags nu! Så jag hoppas febrilt att det släpper av! :D 

#14 Hua, det låter inte roligt alls! :( Har hört en del om Legrigan men tycker ändå att jag känt mig hjälpt av Postafenet på dagtid och tidig kväll så har faktiskt inte pratat med BM om Legrigan. Jag hoppas det ska ge med sig helt och hållet nu och sedan hålla sig borta resten av graviditeten :p

/Ladygrenners

becka89
5/5/17, 1:54 PM
#16

Var på RUL idag blev tillbaka flyttad 2veckor från v 19 (18+0) till v17 (16+5) stämde verkligen inte med min senaste mens eller något så ska göra nytt ul den 19 maj för att se så allt är okej och att lilla pyret har växt som den ska. Lite chockande att få reda på att den är mycket mindre än den ska vara. Så nu blir det att vänta på nästa ul om 14dagar. Komma längta och vara nervös hela tiden. Fick iallafall reda på att den ligger långt bak mot ryggen och att moderkakan ligger bakvägg så det förklarar varför jag har så ont i svanken och inte riktigt har fått någon mage

becka89
5/5/17, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Min lilla plutt :) vad tror ni pojke eller flicka??

Pluupp
5/6/17, 9:49 AM
#18

#16 Hoppas alllt är som det ska med den lille plutten!!

Vi var på RUL i onsdags! Allt såg jättebra ut och den rörde sig jättemycket 😍

Blev framflyttad så BF är nu 30/9 istället för 3/10 :) ÄR kvar i denna gruppen ändå för jag tror den kommer i oktober ändå :D

EmiliaTorstensson92
5/6/17, 12:31 PM
#19

Jag tror pojk :)

ladygrenners
5/6/17, 9:15 PM
#20

#16 Håller tummarna för att allt är som det ska med bebis! Jag gissar på att det är en liten pojk också :)

/Ladygrenners

Annons:
ladygrenners
5/6/17, 9:19 PM
#21

Apropå magar (#16) så sa det plopp för min lilla kula förra veckan och nu har jag en liiiten mage som faktiskt syns under kläderna, innan har det inte synts något alls. 

Köpte mina första gravidbyxor i veckan också då jeansen och mina vanliga byxor kändes som tortyrredskap i midjan. Lätt det bästa köpet jag gjort! Såååå sköna! 😃

/Ladygrenners

becka89
5/9/17, 1:29 PM
#22

Hehe det är många som tror pojke i min familj med, underlättar en del eftersom vi har pojke sen innan annars måste vi shoppa massa kläder och så haha men det är oxå skoj :) För mig spelar det ingen roll bara lillen är frisk och kry. Allt såg bra ut men hjärtat hade dom svårare att undersöka då den var liten och man inte kan se fel förren efter v 18 därför blir det ett nytt ul men det hon såg på hjärtat så fanns allt som skulle finnas men det är just om det är hål i en kammare eller så som hon inte kunde se.

Pluupp
5/11/17, 2:35 PM
#23

Vill bara dela med mig:

I tisdags: Min sambo kände för första gången en spark när han höll handen på magen 😍 Känns tidigt då jag nu är i v 20 (19+4) + att jag har moderkakan i framvägg (det är första barnet ) :) Har känt bebisen sen v 19 (18+0), är en riktig stark vilde där inne, hihi 😍

Har ni känt era bebisar ännu ? :)

ladygrenners
5/11/17, 3:21 PM
#24

#22 Håller tummarna för att hon kan se hjärtat och kammarna på nästa UL! Skönt att allt det andra såg bra ut med :) Även i min familj tror alla utom min brors sambo och min syster att det blir en pojke. Varför vet jag inte riktigt men känner samma som du - det spelar ingen roll bara bebis mår bra! 

#23 Jag har känt bebis vid några tillfällen! Är  i v 19 (18+4) idag, första barnet även för mig. Har ingen aning om var moderkakan är lokaliserad (får man veta det på RUL? Isåfall så vet jag nog nästa vecka 🙂). Jag och sambon har kunnat känna lite fladder och puffar precis innan läggdags på kvällarna 😍 Känner inte av något på dagtid än, har bara känt på kvällen precis när man lägger sig i sängen, men häftigt är det!

/Ladygrenners

Pluupp
5/11/17, 4:09 PM
#25

#24 Så mysigt är det!! :D Känns verkligen på riktigt när man kan känna den lille 😍 Jag fick reda på RUL att jag hade moderkakan i framvägg iallafall :)

becka89
5/12/17, 2:31 PM
#26

#23 har känt rörelser sedan vecka 16 ( när bf datumet var 5okt) så blir väl v 14 eftersom jag böev flyttad 2veckor haha så jäkla krångligt, men inte så hårda har nu börjat känna utan på och se lite ibland men har moderkakan bakvägg så är lättare att känna då.

Pluupp
5/13/17, 11:09 PM
#27

#26 Åh, så roligt :D Visst  e det mysigt :D

Annons:
ladygrenners
5/14/17, 8:32 PM
#28

Helt otrolig känsla! ❤️

Ser fram emot onsdag, då jag och sambon får se vår bebbe på RUL 😍

/Ladygrenners

becka89
5/15/17, 4:10 PM
#29

Har vårat andra på fredag :) längtar massor och hoppas på bättre bf datum :) Dock måste jag gå själv då mannen jobbar i Stockholm och syrran ska ta sonen under tiden. Men bara den lille är frisk så är jag glad :) mysigt när man känner sparkarna men våran lilla filur gillar att sparka mot ryggen istället så här ont i ryggen ofta

ladygrenners
5/17/17, 4:54 PM
#30

Jag känner rörelserna mer och mer för varje dag, tycker jag! Nu har jag till och med börjat känna på dagtid 😍 jättemysigt! 

Vi har varit på RUL idag också, och det var så roligt att se bebisen igen! Allt såg jättebra ut, och bebisen mådde toppen och har växt som förväntat. 

Så i början av oktober blir vi föräldrar till en liten pojke! ❤️

/Ladygrenners

becka89
5/20/17, 8:23 PM
#31

Vi var på ultraljud igår :) mannen blev hemma från jobbet då sonen hade 39 graders feber efter 1års sprutan så det var enklast så han var så gnällig när jag gick iväg bara. Allt såg bra ut och den lille är beräknad 14 oktober från 18de :) och det var inte så svårt att se vad det ska bli när den ligger och visar upp sig rejält när bm skulle mäta låren haha Så här blir det en liten pojke till :)

Denna kommentar har tagits bort.
becka89
5/20/17, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33
ladygrenners
5/24/17, 11:25 AM
#34

Åh, vad roligt! :D Skönt att det blev oktober med och inte flyttat datum :)

/Ladygrenners

Annons:
becka89
5/29/17, 3:35 PM
#35

Hur mår ni andra nu då?? Här är det illamående och kräkningar från och till nu igen men är väl för lillen kommer högre upp hela tiden :/ jobbigt är det. Idag är det 20 grader ute och jag är inte alls sugen på varm mat så nu helt plötsligt blev jag super sugen på grekisk pizza haha Så blir väl det idag när mannen kommer hem ;)

ladygrenners
5/30/17, 8:41 PM
#36

Jag mår bra, tackar som frågar! :D Mitt illamående verkar äntligen ha gett med sig, däremot blir jag lättare åksjuk i bilen, nåt som jag ALDRIG blir annars. 

Bebis rör sig väldigt mycket, buffar runt och det är bara supermysigt :) vi längtar efter vår lille pojk! ❤️

Jag är inte heller sugen på nån varm mat alls - var typ 28 grader häromdagen och jag kunde varken äta ordentligt eller sova ordentligt :/ är inte alls sugen på varm mat, men diverse kall mat och frukt (enormt fruktsugen typ hela tiden haha) slinker ner :)

/Ladygrenners

Pluupp
5/31/17, 8:03 PM
#37

#35 Jag mår bra här, dock har jag blivit väldigt trött, och har haft en del ont i ryggen :/  Hur mår du? :)

Våran lilla bebis rör sig och sparkar också för fullt i magen😍 :)  Riktigt aktiv, helst när man sätter sig ned och tar det lugnt

becka89
6/1/17, 4:20 PM
#38

Här mår man från och till beror nog mest på hur dagen innan har varit, här jag inte ätit ordentligt dagen innan är jag illamående och så hela dagen efter. Väldigt trött kan sova tillsammans med sonen när han sover middag kan bli upp till 2timmar haha sen somnar jag vid 22 på kvällen igen. Lillen sparkar som tusan och rör runt så fort man sätter sig eller lägger sig ner är han igång. Äter oxå massor med frukt just nu är det vattenmelon,jordgubbar och banan som slinker ner även popcorn kan åka ner på kvällarna.

ladygrenners
6/3/17, 11:34 AM
#39

Apropå ont i ryggen (#37) så åkte jag på ryggskott igår. Känns inte som foglossning (det har jag haft en del också), utan som ett rejält, dumt ryggskott. Är dock redan lite bättre idag, tack och lov, för igår hade jag så ont att jag bara ville lägga mig ner och tjuta typ. 

Var för övrigt på kontroll hos BM här om dagen, fick höra bebisens hjärtljud 😍 Har även börjat handla lite kläder, men inte jättemycket, eftersom bebis kommer i höst, och sen blir det ju kallt och då lämpar sig inte kortärmat och kortbyxor direkt, så avvaktar lite tills efter sommaren. Har ni handlat nåt till er själva eller bebis än? :)

/Ladygrenners

becka89
6/4/17, 2:04 PM
#40

Har handlar ett åka hem kläder :) har det mesta annars saknas en overall till hösten bara. Sen har jag köpt lite tröjor och bh:ar och nya byxor men är såna jag kan ha sen med. Letar efter klänning men det är helt omöjligt att hitta

ladygrenners
6/4/17, 5:08 PM
#41

I feel you! :( Letar med sommarklänning, framförallt en klänning som även passar att ha på bröllop. Totalt omöjligt att hitta något jag gillar som jag kan bära både på bröllopet, men även använda sen med (ska alltså gå som gäst på bröllop, inte gifta mig 😃) Är ju skitsvårt!

/Ladygrenners

Annons:
kattfesk
6/6/17, 11:54 PM
#42

Beräknad 24 oktober med vår första 😍 RUL nu på torsdag och längtar ihjäl mig!

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

becka89
6/7/17, 3:15 PM
#43

#41 mammalicus har jätte fina klänningar, den i spets är super fin har själv funderat på att köpa den men vet inte.finns i flera färger bla blå och vit :)

fluffis
6/7/17, 4:34 PM
#44

https://sv.lovemilk.se har fina klänningar.

ladygrenners
6/8/17, 12:57 PM
#45

#42 Vad spännande! :D 

#43, #44 Tack för tipsen! Ska ta mig en titt där!

/Ladygrenners

Jess89
7/4/17, 1:12 PM
#46

Dags att flika in i tråden då jag ändå är här. BF 15 oktober. Hur har ni andra med värk i kroppen och har ni några bra tips på vad man kan göra för att lindra? Misstänker foglossning eller isches. Har dessutom ett tungt arbete som inte förbättrar min situation.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

ladygrenners
7/4/17, 2:50 PM
#47

Jag har också problem med foglossning av och till, har hundar så är ute och går rätt mycket, då kommer värken som ett brev på posten tyvärr :/  För mig hjälper det att lägga mig ner/sitta ner och vila 10-20 minuter efteråt, sedan kan jag köra igång som vanligt igen. Försöker träna så gott det går också, lättare träning för att hålla igång alltså, inga strykepass direkt (för det höll jag inte på med innan jag blev gravid heller, så känns inte som någon bra idé att börja nu 😉).

Om du har jätteproblem med foglossning/ischias så tycker jag du ska prata med BM och få remiss till sjukgymnast, alternativt gå till läkare och få tips på övningar och eventuell lindring. Om du lider mycket av jobbsituationen så kan du säkert bli sjukskriven en viss procent!

/Ladygrenners

Jess89
8/27/17, 1:58 PM
#48

Det börjar närma sig BF för många här inne och undrar hur det går för er och hur ni mår?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
becka89
8/29/17, 1:19 PM
#49

#48 Här är det upp och ner spytt sen v 30 så fått starkare tabletter att ta som håller det någotlunda i schakt. Fått magknip sen 2veckor tillbaka och foglossning kommer om jag anstränger mig för mycket. Förvärkar har jag ibland med haha Väntar spänt på att lillebror ska sjunka ner så mina revben och tarmar får vila lite. Varit och gjort tillväxtultraljud för ett par veckor sedan då var lillebror -6% vägde 1522g istället för 1629g så ska göra ett till i v 38 (37+2) men storebror var inte stor så räknar inte med en jätte precis.

Jess89
8/29/17, 1:38 PM
#50

#49 Usch spy är inte kul. Lider med dig även om jag inte spyr allt för ofta längre. Skönt att tabletterna gör nytta så du får behålla någon energi. Har du provat att äta sådant du gillar? Hur länge har du haft problem med foglossning?
Tycker ändå det är bra att de håller koll på vikten. Iof föddes din andra son fullt frisk trots undervikt vid födseln. Håller tummarna för att den lille fortsätter att växa på sig lite där inne.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

becka89
9/12/17, 1:43 PM
#51

#50 jo äter allt som jag är sugen på just för att bara få i mig något även om det inte är det nyttigaste ;) Var hos bm i torsdags och sf måttet hade planat ut :/ inte vuxit något på 4veckor gör mig lite orolig men han var däremot fixerad redan men min bm tyckte jag borde ha vuxit 1-2cm iallafall så hon blev lite orolig Men har tul nästa fredag så får vi hoppas det ser bra ut.

ladygrenners
9/13/17, 11:39 AM
#52

Jag hade samma SF-mått i 4 veckor, precis som du #51. Min kurva, som legat nära nedersta strecket, planade ut och gick under undre strecket. Fick tid till TUL förra torsdagen. Min bm sa innan att jag inte skulle oroa mig, för det kan bero på många olika orsaker, tex. att magen sjunkit, att bebisen ligger gömd inne i kroppen (långt bak mot ryggen), mängden fostervatten, mm. Hon sa också att av alla som skickas på TUL mår 95% av barnen bra och följer sin egna kurva. 

I mitt fall var det så! Lilleman beräknades väga 2600 g i v 35+4 (tillväxt på -2,5%, men det var absolut inget att oroa sig för och inget man behöver kolla upp igen), och mår toppen därinne. Jag frågade vad han kan förväntas väga när han föds, om han kommer på bf, och han kommer väga ca 3500 g. Sedan är ju TUL bara ett skattningsverktyg men det kändes ändå jättebra att veta att det inte var någon fara och att bebisen växer som den ska. I mitt fall har SF-måttet avstannat för min mage sjunkit de senaste veckorna och så trodde bm på ultraljudet att han ligger långt in mot ryggen (vilket är högst troligt eftersom jag haft grymt ont i ryggen några veckor… ).

Roligt att se bebisen igen också ❤️ Inte många veckor kvar nu! Idag har jag 24 dagar kvar till bf, känns så sjukt spännande och nästan overkligt att han snart är här!

/Ladygrenners

Pontiac57
9/13/17, 11:51 AM
#53

#51 va bra att du får ett TUL! När jag väntade första slutade magen att växa ovh det tog dom inte på allvar. Däremot med andra fick jag då istället 5 TUL och dom stämde ganska bra. Dom gissade på 2200g veckan innan bf och när bebis tittade ut bf+2 vägde hon 2278 g :)

becka89
9/13/17, 8:02 PM
#54

Har gjort ett tul innan pga att sonen var liten när han föddes, så denna gången är det redan bokat sen långt innan för ett till :) Men nu ska det kollas flöden och sånt oxå pga att sf måttet hade planat. Dock vet jag inte hur länge han har tänkt stanna då det både är Förvärkar,mensvärk och ont i ryggen :/ och tryck neråt nu under kvällen. Hoppas iallafall han stannar till nästa helg minst;) V37 på lördag så snart är det dags

Jess89
9/14/17, 10:32 AM
#55

Kommer antagligen få göra ett tul med då sf-måttet låg under kurvan. Så håller tummarna då vi vill veta könet. Går in i vecka 37 på måndag och måste erkänna att det känns helt sjukt att det snart är dags. #54 håller tummarna för att bebisen stannar lite längre.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Jess89
9/18/17, 12:37 AM
#56

Igår satte förvärkarna igång för min del. Går in i vecka 37 (36+0) så den får gärna stanna där inne en vecka till. Fast o andra sidan behöver inte förlossningen starta nu bara för att jag har förvärkar så håller tummarna. Någon annan här inne som fått förvärkar?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

becka89
9/18/17, 2:22 PM
#57

#56 oja massa förvärkar och sammandragningar sen vecka 30 typ fast nu har dom ändrats lite så dom är som mensvärk och ryggont istället. Trött hela dagarna orkar knappt göra ordning mat eller lunch åt sonen dom två dagarna han är hemma hela dagen haha. Märks verkligen att det snart är dags för lillebror att komma ut. Är sjukt nervös över fredagens tul :/ En kompis gjorde akut tul pga att sf måttet inte gått upp på 6veckor blev akut snitt då lillen var -35% lite rädd att det är så för våran med. Han är liksom inte så stor när man känner på magen. Normalt ska det vara väldigt trångt för honom nu men det är det inte alls han kan till och med ligga på halva sidan av magen. Var till min bm och hon såg lite bekymrad ut när hon kände att han hade så mycket plats fortfarande.

Jess89
10/3/17, 1:06 PM
#58

Hur har det gått för er? Inatt kom lilla Nora till världen, hon är lite liten annars helt frisk. Föddes 12 dagar för tidigt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Thiah]
10/3/17, 3:10 PM
#59

#58 grattis till Nora :)

Jess89
10/3/17, 10:55 PM
#60

#59 Tack ☺

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

ladygrenners
10/5/17, 11:02 AM
#61

Grattis till lilla Nora, #58! 😃

Här har inget hänt än, har bf nu på lördag (7/10) - kom ut nu, bebis!

/Ladygrenners

becka89
10/9/17, 11:57 AM
#62

#58 Grattis till Nora:) Här är det förvärkar hela tiden, mjuk tapp och slemproppen gick i fredags men ingen bebis har ramlat ut :/ Helt slut och orken är inte på topp precis. Flyttade i lördags så det är iallafall gjort nu så nu får lillebror snart komma ut.

Annons:
Jess89
10/10/17, 8:06 PM
#63

Låter som att jag har haft väldigt tur. Mitt vatten och slempropp gick samma dag inom loppet av några timmar. Sedan satte värkarna igång och det var bara att bege sig mot förlossningen. Dock stannade värkarna av när jag kom in och fick dropp för att få igång värkarna ordentligt. De flesta säger att förlossningen gick väldigt fort. Hoppas ni andra får er bebis snart.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

becka89
10/18/17, 12:57 PM
#64

Ingen bebis än, 5dagar över redan, har igångsättning på Tisdag så vet ju att det inte är lång tid kvar men han får gärna komma innan. Han gör väl som sin bror och kommer 2dagar innan igångsättning

Djurälskaren87
10/18/17, 4:56 PM
#65

Lycka till alla!

becka89
10/24/17, 8:44 PM
#66

I fredags den 20 okt kom våran stora kille 3962g och 54cm lång 🤣 1kg mer än storebror. Vaknade med värkar kl 8, skrevs in 14.20 efter att åkt till fl med 1min mellan värkarna och tydligen öppen 9cm kl 17.01 föddes han

Jess89
10/24/17, 9:10 PM
#67

#66 stort grattis till sonen!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Thiah]
10/25/17, 2:00 AM
#68

#66 Grattis :)

Upp till toppen
Annons: