Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 7615 ggr
EmiliaTorstensson92
2017-04-24 09:10

Barnnamn

Hej! Skriv gärna ner barn namn ni tycker är fina. Jag tycker det är lite svårt med barnnamn, man kan ju komma på ett bra namn och sen känns det fel om man relaterar namnet till någon som man ej vill, eller ja ni fattar. Jag är mest inne just nu på: Tjejnamn Nova Saga Bianca Ella Novalee (Så snyggt med dubbelnamn) Killnamn William Wilhelm Loke

Annons:
MinnaJosefin
2017-04-24 10:56
#1

Bra tråd! Sonen heter Leon i förnamn och Jack i andranamn. Bebis i magen (som vi inte vet könet på) blir en Elsa som tilltalsnamn och Minna, efter mig, till andranamn om det blir en flicka. Blir det en pojke så blir det August som tilltalsnamn och Stefan i andranamn. Alla namnen är familje/släktnamn som går i arv.

MinnaJosefin
2017-04-24 10:58
#2

Dessa namnen ovan är bestämda, men vi har även funderat på: Alma Idun Hjalmar Aaron Pojknamn är svårt tycker jag!

soundtrack
2017-04-24 11:12
#3

Vi har en Alice (som heter Leia i andranamn) och en Idun (inget andranamn bestämt än) hemma. Andra flicknamn jag tycker om är Tova, Astrid, Alva, Stella, Ebba. Pojknamn som ligger mig varmt om hjärtat är Alve, Adrian, Elliot, Viktor, Arvid, Svante.

MikaelaS_
2017-04-24 12:03
#4

Har en Wilmer och en David hemma. Vi har väldigt svårt att enas om namn och det blir nog inte lättare denna gång om det blir en pojk till. Jag gillar Joel väldigt mycket. Ville att fördra pojken skulle heta det men maken vägrade, får se om han är mer medgörlig denna gång. Blir det en tjej kommer hon mest troligt heta Silje. Har typ inga andra alternativ..

Djurälskaren87
2017-04-24 12:11
#5

Vi har ingen aning alls tyvärr. Skrivit ner några namn som vi ska välja mellan: Willhelm, William, Loke, Oliwer, Elias, Philip eller Carl. Eftersom vi väntar en pojke har jag inte skrivit ner några tjej namn men jag tycker att Olivia är fint.

jackiejohn
2017-04-24 12:31
#6

Har en Lilli och en Silje här hemma, hade det blivit en pojk nu sist hade han fått heta Joel eller Oliwer :) Vi har varit hyfsat överens jag har fått stryka ett par namn jag gillar väldigt mycket pga att maken inte riktigt delade min förtjusning…dessa namn var följande: Tjej: Villemo, Idun, Saga..säkert nåt mer som fallit bort men dessa är de jag minns. Pojk: Alexander, Nikolaus, Adrian, Trond, Tristan Om vi kör på en tre blir det troligtvis en Inez, Cecilia eller om jag får min vilja igenom en Villemo :'D Om trean är en pojk blir det en Joel eller Oliwer :) Andranamn har vi valt släktnamn till båda tösera och kommer göra till eventuellt kommande barn också.

Annons:
MikaelaS_
2017-04-24 15:00
#7

#6 Åh, har inte hört någon heta Silje i Sverige tidigare tror jag. Det är så fint :)) Väldigt bra smak måndag säga, hihi, många av namnen du nämnde har jag också haft som förslag här. Alexander tycker jag är väldigt fint :)

MikaelaS_
2017-04-24 15:01
#8

Må jag säga*…

jackiejohn
2017-04-24 15:14
#9

7# Inte jag heller så jag googlade och i Sverige finns det 344 kvinnor med det namnet, framgick inte om det var tilltalsnamn eller ej… är ju väldigt vanligt i Norge och Danmark och eftersom jag har norsk släkt så var det väldigt uppskattat namnval av övriga också :) Vi har väldigt lika smak vad gäller namn haha :))

Velinga1984
2017-04-24 15:19
#10

Mina pojkar heter Dominic, Dexter och Douglas. En ren slump att alla är på D. Men det är de enda namnet som jag varit överens med deras pappor om. Jag gillar Benjamin, Elliott och Sebastian som pojknamn. Tjejnamn; Signe, Agnes, Elina, Nova och Vanja. Vi ska inte ha fler biologiska barn vilket är tur för jag är otroligt kräsen med namn.

becka89
2017-04-24 15:23
#11

Enda pojknamnet vi har hittills är Felix och Noel. Sonen heter Leo Flicknamn står helt stilla alla vi kommer på heter antingen mannens kusiner eller syskonbarn m.m. eller mina kusiner eller syskonbarn m.m. haha är nästan bara tjejer på båda sidorna

SFalkbring
2017-04-24 15:56
#12

Kul tråd! Följer för att kanske kan få lite inspiration på pojknamn (vet inte vilket det är), för det har vi jättesvårt att hitta några bra! Mest hittar vi namn ingen eller en av oss ogillar starkt… :)

[Smulan_88]
2017-04-24 18:18
#13

Har två barn en Emma LOUISE, och en Erik Jonas LOKE. Vi vet ju att det blir tjej denna gång så har dessa namn som alternativ Hedda, Lilja, Amanda, Mathilda och Clara, Luna, Lina, Lottie, Saga, Tuva-Li, Sofie, Nadia, Nicolina, Thilda, Thilde, Gry, Ida, My, Eila, Milou, lola och Lucy , Malou, Gabriella, , Hilda, Li, My, Tuva, Sofia, Flora, Hazel, Lisa, Molly, Vilma, Alma, Agnes, Iris, Selma, Junie, Elisa, Agnes, Albina, Inez, Siri, Aila, Aura, Idun, Laila, Svea, Ella, Lova, Lorena, Leya, Letty, Liv, Lutar mest åt en MALOU Elsa denna gången, men vi får se. Tycker även att Inez och Vera är fina namn, men det heter en arbetskamrats barn :*D Pojknamn jag gillar är Thor, Oden, David, Lotus, Goliat, Daniel, Sam, Milo, Lukas, Simon, Filip, Oskar och Viktor.

Annons:
EmiliaTorstensson92
2017-04-24 19:23
#14

Vad härligt med så många kommentarer och fina namn 😀

Elsa
2017-04-24 20:35
#15

Vi gillar;

Doris
Alice
Alma

Harry
Ralf
Alvin :)


Pontiac57
2017-04-25 00:55
#16

Våran sån heter Henry men jag tycker även att Manuel, Milian, Sam, Jack, Viggo, Edvin, Jax bl a är väldigt fina

elliaslund
2017-04-25 08:20
#17

Jag har en lååång lista på fina namn, här är mina:

Tjej:
Alexandra, Alva, Alma, Bianca, Nellie, Saga, Tora, Tove, Tuva, Lilly, Stella

Kille:
Lucas, Albin, Alvin, Isac, Lowe/Love, Måns, Melvin, Noah, Oliver, Milton, Ted, William

Lojs
2017-04-25 14:10
#18

Usch, jag avskyr att leta namn, är alldeles för kräsen och maken med. Bebis får komma ut och berätta vad den heter. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

liljegren
2017-04-25 14:59
#19

Vi har en Albin. Andra förslag när han föddes vår Oskar och Theodor. Som tjejnamn hade vi Elvira, Iris och Ellen Maja är fint, men det heter katten.

Lilolizeit
2017-04-25 15:39
#20

Vi har en Samson sen innan. Hade det varit en pojke i magen så hade vi pratat lite smått om Samuel, Matteus, Gabriel, Aaron, Benjamin och David, även Theodor/Teo men vet massor av bekantas barn med det namnet, så det blir knepigt för mig.. Jag gillar också Sion (könsneutralt) men mannen vägrar, haha, så det blir inget med det. Nu väntar vi flicka och det är mycket svårare tycker jag. Sambon gillar Wilda efter som hon kort och gott är helvild i magen, men jag vet en hund som heter det och tänker att man kommer heta typ wilda-Mathilda och drog då till med galne-Gunnar. Blev lite dålig stämning och namnletandet ligger på is.. haha :D

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
zakkris
2017-05-10 06:09
#21

Vi har redan bestämda namn faktiskt :)
Blir det en flicka kommer hon heta Mustang Eleanore, Eleanore som tilltallsnamn

Blir det en pojk blir det en William, troligtvis Emil William eller Martin William 

Både jag och mannen har mellannamn så vi kör de på bebis med, men vi har två mellannamn och bebis får bara ett. Vi kör internationella namn då vi båda har kristna namn och inte är religiösa alls.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[Thiah]
2017-05-10 07:53
#22

Jag och maken hade flera flicknamn förra gången men så kom det en pojke och allt blev mega svårt… Båda jobbar på dagis så vi associerar många namn med barn vi jobbat med. Hoppas nästan att detta vi börjar tar nu är en flicka enbart för att vi har lättare med namnet då :p

MikaelaS_
2017-05-10 08:46
#23

Haha, samma här thiah. Pojknamn är supersvåra :(

[langtan09]
2017-05-10 09:26
#24

Här är vi rätt så säkra på att bebis i magen (som vi fick besked om förmodligen är en liten pojke) ska heta Maximilian i tilltalsnamn. Om det istället skulle visa sig vara en liten tjej när det väl är dags att föda lutar vi åt antingen Melanie eller Minna… Är väldigt förtjust i bokstaven M tydligen hehe. Nellie tycker jag är väldigt fint också och Wilja men bebis efternamn börjar på C och vi vill helst undvika initialerna WC XD Pojknamn är supersvåra så där har vi bara Maximilian men känner det räcker :) Mellannamn klurar vi fortfarande på…

Surpan
2017-05-10 10:41
#25

Vi fick en son i mars, och några av namnen som vi hade på vår lista var: Henry, Joel, Valdemar, Manfred, Leon, Valter, Levi. Vi ville ha ett namn vi inte redan associerade med någon, och som låg rätt i tiden men ändå inte var det allra vanligaste namnet.

/Surpan

[Thiah]
2017-05-10 11:20
#26

#24 Vi var också noga med det där med initialer. Makens initialer var CP när han var lite. Senare började han stava sitt namn med K istället.

Vi ville heller inte ha et namn som rimmar på något. Typ Britta-F….

EmiliaTorstensson92
2017-05-10 11:42
#27

Va smart att tänka på om hur intitialerna blir, nu får jag ju klura lite till :)

Annons:
Stenvall
2017-05-13 22:56
#28

Tjejnamn jag älskar: Melissa, Leah, Alicia, Minnah, Felicia, Stella, Nova, Hilda, Vendela, Elvira, Smilla, Nellie, Elina,, Josefine, Izabelle, Bianca, Alice, Julie, Amelie,Angelica,Belinda,Edith,Ellie,Joline,Leona,Melody Pojknamn:Colin,Filip,Marcus,Hampus,Julian,Kian,Leon,Liam,Melwin,Noah,Theodor,Wilhelm,Milton,Milo,William,Love/Lowe,Ludwig

RoxannaS
2017-05-14 22:54
#29

Har en William Tjejnamn som jag gillar: Fanny, Becky, Melissa, Melinda, Malva, My Pojknamn är svårare men några kanske finns i alla fall: Rasmus, Vincent, åh där tog det stopp. Haha


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: